27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AUTOMOBIL: Znásilnění a deformace trhu

Největším problém dnešního automobilového průmyslu není až tak nedostatek čipů či dalších dílů, ale znásilnění a deformace trhu vinou politických regulaci, kdy se z auta se spalovacím motorem stal nejznámější fackovací panák

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 10.4.2022 21:12

Stran Kreščaku si nejsem s novou technikou jist. Dokonce mám takový dojem, že tam zvítězili klasičtí angličtí lučišníci nad novomódními střelci z kuší. Ale už je to dlouho, co jsem to četl, tak to nevím jistě.

Že je Rada idiot, to je ovšem "vytčeno před závorku".

O. Uživatel 10.4.2022 20:20

Uživatel požádal o vymazání
J. Pankovic 10.4.2022 20:10

...jo, taky omezení výkonu vysavačů, správné zakřivení banánů, zákaz žárovek, normy na spaliny u motorů, zákaz českého rumu a pomazánkového másla, zákaz rumové esence do perníků...

:-P:-P:-P

J. Pankovic 10.4.2022 19:56

Problém dneška jsou dotovaní Grínpísáci jako Rada a IPCC

J. Pankovic 10.4.2022 19:54

Vy ste musel mít modrou knížku, že tý armádě tak rozumíte.

U Kresčaku to navyhráli idioti jako Rada, ale nová technika, jenže Zelení magoři nám tenkrát chtěli zakázat i pestní klíny :-)

Idiotem ste, idiotem zůstanete až do konce života...

...a pokud všechny své informace čerpáte z tak spolehlivých zdrojů, jako jsou How. novinky, tak vám nepomůže nic, vy Putinův neužitečný idiote ;-)

P. Rada 10.4.2022 19:37

Problém dneška jsou příznačně právě dotované fosily:

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/iisd-presmerovani-dotaci-fosilnich-zdroju-by-mohlo-castecne-zaplatit-za-energeticky-prechod

P. Rada 10.4.2022 19:34

Evidentně plácáte s hlouposti hlouposti.

Právě masivním monstům jako jsou auta či dokonce tanky může přeci oproti pěším či "koloběžkám" snáze dojít palivo. Protitankovou střelu nově třeba i "koloběžka" unese. Nejste Putinův agent?:

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/analyza-proc-tanky-na-ukrajine-dopadaji-jako-rytiri-u-krescaku-40392594

O. Uživatel 10.4.2022 19:15

Uživatel požádal o vymazání
V. Kučer 10.4.2022 18:19

Pokud budou naši potomkové volit zelené tak jim to přeji. Jejich potomkům to nepřeji, budou mít plno práce aby to změnili.

J. Pankovic 10.4.2022 17:01

...(ne)užitečný idiot:-)

J. Pankovic 10.4.2022 16:59

...zatím ještě máme, ale centrálně plánovaná ekonomika ten nedostatek všeho spolehlivě zajistí ;-)

spravedlivě se dá rozdělit jenom bída ;-D

P. Diviš 10.4.2022 16:54

Vám to evidentně nepomohlo.

P. Diviš 10.4.2022 16:53

I na to je blbej.

P. Diviš 10.4.2022 16:52

Pokud to není vnucováno, zakazováno a dotováno, jezdí si každý tím, co je výhodné. A dobroserové nemají čím vydírat. "Konstruktě" :-P

J. Pankovic 10.4.2022 16:49

...tomu říkám výtrysk křesťanské lásky :-P

J. Pankovic 10.4.2022 16:46

...už se těším, jak to naše hrdinná mobilní pěchota na terénních elektrokolběžkách natře ruským tankům ;-)

...je to evidentně Putinův agent :-):-)

V. Kučer 10.4.2022 14:36

Navrhněte zrušit armádu a ušetří se CO2.

J. Kostelanský 10.4.2022 13:40

Pane Církvo, a u odborného lékaře jste už byl? Byste se divil, ale i na tak vážné stavy jako je ten váš již existují léky, které dokáží člověku velice ulevit.

