18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klokan 15.5.2007 16:13

Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

Které případy? Já tady uvádím jen klasickou "performance guarantee" a to se snad dělá stále, nebo ne?

www racek 15.5.2007 16:21

Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

jo, dělá, naopak, dělá se to dost často.. myslím ty na úplném začátku, vyrobím za 100, prodám za 16, 84 dostanu. pamatuji se...:-P

Klokan 15.5.2007 16:35

Re: Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

No, a když to ještě vynásobil VRCV ..... to byly zisky ;-D

www racek 15.5.2007 17:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

jo, to bejvalo už po VRCV. králičí kožky, to bejval artikl.

to VRCV vynalezl nějaký kubálek, docela machr chlap. pak nějak se nezařadil a musel dělat referenta ve výzkumáku MZO.

jk 15.5.2007 22:28

Re: Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

Dnes je to trochu jinak. NIKE vyrobí v Číně kecky za 50 prodává je našim blbcům za 1500. Číňan padělek se značkou za 150. Není v tom někde také skrzté nebezpečí z nedodržování zákona hodnoty. Na těch uměle vyhnaných cenách, v řadě případů zcela zbytných věcí, je založen neustálý růst ekonomiky ????? Opravdu to tak bude fungovat do nekonečna.????

www racek 15.5.2007 15:49

Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

stát neručí rozhodně za vývozce. prostě vývozce je pojištěn, pojištťuje třeba záruku za dobré provedení, je pojištěn proti insolvenci kupujícího atd. v podstatě je to, že tímto způsobem se podstatně zvýší jeho finanční likvidita a dostane potřebný úvěr od banky, i když nemá dostatek kapitálu. dodávat třeba investiční celek za 700 mil. eu firmou z ročním obratem 1 mld korun.

prostě pochopte, to opravdu nestojí daňové poplatníky ani korunu.

Modrý pták 15.5.2007 13:42

No, pokud někdo

chápe rozdíl mezi exportem a importem jako dluh, tak se vydal "poněkud na scestí". Pokud někdo tvrdí, že proexportní politika není subvencována nebo placena z daní a současně je schopen prohlásit, že smyslem takové politiky je jenom ručení za úvěry tzv. "pojištění kapitálové vybavenosti", tak již je na scestí. No a proč zrovna nyní provozuje mnoho zemí (včetně těch vyspělých) podobné politiky? V demokraciích oběcně existuje všeobecné volební právo, které umožňuje odhlasovat kdeco. A občas dokonce současně několik věcí, které se navzájem vylučují.

Jiří K. 15.5.2007 15:39

Re: No, pokud někdo

Tak jste nám to hezky objasnil, Modrý ptáku, ale co s tím dělat?

Má tedy ČR sama úplně zrušit proexportní politiku a očekávat, že všechny ostatní státy ocení náš příklad a připojí se? Nebo snad máme možnost to v celém světě prosadit silou Vašich a páně Machových argumentů?

Snad nepovažujete všeobecné volební právo za chybu současné civilizace?

Modrý pták 15.5.2007 17:01

Položil jste dotaz,

tak jsem Vám odpověděl, ačkoli jsem Vás nejmenoval. Všeobecné volební právo je rysem současné civilizace - to je konstatování (hodnotově neutrální výrok). Pokud si občané zvolí proexportní politiku, tak ji budou mít. Pokud si ji nezvolí, tak ji mít nebudou. S ostatními státy to nemá vůbec žádnou souvislost. Proexportní platí domácí občané, domácím firmám prostřednictvím státem zřízených institucí. Jestli formou pojištění, přímé dotace nebo "jenom" garancí za úvěry na tom vůbec nic nemění a je to lhostejné.

Jiří K. 15.5.2007 17:34

Re: Položil jste dotaz,

S ostatními státy to má velkou souvislost. Ale pochopitelně v jiném směru, než jste to rozebral. V tom, že to platí domácí občané domácím firmám máte jistě pravdu. Není to ale podstatou problému.

Souvislost s ostatními státy je v tom, že my sami nemůžeme ignorovat fakt, že prakticky všechny státy export svých firem podporují. Pokud ČR sama s podporou exportu skončí, stane se jenom to, že spousta českých exportujících firem se dostane do horší pozice v soutěži s firmami z ostatních - export podporujících - států. Bude pro ně mnohem obtížnější se prosadit, v některých oborech nebo regionech pak může být úspěch v soutěži prakticky vyloučen. Výsledkem bude ztráta nepominutelné části zakázek, pokles či stagnace výroby a tím i ekonomiky, snížení zaměstnanosti atd.

