29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

DOPRAVA: Smrtící norma Euro 7

Jestliže si někteří bláhovci mysleli, že na nákup svého poslední auta se spalovacím motorem mají ještě čas, než v roce 2035 přijde zákaz prodeje takových nových aut, tak je norma Euro 7 vyvedla z omylu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 19.11.2022 22:22

ONI - EU úředníci nejsou blbci. Mají to "promakané". Zlikvidují auta. Spalováky zakáží a na E-auta nebude mít plebs peníze. Zruší hotovost. Každý bude mít na kartě "zaručený příjem". Když nebude zlobit. Budeme jíst brouky, umělé hmoty a ... seno. Kdo bude protestovat, kartu mu sežere banomat, anebo zjistí, že má stav O !! V Němcku od 2023 dosti zvyšují daně z majetku, dědické a darovací daně .... Mít majetek bude nemorální !! To bude skutečný komunizmus ;-(

L. Novák 19.11.2022 20:38

Fotky: Těžba kobaltu nadivoko. Z afrického dolu do elektromobilů

Komentáře netřeba...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-fotky-tezba-kobaltu-nadivoko-z-africkeho-dolu-do-elektromobilu-219132

O. M. 18.11.2022 1:07

Co se týče blokování jízdy hybridů na spalovák, počítám s chytrými hlavičkami nabízejícími přečipování řídicí jednotky.

L. Novák 16.11.2022 19:03

Zájem o elektromobily zkolabuje, říká jeden z největších expertů v Evropě, plug-in hybridy jsou varování

... Ještě nikdo v historii nebyl schopen dlouhodobě udržet společnost ve stavu, která znamenala její neefektivní fungování jdoucí proti ekonomické prosperitě. Může to fungovat pár let nebo několik dekád, obvykle záleží na tom, jak moc jsou kleště pevné, kolik toho šlo a nebo dále lze někomu ukrást, jak moc peněz lze získat s relativně malými vstupy díky přírodnímu bohatství apod. V delším časovém horizontu ale tyto snahy nikdy nefungují, zejména pokud někdo jiný ukazuje, že existují lepší cesty vedoucí k lepším cílům.

Někdy se takové systémy rozpadnou zcela (viz třeba východní blok, jehož jsme kdysi byli součástí), jindy musí zásadně přehodnotit své ekonomické strategie a alespoň povolovat ekonomické otěže (viz třeba Čína v posledních dekádách). Pokud někdo jen a jen utahuje šrouby, skončí. Přesně tohle v posledních letech dělá EU, která stále více a více ignoruje základní ekonomické principy a ideologicky - a stále agresivněji - vnucuje lidem věci, které nechtějí, které nefungují, které se nevyplatí. ...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/zajem-o-elektromobily-zkolabuje-rika-jeden-z-nejvetsich-expertu-v-evrope-plugin-hybridy-jsou-varovani/

L. Novák 16.11.2022 18:42

Koukám na to, co tady zelený šílenec Kostelanský vyplodil... ;-D V jeho textu je tolik bludů, nesmyslů, ale i zamlčených skutečností, že ani nemá cenu se k těm blábolům vyjadřovat. Jenom zasírá prostor množstvím bezcenného textu...

L. Písařík 16.11.2022 9:28

Překvapil jste mě hned dvakrát. Prvně tím výrazem, se kterým jsem se nesetkal od dob, kdy naši a sovětští horníci uzavírali stachanovské závazky na překonání těžebných rekordů, zatímco odporní zlí kapitálisté drancovali nerostné suroviny. Podruhé tím, že píšete za použití těch vydrancovaných surovin a výrobků z nich přes internet, spíše bych, od pravověrného zastánce vaší víry, očekával dopis napsaný atramentem z duběnek pomocí brku na kozlí kůži. Jste stejný jako jistá Gréta, bojovnice za čistotu ovzduší, která létala přes atlantik namísto toho, aby jej překonávala v lodičce z kůry a s pádlem. Tož tak.

V. Kolman 15.11.2022 22:03

Jen prosťáček (=většina "sběračů kovů") by "cvaknul" oba dva (nebo i 3) dráty najednou.

Poučený a vyhlášky 56 znalý "kradloun" bude stříhat jeden vodič po druhém, bude stát na isolační podložce a na rukou bude mít patřičné isolační pryžové rukavice.;-D;-D;-D

J. Kostelanský 15.11.2022 21:35

Předpokládám, že vy osobně si těch spalováků koupíte alespoň 15... ;-) ;-D

J. Kostelanský 15.11.2022 21:33

To není o oteplování planety - je to jenom marketing. To je o drancování přírodních zdrojů.

Téměř všechny civilizace, co kdy byly, sami sebe pokládaly za vrchol vývoje. A kde je jejich konec... To samé si myslí ta naše civilizace: My zde už budem navěky. A co když ne? Pořád objevujeme nové a nové způsoby, jak nás vesmír může zahubit - dopad asteroidu, gama záření, mimořádná silná sluneční erupce, která poškodí veškerou elektroniku na Zemi... A nakonec, my se v pohodě dokážeme zahubit i sami. Zbraní na to máme dost a dost. A nejen ty jaderné.

