5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Will 31.10.2007 7:55

Úplně souhlasím

a nebudu ani nic dodávat.

MeKu 31.10.2007 7:41

Vážení mudrlanti

Pobírání "sociálních dávek" (v tomto případě zřejmě dětských přídavků a porodného) není omezeno výší majetku, ale výší příjmu (ano souhlasím, je to blbý zákon). Je potom jenom na pobírači, zda mu ty peníze stojí za sebeponížení při jednání na sociálce. Tož tak.

Vlastimil 31.10.2007 7:50

Re: Vážený mudrlante

dříve než se rozhodnete něco komentovat, napřed si ověřte základní fakta. Vyšlo totiž najevo, že Čunkovi kromě dětských přídavků několik let pobírali i jinou sociální dávku - příspěvek na bydlení. A to je právě ten průšvih.

jk 31.10.2007 9:05

Re: Re: Vážený mudrlante

  milý Vlastimile, a kromě přídavků na děti a příspěvku na bydlení taky ještě sociální příplatek. Jenže to všechno jsou dávky státní sociální podpory podle zák. č. 117/1995 Sb., nárok na ně se skutečně posuzuje podle příjmu, ne podle majetku (otázkou je, zda by příslušný orgán oněch Čunkových 3,5 mil. hodnotil jako příjem, to nevím). Mnoho lidí si dávky státní sociální podpory plete s (dříve) dávkami sociální péče podle zák.č. 482/1991 Sb. a (dnes) s dávkami pomoci v hmotné nouzi podle zák. č. 111/2006 Sb.  Teprve u těchto dávek, které jsou určeny pro lidi s příjmy pod hranicí životního minima, se zkoumají nejen příjmy, ale i celkové majetkové a sociální poměry. Za toto zmatení mohou politici, novináři apod., kteří užívají naprosto nesmyslný a žádnému zákonu neznámý pojem "sociální dávky". To všechno ovšem nic nemění na faktu, že pan Čunek už by opravdu měl jít do řiti.

Von 31.10.2007 8:34

Re: Vážení mudrlanti

Ano - jde přesně o to. A proto - jen více takovýchto čelných politiků si musíme zvolit na nejvyšší místa! Čím více "zapomenutých" ztracených občanek budou mít, tím lépe a co se týče novinářů, možná by se také měli vyměnit, stejně jako současní politikové a policisté. Hrome - bude třeba vyměnit většinu národa!

Jana 31.10.2007 14:52

Re: Vážení mudrlanti

Porodné a rodičovský příspěvek nejsou vázány na žádné příjmy ani na majetek - tím myslím prodlouženou mateřskou, ne přídavky na děti.

Petr Kohout 31.10.2007 7:38

K neplatné občance,

pokud peníze UKLÁDÁM, stačí mi i čestné prohlášení, nemusím ukazovat vůbec žádný doklad. Problém je pouze s vybíráním. Ovšem i v tomhle případě není neplatná občanka problém, pokud mi bankovní úředník peníze vydá a já opravdu jsem oprávněnou osobou k vybírání, nejde o žádný problém z hlediska zákona (možná vnitřní předpisy banky cosi udělají bankovnímu úředníkovi, ale mě nic).

1946 31.10.2007 8:10

Re: K neplatné občance,

Jděte se zeptat do banky. Při vkladu nad 12.500 euro je banka povinna zjistit a zaznamenat identitu vkladatele v rámci boje proti terorismu, organizovanému zločinu, praní špinavých peněz  atd atd v souladu s aplikací mezinárodních norem. To se nevymyslelo u nás, ale platí to pro všechny instituce, které si říkají banky.

Honza z podhůří 31.10.2007 8:35

Re: Re: K neplatné občance,

A jak asi bankovní úředník pozná, že občanský průkaz, který je dle údajů na něm (platí do...) platný již platný není (byl za něj vydán jiný)??? Myslíte si, že v bankách existují nějaké seznamy platných občanských průkazů dle kterých se kontroluje?

Jirka1 31.10.2007 9:46

Re: Re: Re: K neplatné občance,

Bankovní úředník to jistě nepozná a ani o to nejde. Ale zapíše si číslo onoho OP. Pokud se pak z nějakého důvodu vyšetřují transakce na daném kontě, vyjde to najevo.

LOJR 31.10.2007 9:58

Poněkud vám uniklo. že ty peníze

byly ukládány před mnoha lety. Podstatné jsou předpisy platící v době toho ukládání.

Jana 31.10.2007 14:49

Re: Re: K neplatné občance,

To platí teď, ale před skoro deseti lety to ještě neplatilo.

pig 31.10.2007 15:16

Re: Re: K neplatné občance,

Zákon o bankách č. 21/1992 Sb., o bankách; ve znění zákona č. 264/1992 Sb.; zákona č. 96/1993 Sb. ČR; zákona č. 292/1993 Sb. ČR; zákona č. 156/1994 Sb. ČR; zákona č. 83/1995 Sb. ČR a 0/1995 Sb. ČR; zákona č. 61/1996 Sb. ČR, zákona č. 306/1997 Sb. ČR, zákona č. 16/1998 Sb. ČR, zákona č. 127/1998 Sb. ČR a zákona č. 165/1998 Sb. ČR; zákona č. 120/2001 Sb.; zákona č. 239/2001 Sb.; zákona č. 319/2001 Sb. s přihlédnutím k redakčnímu sdělení 1012/2001 USb.; ve znění zákona č. 126/2002 Sb. (první část); zákona č. 453/2003 Sb.; zákona č. 126/2002 Sb. (druhá část) s účinností ke dni vstupu do EU - 1. května 2004

§ 37

(1) Banky poskytují klientům služby na smluvním základě. Banka je povinna požadovat prokázání totožnosti klienta u každého obchodu, jehož hodnota převyšuje 100000 Kč a při pronájmu bezpečnostních schránek. Poskytnutí služeb se zachováním anonymity klienta může banka odmítnout

Ladislav N. 31.10.2007 7:37

Česká televize - "Reportéři" - ostudou investigativního řemesla

Místo jasných důkazů vedoucích k odstoupení politika ze scény jenom samé mlžení a k mlžení přidané vyjadřování Čunkových politických konkurentů - viz exministr biliónového dluhu KSČSSD Sobotka v posledním pondělním blábolení ČT o Čunkovi.

