3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Další průšvih elektroaut

Masivní a ekonomicky neodůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kočí 18.2.2020 10:49

Modeláři dávno baterie Li-on znají a používají. Protržení obalu baterie vede k požáru a zničení modelu.Ti rozumní převážejí baterii v odolném kontejneru.U auta nereálné.

T. Kočí 18.2.2020 10:46

a co podpálit vodu, je v ní vodík!to jsou argumenty!

T. Kočí 18.2.2020 10:45

Nevzdělaný blábolil Houžnak.

F. Houžňák 18.2.2020 10:34

Jo, pokud se chcete o LiIon trochu poučit, tak třeba tady (chemie není vaší silnou stránkou, co?): petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou .

F. Houžňák 18.2.2020 10:27

To máte tak, když někdo napíše "Lithium je vysoce reaktivní kov a ve styku s vodou je schopen

explodovat. Proto jakýkoliv zkrat nebo jakékoliv mechanické poškození

akumulátoru, zejména katod, jsou vysoce nebezpečné", tak je to prostě blbost. Všimněte si kausální spojky "proto". Vy děláte, jako bych popíral, že LiIon-baterka může explodovat. Vy si taky myslíte, že LiIon-Akku může vybouchnout proto, že kovové lithium je vysoce reaktivní a ve styku s vodou exploduje? Ale, ale. A jiné akumulátory, bez lithia, tedy explodovat nemůžou (to je argument poněkud nedokonalý, ale nešť)? Vám je možná jedno, v jakém stavu je lithium v baterce, ale fyzice to jedno není. Zkuste někdy podpálit chlorid sodný, tedy kuchyňskou sůl (sodík se chová skoro stejně jako lithium), tam je taky ten kov v mocenství 1+, a poreferujte, jak se vám zadařilo.

P. Zima 18.2.2020 10:25

Ano, garáže pro plynová auta musí být upravovány, a to ještě zvlášť pro LPG a jinak pro CNG, protože LPG je potvora těžší než vzduch, takže stéká do jímek a do kanalizace, zatímco CNG je lehčí než vzduch, takže naplňuje kapsy pod stropem a leze do ventilace.

Požární regulace garáží pro elektromobily jistě také přijdou, ale nejprve je třeba aby se elektromobily řádně rozšířily.

M. Krátký 18.2.2020 10:19

Němcům se začalo rozsvěcovat v hlavách až tak kolem 20. dubna 1945 na Hitlerovy narozeniny - do té doby skálopevně věřili na své vítězství - takže jsme v pasti, která se jmenuje EU !!! a navíc mi už asi tři týdny nejdou přidávat různí smajlíci, palce nahoru i dolů - asi je to rozbitý !!!

P. Lenc 18.2.2020 10:18

Tak jsem se v některých příspěvcích dočetl, že Svobodní "chtějí regulovat".To čtení vám pane Bučku dělá krapet problém.A vám pane Houžńáku pouze jedno.Je mně úplně jedno v jakém stavu je v baterii lithium, důležité je, že v případě požáru je extrémně nebezpečná.Takže podívejte se do zrcadla a potom přemýšlejte o nějakém Pepku Vyskočovi.

P. Zima 18.2.2020 10:15

Slabý trolling, pane Pivodo., přidejte nebo toho raději nechte.

BTW "Strana Extrémně Naivních" = SEN! No to je nádhera, založte jí někdo! :-D

J. Ježek 18.2.2020 10:11

Elektrohejblata jsou prý budoucnost. Profesorka doktorka Greta to zakdákala...

P. Zima 18.2.2020 10:11

Němci? Kdo jsou to Němci? ... Poslyšte nejsou to ti nýmandi co rozpoutali dvě světové války a obě je prohráli? ;-) ... A ti to tady teď vedou? No to se ještě máme na co těšit ;-D

P. Zima 18.2.2020 10:07

Bezpečnější a trvanlivější by byl metanol. Tam by možná šla použít i stávající distribuční infrastruktura. Želbohu zatím si s tím můžeme leda tak napájet rozvod pro karavan nebo jachtu (viz třeba tady https://www.efoy-comfort.com/).

J. Vaníček 18.2.2020 9:54

Hlavními tahouny tohoto nesmyslu jsou Němci, zejména WV. Po maléru se švindlováním testů u jejich naftových motorů, získali jeho konkurenti obrovskou výhodu. Tak přišli s novou technologií, aby i jejich konkurence stála znovu na nové startovní čáře. Němci si to pak prosadili v EU, kterou zásadně ovlivňují. Kdyby to nechtěli, tak EU nevydá žádné nesmyslné normy na automobily. Samozřejmě, že to bude stát bilióny a nakonec to skončí. Jenom my v té hrdé německo-francouzské EU budeme chudší. Oni ale také. V tom by mohla být naděje, že to za nějakou dobu skončí. Až se Němcům rozsvítí v hlavě, obvykle jim to trvá a končí to špatně.

P. Zima 18.2.2020 9:51

Prosím kde jste se dočetl že "Svobodní chtějí regulovat"? Já to nikde v tomto článku nevidím. Nebo máte takové informace odjinud? Pokud ano, smím se zeptat odkud? :-)

P. Staronový 18.2.2020 9:48

Z čeho soudíte, že Svobodní chtějí regulovat?

P. Staronový 18.2.2020 9:45

" Lidé prostě chtěli něco nového, lepšího, ekonomičtějšího. "

No protože to BYLO nové, LEPŠÍ, ekonomičtější.

