3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Nezhasínejte prosím, šetříme...

Na téma žárovek toho bylo napsáno již dost. Nicméně – opakování matka moudrosti, takže bych pár aspektů rád připoměl...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 22.9.2009 16:31

Re: Asi jste tady nový, ale OSA NOSTRA je tady na tapetě dost často

Buď tak, nebo je to kombinace blbosti s mesiášským komplexem a touhou zapsat se do dějin. Samozřejmě s vítaným vedlejším účinkem posílení pozice dotyčného v byrokratické mašinerii.

para 22.9.2009 18:13

Re: Asi jste tady nový....

Středočechu nepatříš mezi ty skázotvůrce?  - že to tvrdíš tak suvereně - ty o tom víš asi něco něco víc - vid! Nebo, že by zas nějaká modifikace principu cílené kolektivní viny?

Martin 22.9.2009 14:14

Pozor na fakta

Zákaz zářivek je zbytečnost podobně jako nějaké normy spotřeby automobilů. Jen pozor na další argumentaci:

Jenom té rtuti vypustíte rozbitím zářivky méně, než se do vzduchu dostane ze spalovaného uhlí při výrobě elektřiny, kterou navíc spotřebuje "ekologická" žárovka. (Ale omlouvám se, nemám čas hledat původní zdroj informace)

Na drtivé množství aplikací je vhodně zvolená zářivka ekonomičtější, krom míst, kde svítíte ročně pár hodin.

Ivan Nový 22.9.2009 14:20

Martine,

no tam, kde se svítí vyjímečně je toaleta, sklep, komora, ložnice, chodby, předsíň, hala. 90% obytných místností. Dokonce v obývacím pokoji, když sledujete TV nesvítí obvykle hlavní světlo.

honzak 22.9.2009 14:21

Re: Martine,

a v tom přichází dítě a potřebuje najít knížku v knihovně. Kontrolní otázka - dojde si pro LED čelovku, nebo rozsvítí hlavní světlo?

oh 22.9.2009 14:26

Re: Pozor na fakta

Nikdo vás ovšem nenutí vyrábět elektřinu v uhelných elektrárnách. A pokud se úsporky dočkají stejného rozšíření jako žárovky, bude té rtuti z rozbitých úsporek i tak asi víc, než by bylo příjemné.

libero 22.9.2009 14:41

Re: Pozor na fakta

Ale jo, každý podle svého, jak a co kde mu vyhovuje.

Hlavně jde o to, že by omezování lidské svobody, jako obecně velmi nešťastné a nebezpečné činění, by mělo být velmi solidně zdůvodněno jako nevyhnutelné.

Zde se místo zdůvodnění objevují spíše ideologické kecy, než technické a sociální argumenty. Natož solidní argumenty.

H.K. 22.9.2009 14:59

Re: Pozor na fakta

Pokud budou "ekologické" žárovky pro lidi výhodnější, tak není nutné zakazovat "tradiční" žárovky. Lidé budou kupovat žárovky, které pro ně budou ekonomicky přijatelnější. 

jm0 22.9.2009 15:04

Re: Pozor na fakta

no vidíte, to je ono.

proč zakazovat? stačilo důkladně zdanit ..

JK 22.9.2009 15:18

Re: Pozor na fakta

Kdyby tak šlo zdanit a zakázat současně, to by se rozlilo blaha v duši úředníků.

libero 22.9.2009 15:33

Re: Pozor na fakta

Ono už to takhle není zdaněné do alelujá?

Machi 22.9.2009 15:15

Re: Pozor na fakta

Stejně jako lidé ochotně zaplatí 30-ti korunový poplatek u lékaře, protože všichni chápou jeho prospěšnost;-D

libero 22.9.2009 15:32

Re: Pozor na fakta

Ovšemže.

Stredocech 22.9.2009 16:35

Re: Pozor na fakta

Víte, hlavní problém vidím v tom, že EU žárovky direktivně zakazuje. A k tomu lze přičíst, že úsporky mají horší parametry, než uvádějí výrobci.

A ještě něco tady nepadlo, proč neexistuje (pokud vím) na trhu úsporka, která by nahradila právě zakázanou žárovku 200W.

