16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

DOPRAVA: Smrtící norma Euro 7

Jestliže si někteří bláhovci mysleli, že na nákup svého poslední auta se spalovacím motorem mají ještě čas, než v roce 2035 přijde zákaz prodeje takových nových aut, tak je norma Euro 7 vyvedla z omylu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 15.11.2022 6:59

:-)

V. Mokrý 15.11.2022 6:59

R^

P. Kotyza 15.11.2022 6:58

Násilné tlačení elektromobility je promyšlený nástroj, jak pod rouškou ekologie ožebračit prostý lid a donutit jej chodit pěšky, nikam nejezdit a pracovat na kastu vyvolených, kteří si budou užívat. Kim by se mohl učit.

P. Kotyza 15.11.2022 6:58

Násilné tlačení elektromobility je promyšlený nástroj, jak pod rouškou ekologie ožebračit prostý lid a donutit jej chodit pěšky, nikam nejezdit a pracovat na kastu vyvolených, kteří si budou užívat. Kim by se mohl učit.

F. De Winter 15.11.2022 6:52

Opatření Evropské komise vítám. Jen houšť a větší kapky. Ono totiž, čím dřív to celé klekne, tím dřív budeme moci začít s obnovou na jiném základě. Některé ovce se prostě neproberou, dokud dosáhnou do žlabu.

P. Rada 15.11.2022 6:38

Autor se "ideologicky" zabývá dopady údajně "smrtící normy". Ideologicky proto, že přitom pomíjí smrtící rizika prostředí ve kterém by při pokračování dnešních trendů museli přežívat další generace. Paradoxně se tak právě sám opírá o fantazijní ideál „světlých zelených zítřků". Např. fotosyntetizující zelené co dává potravu i lidem, totiž postupně s postupem G.W. přestává i přes masivní fosilní podporu v průměru růst.

Už dnes při aktuálně pozorované změně + 1.2C činí pokles průměrné celosvětové produkce potravin -21% a to jen s klimatických důvodů (sucha/povodně...).

K tomuto se však nemilosrdně přidružují další negativní okolnosti (války, vyčerpávání zdrojů, populační růst...). Proto lze reálně předpokládat, že při pokračování trendů už civilizačně vzato zakráto, sice některá vypiplaná osobní auta naplnující uživateli komfortní požitek mobility.... mohou splnit nově stanovené normy - ale jejich hladovím uživatelům naopak nezbudou prostředky na jejich vlasní krmení. Co pak?

https://theconversation.com/a-year-of-hunger-how-the-russia-ukraine-war-is-worsening-climate-linked-food-shortages-181160

J. Strakoš 15.11.2022 6:10

No, na webu je spoustu videí, jak se baterie budou recyklovat a kolik procent vzácných kovů se z nich vytáhne zpět. bhájci elektromobility je používají jako argument.

A v podstatě stejně se ukazují nové zázračné baterie, které už už budou. A opět se jedná o dobrý argument pro prosazováání elektromobility.

A s takovými články jde vydržet docela dlouho, bohužel, přestože bych si přál, aby měly aspoň z poloviny pravdu, zatím se tak neděje.

V. Mokrý 15.11.2022 5:55

A mohlo by to začít už brzy -

sibiřskou zimou v Západní Evropě !!

Dám snad na modlení.

V. Mokrý 15.11.2022 5:53

Ale pro likvidaci/recyklaci elektromobilů, se zatím nic moc nevyvíjí.

Aby to s nimi nedopadlo jako s plastem.

V. Mokrý 15.11.2022 5:51

Věřím, že nakonec to budou mít spočítané ti v Bruseli a s nimi všichni jejich poskoci v Evropě.

J. Strakoš 15.11.2022 5:43

Pokud to nějaká automobilka splní pro spalovací motory, bude to drahé a elektromobily nebudou vypadat "tak zle" Navíc díky dotacím lidé stavějí na střeše soláry a mnozí předpokládají, že s elektromobily budou jezdit levně a ekologicky - tento omyl si uvědomí až po pořízení (fotovoltaika nestačí významnou část roku na spotřebu domácnosti, navíc při nočním nabíjení se energie přelévá z baterií, které v domě mají většinou menší kapacitu a následně se dobíjí ze std. sítě).

Očekávám, že nás čeká na nějakou dobu Havanizace automobilů o které autor již psal.

I. Koubová 15.11.2022 5:40

Smutné čtení.... díky autore.