Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
AUTA: Smrt benzínu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A. Renjascu 26.3.2021 10:56Proto asi ti Němci staví plynovod z Ruska, aby se tím Ruskem nedalo vydírat, docela legrace... |
J. Vaca 26.3.2021 11:57Nebude benzín z ropy (tu je možno dovézt i odjinud), ale bude elektřina z plynu ... tam Venezuela bude mít problém, ale Rusko naopak výhodu. |
J. Ganaur 26.3.2021 12:43I ropa se dá pálit v elektrárnách.A ani nemusí projít rafinérií! |
L. Novák 26.3.2021 13:07No jo, ale to už je pak vážně rozumnější nechat jezdit dál auta na spalovací motory... |
M. Koutný 26.3.2021 10:24Základní problém je v jednom. I kdyby měl autor článku pravdu z pohledu technického pokroku, nemění to nic na tom, že vstoupit do problematiky příkazem/zákazem je totalitní praktika. Pokud bude vývoj skutečně takový, jak autor předpovídá, přejdou lidé na elektromobily sami od sebe a opatření jsou zbytečná. Pokud se něco zadrhne a brutálně to zasáhne do běžných lidských životů, pak jsou zločinná. |
P. Milan 26.3.2021 10:22Trocha reality: https://www.kupredudominulosti.cz/pikora-vladimir-3d-zijeme-v-nesvobode-cenzure-autocenzure-a-korporatnim-socialismu/ |
J. Stehlik 26.3.2021 10:21Řítíme se do energetické chudoby . Ono totiž nejde jen o auta , ale celou výrobu . Cement , cihly , kovy , plasty , k tomu všemu potřebujete energii . Uhlí , ropa , plyn skončí na fosilní povolenky a musí ho nahradit elektřina . Její vzrust bude obrovský . https://www.tydenikhrot.cz/clanek/obchod-s-napetim-spotreba-elektriny-vzroste-do-roku-2050-az-o-devadesat-procent A někdo to bude muset zaplatit |
A. Forman 26.3.2021 10:20́Takže i vy budete jednou jezdit na elektřinu, protože přijde chvíle, kdy budete sami chtít. ́ Es kommt der Tag ? |
J. Vaca 26.3.2021 9:52Jsem zvědavej, kdo si koupí 10 let starou ojetinu, do které bude muset koupit novou baterku v ceně 1/2 vozu. |
V. Šťastný 26.3.2021 9:45Já si na rozdíl od autora myslím, že "konec spalovacích motorů", je podobný výstřik, jako v nedávné době aktivistickými trumpetky vyhlašovaný "stav klimatické nouze". Tam to bylo o to pikantnější, že stav klimatické nouze není nikde definován, natož aby byla známa nějaká opatření, která by ji měla zahnat a už vůbec nemá žádnou oporu v legislativě. To na elektromobilitu jdou politici více od lesa, legislativa cíleně šikanuje zatím výrobce, a postupně asi i uživatele ropáků, ale většinová elektromobilita nejspíš zůstane jen zbožným přáním. Záleží na rychlosti technického vývoje, jestli dokáže v žádoucí míře odstranit nectnosti současných elektromobilů, aby bylo elektrovozidlo po 8-10 letech ještě použitelným strojem, protože při jejich ceně je asi těžko uvěřit, že by po této době mělo letět nenávratně do díry. |
Z. Jiroušek 26.3.2021 9:43V Německu a Rakousku má většina RD, mladších 40 roků, el. přípojku jednofázovou. To se jim to bude doma nabíjet. A navíc filtrovanou elektřinou. Až se budou upalovat zelení tak, jak se ve středověku upalovaly čarodejnice, dodám 1m3 naštípaného suchého bukového dřeva. |
A. Renjascu 26.3.2021 9:51A navíc začíná být nedostatek elektřiny, už v roce 2025 bude ČR ve špičce muset dovážet elektrickou energii a v roce 2029 i mimo špičku. No a to Německo by si v zimních měsících bez dovozu z Francie, ČR a Polska uvařilo možná tak kávu, ale rozhodně by si nezatopili. |
M. Šejna 26.3.2021 9:55To je pro mě novinka. V Česku budeme rušit nějaké elektrárny, že nám poklesně výroba elektřiny? |
L. Novák 26.3.2021 10:05Měl byste si o tom něco přečíst. I na NP byl nedávno článek... |
P. Milan 26.3.2021 10:25Uhelné postupně rušíme, stejně tak těžbu uhlí. Jaderné taky nevydrží věčně a výstavba nových hapruje. Plyn vše nezachrání, natož "zelenina". Navíc spousta pitomců, neustále kverulujících, že elektřinu vyvážíme ... Pokud z toho odvodíte něco jiného, než pokles a zdražení výroby, tak jste ještě lepší demagog, než se zatím zdáte být. |
