27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AUTOMOBIL: Znásilnění a deformace trhu

Největším problém dnešního automobilového průmyslu není až tak nedostatek čipů či dalších dílů, ale znásilnění a deformace trhu vinou politických regulaci, kdy se z auta se spalovacím motorem stal nejznámější fackovací panák

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pankovic 9.4.2022 20:19

...to se to vykládá zelenému parazitovi, který v životě nic užitečného neudělal :-P

V. Kučer 9.4.2022 13:58

Můj praděda chodil do práce 2 hodiny pěšky a chůze je zdravá.

J. Jurax 9.4.2022 17:55

Ano.

Pokud máte práci v okruhu osmi kilometrů od svého bydliště. Dvě hodinky tam a dvě zase zpátky jsou vlastně prospěšná zdravotní procházka; v zimě se navíc otužíte.

P. Hák 9.4.2022 19:14

Tohle by bylo na 10 hodin tam a 10 zpět ;-D

V. Kučer 9.4.2022 22:23

a to měl doma hospodářství, byl kovozemědělec.

J. Plzák 9.4.2022 21:27

A jakpak dlouho on a jeho souputníci žili?

V. Kučer 9.4.2022 22:20

Praděda se dožil více než 70 let, jeho potomci podobně. Nejvíce se dožila jeho nejstarší dcera, moje babička, skoro 100 let.

P. Rada 9.4.2022 10:50

Pane Stehlíku "říká Vám něco pojem" Spinoza?

Vy nejspíše sám "brutálně ořezáváte" kulturnost ke které patří svoboda v pojetí poznané nutnosti ke které patří i nutnost odpovědnosti aby se svoboda nezvrhla ve svévolnost.

V. Kučer 9.4.2022 13:56

Moji prarodiče také neměli automobil a žili docela spokojeně.

J. Jurax 9.4.2022 17:57

No jo, dokonce ani mojí rodiče nevlastnili automobil :-)

R. Jahoda 9.4.2022 10:20

Já jsem pro veřejnou dopravu a místo tlaku na elektrifikaci by měli postavit více metra a vlakových tratí. Jenže od nás se jinak než autem nedostanu a kdybych místo autem jel do práce MHD, tak jedu místo půl hodiny hodinu a půl. To je 3 hodiny ztraceného času. A elektrický bus to nezmění. Ať protáhnou metro do okolních obcí jako Říčany, Jesenice, Čelákovice, udělají dva okruhy na úrovni Libně, Strašnic a pak těch Říčan a pak se možná MHD bude používat. Ale dnešní politici se raději zabývají přejmenováním ulic a dotací neziskovek.

Z. Lapil 9.4.2022 11:00

Používat se to nebude. Do uvedených obcí (kromě Jesenice) jezdí vlaky. Podobně Beroun, Kralupy nad Vltavou, Kladno, Úvaly/Český Brod. Ve špičkových časech k stání, ale to se dá vyřešit více vozy; ano jízdenka pak bude dražší, protože ty vagóny pojedou za celý den dvakrát tam a zpátky, ale leasing nebo něco bude dopravce platit tak jako tak.

Tím, že ty vlaky schováte pod zem, nic nevyřešíte, akorát budete navíc platit díru v zemi.

R. Jahoda 9.4.2022 12:33

Ano vlaky tam jezdí, ale vlaky se mají nechat pro dálkovou dopravu a ne příměstskou, tratě jsou přetížené, tratě S neustále čekají kvůli dálkovým spojům, mají zpoždění, je pravidlem, že jdete na nějaký vlak a jedete tím předchozím. Další problém je jejich frekvence a velikost a kam jezdí. Třeba od Českého Brodu přijede vlak do Libně a půlka vlaku vystoupí a jde na autobus 177, co jede směrem Malešice, Strašnice. Půlka vlaku se do autobusu, který už přijede plný, nevejde. Mám rekord, že jsem jel až 12tým autobusem, abych se do něj vešel (počítáno linky 177+145+295), místo těchto autobusů by se okruhové metro hodilo. A metro má další výhodu - nezávislost na počasí, napadne sníh nebo zafouká vítr a vlaky jsou v čudu. MHD je dnes koncipována tak, že její provoz vyhovuje provozovateli a ne cestujícím. A proto plno lidí ji nevyužívá. Protože čas jsou peníze. Je sice hezké, že k nám jede autobus každou půlhodinu, ale těch 5km, co potřebuji, je s přestupem nakonec 15. Nehledě na to, že jezdí zbytečně prázdné velké autobusy, když by stačila dodávka, která by mohla jezdit častěji. Tady je ten socialismus nejvíc do očí bijící.

P. Rada 9.4.2022 11:00

Nevím které dnešní politiky míníte. Vesměs ale jsou místním obyvatelstvem zvolení a lidé volí podle deklarovaných slibů až programů.

