Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
AUTOMOBIL: Znásilnění a deformace trhu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Sura 9.4.2022 17:36Výborný článek pane Smutný ! Přivádí (doufám, že nejen mě) k myšlence, že řádění "Rudých Khmérů" v Kambodži - později Kampučii zastavila až jejich důsledná genocida, jakožto infekční nemoci. Doufám, že řádění "Zelených Khmérů" bude spolu s řešením identifikováno dřív, byť je stejně jako tenkrát v Kambodži udržováno a podporováno pokrokáři na celém světě. |
J. Plzák 9.4.2022 20:47Bruselští Khmérové, to je příhodné pojmenování. |
F. Zrcek 9.4.2022 15:31e-automobily se nevyrábějí na zisk, ale na dotace. Jinak se konkurenceschopnost limitně blíží nule. Ale vykládejte to firmám, které do toho nastrkaly veškeré přebytky z fosilní éry! Dokud státy platí, tak výroba pojede - až do těch hořkých konců, kdy jejich ředitelé nastrkají zpronevěřené prachy do offshorů a sami prásknou do bot. Tohle nemá s kapitalismem nic společného, to je Versailleský socialismus pro vybrané aristokraty. Takové předprivatizační období pro zhůvěřilý západ. |
M. Šejna 9.4.2022 16:54Jak je dotován Enyaq oproti Kodiaqu? |
J. Jurax 9.4.2022 17:03Vnitřně v automobilce. Pro podnikatele i státem a pro všechny legislativně (parkování, dálniční znamka etc.). |
J. Jurax 10.4.2022 1:31A ještě - Cena nové ŠKODY ENYAQ iV se pohybuje v rozmezí od 1 089 900 Kč do 1 379 900 Kč. Cena srovnatelného nového vozu ŠKODA KAROQ se pohybuje v rozmezí od 515 900 Kč do 858 900 Kč, tedy zhruba o půl melounu níž. Tady je porovnání nejlevnějšího Enyaqu s nejdražším Karoqem https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skoda-enyaq-iv&cars=skoda-karoq-scout |
J. Jurax 9.4.2022 17:01Přesněji v EU se elektromobily vyrábějí výhradně kvůli hovadným, zelenými blbečky politicky motivovaným předpisům o flotilových emisích, jež s normálními auty nelze splnit. A kvůli drastickým pokutám za nesplnění. A i když jsou elektroauta vnitřně dotována automobilkami na úkor aut normálních, jež tak zdražují, a všelijak podporována a dotována, jsou tak drahá, že se zákazníci opravdu nehrnou. Prostě poměr výkon/cena u elektroaut je s klasickými auty nesrovnatelný i přes legislativní podporu a dotace. Momentálně jsou elektroauta až snad na opravdu velice vzácné výjimky v našich podmínkách jen pro bohaté fandy a snoby a pro cucače dotací. |
J. Plzák 9.4.2022 20:49Jen 2 % všech elektroaut prodaných v Rakousku je v rukách soukromníků. Ostatní jsou kupovány nejrůznějšími organizacemi za účelem získání dotací. |
I. Schlägel 9.4.2022 12:58Čína si západ až na vyjímky namaže na chleba. |
J. Jirát 9.4.2022 10:39Já už dlouho prosazuji žluté vesty. |
M. Šejna 9.4.2022 9:36Zdá se, že autor splácal ve svém článku hrušky s jablkama. Elektromobilita nemohla zvýšit ceny automobilů se spalovacím motorem. Navíc jsem vůbec nezaznamenal, že by se poslední rok nějak výrazně zvýšila cena standardních automobilů. Ani elektromobily nijak výrazně nezdražily. Maximálně v mezích obvyklé inflace. Autor si stěžuje na to, že roste poptávka po elektromomilech a následně obviňuje byrokraty z toho, že zvyšují umělé poptávku po nich, díky čemuž roste jejich cena. Mě tedy žádný byrokrat nedonutí. Elektromobil si koupím, až to uznám za potřebné. Do roku 2035 si mohu vybírat mezi elektřinou, naftou nebo benzínem. Pak mohu auta na naftu a benzín kupovat v bazaru. |
P. Rada 9.4.2022 11:09Autorovi úvahy mi také přijdou poněkud mimo realitu. Ve Vaší realitě pak jen koupit automobil nejspíše půjde opravdu kdykoliv. Kdykoliv a kdekoliv už ale ani dnes nezaparkujete. |
