4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

AUTA: Smrt benzínu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 26.3.2021 8:35

Pramen všech ekologických (a jiných) problémů je šílené dvacetinásobné přelidněni, vesměs méněcennými, nevzdělanými a neschopnými obyvateli. Snižte obyvatelstvo na 5% a většina problémů zmizí.

V. Kuhaj 26.3.2021 8:43

Zajímavá rada. 8-o

A. Forman 26.3.2021 10:14

Jděte příkladem.

F. Svoboda 26.3.2021 10:24

Pane Křivane, zatím jsem téměř vždy s vašimi názory souhlasil. Dnes jste však " ujel "s nápadem nejenom neproveditelným, ale i eticky nemožným ! Co byste asi řekl, pokud by k realisaci došlo, že byste byl mezi těmi 95 % nadbytečných bytostí ???

I. Pávek 26.3.2021 8:10

Všechny fyzikální i chemické zákony platí jednoznačně a drtivě a nejdou z našimi současnými ani budoucími znalostmi obejít. Historie jakéhokoliv auta nebo výrobku nezačíná v továrně nebo montovně. Začíná v dolech na kovy a suroviny všeho druhu a to po celém světě. Montovna je moře, do kterého se slévá z celého světa až neměřitelné množství špinavých říček a veletoků relativně čistých a zabalených výrobků a součástek , který každý je otevřená rána do přírody. Provoz auta, ať už je klasické nebo elektro je relativně čistý, ale co se děje před tím? Z tohoto hlediska je to z deště pod okap.

V. Vlach 26.3.2021 7:48

Až budou na elektriku velké přepravní lodě křižující zemské okeány, tak přijďte. Do té doby je to celé jen výsměch.

R. Langer 26.3.2021 8:28

To se budou dřív zase používat plachty... ;-D

A. Pakosta 26.3.2021 8:50

Ano, pane Vlachu, teď jste uhodil hřebík přesně na hlavičku. V námořní dopravě totiž ekologům nezbude, než abychom se vrátili pokorně k plachetnicím, byť trochu technologicky vylepšeným, které si budou cestou přes moře dobíjet baterky, aby mohly manévrovat v přístavech. Každá jiná varianta je fyzikálně i ekonomicky pochybná.

F. Svoboda 26.3.2021 10:27

R^R^:-):-)

J. Krynický 26.3.2021 9:12

Účelem elektrodebility NENÍ ekologie. Účelem je zabránit lidem v pohybu.

J. Hoza 26.3.2021 7:45

Jsem zvědav na ty úžasné nové baterie. Problém jsou totiž limity technologií používaných v současné době. Elektrotechniku jsem dostudoval před více než dvaceti lety a od té doby k žádnému skokovému posunu nedošlo. Vylepšení ano, ale to nestačí. Dokud nepřejdeme na úplně jinou technologii, je to jen v oblasti zbožných přání.

J. Lukavsky 26.3.2021 7:39

"okamžik, kdy se elektrické auto stane celkově levnějším" nemusí být levnější, ale celkově výhodnější. Jako byl lepší parní stroj nežli kůň v žentouru nabo lokomotiva oproti koňce. A kočáry nikdo nezakázal, auta se ukázala výhodnější a vytlačila je. Na těch elektroautech je jenom nápadné a podezřelé to, že se prosazují násilím, příkazy, zákazy dotacemi.... což nesvědčí o jejich výhodnosti. Ted zatím. No otázka ale bude z čeho budeme ta elektroauta nabíjet když nebude foukat a svítit. A jak to bude v zimě kdy benzinové auto má skoro 100% účinnost neb odpadním teplem vyhřívá, což ovšem elektroauto nemůže. Možná v zimě nebudeme jezdit, bude to zakázané. J.L. end

R. Valkovič 26.3.2021 7:37

Kdyby politici dostali rozum, udělají jednoduchou věc. Zakážou auta v ceně vyšší než 750 000 Kč (30 kE), které nejsou plug-in hybridy nebo eautaúnebo napaří silnou ekologickou daň. A zbytek nechají na Euro 6. Pokud je to efektivní technologie, sama se časem prosadí i v nižších hladinách (nikdo nikoho nenutil kupovat si Ford T nebo Brouka). Pokud ne, za 10 let se rozhodnou, co dál.

