4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 4.8.2009 3:25

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

No dobře. Tak navrhněte nějaké řešení, které je podle vás realistické.

(opravdu doprava=10tinásobek spotřeby elektřiny? Odkud to máte?)

V 4.8.2009 5:20

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

ja hlavne nevidim, ze lidi jsou realisticti, tudiz zadne reseni neni realisticke, co s tim, kdyz se prakticky zastavily stavby novych elektraren v poslednich destiletich, pak nejake jezdeni na elektriku je jen sen, my budeme radi, kdyz budeme mit nakonec cim svitit.

Pavel 4.8.2009 3:41

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

Takže 1. Surovin je zatím dost a neustále se vyvíjejí nové typy baterií. Není důvod, proč by nějaká konkrétní surovina měla kvůli nim dojít

2. Nesmysl. Ropa tvoří ani ne 40% světové spotřeby. (A ne všechna je pro auta)

autor 4.8.2009 8:49

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

:-) při spotřebě cca 20kWh denně, pokud by jezdilo pět milionů emobilů v zemi:-), byla by výsledná spotřeba na dopravu 100 GWh. Temelín ročně vyrobí 15 000 GWh...

Ignác 4.8.2009 13:47

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

Čím to je, že ať dělám co dělám váš příklad mi sice vychází 100 GWh ale denně, to je 36500 GWh za rok

autor 5.8.2009 12:43

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

No, a temelín je jen.... jedna z mnoha elektráren, navíc ještě co... ještě nedostavěná do plného výkonu.

Xury 4.8.2009 8:54

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

No kolik materiálu se spotřebuje na výrobu milionů baterií nevím, ale nepochybně je možné je recyklovat a u těchto baterií bych očekával velmi vysokou míru recyklace. Pokud jde o spotřebu, tak jestliže předpokládám, že počet osobních vozů v ČR je cca 2 miliony a každý v průměru ujede ročně 30000 km a při použití elektromotoru by měl spotřebu 20 kWh/100km, tak elektřinu pro všechna tato auta vyrobí oba temelínské bloky za cca 250 dnů. To mi připadá přijatelné. Zbylé dny by mohly vyrábět proud pro náklaďáky.

JJ 4.8.2009 11:35

Re: Článek je pěkný, ale jen stáel dokola pokračuje v mlžení an toto téma.

Niklu je dost, BHP BIlliton zavrelo jeden dul jenom 8 mesicu po uvedeni do provozu, protoze nebyl odbyt.

Jenda 4.8.2009 1:03

"není problém jej vzít s sebou třeba do kanceláře"

Jo, uz to vidim. Kola v kancelarich. Jasne. Plnej openspace kol.

JJ 4.8.2009 11:35

Re: "není problém jej vzít s sebou třeba do kanceláře"

U nas to tak funguje.

Jenda 4.8.2009 0:59

" 160 kilometrů, což třeba pro taxíky představuje dostatečnou vzdálenost"

Aha. Fajn. Pocitate s tim, ze ten taxikar bude taxikarit tak dve, dve a pul hodiny denne, ze? Pripadne, ze budete muset vzdycky obejit vsechny taxiky na stanovisti nez najdete nektery ktery vas jeste bude schopny dovezt az domu. Nebo si holt pul hodiny pockate nez se nektery dost nabije. No booooze. Mame cas.

nocnimys 4.8.2009 0:36

pekny clanek, diky

NM