27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Přichází éra laciného vodíku?

Jakmile se v automobilismu objeví nějaká inovace, hned se zvedne vlna nevole provázená tvrzením, že něco takového zavádět do praxe nebude možné. To se týká u nás i vodíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 11.4.2023 12:08

Jo, a kam se teda ten vývoj "vodíkového hospodářství" za těch 16 let pohnul. Vůbec nemusíte křičet, klidně to vysvětlete potichu. ;-D

R. Langer 11.4.2023 12:06

My čteme pozorně a NEZAUJATĚ. Ty vaše většinou ZAUJATÉ zelené nesmysly. :-P

R. Langer 11.4.2023 12:05

Já nekřičím, já dávám důraz na konstatování reálných fakt. Na rozdíl od vašich "argumentů", které vám někde cestou evidentně vypadly. :-P

R. Langer 11.4.2023 12:02

Vy jste čím dál tím větší tragéd... :-P

R. Langer 11.4.2023 12:00

Zatím, pokud vidím, se nezměnilo VŮBEC NIC. Jenom samé KYDY. :-P

K. Wágner 11.4.2023 11:50

Chce to číst ty články pozorně a nezaujatě. Navíc jde o více článků na toto téma, ne jenom o tenhle. Pak možná pochopíte, že tu nejde o žádné živení nesmyslů z EU/EK , ale jen o popis trendu a stávající situace.

K. Wágner 11.4.2023 11:43

O tom jsem psal už jinde, rozhodně nejsem pro řešení, při kterém budeme doma vodíkem topit, nebo na něm vařit. Neboť vodík nelze, jak k tomu nábádají různá zelená hnutí, namísto zemního plynu cpát všude.X

P. Brich 11.4.2023 11:38

A přijdou blekauty - u nás. Bude to jak před sametem: v Moskvě mrzlo a my si tu na chodníkách lámali nohy ...!!;-€EU;-O

P. Brich 11.4.2023 11:35

Vodík tvoří výbušnou směs s kyslíkem a se vzduchem v širokém koncentračním rozmezí (4 až 95 % objemu vodíku v kyslíku, 4 až 77 % objemu vodíku ve vzduchu). Na vzduchu je lehce zápalný. Výbušné jsou rovněž směsi vodíku s fluorem a chlorem (stačí iniciace světlem).

Dále viz vzducholoď Hindenburg a raketoplán Challenger.

V. Novak 11.4.2023 11:30

Za několik dní zavře BRD poslední ze svých jaderných elektráren.

Průzkum mezi občany zjistil, že "pro odstavit okamžitě" je 26% dotázaných, pro "odstavit v delším termínu" 32% a "prodloužit užívání ne neurčito" 33%.

Ale JE stejně odstaveny budou, protože není palivo, nejsou prodloužené licence, nebyla provedena údržba umožňující prodloužit životnost - a provozovatelé už ani nemají v německém piruetním ekonomicko-politickém prostředí zájem. A nejspíš ani zaměstnanci, kteří si museli najít jinou práci...

K. Prant 11.4.2023 11:09

Vývoj sleduji a stále nemohu pochopit, že by všichni lídři EU byli tak tupí. Vše má přejít na elektřinu a přitom ruší elektrárny. Tak buď mají nějaké tajné zdroje, že se začne elektřina vyrábět zcela jiným způsobem, nebo se u aut přejde na jiná paliva, ale jak vidno, tak ani vodík není to pravé ořechové, nebo nás opravdu řídí naprostí magoři.

J. Kalina 11.4.2023 11:07

a) Když se řekne vodík, první se mi vynoří Hindenburg. Když tato vzducholoď vybuchla a shořela při přistávání v USA, byl to konec rozvoje vzducholodí na dlouhou dobu. Od té doby se nestal tak mediálně odstrašující případ nestal hlavně proto, že se používání vodíku omezilo. b) vodík je vodík ať už se vyrobí jakýmkoliv způsobem!! Můžete jeho výroby členit na ideologicky správné a nesprávné, ale dal bych přednost drahé - levné c) v té úvaze o štěpení vodíku pod zemí bych uvítal ještě nějaký rozbor co se bude dít když dojde k nějaké havárii a pak se tímto způsobem bude snižovat koncentrace vstupní suroviny (zemní plyn) v místě odběru a zvyšovat koncentrace odpadu, tedy CO2. Takže zde opět vidíme, že se bude investovat do dražší a složitější technologie, když výchozí surovinaje plně využitelná a levněji.

ASI JSME POŘÁD ODPORNĚ BOHATÍ, jak by řekl Dag Bedman..