Nekonzervativně smýšlejících je takto u nás žel skutečně dlouhodobě málo. Zkusme se tedy poohlédnout zdali to jde alespon jinde. Např. u Vídně se buduje celá nová čtvrt Aspern, která je zgruntu kocipována pro maximalizaci soběstačnosti a minimalizaci dopravní náročnosti. Budouli lidé více chtít takto žít - můžeme se dočkat zvolení adekvátních politiků a pak důsledků:

http://amper.ped.muni.cz/gw/resilience/priklady/html_soubory/Aspern.html

L. Žaloudek 9.4.2022 13:13

Pane Rado, o Aspern se v současnosti hodně mluví. Kolik procent obyvatel Vídně tam asi bude žít? A je jisté, že budou mít na nájem a energie? I když jim stát zařídí zaměstnání za rohem, co když někteří z nich nebudou stačit požadavkům? Nebo už se plánuje, že by tam rovnou dostávali základní nepodmíněný příjem? Kdo by pak taková sídliště financoval a udržoval při životě?

J. Jurax 9.4.2022 18:03

Ano.

Ale aspoň tam tu MHD máte. Když Vám jezdí autobus do dědiny s frekvencí jednou za tři hodiny a o víkendu třikrát denně, je auto prakticky nezbytné.

J. Nevrkla 9.4.2022 6:37

Naprosto tragicky vývoj pro zákazníky i producenty. Důsledkem bude ztráta mobility, nezaměstnanost, bída, sociální nepokoje. Ty musí vést k vypraskani všech, kteří nás do toho stavu dostali.

V. Mokrý 9.4.2022 6:46

Tím poklonkováním nejen Bruseli, si automobilky řežou pod sebou větev. A sebou vezmou mnohé další, na ně navazující.

P. Rada 9.4.2022 8:22

Je to tedy tak, že si přejete radikální až válečné sociální nepokoje a navíc provedené tak, aby se Vás nedotkly a jen znovunavodili právě jen Vaši blaženost?

J. Pankovic 9.4.2022 20:29

...aby sme se konečně zbavili zelených kazisvětů, budou nezbytné ;-)

J. Jurax 9.4.2022 3:01

No a bude hůř. Zvolili jsme si eurohujernou nazelenalou pětikolku, která se proti těmto i dalším zeleným peachovinám z brusele a nás dštěným neodváží ani muknout.

P. Rada 9.4.2022 8:27

Hůř asi bude už pro neudržitelnost praktik minulosti kdy se ponejvíce žilo na dluh v mylné představě/ naději, že nové technologie co jednou přijdou to vše vyřeší.

Tuplovaně hůř by ale mohlo být pokud by jste si zvolil putinovskou cestu násilností - nebo jinou ? Tu ale kdo ví proč nejmenujete.

J. Stehlik 9.4.2022 8:46

Já to vidím naopak . Dnes se tak obrovsky plýtvá prostředky a zapomělo se na základní princip kapitalismu , kdy kapitál musí nést zisk . To je hlavním problémem evropy , kdy zdroje jsou ladem. A pak ani pumpování peněz do ekonomiky nepomuže , protože vše je tak zregulované , že to pouze zvedne inflaci . A proto bude evropa zaostávat .

P. Rada 9.4.2022 11:04

Ten princip kapitalismu který jmenujete je dlohodobě a v systémových vazbách neslučitelný s principy přírodními.

Lidé kteří svévolně nadřazují společenské zákonodárství nad přírodní zákony právě proto navozují společenské problémy, zaostávání až kolaps.

L. Žaloudek 9.4.2022 13:24

Už v mládí, když do nás hustili marxismus-leninismus, mi vrtalo hlavou, jestli by místo rozšířené reprodukce nestačila k udržení civilizace reprodukce prostá. Ale život mě poučil: ještě si pamatujeme, jak to u nás po 40 letech bez zisku vypadalo. Zdá se, že civilizace, která neroste, upadá. Sny o udržitelném rozvoji zatím pořád vypadají utopicky a v každém případě spoléhají na geniální plánovače.

F. Brnušák 9.4.2022 18:02

Prirodni zakony jsou vpodstate kapitalizmus. Silnejsi vyhraje, kapitalizmus tomu dava jen urcity ramec zakonu. Jinak podstata je stejna a evidentne osvedcena. Vase zelene blouzneni se za svoji kratkou chvilku pusobnosti dostatecne zdiskreditovalo. To ze trpite ztratou pameti, je ted bohuzel problem vsech

Z. Lapil 9.4.2022 11:02

"V mylné představě, že technologie, co jednou přijdou, to vyřeší". Přesně řečeno. Ale proč si myslíte, že když tu mylnou představu uzákoníte, že se věci zlepší?

J. Jurax 9.4.2022 18:14

Aha.

Takže v zářné budoucnosti se bude taky ponejvíce žít na dluh v mylné představě/naději, že nové technologie, co jednou přijdou, to vše vyřeší. Zelení magoři už s tím začali. Akorát že ta jejich budoucnost jimi násilně všem nucená vypadá celkem pochmurně.

F. Brabec 9.4.2022 0:54

V USA se skutečně neohřejí https://datastudio.google.com/u/0/reporting/7a243d54-2a8d-44f3-a405-ce2a509c1c07/page/3KHiC