Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
AUTA: Smrt benzínu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 26.3.2021 6:19Ceny akumulátorů navíc neklesají, to je kec, a s přibývající poptávkou ani klesat nebudou, nemluvě o fyzikálních hranicích jejich kapacity, která je už prakticky na hraně. |
J. Matucha 26.3.2021 4:36A co na to skuteční ekologové? Je eauto opravdu zelenější? |
R. Langer 26.3.2021 6:28Skuteční ekologové se starají o svou práci a v diskusích je nenajdete. Na to už dávno rezignovali, protože je jich strašně málo. Zatím to ještě trochu drží inženýři, kterým vstávají vlasy na hlavě, když čtou podobné technické bludy. |
J. Huml 26.3.2021 3:35Vyborne pojednani, skvely rozbor skutecnosti. Ja s manzelkou, muj syn a nas velice dobry pritel vlastni a uziva si vyhody elektromobilu jiz nekolik let ; je to uzasna, opravdu osvobozujici zmena. Co se tyce vysoke ceny noveho elektromobilu, na trhu ted pribyva elektrickych ojetin, ktere nabizi stejne vyhody, jako elektromobil novy. Ja s manzelkou jsme koupili elektricke auto nove, ale pokud nam jeste dobrych 7 let vydrzi, a nabijime 95% doma, v porovnani s koupi noveho auta se spalovacim motorem, diky temer nulove udrzbe, a levnemu "palivu", nase auto bude zaplaceno za osm let. Najezdime tak asi 1200 km za rok. Nemame pochyb, ze autor ma stoprocentne spravny odhad budoucnosti automobilove dopravy. Uzivatele to proste sami oceni, tak jako my. |
J. Pankovic 26.3.2021 5:55No to, aby clovek najezdil 100 km za mesic je to zbytecne drahy spas , na to staci to auto sdilet Stydte se, takove plytvani Velice neekologicke |
R. Langer 26.3.2021 6:20Přesně tak! |
R. Langer 26.3.2021 6:241200 km za rok? To já najezdím víc na kole, styďte se! Takové plýtvání! Fuj! Hanba! |
J. Peták 26.3.2021 7:54A není kvůli dvanáctistům kilometrů za rok jednodušší si auto půjčovat? |
P. Vychodil 26.3.2021 8:03člověče, vy jste ale šprýmař...těch 1200km ujedu na koloběžce (bez motoru) |
P. Zídek 26.3.2021 8:03Jestli to není překlep - nájezd 1200 km/ rok. Asi je reálná skutečnost 12.tis.km/rok. Počítám pořizovací cena 1 mega Kč. Za deset let 120 tisíc km. Následně auto neprodejné. Tj. 8,30 Kč/km investičně. Jste ekonomický sebevrah. Při spotřebě 20kW na 100 km máte náklady v nízkém tarifu cca 40 Kč/100 km. Ve vysokém 100,-Kč/100 km. Takže beru ideál. tj 8,30+ 0,4 Kč/1km. O nulových nákladech na údržbu povídejte pohádky na dobrou noc dětem. Mám golf na CNG. Stál polovinu. Mé náklady na obdobnou srandu jsou 6Kč/km a 1 Kč servis. Takže 7 Kč. A prodám ho za 100 tisíc Kč. Přitom emise na 100km jsou díky našemu energetickému mixu minimálně stejné. Dalších x let jezdím o proti Vám zdarma. |
J. Jaroš 26.3.2021 8:25To jezdíte 1200km ročně vy s manželkou, váš syn i dobrý přítel dohromady nebo každý zvlášť? No z jiného soudku , zvýšení výroby elektřiny o 30%.Myslím, že máme 5 nebo 6 velkých uhelných a dvě jaderné elektrárny. 30%*znamená stavět 2 až tři velké elektrárny. Kde pak se ty stavby připravují nebo snad již staví? Možná někde za lesem za horou nebo za řekou co je za tou horou, jak psal Jan Werich? Hozíku ejchuchů! Osobně si myslím, že bude honě obtížné zachování současné úrovně výroby elektřiny. No možná ti co ovládají v Bruselu ty milé Jardy vědí co my nevíme. Starý král Hozíkovi říkal, už vím co je za lesem za horou a za řekou co je za tou horou a je mi smutno. |
J. Prikner 26.3.2021 2:49Odhad, že pro přechod naeauta stačí zvýšit výrobu elektřiny o 30proc je naprostý nesmysl. |
R. Langer 26.3.2021 6:21V tom článku začíná každý nesmysl začátkem věty... |
J. Pankovic 26.3.2021 2:20....a Co teprve aź se začne k pohonu aut pouźívat fungujici perpetuum mobile , to zatne tipec i elektromobilum , ...stačî, kdyź EP odhlasuje zmenu fyzikàlnich zàkonuuu |
R. Langer 26.3.2021 6:25Jo jo. Přesně tak! |
J. Sinnreich 26.3.2021 2:18Tato licitace automobilek s terminy ukonceni vyroby automobilu se spalovacimi motory pripomina socialisticke zavazky -"splnime petiletku za ctyri roky". Tehdy to vzdy po krachu smelych planu tise vysumnelo v zapomneni. Mozna, ze az automobilky budou za 15 let stat pred sklady plnymi neprodejnych e-aut a pred rozhodnutim propustit tretinu zamestnancu tak budou uvazovat jinak, v souladu s realitou. |
L. Novák 26.3.2021 5:33
|
V. Novák 26.3.2021 9:45Mně to připomnělo osud Lisabonské strategie - ta taky po fanfárovitém vyhlášené velmi tiše "odešla cestou všeho EU těla". |
K. Disman 26.3.2021 1:15Autor clanku toho, jak sam pise, mnoho nevi a z toho plyne jeho bezbrehy optimismus. Zivotnost auta se nezvysuje klesajicim poctem opotrebitelnych soucasti ale je dana zivotnosti rozhodujicich dilu, napr. karoserie, pohonu atd. Zivotnost baterie 1,6 mil. km ztraci smysl u auta, kde i dnesni kvalitne vyrobena a osetrena karoserie se po nejakych 400 tis. km zacna pomalu rozpadat. Aby se z elektromobilu stalo lidove vozidlo, bude se muset na tom vsem jeste hodne maknout, stejne jako na infrastrukture a vyrobe el. energie. |
M. Vlasák 26.3.2021 0:16Hezky napsané,ale úplně pomíjite ten trapný detail, jak a kde ta auta "nakrmit" . Dnes je u pumpy "nabito" za pár sd sítěk sekund auto může plac opustit. Další věc je přenos elektřiny. |
J. Vintr 26.3.2021 1:17Spíš kde se vezme ta elektrická energie, když chtějí zavřít všechny atomové a uhelné elektrárny.... |
J. Matucha 26.3.2021 4:34Ta energie je v zásuvce. Do příštího blackoutu. |