Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BEZPEČNOST: Další průšvih elektroaut
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F. Houžňák 18.2.2020 12:23tteesstt ... |
A. Forman 18.2.2020 12:23Nejde o hořlavost, ale o uhasitelnost. A to je u elauta průser. |
J. John 18.2.2020 12:22Všechny zmíněné náklady navíc by se měly promítnout do ceny povinného ručení. Každá "dotace" na tento zatím nedozrálý experiment by měly být zakázány. |
O. Mayer 18.2.2020 12:21.. ano (alespoň to všichni, respektive jeden od od druhého opakují), ale jinak hoří poměrně pěkně i mimo film a jsem si celkem jist, že určitě ne méně než takový elektroauto (ostatně vyplývá už s přiložené fotky) |
F. Houžňák 18.2.2020 12:18No, když věříte tomu, co nějaký nevědomec napíše do (české) Wikipedie, to je pak těžké. Zkuste anglickou či německou, tam je to líp. |
F. Houžňák 18.2.2020 12:14Lithium "je méně reaktivní" než sodík. Hm, starý Mendělejev by vás tak nakopal do zadku, že byste si týden nesedl. |
V. Petr 18.2.2020 12:12https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-polymerov%C3%BD_akumul%C3%A1tor Záporná elektroda (Katoda -): Lithium nebo sloučenina uhlíku a lithia |
F. Houžňák 18.2.2020 12:11I vy jste se chytil na kovové lithium v LiIon-akumulátorech. Myslel jsem, že jste vzdělanější. |
V. Petr 18.2.2020 12:03Jiné akumulátory, tedy bez lithia opravdu explodovat nemohou. Riziko představuje jen případně při nabíjení! vznikající vodík, což dnes téměř nepřichází v úvahu, je to vyřešeno a tak jako tak je ho málo. Račte si to nastudovat. Dnešní mládež je neznalá. To my jsme jako kluci házeli do vody sodík, stačil kousek a bouchalo to pěkně. Lithium je méně reaktivní, ale je ho tam o moc víc. No a zkuste do vody hodit kus olova, co je v klasických autobateriích... |
F. Houžňák 18.2.2020 12:00Oh, really? Kdo by to byl řekl ... |
F. Houžňák 18.2.2020 11:59My víme, že umíte opisovat z různých těch Wikipedií. Takže vy se skutečně domníváte, že v LiIon-baterkách je kovové lithium, které se tam mění na ionty? To jsou mi věci ... |
F. Houžňák 18.2.2020 11:57No, auta poháněná benzínem či naftou skutečně vybuchují jenom ve filmu. |
F. Houžňák 18.2.2020 11:56No, to je obdobný argument jako s mým sodíkem. Tak vy to zkuste s vodou. |
F. Houžňák 18.2.2020 11:55Takže vy jste taky názoru, že v LiIon-baterkách je kovové lithium a proto můžou vybouchnout? Co se dneska chemik od lidí nedozví ... |
O. Mayer 18.2.2020 11:51.. no fajn, takže když nám plápolá benzíňák se 70 litry vysoce hořlavé chemikálie pouze mírně a hlavně v klidu poodejdeme (žádnej stress s nějakým vyprošťováním a hlavně v kabině něco nezapomenout), necháme netoxicky dohořet a co zbyde spláchneme vlažnou vodou. A taky, nemohl byste blíže specifikovat tu masivní ekonomickou podporu elektroautům? |
F. Kusák 18.2.2020 11:50Tak bych vám doporučil, abyste se více zajímal o názory oněch Němců. Technická veřejnost má značné výhrady k Energiewende a v podstatě mají stejné názory jako energetici z Česka. Ty absurdity jdou zejména od politiků a politici jsou odrazem značné části společnosti, podléhající zelenému náboženství. Podobní fanatici jsou v celé EU, a i u nás nebo v USA či Kanadě ovlivňují politiku. To je zřejmé, ale co s tím. V tom je problém. A tady poraďte, jak to řešit. |
J. Krynický 18.2.2020 11:47Mohl byste nám osvětlit, kde v tom článku spatřujete jaké volání po regulaci? Já tam vidím pouze protest proti umělému prosazování elektroaut (ke kterému dochází mimo jiné ZAVÁDĚNÍM regulací). |
A. Hrbek 18.2.2020 11:46A co tam "zběsile hoří"? |
A. Hrbek 18.2.2020 11:44No a z čeho se Lithium mění na ionty, které v akumulátoru putují? Li má velmi nízký ionizační potenciál, cca 5 eV, takže ve styku s vodou probíhá bouřlivá reakce 2Li + 2 H2O = 2 LiOH + H2 V jedné baterii do elektro-BMW je nejméně 6 kg Li, zhruba z poloviny v reaktivní formě. |