To by byl pro českou ekonomiku, lépe řečeno hlavně pro český průmysl, dost zásadní problém, neboť jak známo vždy byl orientován a dimenzován na velký podíl dodávek mimo českou kotlinu - počínaje monarchií, přes RVHP až po dnešní stav (automobilový a letecký průmysl, výroba počítačů a spotřební elektroniky, například).

V teoretické rovině možná pan Mach může mít pravdu, v praktické rovině dnešní světová ekonomika funguje jinak a ČR sama není a nemůže být tím, kdo má sílu to změnit.

www racek 15.5.2007 15:42

Re: No, pokud někdo

ptáku, zjisti si podrobnosti. mýlíš se.

www racek 15.5.2007 16:04

Re: Re: No, pokud někdo

mimochodem, podpora exportu se provádí úplně ve všech zemích světa, které se nazývají země. výkony např. japonské eximbanky byly příčinou ohromné japonské expanze na světových trzích, stejně tak korejské, německé, anglické  ... to jsou opravdu mistři světa v exportu. o usa a kanadě nemluvě ... ti s tím začínali.

v podtsě skoro žádný větší investiční celek se nedá vyvézt bez pojištění exportu.

doktor 15.5.2007 13:16

Jak vidím,

pan Mach a jeho CEP jsou na straně režimu Gustáva Husáka, kdy jsme (po Rumunsku) měli ze všech zemí RVHP nejmenší zahraniční dluh. Žádný export, žádný import. Krásně to štymuje. Vědí to v CEPu?

Chudak 15.5.2007 11:49

Neuvěřitelné

Komentáře nicků Jiří K., Vlali, a m i Z.M., Jansi atakdále jsou zřetelným důkazem toho, jak dalece se již podařilo státní ideologii vymýt hlavy občanů. Pánové přece fakt, že si na proexportní politice mastí kapsu také úředničtí mafiáni v jiných státech není argument proti závěrům Machova článku. Nikdo z Vás se ani trošku nepokusil pochopit to hlavní, že jakýkoliv pokus o proexportní politiku v bodě A vede automaticky k protiexportní politice v bodě B. Vaše skálopevné přesvědčení o tom, že "státy" dělají něco pro své příslušníky formou politiky je buď úmyslně manipulativní, nebo dětsky najivní.

Pokud nejste malí kluci, nebo naopak příslušníci státní mafie, musíte dávno vědět, že stát(kterýkoliv) je čirou esencí zla páchaného na jeho příslušnících. Jeho jediným cílem je naplnit potřeby státní správy!! Tak jakpak prexportní politika.

Jiří K. 15.5.2007 13:02

Re: Neuvěřitelné

Komentáře nicků jako Chudak(nejspíš duševní) jsou zřetelným důkazem toho, jak dalece se již podařilo namodralé ideologii vymýt hlavy najivních občanů.

Celý svět se jim vejde do několika pouček stylu "čtyři nohy dobře, dvě nohy špatně".

www racek 15.5.2007 13:03

Re: Re: Neuvěřitelné

nemýlím li se, a já se nemýlím, ty instituce zakládal sám osobně veliký klaus s kočárníkem.

Jiří K. 15.5.2007 10:35

Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

A pan Mach je takovým jejich typickým (pravda, už trochu přestárlým) představitelem. Kříženec Neználka s Mičurinem.;-D

Proti argumentům jeho článku uvedu jediný dotaz: Proč se tedy takovouto elementární logikou prakticky nikdo ve vyspělém světě neřídí a všichni (včetně těch největších a ekonomicky nejvyspělejších států) jsou tak blbí, že export podporují? Máme tedy proexportní politiku odhodit a snažit se zbytek světa přesvědčit sílou příkladu?

Vím že se opakuji, ale nezbývá, než po pravdě konstatovat - zase jeden, který je chytřejší, než zbytek Zeměkoule.

www racek 15.5.2007 11:42

Re: Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

ale ne, jenom pan mach se mýlí ve všech bodech a argumentech.

Jiří K. 15.5.2007 13:02

Re: Re: Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

což se mu stává nějak moc často

Jiří K. 15.5.2007 13:05

Re: Re: Re: Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

Ještě mě napadá jeden Murphyho zákon: Pro ekonoma znamená srážka s reálným světem cosi jako mimořádnou událost.

I když zde by se slušelo napsat "ekonoma".

rv 15.5.2007 13:17

Re: Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

Proč státy většinou praktikují proexportní politiku je snad zřejmé.