O. Kozel 11.4.2023 11:06

I kdyby "čeští odborníci" náhodou opravdu vše zprovoznili (pohon, spalování, tankování....), tak laciný vodík se bude dovážet ze zemí .... a bude stát 4x víc než benzín (před zákazem prodeje) a vozidlo 3x než elektoauto s odůvodněním: nařízení Brusele!!

J. Zeman 11.4.2023 11:06

Plynovody - konverze na vodíkovody ... není tam "trochu"technický problém? Kolik procent bude únik? Vodík má tak malou molekulu, že proleze i tam, kam uhlovodíky nemají šanci. I pouhé skladování v tlakové lahvi počítá s úniky. Desítky tisíc kilometrů, spoje, ventily, ... Nemožné ihned, zázraky na počkání. Konverze zřejmě proběhne pouze v názvu a infrastruktura zůstane bez změn. Únik do padesáti procent nebude problém. Dotace do černé díry zeleného šílenství.

L. Novák 11.4.2023 10:51

Vy ty nesmysly z EU/EK svými články do jisté míry živíte. Není to dnes poprvé... :-/

L. Novák 11.4.2023 10:46

Já měl F. pick-up s laminátovou nástavbou (Škoda Ejpovice) a 60 l nádrží LPG v nákladním prostoru hned za sedadly. Smysl to mělo, ale podruhé už bych do toho (bez montáže přímo výrobcem automobilů) nešel.

V. Novak 11.4.2023 10:45

EUblbost vykvetla dávno a už dává plody.

V. Novak 11.4.2023 10:44

Při takových plánech EU si vždycky vzpomenu na halasné vyhlašování Lisabonské strategie nebo plynovodu Nabucco - a jejich velmi tiché rozplynutí do nebytí přímo nirvánového.

"Vodíková křehkost je proces, kdy se kovy, zejména ocel, stávají křehkými následkem působení vodíku. Příčinou je difuze vodíku do krystalové mřížky kovu."

L. Novák 11.4.2023 10:41

Kostelanský je reprezentantem DEZINFO scény zelených magorů. Mějte slitování... :-)

L. Novák 11.4.2023 10:39

;-) R^ !!

M. Salaquarda 11.4.2023 10:39

Při jakém tlaku zaujímá 1 kg vodíku objem 1 litru?

L. Novák 11.4.2023 10:37

Dotace z daní a vypláchnuté mozky zelených magorů... Jako bychom to neznali z běžné praxe... :-)

V. Novak 11.4.2023 10:36

Při jaké teplotě dochází k pyrolýze vody?

L. Novák 11.4.2023 10:34

Bohužel, zlikvidují se na této cestě obrovské finanční prostředky vyhozené do kanálu na nesmysly z hlav ZELENÝCH MAGORŮ... Kdyby za ně postavili množství jaderných elektráren, žádné předražené OZE bychom nezaváděli a jejich využití by zůstalo jen pro oblasti vzdálené od civilizace v ostrovním provozu. :-/

L. Novák 11.4.2023 10:30

Přesně!!!

L. Novák 11.4.2023 10:25

Podobné články chápu jenom jako MARKETINGOVOU BUBLINU (viz zveřejňované reklamní bláboly na webu oenergetice.cz) s cílem připravit půdu pro získání masívních dotací na "výzkum a vývoj", jako to už známe z mnoha příkladů z praxe, u nás typicky průplav Dunaj-Odra-Labe. ;-D (Teď se do mě pustí Zemanova banda dementních důchodců...) :-P

L. Novák 11.4.2023 10:19

VOLNÝ PRŮBĚH? Co si pod tímto pojmem představujete? Zákazy ZELENÝCH IDIOTŮ padající z EU/EK a bilionové dotace do nesmyslů? 8-o

L. Novák 11.4.2023 10:15

ZELENÍ IDIOTI tvrdí, že když se začne něco těžit a vyrábět ve velkém (globálním) rozsahu, ceny produktu klesnou... ;-D Zcela ignorují skutečnost, že pokud je nějaké suroviny nedostatečné množství nebo je těžitelná jen s extrémně vysokými náklady a doprovodnými ekologickými škodami, ceny naopak prudce rostou a jejich domnělá "láce" díky úsporám z rozsahu výroby se konat nebude. Bohužel ignorují skutečnost, že se řítíme zvyšující se rychlostí proti "betonové zdi", jak už konstatovaly odborné (expertní) týmy a publikovaly i pro veřejnost...!!

Hraje se tu nefér hra s občany, varuje expert před odchodem od uhlí [>-]

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-ritime-se-do-betonove-zdi-varuje-expert-pred-odchodem-od-uhli-227898

L. Písařík 11.4.2023 10:14

A kdo podle prodaných licensí vodík vyrábí? Nevím o nikom, poučte mně. Předchozí dotazy = wiki.;-)

L. Novák 11.4.2023 10:05

Předpokládá... a bilionové dotace k tomu. ;-)