4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 5.8.2009 13:14

Re: Vraťme se ze sci-fi do reálu

Ty vole, proč něco počítáš, když si pleteš jednotky?

ok 4.8.2009 11:09

Praha

Pro pražáky k dojezdu do práce (typicky cca 10 km) ideální.

cb 4.8.2009 10:37

Az s elektromobilem

uviznete v zime na dalnici v kolone, vzpomente si. ;-)

M. Zima 4.8.2009 10:41

Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

cb 4.8.2009 10:42

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Cilem je mit dve auta? Po meste jezdim sockou.

krmič 4.8.2009 10:58

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Každý slušný člověk ve vyspělých zemích má už dnes dvě auta. Je to velmi ekologické. A podporuje se tím průmysl. ;-(

MLOK 4.8.2009 12:16

Re: Blbost, v současné koncepci není cílem el-auta dálniční provoz.

Ti neslušní mají dokonce auta tři!!!

M. Zima 4.8.2009 11:00

Jde o to,

 že převážná většina normálních uživatelů aut po většinu času vyjde co do transportované zátěže a objemu a co do radiusu nasazení již dnes s el-autem. Na ostatní použití, transporty a dlouhé cesty je vhodnější, si odpovídající auto pronajmout. Celkově je to nejenom ekologičtější, ale i levnější.

baf 4.8.2009 11:15

Re: Jde o to,

a bude to podobný jak s masem za socíku - tehdy ke kilu kýty 2 kila bůčku, teď k jednomu dni na víkend či dovolenou 2 dny v neatraktivních časech anebo to bude ekonomicky stejné jako to auto vlastnit

On je ftip v tom, že na ty douhé trasy jich vyjíždí většina +/- stejně

baf 4.8.2009 11:18

Re: Jde o to,

Blbost

většina dlouhých cest je +/- ve stejný čas (víkendy, prázdniny)

Ledaže by to bylo jen pro ty rovnější, ale ti nemusí náklady řešit nikdy

honzak 4.8.2009 11:56

Re: Jde o to,

bohajeho, ty jsi opravdu vůl! Ty kraviny vymýšlíš sám, nebo to z něčeho opisuješ?

Frank 4.8.2009 12:23

Re: Jde o to,

I moje žena nemá ráda zimu a to ještě nezná Zimu. Jaký typ el.auta vlastníte pane? Nebo jenom melete, co vám slina na jazyk přinese?

M. Zima 4.8.2009 12:40

Jste opět přitroublí, hoši, zase presentujete český smysl pro techniku.

Jestliže by došlo k problémům s kapacitou, což není pravděpodobné, řešilo by se to, jako problém s kapacitou dálnic v kulturních zemích. V Německu mají jednotlivé země posunuté prázdniny. Aspekty, jako ten bezpečnostní, (vhodnost auta pro odpovídající nasazení) nemá cenu zmiňovat, je to mimo váš horizont.

honzak 4.8.2009 12:50

Re: Jste opět přitroublí, hoši, zase presentujete český smysl pro techniku.

Zima vynalezl pohyblivý víkend! Ráj na zemi! Obyvatelstvo se rozdělí podle příjmení do 7 skupin a každá bude začínat víkend v jíný den! Pomůže to i hromadné dopravě, bude jeden jízdní řád pro každý den!

Drobné problémy např. v nepřetržitých provozech se vyřeší přejmenováním pracovníků. A bude 7 Štědrých dnů!

Zimo, ty si opravdu dojdi k psychoušovi! Jde to s tebou s kopce....

M. Zima 4.8.2009 10:07

Pro jasan:

Rentabilnost napájení sítě ve dne "nočním" proudem je závislá především od cenové diference mezi dnem a nocí. Jak známo, zpětné napájení do sítě je el-koncerny zásadně blokováno a když už to jinak nejde, cenově "trestáno". (BTW: Měřiče energie, které se točily zpět byly nahrazeny blokovanými). Je jasné, že to snižuje zatěžovací špičku. Energo-koncerny mají ale tu drzost současně s odmítnutím blekotat o nedostatku elektřiny a hlupáčci, jako Neff a spol. jim to žerou a jsou ochotni kdykoli vyhrabat rudou vlajku a bojovat za uskutečnění socialistických cílů komsomolského mládí.

JJ 4.8.2009 11:30

Re: Pro jasan:

No pokud mate hodinovy meric, tak to bude elektrarenskemu podniku putna. Prirozene musite splnit veskere podminky a platit veskere tarify jako kazdy jiny dodavatel do site.

M. Zima 4.8.2009 12:32

Blábolíte,

elektrátenskému podniku to není putna. Jestliže se elektroměr může točit pozpátku, prodáváte mu elektřinu za Váš tarif.

JJ 4.8.2009 12:41

Re: Blábolíte,

V takovem pripade ovsem tento "dodavatel" neplati patricne poplatky pro pripojeni k soustave CR a pro dodavky elektriny do prenosove soustavy CR. Pokud chcete prodat do site, tak musite splnit urcite podminky.

Jenda 4.8.2009 13:56

Re: Pro jasan:

Takze pokud se rozsiri elektromobily a tudiz jejich nabijeni pres noc, tak cenova diference co? No co, zaku Zimo? No klesne nebo rovnou zmizi.