A. Renjascu 26.3.2021 10:39Ano je to poměrně známý fakt a proces rušení již začal Vřesová, Prunéřov I... |
J. Jurax 26.3.2021 10:55Jo. Jen jsem zvědav, odkud se ta elektřina nakoupí. Zejména odkud se nakoupí v okamžiku potřeby, neboť se nedá v podstatné míře skladovat. |
M. Šejna 26.3.2021 9:54Zkuste se zamyslet nad tím, jak nákladná je změna napojení RD z jednofázového na třífázové připojení. Technicky je to legrace. Finančně to vyjde levněji, než jezdit furt dokola k nejbližší nabíjecí stanici. |
A. Renjascu 26.3.2021 10:52To není tak jednoduché jak si to představujete, protože na to musí být dimenzovaná síť, která je již dnes na mnoha místech přetížená. Zapojení nabíjení elektroauta není jako připojení lampičky do ložnice. Není to tak dlouho co jsem požadoval to vaše jednoduché napojení z 1F na 3F, kvůli koupi stroje na výbrusy a bylo mi to zamítnuto z důvodu přetížení místní sítě (šlo o pouhých 5 kW) a ČEZ mi doporučil ať si zaplatím pár sloupů na vedení a pak mě připojí. Zkuste si schválně zjistit kolik stojí jeden... tož asi tak |
D. Černá 26.3.2021 10:54Třífázové připojení má každý barák Šejno. Jsou to takové ty tři dráty, které vedou do kapličky. Máte neuvěřitelnou schopnost, udělat ze sebe veřejně idiota pokaždé, když sem vlezete a chcete dělat chytrolína. Pro vás možná bude covid vysvobozením |
P. Vychodil 26.3.2021 13:11jeden jste zapomněla, 4 dráty |
D. Černá 26.3.2021 15:40ajo...hele, dyk jsem jen ženská |
M. Šejna 26.3.2021 9:41Já bych to nechal technologickému pokroku. Dnes už jsou běžná elektrokola a elektroskůtry. V hobby-marketech začínají převažovat akumulátorové elektrosekačky na trávu. Z kufříkových mobilních telefonů o váze 5 kg máme po 30 letech placaté mobily o hmotnosti do 200 g, ale s dvojnásobnou výdrží. To samé nás čeká u elektromobilů. Nakonec i ta nabíjecí síť je zcela zvládnutelná. Každá současná benzinová pumpa má přívod elektřiny a stačí jen u nich vybudovat nabíjecí stojany a vyřešit technologii rychlonabíjení. Elektřiny bude dost, pokud ekofanatici nebudou bojovat proti jaderným elektrárnám. |
V. Šťastný 26.3.2021 9:50...Každá současná benzinová pumpa má přívod elektřiny a stačí jen u nich vybudovat nabíjecí stojany a vyřešit technologii rychlonabíjení....To opravdu nestačí. Na rychlonabíjení musíte mít dimenzované napájení, současné přípojky pump mají rezervu asi tak na dvě obyčejné jednofázové zásuvky 16A. S tím žádný nabíjecí zázrak nestvoříte. Ale s vaším posledním odstavcem souhlasím. Jestli tu elektromobilitu myslí politici v Evropě vážně, stavbám nových jaderných bloků se nevyhnou. |
M. Šejna 26.3.2021 9:57A co takhle vyměnit ty zásuvky? ČEZ tohole zvládně technicky za půl dne, pokud si objednáte větší jističe. A ani přitom nemusí měnit hlavní kabel.
|
L. Novák 26.3.2021 10:07Hurvínek Šejna zase propásl příležitost mlčet... |
P. Vychodil 26.3.2021 10:11šejno, ty jsi fakt v některých oblastech naprotý analfabet... |
D. Černá 26.3.2021 10:11Jasně, takže na na běžný měděný kabel 4x16 který stačí na provoz RD nebo malé provozovny dá ČEZ větší jističe a můžeme nabíjet 8 zaparkovaný elektromobilů na bývalé benzínce Že ten kabel shoří během dvou minut je tak nějak jedno. |
J. Jurax 26.3.2021 11:00Přes takové detaily se elektromobilisté přenesou silou své víry a svazáckého nadšení. |
V. Povolný 26.3.2021 10:12Šejno, proboha, nepište o věcech, kterým nerozumíte. Vy si fakt myslíte, že stačí vyměnit jistič? Současná rozvodná siť není stavěná na odběry, které by vyžadovalo masové rozšíření elektroaut. Zatím jich moc není, tak je to v pohodě. Víte vůbec, jaký proud teče do auta při rychlonabíjení? A jaký proud to je, když tam bude 5-6 aut naráz? A o jaký odběr se jedná, když vybudujete siť nabíjecích stanic? A co se stane, když dojde blackoutu v důsledku idiotských zelených zásahů do energetiky? Ale můžete se těšit, párkrát byl blackout už blízko, takže se brzy dočkáte. |