Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Evropský dárek Číně…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Pankovic 22.9.2021 11:32Lžete Autor nemá nic ani proti tramvajím, ani proti Metru, dokonce ani proti elektrickým lokomotivám nebo trolejbusům. Řeč je výlučně o elektomobilech na baterie |
L. Písařík 22.9.2021 9:49Překvapeně zírám, co všechno jsou schopni někteří ........... |
R. Langer 22.9.2021 17:05A co teprve ti ostatní! |
O. Kaucký 22.9.2021 11:31Gréta zohledňuje i jednotlivé molekuly. |
K. Wágner 22.9.2021 7:08Auta na baterky nejsou svatým grálem, i když si to naši baterkáři nehodlají přiznat. Snahy jak omezit emise CO2 se ve skutečnosti vydávají dvěma cestami: zvyšování účinnosti spalovacích motorů, nebo přechodem na jiná paliva a pohony. Zde přímo ze stránek Zpravodajství Evropského parlamentu: „V debatě o ekologičtějších způsobech dopravy však nelze opomenout ani otázku, jaké množství skleníkových plynů vyprodukuje automobil nejen během svého provozu, ale také nakolik znečišťuje životní prostředí jeho výroba a likvidace. Faktem je, že výroba a likvidace eletkrických aut zatěžují životní prostředí více než běžná auta, a úroveň emisí z provozu závisí na způsobu výroby elektřiny.“ A kdo nevěří, může se přesvědčit na vlastní oči: https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika |
L. Harvánek 22.9.2021 8:14A Vámi uváděný odkaz můžeme i my považovat za věrohodný? |
P. Rada 22.9.2021 8:49Ověřování dat mezi různými zdroji považuji vedle osobní zkušensti rozhodně za užitečné. Věrohodnost v komplexním systému nakonec asi nelze rozvíjet jinak. S dat Wágnerova odkazu je např. zřejmé, že imise CO2 od roku 1990 vzrostly jen v dopravě přičemž vede se 72% silniční a v ní dominuje s 60% osobní automobilová. Takto pojato jsou osobní auta skutečně stěžejní a zároven pro osobní zaujatosti nejkontraverznější položkou ovlivnující imise CO2. Proč tomuto náhledu nedůvěřovat? |
J. Pankovic 22.9.2021 11:06Protože je to lež Schválně, v kterém roce byl naposledy smogový poplach v Londýně, prolhanče zelený |
P. Dvořák 22.9.2021 6:20A proto ještě pár let si zajezdi, kdo můžeš . . . . |
R. Vacek 22.9.2021 6:19Smustné je, že mladí evropané budou trpět klimatickou tísní, zatímco v Číně se budou radovat z rostoucí životní úrovně. |
M. Sláma 22.9.2021 0:19A mimochodem já si přechod na elektromobilitu docela dobře dokážu představit bez drastického zatížení fosilních paliv - stačí nedrasticky, to je ekvivalentně fosilním, zdanit spotřební daní elektřinu pro provoz elektromobilů - mimochodem při úplném přechodu na elektromobilitu by jakkoliv drsatická zdanění fosilních paliv bylo platprtné ... |
J. Strakoš 22.9.2021 5:59Pokud se rozšíří elektromobily, vznikne výpadek ve spotřební dani z benzínu a nafty. Ten se bude muset někde najít - předpokládám, že nejdříve se zvedne daň u benzínu (protože to půjdeobhájit) a poté se zavede položka na faktuře s elektřinou - něco jako obdoba podpory OZE dneska. A pořád to bude vypadat, že náklady na km jsou proti fosilním palivům malé, protože to bude platit někdo jiný a jinde. |
V. Mokrý 22.9.2021 6:48O tom se nyní nesmí mluvit nahlas. To zvýšení přijde až budou mít " baterie " navrch. Jen by to ještě chtělo zavést ten americký systém cen - kdy při čerpání nad limit stoupají ceny na násobky těch původních. |
R. Langer 22.9.2021 17:16No, to je v podstatě už přídělový systém... |
J. Vlk 22.9.2021 8:10Ještě popsat jak to bude s daní u paliva v případě spalovacích motorů použitých ve stavebnictví, zemědělství, lesnictví, těžbě surovin a dalších oborech, není to jen o dopravě osob. |
J. Strakoš 22.9.2021 10:47To nebude tak těžké, oni toho politici tolik vymyslet nemohou: Buď výjímky pro zemědělství atd. nebo ještě oblíbenější dotace/podpůrné programy apod. Prostě klasické transfuze z levé ruky do pravé. |
Z. Lapil 22.9.2021 15:44Spíš to vidím na nějakou verzi silniční daně s tím, že se bude platit od tuny a asi o půl tuny principiálně těžší elektromobily dostanou z první tuny 25% slevu. |
M. Sláma 22.9.2021 0:14... a v elektrifikované železniční dopravě čtyři pětiny doby ve vlaku jezdí na uhlí, ruský plyn a ruský uran |
L. Harvánek 22.9.2021 8:17Tohle Vám nikdo nevyvrací, porovnejte si ale energetickou náročnost přepravy 1 člověka ve vlaku a v elektroautě. |
R. Langer 22.9.2021 17:15No, upřímně, když vidím ty prázdné vlaky, tak by mě to docela zajímalo. |
L. Harvánek 22.9.2021 19:43A tak se zkuste podívat na předměstské v době denních špiček |