R. Langer 26.3.2021 8:30

Hm, možná by mohli zakázat auta úplně, a tím by se přece všechno vyřešilo! Máte zajímavé nápady, soudruhu, to se musí nechat! :-P ;-€

J. Ganaur 26.3.2021 8:59

Tohle není tak úplně blbé.:-)

Z. Lapil 26.3.2021 8:59

Kdyby politici dostali rozum, tak se do toho nemontujou.

V. Novák 26.3.2021 9:41

Kdyby politici dostali rozum, tak by přestali být politiky...

Z. Lapil 26.3.2021 10:41

Proč? Solidní moc, solidní prachy a když přijde řeč na odpovědnost, pronesete mantru "Klid na práci" a močálem černým kol bílých skal dál se jede.

J. Nevrkla 26.3.2021 7:07

Neuvěřitelné bláboly.

R. Szewczyk 26.3.2021 6:51

s ceny časem i 40kč za litr benzinu, je cena benzinu bez daně zanedbatelná, čili , při nákladech 6 až 7 litrů benzínu na 100km, tedy cca 2,5 kč na km je daň cca 2kč, a tu si stát vybere prostřednictvím systému jako už existujícímu pro vyběr dálniční zlodějny, tedy daně, tedy poplatku tedy či co to vlastně je,

ve skutečnosti je provoz elektroauta velmi drahý, neb spotřebuje realně 20 až 25kwh na 100km,při ceně 5 až 6 kč jest to cca 150kč, cena benzinu bez zlodějské daně je cca 10kč, tedy 70kč na 100km, no, a když připočítám tu daň, tak palivo pro elektronesmysl bude dvojnasobně dražší , naštěstí se mně to bude týkat jen vzdáleně

R. Langer 26.3.2021 6:16

Hm, pěkný reklamní článek technického analfabeta, který bude mít evidentně problémy i s trojčlenkou, o fyzice a chemii ani nemluvě.

Také ty pohádky o bateriích, jaké svět neviděl jsou pro takové věrozvesty signifikantní, stejně jako problém energetické infrastruktury, který se přejde jenom tak mávnutím ruky. No, tak to v praxi opravdu nefunguje, i když, jak autor uvádí, elektromobilem dokonce JEL. Je ovšem smutné, co všechno si z toho dojmu vysnil, protože s realitou to nemá zhola nic společného. ;-D

J. Pankovic 26.3.2021 9:36

Matematika, fyzika, chemie... to vśechno jednak vyźaduje znalosti, ba občas i memorovàni a je to hnusny vymysl zleho stareho bileho muźe ;-)

...proste jsou to okovy, kterymi modernista opovrhuje !!

Pak si muźe svododne plàcat, Co mu slina pŕinese na editor :-)

L. Novák 26.3.2021 5:18

Mně ten článek přijde jako naprostý aktivistický blábol. Že bude mít elektromobil za 3 miliony (v dnešních cenových relacích) větší dojezd třeba o 50%, je mi úplně jedno. 3 miliony za něco takového jednoduše nedám i kdybych měl 3 miliony na rozhazování. Co bych musel provozovat, aby se mi elektromobil v takové ceně vyplatil? Pokud jej budu brát jen jako luxus, za který mám utratit své peníze, tak kvůli ročně najetým tisícidvěmastům kilometrů, jak píše přede mnou pan J. Huml, je takové auto pěkně drahý špás. Než kupovat metráky lithia, to ty peníze raději utratím za zlato. A jedno pořádné kolo za sto tisíc, abych mohl najet těch 1200 km ročně. :-P

Je vidět, že autor článku vůbec netuší, která bije. Napsal třeba tohle:

"...Ceny baterií klesají a jejich kapacita roste. Doba nabíjení se zkracuje. Infrastruktura roste jako houby po dešti. Před osmi lety byla naprostou revolucí Tesla Model S, která při ceně téměř tři miliony korun nabízela dojezd něco málo přes 400 kilometrů. Dnes má Tesla za stejné peníze dojezd 830 km a Škoda Enyaq za 1,2 milionu více než 500 kilometrů.

