27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AUTOMOBIL: Znásilnění a deformace trhu

Největším problém dnešního automobilového průmyslu není až tak nedostatek čipů či dalších dílů, ale znásilnění a deformace trhu vinou politických regulaci, kdy se z auta se spalovacím motorem stal nejznámější fackovací panák

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.4.2022 0:52

To možná jo, pokud dřív neumřem. Nicméně naši potomkové si to vyžerou, což jim nepřeju.

A ano, byly doby že auťák měli jen bohatí a bylo zde bezpečněji. Jenže - možná - teď bude životní úroveň klesat, a auťák mnozí už nebudou moci mít, ač jej dřív měli, což je nepotěší. A je doba práv na kdeco a sociální stát, který na sociálno přestane mít ... možná ... ;-)

J. Pankovic 10.4.2022 5:51

Byly doby, kdy před automobilem musel běžet člověk s červeným praporkem, aby se nesplašili koně.... možná se dožijeme i doby, až budou elekromobily tahat za sebou centrálu :-):-):-)

V. Kučer 10.4.2022 18:19

Pokud budou naši potomkové volit zelené tak jim to přeji. Jejich potomkům to nepřeji, budou mít plno práce aby to změnili.

J. Jurax 9.4.2022 17:23

Elektromobilita nemohla zvýšit ceny automobilů se spalovacím motorem. Navíc jsem vůbec nezaznamenal, že by se poslední rok nějak výrazně zvýšila cena standardních automobilů, pravíte.

Inu, mohla. Elektroauta jsou automobilkami vnitřně dotována, aby byla prodejná, když už je automobilky musí nuceně vyrábět, aby dostály flotilovým limitům. Navíc něco musí zaplatit investice do vývoje elektromobility, a prodej elektromobilů to ještě dlouho nebude, pokud bude kdy vůbec.

No, a já jsem zaznamenal, že by se významně zvýšila cena standardních automobilů. Částečně je to dáno těmi vnitřními dotacemi, částečně ovšem též i nutností rozšíření povinné výbavy dané zase legislativou. Tím se taky to první kryje a vyšší cena vysvětluje. A jistě, i inflací.

J. Plzák 9.4.2022 21:21

Proto na příklad DB (Daimler-Benz) vyráběl mini auta Smart. Teď se výroba Smartů zrušila a hádejte čím byla nahrazena? Auty SUV. Daimler vyrábí také hybridní a plug-in auta, jen aby dosáhl na flotilový limit, stanovený Evropskou unií.

V podstatě jde EU o to, srazit německá auta na úroveň Fiatů, Citroenů a podobných potratů a tím prý opět nastolit rovné podmínky pro všechny.

Jak se to dělá: Prodejci koupí auta v továrně, na den nebo víc je přihlásí do provozu a následně prodají, jako ojetiny, s rabatem, bratru kolem třiceti, čtyřiceti procent.

Že to nepůjde věčně, je každému jasné. Ale po nás potopa.

Schwaba a Světové ekonomicmé fórum na vás a bezhotovostní placení přes QR kód.

J. Jurax 10.4.2022 1:25

To je prosté - do pidiaut se náklady na baterii prostě neschovají.

Mimochodem totéž Škoda Citigo - benzínová stávala cca 200 000, elektrická 479 900, výrobní cena prý byla 700 000. Byl o tu elektrickou zájem, jenže Škoda ji nemohla do nekonečna dotovat. Takže se vyrobila omezená série cca 7000 vozů a šlus.

Cena nové ŠKODY ENYAQ iV se pohybuje v rozmezí od 1 089 900 Kč do 1 379 900 Kč. Cena srovnatelného nového vozu ŠKODA KAROQ se pohybuje v rozmezí od 515 900 Kč do 858 900 Kč, tedy zhruba o půl melounu níž.

P. Diviš 10.4.2022 0:41

Že jste nezaznamenal neznamená, že nezvýšila.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektro-za-stejnou-cenu-jako-benzin-slibil-sef-renaultu-a-zd/r~248cb55459e011ebaabd0cc47ab5f122/

P. Dvořák 9.4.2022 9:11

V které oblasti ještě v EU funguje trh?

R. Jahoda 9.4.2022 10:11

V žádné, je to RVHP, které přikazuje, co kdo a kolik může vyrábět. Třeba elektrotechnický průmysl už tady téměř není a všechno je z Asie. I ty automobilky už pomalu přecházejí do cizích rukou...

