30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Evropský dárek Číně…

Kompletním přechodem ne elektromobilitu sníží EU globální emise oxidu uhličitého o 2 %. O tolik je pak Čína zase zvýší za pouhé dva roky jen svojí horečnou výstavbou uhelných elektráren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pankovic 22.9.2021 11:32

Lžete !!

Autor nemá nic ani proti tramvajím, ani proti Metru, dokonce ani proti elektrickým lokomotivám nebo trolejbusům.

Řeč je výlučně o elektomobilech na baterie :-)

L. Písařík 22.9.2021 9:49

Překvapeně zírám, co všechno jsou schopni někteří ...........8-o

R. Langer 22.9.2021 17:05

A co teprve ti ostatní! 8-o

O. Kaucký 22.9.2021 11:31

Gréta zohledňuje i jednotlivé molekuly.;-)

K. Wágner 22.9.2021 7:08

Auta na baterky nejsou svatým grálem, i když si to naši baterkáři nehodlají přiznat. Snahy jak omezit emise CO2 se ve skutečnosti vydávají dvěma cestami: zvyšování účinnosti spalovacích motorů, nebo přechodem na jiná paliva a pohony.

Zde přímo ze stránek Zpravodajství Evropského parlamentu:

„V debatě o ekologičtějších způsobech dopravy však nelze opomenout ani otázku, jaké množství skleníkových plynů vyprodukuje automobil nejen během svého provozu, ale také nakolik znečišťuje životní prostředí jeho výroba a likvidace. Faktem je, že výroba a likvidace eletkrických aut zatěžují životní prostředí více než běžná auta, a úroveň emisí z provozu závisí na způsobu výroby elektřiny.“

A kdo nevěří, může se přesvědčit na vlastní oči:

https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika

L. Harvánek 22.9.2021 8:14

A Vámi uváděný odkaz můžeme i my považovat za věrohodný?

P. Rada 22.9.2021 8:49

Ověřování dat mezi různými zdroji považuji vedle osobní zkušensti rozhodně za užitečné. Věrohodnost v komplexním systému nakonec asi nelze rozvíjet jinak.

S dat Wágnerova odkazu je např. zřejmé, že imise CO2 od roku 1990 vzrostly jen v dopravě přičemž vede se 72% silniční a v ní dominuje s 60% osobní automobilová.

Takto pojato jsou osobní auta skutečně stěžejní a zároven pro osobní zaujatosti nejkontraverznější položkou ovlivnující imise CO2.

Proč tomuto náhledu nedůvěřovat?

J. Pankovic 22.9.2021 11:06

Protože je to lež !!

Schválně, v kterém roce byl naposledy smogový poplach v Londýně, prolhanče zelený??

P. Dvořák 22.9.2021 6:20

A proto ještě pár let si zajezdi, kdo můžeš . . . .

R. Vacek 22.9.2021 6:19

Smustné je, že mladí evropané budou trpět klimatickou tísní, zatímco v Číně se budou radovat z rostoucí životní úrovně.

M. Sláma 22.9.2021 0:19

A mimochodem já si přechod na elektromobilitu docela dobře dokážu představit bez drastického zatížení fosilních paliv - stačí nedrasticky, to je ekvivalentně fosilním, zdanit spotřební daní elektřinu pro provoz elektromobilů - mimochodem při úplném přechodu na elektromobilitu by jakkoliv drsatická zdanění fosilních paliv bylo platprtné ;-) ...

J. Strakoš 22.9.2021 5:59

Pokud se rozšíří elektromobily, vznikne výpadek ve spotřební dani z benzínu a nafty. Ten se bude muset někde najít - předpokládám, že nejdříve se zvedne daň u benzínu (protože to půjdeobhájit) a poté se zavede položka na faktuře s elektřinou - něco jako obdoba podpory OZE dneska. A pořád to bude vypadat, že náklady na km jsou proti fosilním palivům malé, protože to bude platit někdo jiný a jinde.

V. Mokrý 22.9.2021 6:48

O tom se nyní nesmí mluvit nahlas. To zvýšení přijde až budou mít " baterie " navrch.

Jen by to ještě chtělo zavést ten americký systém cen - kdy při čerpání nad limit stoupají ceny na násobky těch původních.

R. Langer 22.9.2021 17:16

No, to je v podstatě už přídělový systém...

J. Vlk 22.9.2021 8:10

Ještě popsat jak to bude s daní u paliva v případě spalovacích motorů použitých ve stavebnictví, zemědělství, lesnictví, těžbě surovin a dalších oborech, není to jen o dopravě osob.

J. Strakoš 22.9.2021 10:47

To nebude tak těžké, oni toho politici tolik vymyslet nemohou: Buď výjímky pro zemědělství atd. nebo ještě oblíbenější dotace/podpůrné programy apod.

Prostě klasické transfuze z levé ruky do pravé.

Z. Lapil 22.9.2021 15:44

Spíš to vidím na nějakou verzi silniční daně s tím, že se bude platit od tuny a asi o půl tuny principiálně těžší elektromobily dostanou z první tuny 25% slevu.

M. Sláma 22.9.2021 0:14

... a v elektrifikované železniční dopravě čtyři pětiny doby ve vlaku jezdí na uhlí, ruský plyn a ruský uran :-P

L. Harvánek 22.9.2021 8:17

Tohle Vám nikdo nevyvrací, porovnejte si ale energetickou náročnost přepravy 1 člověka ve vlaku a v elektroautě.

R. Langer 22.9.2021 17:15

No, upřímně, když vidím ty prázdné vlaky, tak by mě to docela zajímalo. ;-)

L. Harvánek 22.9.2021 19:43

A tak se zkuste podívat na předměstské v době denních špiček