20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

DOTACE: Kde dát a kde ubrat

P. Sura 22.3.2024 10:12

..... Ayn Randová - Atlasova vzpoura....

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 24.3.2024 20:05

Je to velmi dobře možné. Jeden ze synů Karla Steigerwalda se jmenuje Daniel.

M. Zdráhal 23.3.2024 23:55

"Problém socialistů je, že nakonec jim dojdou i peníze druhých"

Margaret Thatcher

M. Zdráhal 23.3.2024 23:53

Souhlas, peníze z EU jsou něco jako stravenky, dají se utrácet jen omezeně. Daně a poplatky, které tma posíláme, jsou "čisté", utratit se dají libovolně. Objasňuje to Libor Vondráček, předseda strany Svobodní. https://svobodni.cz/aktuality/prestoze-jsme-cistymi-prijemci-z-eurofondu-clenstvi-v-eu-nas-vyjde-draho/

O. Buda 23.3.2024 14:03

Na elektroauta rozhodně nic nedávat, kazí to tržní prostředí. Až budou vozidla na elektrický pohon konkurovat kvalitou a cenou, tak si to lidi koupí i bez dotací. Podporovat státními penězi exkluzivitu je nefér.

J. Kostelanský 22.3.2024 20:31

Příště zkuste článek číst pozorněji. 😀

"Za každým číslem je ale člověk. Reálný, skutečný, dýchající, milující, nenávidící, veselý, smutný, prostě člověk. A někdo mu sebral 300 tisíc korun, a dal to někomu jinému."

Já nerozporuji mechanismus dotací, jen to, jak jej autor popsal. Blbě.

J. Kostelanský 22.3.2024 20:27

Trolle Nováku, co trollíte a obviňujete jiné z trollení, když ani netušíte, co to trollení vlastně je? Ale rozumím, je to nad vaše rozumové schopnosti si to zjistit.

J. Kostelanský 22.3.2024 20:25

Zkuste si přečíst článek ještě jednou. Autor nemluví o lidech, ale o člověku. Proto jsem to napsal.

Rozumím, jak to autor původně myslel. Ale vyznělo to zcela jinak.

A k těm rodičům. Ano, rodiče školy platí z daní. Ale vysoké školy třeba platí ze svých daní i lidé bez dětí, kteří absolvovali jenom učňák. Nekritizuji to, len tím chci říct, že váš příklad nebyl správný, ač jste si to jistě myslel.

Z. Lapil 22.3.2024 17:47

Ausgerechnet veřejná doprava: nebylo by lepší konstatovat zjevný fakt, že doprava je výdaj potřebný k dosažení výdělku? Proč mám já, kterému do práce NIC nejede, připlácet lidem, kterým do práce něco jede, přičemž mně na benzín nikdo nepřispěje?

V. Kučer 22.3.2024 17:30

Dotovat se musí veřejná doprava aby se lidi dostali včas do práce a také by se měl dotovat sport mládeže.

P. Diviš 22.3.2024 16:42

To je pěkná pohádka, o tom, jak je Česko čistým příjemcem.

Vzhledem k tomu, že většina "peněz z Brusele" je obtížně použitelná, nebo použitelná jen za cenu placení různých zbytečných certifikátů a poradenských služeb, bylo by lepší nic z Brusele nechtít a hlavně, nic tam neposílat!

P. Diviš 22.3.2024 16:39

Stručné, jasné.

Jenže bez rozdávání dotací by politici i úředníci přišli o valnou část své moci.

Tady i v Bruseli (tam hlavně).

J. Jurax 22.3.2024 16:05

Přiznám se, že nevím, jaký chudý člověk to může být, kterému stát sebere 300 000 korun, pravíte.

Nuže, nenapadlo Vás, dobrý muži, že těch chudých člověků, jejichž daně jsou takto vyhazovány do hajzlu, je víc? Holt se složí...:-/

J. Jurax 22.3.2024 16:01

R^;-DR^

J. Jurax 22.3.2024 16:00

Ano, otevři šrajtofli a zavři hubu. MY už víme, jak tvoje prachy rozšpidlit, abys z nich měl kulové ;-(

Z. Lapil 22.3.2024 13:32

R^

Z. Lapil 22.3.2024 13:31

Jaká činnost je veřejně prospěšná? Podle možností parkování v jistém městě je veřejně prospěšný velký hokej (1+1 pruh místního čtyřpruhu vyhrazen pro parkování zdarma), zatímco návštěva divadla či muziky včetně velkého kulturáku znamená tuším 30 Kč/hodinu, a to až do 22:00. A ne - MHD není řešení, páč má konečnou skoro půl hodiny ostrého pochodu od mého domova a poslední odjezdy má v půl desáté, jedenácté, dvanácté a tím to hasne.

Domnívám se, že ve finále je to otázka množství těch či oněch voličů.

Z. Lapil 22.3.2024 13:19

V případě MHD nejde o chudší a bohatší. Jde o volbu, kterak vyřešit osbní dopravu: buď širokanánskými silnicemi a velikanánskými parkovišti (platí stát; ledaže by to fungovalo přes drahé mýto a parkovné), nebo tramvajovou atd. MHD. Opět platí stát, pokud nejsou hrozitánsky drahé jízdenky.