Myslet si, že tady se vývoj zastaví, už není projevem skeptika. Je to projev naivity. ..."

Možná že ceny lithiových akumulátorů klesají (nesleduji), ale jisté je, že čím je nabíjení rychlejší, tím rychleji taky ten akumulátor ztratí kapacitu a bude nutno jej vyměnit. Vyplatí se taková výměna, když cena akumulátoru se na celkové ceně elektromobilu podílí víc než polovinou? Takové otázky si naštěstí náš neinformovaný autor neklade, asi by se jeho optimismus změnil přes skepsi na těžkou depresi. ;-(

L. Novák 26.3.2021 5:26

Většina dnes budované infrastruktury požírá dotace i z kapes občanů, kteří autem třeba vůbec nejezdí, protože na drahé auto nemají. Stát dnes vydělává ohromné peníze inkasem spotřební daně z motorových paliv a olejů, a pokud by skutečně nastala doba "elektromobilní", tak by výpadek těchto příjmů musel nahradit. Čím asi?

Dál to rozvádět nemá smysl. Jestli je někdo placený za to, že dělá elektromobilům reklamu a láká na ně veřejnost, aby se vytvořila poptávka, lze takové blábolení pochopit. Jisté ale je, že vývoj akumulátorů k žádnému zázračnému objevu nespěje a hustota energie koncentrované v tekutém organickém palivu bude vždy řádově vyšší, než hustota energie v jakémkoliv dosažitelném akumulátoru, který na rozdíl od tekutých paliv v nádrži s ujetými kilometry neubývá na váze. ;-)

J. Strakoš 26.3.2021 6:57

Já bych článek jako vyložené obhajování elektromobility neviděl - spíše jako konstatování stavu, který pravděpodobně nastane a opravdu s tím moc nenaděláme. Zkuste si vzpomenout, na nějaký výrobek, který byl dobrý, funkční a vytlačilo ho něco funkčně horšího ale pro výrobce zajímavějšího.

S tím, jak se přitvrzují normy na spalovací motory, kšeftuje se s emisními povolenkami a zvyšují se mandatorní požadavky na bezpečnost ( bez ohledu, zda to v realitě skutečně k něčemu je) se zvedá cena aut celkově a také bude růst cena aut se spalovacími motory. Takže se může stát, že opravdu jednou budete vybírat auto a za stejnou cenu budete mít spalovací a bateriovou verzi za +/- stejnou cenu.

Do tohoto bodu se bohužel nedostaneme zastaráním jedné technologie, ale ideologickým vyvyšováním jiné.

A bohužel netuším, co by se s tím dalo dělat.:-(

K. Křivan 26.3.2021 8:23

Co by se s tím dalo dělat ? Jednoduché ! Postavte zelené před soud a pak pod šibenici ! A když to neudělá stát, musí to udělat lid.

J. Pokoutný 26.3.2021 9:31

A tohle cesta: https://www.e15.cz/rozhovory/mit-v-praze-auto-je-naprosta-hloupost-rika-svedsky-ekonom-a-novinar-grankvist-1379065

:-P

L. Novák 26.3.2021 10:29

Jo. Pěkně dlouhý EU aktivistický ;-O blábol o "uhlíkově neutrálních městech"... Rv :-P

J. Strakoš 26.3.2021 11:23

No i to je možné, že se někde vrátíme zpět - ze dvou aut jedno a z jednoho 0 a sdílené.

Pokud auto bude stát k miliónu, pak to bude ve městě řešení.

Preferoval bych jiné řešení (dvě pořádná auta, která vydrží aspoň 10 let), ale politici se mě neptají. :-)

M. Horák 26.3.2021 10:02

Naprosto s vámi souhlasím. Zelenorudí vnímají svět přes růžový závoj a realita je nezajíma. Hlavně, že mají svou vizi, kterou vnucují všem.