Mirek 4.8.2009 10:01

Emobil

Všechny příspěvky i sám článek pomíjí jednu řekl bych nejdůležitější skutečnost. A to cenu.

Budeme-li uvažovat, že emobil stojí cca 600 tisíc a prvo nabyvatel ho po čtyřech letech prodá za cca 350 až 400 tisíc což je optimistické novému majiteli a tomu za rok až rok a půl odejdou baterie co bude stím emobilem dál? Nove totiž i z výměnou nyní stojí cca 350 tisíc. Znamená to, že auta jako taková budou jen pro ty kteří mají jem na nové? Protože jako ojeté budou neprodejné, nebo vy by jste si koupili jetý emobil  u kterého Vám odejdou baterie a vy máte nepojízdnou hromadu plechu ktará je nanic?

Honza z podhůří 4.8.2009 12:25

Re: Emobil

přesně tak - s tím to ale také celé stojí a padá R^

MLOK 4.8.2009 12:29

Re: Emobil

No mě spíš Mirku děsí představa výměnných akumulátorů. Jako - že si koupím nový e-mobil S FUNGLNOVÝM AKUMULÁTOREM a na elektropumpě mi ho vyndají a dají místo něj VRAK AKUMULÁTORU, s kterým stačím tak akorát odjet 5km od elektropumpy. A ten mi pak už nebudou chtít nikde dál vyměnit! To budu stokrát raději udržovat svůj vlastní akumulátor, byť nabíjení bude chvíli trvat a ten akumulátor také nebude "zadarmo".

i.h. 4.8.2009 8:58

Prosimvas, co je to tahle

"prémiová cena" ?

Jenda 4.8.2009 10:11

Re: Prosimvas, co je to tahle

"Nechutne drahe".

Tonevadí 4.8.2009 8:58

Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Elektrické auto nebo skutr na cesty po městě nebo na venkově na běžné denní cesty. Toto denní běžné ježdění přece tvoří zdaleka největší porci automobilismu. Ten elektrickej pak už nikdy nechce zpátky ke smradlavým autum, motorkám. A žádná údržba, maximálně vyměnit ty baterky po pár letech. Motor skoro nevidět a ty ostatní střeva, co smradlavá auta normálně maj, zde nejsou.

Ale co by pak ty multifirmy a jejich dodavatelé pak dělali a ty všechny servisy a inspekce k tomu nutné?   

Honza42 4.8.2009 9:18

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Já tedy nevím čím jezdíte, ale u normálního auta motor taky není vidět. A kapota se zvedá jednou za 10.000km.

Jinak Vás rád uvítám u nás na Vysočině s vaším elektrozázrakem. Už vidím jak se prokousáváte do kopce hlubokým sněhem s těmi výkony co jsou reálně u elektrotrakce k dispozici . A ten uchvatný dojezd v těchto podmínkách. A na hlavu beranici a v jedný ruce furt držet škrabku na okna.

MLOK 4.8.2009 9:32

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Honzo42, s dojezdem e-mobilu s Vámi naprosto souhlasím.

        Ale jinak - momentová charakteristika elmotorů používaných v elektromobilech (velký kroutící moment při nízkých otáčkách!!!) je právě při rozjezdu velmi výhodná. Výhodnější nežli u spalovacího motoru. Nevidím proto "prokousávání sněhem" tak černě.

        Navíc - Vy nemáte elektrické odmrazování zadního skla automobilu? No tak by bylo i na skle předním. Těch 120W, co by si odmrazování vzalo navíc by si akumulátory nechaly ještě bez protestů líbit.

Honza42 4.8.2009 9:43

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Ano, velmi rychlý rozjezd, ale jenom párkrát a dost. O tom se ovšem raději mlčí. Pokud chcete na baterky někam skutečně dojet, musíte šetřit a šetřit.

Troufám si tvrdit, že v zimních podmínkách na sněhu můžete dojezd vydělit třemi a bude to možná pravda. A bez topení.

120W Vám nepostačí, ještě Vám totiž pořád chybí ty 3kW co jdou v normálním autě do topení. Takže Vám zamrznou i boční skla.....

Jo, bydlet v jižní Itálii a dojíždět do práce 20km po rovině, to je jiná.

MLOK 4.8.2009 10:11

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

Honzo42! Jak jsem již psal "hore" - o dojezdu se s Vámi nehádám - souhlasím.

       Ale argument o zamrzlých sklech neberu. To lze technicky elegantně vyřešit několika různými způsoby. Nejspíš tak, že v e-mobilu bude i na elektřině nezávislé topení na PB / benzin / naftu  - přece byste nechtěl, aby tam lidé seděli v -20°C v mrazu a topit elektřinou v kabině by byl naprostý nesmysl. No a jeden výdech navíc na přední sklo......

       Přeji Vám hezký den, ať už v e-mobilu, nebo "benziňáku/nafťáku:-)

honzak 4.8.2009 10:17

Re: Jestli pak někdo z přítomných diskutujících někdy nějaké elektrické vozidlo provozoval?

bufík jako v T603 / T613? Potěš koště...

Zlatý hybrid, ten bude topit jako normální auto.