Když teď mineme všechny fosilní zdroje, jak příští civilizace zajistí svůj rozvoj? Sušenými koňskými koblihami?

Průmyslová revoluce by v Anglii nikdy nenastala, kdyby Angličané nezačali místo dřeva, které si téměř komplet vytěžili, používat uhlí. Když by se lidstvo vrátilo z nějakého důvodu jen o 3 staletí ve vývoji techniky zpět, čím by asi pohánělo svůj rozvoj, když by nebylo uhlí, ropy ani zemního plynu? Spalováním dřeva?

J. Kostelanský 15.11.2022 21:21

:-) R^ R^

L. Písařík 15.11.2022 18:23

Jste opravdu přesvědčen o tom, že snížení emisí v Evropě ( 8,5%) na polovinu zastaví oteplovaní planety? A odkdy, odborníci tvrdí, že se změny projeví po r 2100.

P. Rada 15.11.2022 18:13

Co něco jako tohle? :

https://aptera.us/

P. Rada 15.11.2022 18:11

Naopak. Společnost se už desetiletí obecně nechová jako součást udržitelného systému ale spíše jako fosilně zdrogovaná banda dělící se podle vnitřních pravidel o lup, která se přitom celkově dožaduje růstu dávek (extenzivní rozvoj) a samolibě si k tomu stanovuje právní rámec a volí politiky... Vše tak, aby co možná nemusela nést aktuální odpovědnost.

Viz mnohostranné, rostoucí ale zatím žel všeobecně tolerované překračování planetárních mezí:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

P. Diviš 15.11.2022 17:04

Hustota energie v akumulátoru, na to nejsou potřebné sáhodlouhé litanie.

Kdyby to nestačilo, tak materiál na tolik akumulátorů.

S elektrohračkami prostě nelze zachovat současnou úroveň mobility, tedy cenu a dostupnost. Třeba je to pro zeměkouli skutečně příliš, ale pak ať to zelenáči řeknou na plnou hubu, že vlastní auto bude jen pro papaláše.

P. Sura 15.11.2022 16:57

Tihle dva se hledali .... Škoda, že to Gébls už neuvidí .

P. Sura 15.11.2022 16:40

Podstatnou podmínkou přežití průmyslu je dát "udržitelnosti" nějaký reálný význam. Zayím totiž je udržitelnost jenom shluk jalových provolání, zakrývající snahy o okradení zbytku společnosti.

P. Sura 15.11.2022 16:37

Jenže to by dosazení kapitáni museli začít přemýšlet v delším horizontu než do předčasného důchodu .....

J. Kostelanský 15.11.2022 16:37

No a samozřejmě toliko opěvovaná jaderná energie. Projekt Manhattan byl nejdražší projekt v dějinách USA.

P. Rada 15.11.2022 15:38

Na likvidaci evropského průmyslu se věcně podílejí povahově právě tací jak Vy. Tedy vzletně-vágně řečnící - kteří se přitom fakticky drží korýtka technologické konzervativnosti. V něčem mají kousek pravdy - změna totiž obvykle vyžaduje neobvykle velkou námahu.

Pokud jde o tu "víru" tak právě tu předvádějí naivním pojetí naděje, že opakováním dřívějšího úspěchu lze i v odlišných podmínkách zas zajistit udržitelnost.

Pokud jde o tu "zelenost" pak by mě zajímalo jakou technologii Vy na planetě považujete za dlouhodobě dominantní při výrobě kyslíku, produkci potravin... - nebo jste robot ropák?

J. Kalina 15.11.2022 15:35

je třeba etablovat kategorii rekreační vozítko, něco jako prdítko na 3-4 kolech s kapotou a stěrači a spalovacím motorem cca 500 ccm za asi 70.000, které nebude spadat do kategorie automobil. Furt bezpečnější než motorky. Ale to nám kapitáni nedovolí ani dovážet. Až se v zimě ucpe D1 a vybitá e-auta se budou odtahovat 4 dny uvidíme jaké lži na nás vytáhnou.

J. Kalina 15.11.2022 15:29

a já přidám několik příkladů z minulosti, kdy by se bez státu jako průkopníka a donátora snad odvětví ani nerozvinulo. Železnice, Ford, PC. Nebo se snad pletu.

R. Langer 15.11.2022 15:22

No, myslím, že ucvaknout ho zkusí jenom jednou. ;-D

R. Langer 15.11.2022 15:21

Vždyť melete úplné nesmysly, proberte se! 8-o

R. Langer 15.11.2022 15:20

Zase ty vaše pohádky? Už toho prosím vás nechte... :-P

R. Langer 15.11.2022 15:19

Jedinečná příležitost levně ten krachující automobilový průmysl od Němčourů odkoupit, vystoupit z EU a začít dělat normální auta. Po rozpadu EU po nich bude takový hlad, že nebudeme stačit vyrábět, zatímco ostatní ho budou mít totálně zdevastovaný. ;-) ;-D

P. Rada 15.11.2022 15:19

Máte nějaké nové informace o projektu Aptera? Nechystá čínan něco podobného ale levnějšího...?

https://aptera.us/

J. Kostelanský 15.11.2022 14:21

... technologie je lepší a současně cenově dostupnější. V průběhu několika let, maximálně několika desetiletí se z novinky stane samozřejmá a masově užívaná technologie, kterou si může dovolit téměř každý. Na cokoli z blízké nebo vzdálené minulosti si vzpomenete, na to to platí.