To, co nám EUnijní i jiní dobroserové nutí, NENÍ lepší a ekonomičtější.

Proto se to musí vnucovat, má-li na tom někdo vydělávat.

J. Svoboda 18.2.2020 9:43

Nejde to, SVOBODNÍ :o)

Pěkný den.

F. Houžňák 18.2.2020 9:41

Jistě, zběsile hoří, ale ne proto, že je v nich kovové lithium (tedy s nulovým mocenstvím). Jak už název napovídá, jsou v nich ionty lithia Li(1+), a ty jaksi nehoří, nemajíce už žádných elektronů nazbyt.

F. Houžňák 18.2.2020 9:38

Měli jsme u nás onehdy přednášku elektrochemického koryfeje jménem Kreysa. Původně měla být o baterkách, ale přesměroval ji na reklamní šou na téma "vodíková auta". Dostal totiž, coby koryfej, za těmito účely "k testování" vodíkové BMW (nebo mercedesa, už si nepamatuju), tak nám pustil takový reklamní film, jak s ním jezdí, a pak vyprávěl takové ty známé věci. Na koryfeje to bylo docela slabé, nic nového jsme se nedozvěděli. Vychvaloval vodíková auta fest - nakonec za to byl placen - ovšem při dotazech to bylo slabší, docela blábolil o tom, jak se bude vodík vyrábět lacino elektrochemicky, přičemž mu jako koryfejovi muselo být jasné, že jsou to načinčané nesmysly. Ale proč to píšu - taky se ho někdo zeptal, jak dlouho mu ten vodík (stlačený, ne kapalný) v nádrži vydrží, a on bezelstně odpověděl, no, když natočím plnou a nechám auto stát v garáži, tak je za čtrnáct dní nádrž prázdná a musejí mě k vodíkové pumpě odtáhnout.

M. Koutný 18.2.2020 9:35

Známému vybuchla lithiová baterie v dronu - stejná, jako v Tesle,jen podstatně menší. Stačilo to na totální demolici celého bytu. Jen šťastná náhoda, že v bytě právě nikdo nebyl, zachránila lidské životy.

F. Houžňák 18.2.2020 9:29

No, že si jeden z místních Pepků Vyskočů jménem Hrbek představuje, že v Liion-baterkách je kovové lithium a proto baterky hoří, mě nepřekvapuje.

M. Pivoda 18.2.2020 9:28

Od 1.1. se strana Svobodných (po zralé úvaze) přejmenovává na Stranu Naivních.

Dokonce Strana Extrémně Naivních.

"přechod od koňských potahů k automobilismu byl zcela dobrovolný"

T. Hraj 18.2.2020 9:19

Je to přesně opačně. Vysoké napětí Vás nemusí zranit, pokud je nízký proud. Jedná se opravdu o výkon toho kopnutí. Respektive ani vysoký výkon nestačí, pokud působí příliš krátkou dobu (= má malou energii). Autor tedy měl správně psát o kopnutí (kilo)Watthodinami.

Osobně mu ty kW uznávám, jako uměleckou licenci (je jasné, co tím chtěl básník).

J. Pokoutný 18.2.2020 9:14

Pan Rychetský dobrovolně opomněl, že Holywood a tedy i obyvatelstvo Beverly Hills patří mezi extrémně "woke" mikromenšinu, jejichž "obchodní značkou" jsou právě tyhle zázraky technologie.

J. Pokoutný 18.2.2020 9:10

Už teď musí být zvlášť upravovány, mají-li v nich parkovat i vozy na LPG/CNG, a není to nijak levné. Zajímalo by mne, zda se už upravují i pro elektroauta.

J. Pokoutný 18.2.2020 9:07

Zajímavé poznatky. Mohl byste o tam napsat článek.

T. Hraj 18.2.2020 9:00

kW opravdu "kopou", 50 hasičů hasilo 1 e-auto tuším v Rakousku, stejná četnost požárů (míněno řekl bych u aut vs. e-aut) je opravdu pouze předpoklad a autor to také uvádí, na tu nabíječku Vám odpověděl pan Peták.

Budete muset dát k dobru ty "další perly".

T. Hraj 18.2.2020 8:52

Pane Rychetský, chcete říci, že elektromobily nejsou v EU prosazovány politicky?!? To myslíte vážně?

A jestliže se bohatý člověk (např. z Beverly Hills) dobrovolně rozhodne koupit si drahý výrobek pochybné praktické hodnoty, znamená to, že se takto budou chovat všichni ostatní? A pokud budou (jak se asi domníváte), jaký smysl potom má jim to nařizovat?

J. Hruška 18.2.2020 8:51

Pane Langere, co víte Vy, povídejte.

Proudový chránič instalovaný pro ochranu osob před nebezpečím z elektrických zařízení je nastaven na 40 mA, 0,04 A. Při napětí 240 V běžně v domácnosti je možnost úrazu El. proudem omezena na méně než 10 W za dobu vypnutí menší než 0.5 sec. Což snad stačí pro ochranu před úzazem. Nechrání se před úmyslným sebevražedným zacházením s dvěma živými vodiči. Zdař Bůh.

A. Forman 18.2.2020 8:49

Jsem zvědav na reakci " všechspojených zachránců planety " na lithiové doly v Krušných Horách a výstavbu výrobní kapacit na baterie tamtéž.