A pozor: v případě, že by byla veřejná doprava, jedno jestli skrz mýto nebo jízdenky, nehorázně drahá, začíná být zajímavý taxík. Protože kolik lidí taxík (za den) sveze, tolik aut neparkuje v centru a tolik lidí neplatí za domácí garáž.

Z. Lapil 22.3.2024 13:10

300 000 není tolik, kolik se možná domníváte. Koukněte na výplatní pásku a zjistíte, že jste to státu dal několikrát jen na dani z příjmu.

Dotace JSOU špatné z principu. Viz Bastiat, Co je a co není vidět. Stát vám vezme peníze, za které byste si koupil - a já budu osobní - lepší okna (na kompletní rekonstrukci nemám) a zaplatí ta samá okna, kdo na tu kompletní rekonstrukci má).

VŽDYCKY za dotacemi najdete podobný příbeh. Případně podobný, jen ještě dementnější: stát mi vezme peníze na lepší okna a z nich mi dá (o něco méně, protože administrativa) příspěvek na lepší okna.

Vám to fakt nepřipadá jak u blbejch na dvorku?

Z. Lapil 22.3.2024 12:46

Všichni? Jestli jen někteří, i kdyby to byla naprostá většina, tak nemáte pravdu.

P. Kubáč 22.3.2024 12:25

Jedno z mála velmi krátkých období, kdy svobvodní občané si založili stát byly USA "otců zakladatelů" - ti též nezavrhovali daně, ale uvažovali o nich jako o částce kterou se svobodný občan skládá s ostatními svobodnými občany na jasně dohodnuté veřejně prospěšné věci.

Všude jinde včetně vaší "civilizace" fungují daně na principu "otevři šrajtofli a zavři hubu"

K. Moravec 22.3.2024 12:25

Napsáno trefně a velmi, velmi přesně. Děkuji, i když to není veselé čtení, je potřeba to lidem sdělovat.

R. Langer 22.3.2024 12:24

Ano, a také byly ty dotace na elektromobily rozdány zejména v Německu, Francii, Itálii, Nizozemsku, Švédsku nebo Rakousku, o Norsku ani nemluvě. Takže - v čem je problém? ;-D

M. Krčmář 22.3.2024 11:50

Hlavně ta e-auta nejsou vůbec ekologická,já bych dotoval pouze auta šlapací.

L. Novák 22.3.2024 11:30

To jsou jenom socialisticko-komunistické bláboly. Vybírat daně není krádež jenom tehdy, pokud je z nich financována základní funkce státu, jako obrana apod. Peníze, kterými stát dotuje NESMYSLNÉ PROJEKTY A FANTASMAGORIE nějaké "zelené" sekty, UŽ KRÁDEŽÍ JSOU. A to je přesně případ dotací na zakoupení elektromobilů pro firmy, které potrhlá Fialova vláda zavedla jenom proto, aby se zalíbila zeleným magorům v EK a splnila jejich nesmyslná nařízení!!!Rv

P. Pospisil 22.3.2024 10:33

Reaguji na text (kde je to zmíněno nepřímo) a některé komentáře (kde je to vyjádřeno explicitně), že tyto peníze byly odebrány (nej)chodším a přesměrovány k bohatším. V tomto konkrétním případě to není tak úplně pravda a napsal jsem proč.

Jestli je to v pořádku nebo ne, není předmětem mého textu. Akorát se mi nelíbí, když jsou ke kritice jevu jistě právem kritizovatelného použity cinknuté argumenty.

P. Pospisil 22.3.2024 10:29

Vybírat daně není krádež. Je to asi jediná cesta k zajištění fungování civilizace.

K té druhé části - v těchto zemích 1. občané vyjadřují mnohem větší podporu elektromobility a zelené politiky obecně, a to i v evropském měřítku, takže je v pořádku, že tu podporu taky hmotně vyfutrují a 2. vzhledem k vyšší životní úrovni v těchto zemích než u nás je to bude méně bolet o je od nich solidární a hezké, že se o své prostředky dělí

L. Novák 22.3.2024 10:18

;-D

L. Novák 22.3.2024 10:16

"J. Kostelanský" je jenom TROLLící zelený hlupák, který ničemu nerozumí, jenom vytrubuje propagandu...:-P

P. Sura 22.3.2024 10:14

To sice teče, pane Šejno, ale mhd jezdí pžedeevším ti, kdo NĚKOMU zaplatili dotace na ty elektroauta.

L. Novák 22.3.2024 10:12

Odkud přesně peníze pocházejí, je úplně jedno. Jádro problému je, že takto přerozdělované peníze jsou v podstatě promarněné, vyhozené do kanálu, a mohly být investovány mnohem efektivněji a ku skutečnému prospěchu občanů, kteří ty daně museli zaplatit.

EU/EK a české vlády nás tlačí do "ZELENÉHO" KOMUNISMU. Toť vše.Rv!!