Když někdo chce, tak si snadno zjistí, v jaké fáze životního cyklu se elektrovozy nacházejí. Pro jistotu to ale uvedu i já. První generace super drahých elektrovozů je už za námi - tam patřila Tesla S, která původně stála hodně přes 100 000 dolarů a dojezd byl kolem 450 kilometrů.

Pak přišly "lidovější" elektrovozy jako VW Golf, Škoda Citigo, Renault Zoe nebo Nissan Leaf. Dojezd 200-250 kilometrů a cena od jednoho milionu.

Druhá generace Nissanu Leaf nebo Renaultu Zoe měla téměř dvounásobný dojezd, přičemž cena se moc nezměnila. Elektrovozy ale začali vyrábět všechny automobilky bez výjimky. Nabídka je každý měsíc bohatší, zvyšuje se rychlost nabíjení a dojezd vozu, přičemž cena se víceméně drží na stejné úrovni.

V Číně se už vyrábějí a prodávají i lidové elektrovozy - malé, s malou baterii a malým výkonem, ale taky s malými provozními náklady a malou cenou - kolem 5 000 dolarů. Pro život v mnohamilionových aglomeracích pro mnohé lidi ovšem postačují. Také se v Číně staly nejprodávanějšími vozy.

J. Kostelanský 15.11.2022 14:20

Uvedu několik příkladů, že ty zákony fyziky, chemie a ekonomiky hrají v prospěch elektromobility.

1. Na výrobu benzínu nebo nafty, které stačí pro vozu se spalovacím motorem na 100 kilometrů, se spotřebuje tolik elektřiny, kolik elektromobilu stačí na vzdálenost 40-45 kilometrů. Je v tom zahrnuta těžba a přeprava ropy, ale hlavně její zpracování v chemických závodech. Vyrobené palivo se pak musí několikrát přečerpávat, a nesmí se zapomínat taky na jeho převoz na čerpací stanice.

2. Česká republika vyrábí tolik elektřiny, že to prodáva do zahraničí, by stačilo na provoz několika milionů elektrovozů. Samozřejmě za předpokladu, že by se tomu přizpůsobila rozvodní soustava. Ale fyzikální veličina - čas - zde hraje v prospěch elektrovozů, ne proti nim. 10-15 let, než počet elektrovozů v ČR dosáhne tohto množství, je dost a dost času na posilnění energetické infrastruktury.

3. Nejlíp si elektromobily notují s ekonomikou, vlastně s její součástí jménem marketing. V něm je krom jiných věcí velice důležitý "životní cyklus technologie". Jakékoli.

Nejdřív je každá nová technologie velmi drahá a ne moc účinná a spolehlivá. Kupují si ji hlavně bohatí technologičtí nadšenci a pak státní aparát. Tito zákazníci generují poptávku, ta zase generuje výrobu a ta se pomalu rozbíhá. Se zvyšující se výrobou klesají náklady na jeden vyrobený kus, což se v delším časovém horizontu projeví snížením ceny, anebo poskytnutím lepších užitných vlastností za stejnou cenu. Tento absolutní nebo někdy "jen" relativní pokles cen o něco rozšíří okruh zákazníků, kteří si novinku koupí. Výroba roste, náklady klesají. Vzrůstající výroba umožňuje jednak investovat do dalšího vývoje, a pak do odvětví přiláká nové, často finančně dobře zajištěné výrobce, které cítí příležitost k ziskům. Ti zvyšují celkovou výrobu, zvyšují konkurenci a také investují do vývoje, důsledkem čeho je opět další absolutní nebo relativní pokles cen. A nižší cena zase rozšíří okruh zákazníků. Tohle kolečko se pořád opakuje, každá nová generace techno

J. Jurax 15.11.2022 14:20

Blbci mají v bruseli hnízdo a bohužel taky moc rozkazovat.

A české předsednictví? Nevýznamné. Poslušný eurohujer Fiala nehne prstem. Likvidace automobilového průmyslu v zemích postižených členstvím EU ve jménu zelené víry úspěšně pokračuje.

J. Kostelanský 15.11.2022 13:40

Pane Diviši, už jste mi chyběl. A myslím to vážně. Bez vašich komentářů je diskuze taková nemasná-neslaná a bez šťávy. R^

Když tak zasvěceně mluvíte o zákonitostech fyziky, chemie i ekonomiky, které jaksi brání rozvoji elektromobility, tak sem s nimi. Uveďte něco konkrétního. A já vám pak zkusím oponovat.