V. Mokrý 9.4.2022 11:08

HORŠÍ než RVHP.

O. Uživatel 9.4.2022 16:09

Uživatel požádal o vymazání
J. Pankovic 10.4.2022 16:59

...zatím ještě máme, ale centrálně plánovaná ekonomika ten nedostatek všeho spolehlivě zajistí ;-)

spravedlivě se dá rozdělit jenom bída ;-D

O. Uživatel 10.4.2022 19:15

Uživatel požádal o vymazání
J. Pankovic 10.4.2022 20:10

...jo, taky omezení výkonu vysavačů, správné zakřivení banánů, zákaz žárovek, normy na spaliny u motorů, zákaz českého rumu a pomazánkového másla, zákaz rumové esence do perníků...

:-P:-P:-P

O. Uživatel 10.4.2022 20:20

Uživatel požádal o vymazání
K. Wágner 9.4.2022 9:02

Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035, jestliže budou moci spalovat syntetická, nikoliv fosilní paliva. „Nemůžeme pro budoucnost spoléhat pouze na elektrickou či vodíkovou mobilitu, musíme zůstat technologicky neutrální,“ říká. V podobném duchu, že budoucnost automobilů „nemůže být jen ryze elektrická“, se také již vyjádřil italský ministr pro ekologickou transformaci Roberto Cingolani. ;-)

M. Drašner 9.4.2022 9:19

Němci krakovali uhlí už za WW2, ve snaze vyrábět benzín. Co jsem četl, moc to nefungovalo (nejen díky náletům Spojenců) a bylo to extrémně drahé.

J. Jurax 9.4.2022 17:28

Technologie za těch osm desetiletí pokročily. A tekutá uhlovodíková paliva lze vyrábět všelijak; podmínkou je ovsem dostatek levné elektřiny.

D. Polanský 9.4.2022 8:32

Všeho do času. Nic netrvá věčně!

P. Dvořák 9.4.2022 9:10

No. Ani trh, zdá se.

J. Jurax 9.4.2022 17:48

Pak doufejme, že ani macecha naše EU nejen dozelena magorná.

P. Rada 9.4.2022 7:52

S úvodních vět a pak s celého článku je zřejmé, že pan Smutý uvažuje ve víře o udržitelnosti dosavadního typu osobní automobility. Proti ní staví pochybnosti k možnostem vývoje jejich přímých variant. Diskutuje tak prakticky jen možnost prosté náhrady/záměny prostředku dosavadní osobní mobility na bási jiného transformátoru energie na pohyb a jiné energetické akumulační metodoy.

Přes jiným zřejmou cekovou neudržitelnost výchozího stavu - která je obecně známým jádrem rozporu - navíc pomíjí možnosti až nutnosti změn širší struktůry i náročnosti architektůry celého dopravně-civilizačního organismu.

V celém článku tak vlastně porovnává neudržitelné s nedořešeným a chyby mylně hledá např v "znásilnění a deformacích trhu".

V. Mokrý 9.4.2022 8:26

kecy v kleci

P. Rada 9.4.2022 8:36

V "kleci" možná žijete Vy. Já na osobní automobilitě závislý nejsem i když ji občas používám. Především proto, že jsem si život už už dříve nastavil tak abych nemusel často a daleko cestovat. Když už tak pak mohu volit mezi chůzí, koloběžkou, kolem ... až automobilem....

Pro možnost volby nemusím i v situaci objektivně rostoucích potíží svými "kecy" otravovat okolí.

Nechcete to taky zkusit?

J. Stehlik 9.4.2022 8:43

Říká vám něco pojem svoboda , nezávislost ? Bez auta jste uvázán k místu jak za feudalismu . Ještě si pořídit kravku a kozu a vrchnost bude spokojena jak vás má uvázaného u boudy . I kamarád co byl desetiletí bez auta , tak si ho teď pořídil , protože veřejná doprava je brutálně ořezávána.

V. Mokrý 9.4.2022 8:56

R^

P. Hák 9.4.2022 10:01

No, tohle je průšvih. Já bych do práce jezdil autobusem, kdyby to šlo - otevřel bych noťas a za půl hodiny toho spoustu vyřídil. Jenže už tak 4 roky není čím jet... autobusy zrušili.

P. Rada 9.4.2022 10:51

"Průšvich" může tkvět i v tom, že nejste schopen změnit zaměstnání.

V. Mokrý 9.4.2022 11:09

b l b e č k u

P. Hák 9.4.2022 19:14

Jsem. Ale nechci.