J. Krynický 18.2.2020 11:43Copak? On nebyl dobrovolný? Méně piva, více vody! |
J. Krynický 18.2.2020 11:42Budoucnost patří aluminiu! |
J. Krynický 18.2.2020 11:41Nehledě na to, že zaprvé i v USA jsou elektroauta mohutně prosazovaná a za druhé množství elektroaut v Hollywoodu, ať už je jakékoli, politické prosazování elektrodebility v EU ani nepotvrzuje ani nevyvrací. |
J. Svoboda 18.2.2020 11:37A co že si pustili do kožichu továrnu TESLA, když je to tak černobíle jednoduché, brepto? Pěkný den. |
J. Krynický 18.2.2020 11:371. Kilowaty mě také překvapily, ale považoval bych to spíš za překlep. Celou dobu se mluvilo o vysokém napětí, takže kilovolty. 2. Teď zrovna někdy hořela nějaká Tesla v Rakousku. Zjistěte si o tom něco! 3. Tak pokud sebou máte sekeru a nevadí vám, že si ji zničíte, tak se asi dá. Tak nějak jste to myslel? |
J. Jirka 18.2.2020 11:35No, není to tam, ale klidně by to tam být mohlo. A co tam být může, tak to tam vlastně skoro je. A když to tam skoro je, nejsou tam třeba taky slova, součet jejichž písmen dává číslo 14 nebo 88? Všechno je to moc, moc podezřelé! |
V. Kolman 18.2.2020 11:34Myslím, že ty "kilowatty" nejsou tak úplně od věci. U elektrického křesla asi má smysl bavit se o kilowattech. Naproti tomu - vysoké napětí ze zdroje o vysokém vnitřním odporu není nebezpečné. Viz "blesky" při česání se hřebenem z "vhodného" materiálu, nebo svlékání svetru z některých umělých materiálů. Tam se jedná o kilovolty. Ovšem, akumulátorové baterie v e-mobilech jsou zatraceně "tvrdým" zdrojem el. napětí a jsou tudíž opravdu nebezpečné! |
M. Valenta 18.2.2020 11:21A víte pane autore, jaká hrůza jímala spořádané občany, když jejich ulicí poprvé projíždělo auto se spalovacím motorem? Pan Lenc zmizel ve stodole, pan Houžňák v chlívku a pan Vaníček si zakryl hrůzou oči, zacpal uši a přesto mu do nozder vniklo cosi neznámého. |
A. Hrbek 18.2.2020 11:19Nevím kdo je větší místní Pepík Vyskoč!V Li bateriích je jednou z elektrod kovové Lithium a chemický proces je nevratný. V Li-iontových akumulátorech je jednou z elektrod je Lithium kovalentně vázané na grafit, druhou sloučenina Lithia, například s Molybdenem nebo Kobaltem. Iontové se to nazývá proto, že mezi zápornou a kladnou elektrodou putují ionty Li+. Chemický proces je vratný. Základními reakcemi v akumulátoru jsou: 2Li(x)MO2 + Li+ + e ----- Li(x) + 0,5MO2 a Li(y)C(z) ----- Li(y-1)C(z) + Li+ + e. Že pan Houžňak nemá v elektrochemii ani základní vzdělání a přesto se do ní plete, mne nepřekvapuje. Jinak pro zajímavost - za Li-iontové akumulátory získali v roce 2019 J.Goodenough, M.Whittingham a A. Yoshino Nobelovu cenu za chemii. |
Z. Lapil 18.2.2020 11:08Pozor: vodík je jen jiný způsob akumulace elektřiny. Řekl bych, že pro osobní dopravu horší než chemické články. Fakt je, že vlaky na vodík jezdí v Německu (několik jednotek - výrobce Alstom; testovány mj. ve Velimi - se točí na trati asi 100km). Druhým faktem je, že na akumulátory běžně jezdí vnitropodniková doprava (vysokozdvižné vozíky; manipulační vozíky na nádražích, ale ty už jsem dlouho neviděl) a akumulátorové byly i předchůdkyně atomových ponorek (dobíjeno na hladině dieslem). |
Z. Lapil 18.2.2020 11:00Ony opravdu kopu ty (kilo)watty. Jistý pan profesor z matfyz potřeboval cosi upravit na vysokovýkonovém pulzním laseru, uříznout překážející konec izolace nebo tak něco. Poctivě ho nejen vypnul, ale i vytáhl ze zdi, JENŽE mu v tu chvíli nedošlo, že ta věc má nadupané kondenzátory. Následoval úžasný ohňostroj, ze žiletky zbyla třetina, páč se zbytek odpařil, ale pan profesor došel jediné úhony: na dvou prstech, v nichž držel tu žiletku, měl po černou čárku bezbolestné povrchové spáleniny. Ze známého zdroje, nemyslím si, že je to legenda. |