Ivan Nový 22.9.2009 14:14

No co.

praktické bude zrušit vypínače na chodbách a toaletách a svítit tam pořád.

honzak 22.9.2009 14:17

Re: No co.

jasně! A špatné budeš měnit pod napětím? nebo půjdeš hledat jistič?

Teoretikové dobra mívají ve všem tak nádherně jasno a lidi jim to kazí....

Ivan Nový 22.9.2009 14:27

Re: No co.

Vypínač bude instalován v objímce svítidla, tak aby byla možná výměna, ale aby uživatelé nemohli zhasínat.

honzak 22.9.2009 14:52

Re: No co.

Jako vtip dobrý! Ale jestli se toho chytí nějaký kuchtoidní bursík, tak jsme v řiti! To by byl kšeft - výměna VŠECH OBJÍMEK v Evropě. Samozřejmě jen od autorizované firmy!

Ivan Nový 22.9.2009 14:18

Re: No co.

Další vylepšení bude žárovka s indikátorem pohybu, nebude-li registrovat pohyb, sníží intenzitu osvětlení změnou frekvence tak, aby se uplatnil jiný luminofor. No, že to nepřinese úsporu spotřeby nevadí :-)))) Žárovka bude přece svítit méně :-)))

Josef 22.9.2009 13:22

Na co ta celá EU je?

Potřebujeme jen svobodu pohybu, svobodný trh, svobodu názorů, nějaké ty náboženské svobody atd. TAKŽE JEDNÍM SLOVEM - SVOBODY A NIKOLIV ZÁKAZY!!

Jenom poznámka. Nynější svobody nám vybojovala EU? Stála za nás na náměstích v 89? Je to opět na nás bránit se nesvobodě - resp. těm co vše ví lépe a musí nám ty domělá dobra ihned naordinovat! Dnes už to není o zavírání a vyhazovech z práce (Bohudík), ale stále je to o zbytečných zákazech a nařízeních.

Lájoš B. 22.9.2009 13:31

Re: Na co ta celá EU je?

Takže bych cvičně porovnal dopad zákazu prodeje žárovek dnes například s opotrunistickým názorem na vstup spřátelených armád za komunistů. Možná máte s tou žárovkou problém, ale jaké kategorie ?

oh 22.9.2009 13:43

Re: Na co ta celá EU je?

On ale Hitler taky začínal s prkotinama. Vyhlazovací tábory začal stavět až když byl pevně u moci. Problém vidím v tom, že správným zneužitím "demokratického" postupu byl v Bruselu bez odborné diskuze vytvořen zákaz (zatím jenom žárovek). Jedno je jisté, příště už určitě nepůjde o žárovky. 

para 22.9.2009 13:48

Re: Na co ta celá EU je?

Jak víte, že tohle je jisté? Tohle je spíš jedno s polínek pod vroucí kotel jehož pára tlačí změny.

oh 22.9.2009 13:52

Re: Na co ta celá EU je?

Když dáte úředníkovi do ruky nástroj na páchání dobra za každou cenu a bez ohledu na následky, pak si můžete být jistý, že ho taky bude používat. A tohle není o zákazu žárovek, ale o způsobu, jakým byl zaveden.

libero 22.9.2009 14:02

Re: Na co ta celá EU je?

Spíš zneužívat. K osobnímu obohacení, nebo k obohacení spřátelených.

oh 22.9.2009 14:11

Re: Na co ta celá EU je?

To sice není v EU tak snadné jako u nás, ale je to přirozený důsledek toho, že někdo má rozhodovací pravomoci a nemá zodpovědnost za důsledky svého rozhodnutí.

libero 22.9.2009 14:42

Re: Na co ta celá EU je?

Ani s tím, že to v EU není tak snadné, bych si nebyl moc jist. Spíš naopak.

Dědek 22.9.2009 15:57

Re: Na co ta celá EU je?

To je jinak : Dej volvi úřad a zplodí lejstro!!:-/

libero 22.9.2009 14:01

Re: Na co ta celá EU je?

Jo, změny.

K horšímu.

Historik 22.9.2009 13:40

Re: Na co ta celá EU je?

Svobodu nám vybojovali Reagan a Thatcherová. Vytvořili pro ni vnější předpoklady PROTI úsilí současných eurošašků jako je např. Cohn-Bendit. 

Ale pokud bychom se o svobodu sami nepřičinili, neměli bychom ji. A pokud si ji nebudeme bránit, tak o ni přideme.