1. Potenciálnímu exportéru se vyplatí vyvinout nadměrné úsilí, aby pobídku dostal, protože toto úsilí se mu většinou bohatě zaplatí

2. Jinému daňovému plátci se nevyplatí vyvinout nadměrné úsilí, aby pobídku zatrhl, protože jeho případný zisk je minimální

3. Státnímu úředníku/politikovi apod. se proexportní pobídka vyplatí, protože protěžovaný podnikatek/odvětví apod. mu to určitě nezapomene.

www racek 15.5.2007 13:33

Re: Re: Mladí konzervativci - dobrý oxymorón!

hmm, problém je ovšem to, že tu podporu dostane každý kdo jí potřebuje, nebo kdo jí chce. rozhoduje jen reálnost záměru, to jest podmínky obchodu. navíc zýa to se platí.

Ladislav N. :-))) 15.5.2007 23:20

Re: ...rozhoduje jen...

...státní úředník, který kouká, aby z toho měl taky něco bokem.

Jiří K. 16.5.2007 2:24

Re: Re: ...rozhoduje jen...

Pokud jste si tím tak jistý Ladislave, proč se tam také nenecháte zaměstnat. Káplo by z toho něco i Vám!;-)

jkotek 23.6.2007 20:29

Re: Re: Re: ...rozhoduje jen...

Vrazi take okradaji sve obeti, mnohdy i o miliony. Tak nekoho zastrelte, Jirko.

Sch.glosátor 15.5.2007 9:51

Ano. Exportem nám uniká bohatství.

Proto je třeba ho zakázat ;-)

Finist 15.5.2007 10:14

Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

V článku se neříká "zrušte export." V článku se říká "nepodporujte export z prostředků daňových poplatníků" a to je sakra rozdíl.

Na tohle se hodí jeden z citátů mého oblíbence: "Je však známo, z čeho je - na základě jistých dedukcí, právě tak chybných jako nespravedlivých - obviňován ekonom? Když zavrhujeme subvence, znamená to prý, že zavrhujeme samotnou věc, o jejíž subvencování se jedná, a že jsme nepřáteli všech druhů činností, poněvadž žádáme, aby tyto činnosti byly jednak svobodné a jednak aby nalézaly svou odměnu samy v sobě. Jestliže tedy žádáme, aby stát nepodporoval z daní náboženské záležitosti, jsme prý ateisté; chceme-li, aby stát nepřispíval z daní na vzdělání, nenávidíme prý osvětu jako takovou. Řekneme-li, že stát by z daní neměl uměle zvyšovat hodnotu půdy nebo činit totéž v nějakém průmyslovém odvětví, jsme nepřáteli vlastnictví a práce.

A když se domníváme, že stát nemá subvencovat umělce, tak jsme barbaři, kteří soudí, že veškeré umění je zbytečné.

 Protestuji ze všech sil proti těmto dedukcím. Je nám velice vzdálena absurdní myšlenka zničit náboženství, vzdělání, vlastnictví, práci a umění, když žádáme, aby stát chránil svobodný rozvoj všech druhů lidské činnosti, aniž by přitom vydržoval jedny na úkor druhých. Právě naopak si myslíme, že všechny tyto živé síly lidské společnosti by se harmonicky rozvíjely pod vlivem svobody, že žádná z nich by se nestala - jak jsme tomu dnes svědky - zdrojem zmatků, zneužívání, tyranie a nepořádku.

 Naši odpůrci si myslí, že když nějaká činnost není ani subvencována, ani reglementována, tak se tím prostě likviduje. My si myslíme pravý opak. Jejich víra se upíná k zákonodárci, a nikoli k lidstvu. My věříme v lidstvo, a nikoli v zákonodárce."

www racek 15.5.2007 11:34

Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

finiste, a co teprve kdybys věděl, že proexportní politika není subvencována vlastně vůbec. naopak, k tomu zřízené společnosti jsou trvale vysoce ziskové. navíés, podle pravidel konsensu oecd musí být tato činnost dlouhodobě vyrovnaná. což je u nás splněno s velkým předstihem.

rv 15.5.2007 13:09

Re: Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

Tady se snad jedná o kritiku proexportní politiky hrazené z peněz daňových poplatníků. Pokud existují společnosti, nabízející podporu na zahraničních trzích, jejichž služby si kupuje budoucí exportér, tak proti tomu snad není námitek

www racek 15.5.2007 13:34

Re: Re: Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

daňoví poplatníci snad platí jen rozpočet czechtrade. jinak kritizované instituce jsou ziskové a obejdou se bez dotací. dokonce se musí obejít bez dotací.