M. Šejna 9.4.2022 11:41Nezaparkuji proto, že nejsou parkoviště. Ta se dají vybudovat. Nenabiji elektromobil proto, že nejsou nabíjecí místa. Ta se dají vybudovat. Nezatracujte cokoli jen proto, že něco zatím není, když to lze celkem snadno vybudovat. |
L. Harvánek 9.4.2022 11:54A ten elektromobil potřebuje k tomu, aby jezdil, elektřinu. Ta se teoreticky dá také vyrobit, ale bude jí dost? Totéž platí o parkovištích i nabíjecích místech. |
P. Zahrádka 9.4.2022 14:25Infrastruktura na distribuci benzínu také vznikala postupně se zvyšujícím se počtem automobilů a také se např. kočí ptali kde se vezme benzín, když koně se v poho napasou. A na rozdíl od benzínu je elektřina rozvedená a dostupná téměř všude |
J. Jurax 9.4.2022 17:38Elektřina je rozvedená skoro všude a zatím i dostupná, to ano, ačkoliv zelení magoři usilovně pracují na tom, aby dostupná nebyla a aby podražila. Ovšem její zdroje ani rozvody dnes nejsou dimenzovány na podstatné rozšíření elektromobility. Nabíjecí infrastruktura je zatím v plenkách; je jí nedostatek, rozšiřování nebude zadarmo a promítne se tudíž i do cen elektřiny. A dotace do toho cpané jsou peníze, které pak chybí na užitečnější a potřebnější věci. |
L. Harvánek 9.4.2022 18:22Vy si také myslíte, že elektřina vzniká v zásuvce? A tam, kde se dosud používala pro provoz běžné domácnosti, tak rozvod nabíjení elektroaut rozhodně nevydrží. |
P. Zahrádka 9.4.2022 18:57Havránku proč švejkujete se zásuvkou, zkuste zůstat v technické rovině věci, tam kde je bojler nebo tč tak v pohodě a na rozdíl od benzíňáku, který doma určitě nedotankujete.... |
L. Harvánek 9.4.2022 19:58Právě v té technické rovině je problém. Když natankujete elektroauto, budete mít vodu jen studenou, nebudete svítit, vařit a sedět u počítače. I ten potřebuje baterii dobít. |
P. Zahrádka 9.4.2022 21:02na 100 km potřebujete 14-16 kWh, průměrný nájezd je 50 km takže 8kWh denně, to je problém?? |
P. Diviš 10.4.2022 0:42Jistěže je. Jednu domácnost rozvody utáhnou, všechny ne. Vy nejste technik, že? |
P. Zahrádka 10.4.2022 9:17No vy určitě ne, kolik myslíte že je příkon běžné domácnosti? |
J. Stehlik 10.4.2022 10:40Nejde o příkon domáctnosti (25A jistič) ale dimenzování soustavy . Ta není dimenzována na součet odběru domáctností , ale jenom zlomek . Lednička a ani televize nemá takový odběr jako elektroauto . Určitě to lid znají co staví a odmítli jim vytápění elektřinou. |
P. Zahrádka 10.4.2022 13:39počet EV a soustava se budou vyvíjet společně, a prosím doložte lidi odmítnuté z důvodu dimenzování soustavy, prosím |
P. Rada 9.4.2022 13:24Připoměl jsem jen opomenutá ale osobní automobilismus běžně limitující fakta. Jako "zatracující" to vnímáte Vy a kompenzujete tuto krajnost neadekvátně krajním optimismem. Neadekvátním proto, že všeobecně předpokládáte "celkem snadné budování". Někde to ještě asi jde - já ale právě jedu do centra ... a konkrétně volím úspornější hromadnou možnost. Přeji pěkný zbytek dne a alespon trochu přínosného rozjímání v něm. |
J. Jurax 9.4.2022 17:45Ano. Důležité arciť je, co se přesně skrývá za tim "snadno" a "celkem snadno". |
J. Plzák 9.4.2022 20:55Pán mluví-píše s cesty. Asi nemírně pije. |
V. Kučer 9.4.2022 13:53Pokud jste bohatý člověk může vám to být jedno a budete mít alespoň volné komunikace. |
J. Jurax 9.4.2022 17:42Jojo, chudoba z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad (© Francois Villon) - a pak budou mít problémy i ti bohatí, pokud jimi vůbec zůstanou. |
V. Kučer 9.4.2022 22:08Byly doby že auťák měli jen bohatí a bylo zde bezpečněji. Myslím že nám dvěma sebere doktor za pár let papíry a tak nám to bude také jedno, starý člověk toho moc nepotřebuje. |