P. Zahrádka 10.4.2022 13:39

počet EV a soustava se budou vyvíjet společně, a prosím doložte lidi odmítnuté z důvodu dimenzování soustavy, prosím

V. Církva 10.4.2022 11:33

Jo jo, pak že tu není čínská propaganda a pátá kolona. Číňané se jistě snaží ale především proto, že jim Západ dal hloupě know-how a dotace jdou na čínské výrobky což je naprosto sebevražedné. Západ se nechal (jakkoliv dobrovolně) Čínou vysát. Čína si svoje vlivy a ekonomiku chrání a buduje.

Západ mezitím řeší gendrové stereotypy, glorifikuje dogmatický přístup k liberálním celosvětovým obchodním podvodům a jinak nedělá nic.

Čína elektromobily vyrábí především proto, že ucítili skvělou příležitost. Číňani jsou stádovití, proto to neznamená že bateriové elektromobily budou skutečně cenově dostupné pro celý svět. Nakonec nebude ani za co by ten svět od Číny elektromobily bral. Tak jako nebylo normální zavazovat se k ruskému plynu, už dávno měl Západ řešit cla a přesun ekonomiky do Číny.

Evropan který si koupí čínské auto je 5 kolonu a přinejmenším by s ním být proveden převýchovný proces někde na Aljašce jako s Ujghry v Číně. V lepším případě by měl být zastřelen :-)

J. Stehlik 10.4.2022 10:40

Nejde o příkon domáctnosti (25A jistič) ale dimenzování soustavy . Ta není dimenzována na součet odběru domáctností , ale jenom zlomek . Lednička a ani televize nemá takový odběr jako elektroauto . Určitě to lid znají co staví a odmítli jim vytápění elektřinou.

L. Žaloudek 10.4.2022 10:37

Tak už chápu, proč v Číně otevírají dvě uhelné elektrárny týdně! Potřebují nabíjet baterie!

P. Rada 10.4.2022 10:20

Odhaduji, že "vzorem" pro pana Kučera by vzhedem k tématu osobní mobility mohly spíše posloužit civilně už hojně využívané a prakticky jedině na "baterky" fungující podpůrné systémy koloběžek, jízdních kol... nebo až drony.

Pak by třeba k neudržitelnosi "znásilněné" osobní dopravy přestal nejen spamovat či válečně vtípkovat, ale možná by byl schopen i něco konstruktě podotknout či dokonce navrhnout.

V. Kučer 10.4.2022 9:24

Mohli bychom předělat naše tanky T-72 na baterky a byli bychom vzorem pro celý svět.

P. Zahrádka 10.4.2022 9:17

No vy určitě ne, kolik myslíte že je příkon běžné domácnosti?

V. Mokrý 10.4.2022 7:51

Tatím stále poroučí !!

J. Pankovic 10.4.2022 5:51

Byly doby, kdy před automobilem musel běžet člověk s červeným praporkem, aby se nesplašili koně.... možná se dožijeme i doby, až budou elekromobily tahat za sebou centrálu :-):-):-)

J. Pankovic 10.4.2022 5:44

...a když si připojíte dieselovou elektrocentrálu, tak můžete projet celou 66 v USA ;-)

J. Pankovic 10.4.2022 5:40

...za propad prodeje Škodovek v Číně může hlupák Vystrčil, zasloužil by pětadvacet na holou ;-)

P. Rada 10.4.2022 5:30

To o čem píšete popisuje nebývalou dynamiku vývoje v oblasti osobní automobility. Nedivil bych se, pokud by zanedlouho přišli čínané s vlastní ale cenově násobně levnější variantou elektromobility kterou dnes typově představuje americká Aptera. Takovýto vývoj směřující ale i na změnu evropské silniční legislativy, by pak mohl výrazně pozitivně proměnit českou osobní dopravní situaci:

https://www.hybrid.cz/aptera-solarni-elektromobil-s-dojezdem-1600-km-ktery-nemusite-nabijet-jde-do-prodeje/