Je to nechutné jako metoda politického boje. Silnější pomluva vyhrává... s podporou ČT.

Vlastimil 31.10.2007 7:31

Další možný výklad

Možná je vyšetřovatel pod tlakem svých nadřízených, aby kauza potichu vyšuměla. Třeba se mu to nějakých důvodů (morálních nebo i politických) příčí udělat a tak mu nějaké důkazní materiály "uniknou" mediím. Něco podobného se zřejmě v létě stalo v kauze Kuřim (dva týraní chlapci a záhadná Anička). Je otázkou, zda je takovýto postup vyšetřovatele morální. Pak by ovšem mělo být i otázkou, zda je v pořádku, když je vyšetřovatel nucen dělat podobné zoufalé kroky.   

Sumo 31.10.2007 11:56

Re: Další možný výklad

Takový hrdina napůl, neschvaluje sviňárny zvrchu, ale postavit se bojí. A tak to zapraví další sviňárnou. Vlastíku, neblábol.

Pavel 31.10.2007 7:13

Tragický pohled na naši společnost,

to vše evokuje otázky - co naše - policie, justice, státní zastupitelství, politici ... - vše silně prohnilé a zapáchající. Nic co by si zasluhovalo špetky důvěry. Bohužel, k tomu všemu se hodně přibližuje obraz naší společnosti;-(

Bohata 31.10.2007 7:36

Když by Čunek schválil peníze na olympiádu?,

Třeba by měl pokoj a najednou byl nevinný??

vsacan 31.10.2007 6:40

jo.jo......

a co takhle kauza vsetínský hokejíček????ještě není na pořadu dne;-P;-P;-P

třetí 31.10.2007 6:01

nadzdvihnout koberec.

Pokud paní Vesecká zametla dost podivným způsobem kauzu Čunek pod koberec, nemám nic proti tomu, aby bylo dán podobným způsobem skutečnému právu průchod. Čunek se dopustil zneužitím sociálních dávek trestného činu. Nechť za něj pyká. Sám vytýkal cikánům zneužívání sociálních dávek a má máslo nahlavě. Každý poctivý člověk je přeci schopen a ochoten sdělit své příjmy. Jen zloděj, lump a podvodník to neudělá. Nechápu, jak mohou lidovci nechávat takovéhoto předsedu ve funkci.

Ladislav N. 31.10.2007 7:40

Re: třetí IP: 193.179.60.xxx

Jak víš, že "Čunek se dopustil zneužitím sociálních dávek trestného činu"?8-o Máš na takové tvrzení důkazy, nebo jenom papouškuješ vyslechnutou propagandu ČT?

Petr Kohout 31.10.2007 7:41

Re: nadzdvihnout koberec.

samozřejmě nejde o trestný čin,

a) celý případ je vylhaný apodle padělaných dokladů

b) pro sociální dávky je rozhodující PŘÍJEM a nikoliv majetek. Čili by nešlo o trestný čin, přestupek apod. ani pokud by šlo o pravdivé obvinění.

c) pravdivé je obvinění lidí, kteří tyto doklady prodali/dali novinářům, minimálně je vyhodí z práce či rovnou zavřeu. Protože tyty dokumenty jsou důvěrné a přístup k nim má pouze soud či policie.

J.P. 31.10.2007 8:27

Re: Re: nadzdvihnout koberec.

No pravda o vyhlazovacích koncentrácích v nacistickém Německu byla taky nejpřísněji střeženým tajemstvím tehdejších vládců Německa (dokonce o nich i dnes ledaskdo tvrdí, že neexistovaly, resp. že nešlo o genocidu). Informace, které o genocidě v nich uskutečňované také byly tehdy získávány také nelegálně a každý kdo o tom jenom pípnul v Neměcku riskoval vlastní popravu. Chcete takovou obdobu informačních bariér?

Rozdíl je jenom v tom, že dnešní novináři a policisté, kteří informace o z politických důvodů utajovaných podrobnostech případů případně pustí ven, riskují pouze profesní existenci, že jim jde i o kejhák se můžeme jenom dohadovat.

clavi 31.10.2007 12:36

Re: Re: nadzdvihnout koberec.

Vážený, nahlížet do trestního spisu může především neomezeně poškozený, tedy paní Urbanová a její zmocněnkyně. Pochybuji, že to vynesli policajti či státní zástupci.

J.P. 31.10.2007 12:50

Urbanová nebyla poškozená, byla pouze svědkyně.

To jste úplně mimo. Paní Urbanová byla svědkyně (zprostředkovaně byla i jakási oznamovatelka) a v kauze nevystupovala v žádném případě jako poškozená. Právě proto neměla právo nahlížet do spisu a uvedené údaje ani nemohla vynést. Že by údaje vynesl Čunek sám na sebe nepředpokládám, takže zbývají policisté a státní zástupci. Státní zástupce bych také nevylučoval, protože zametení Čunkiády pod koberec leželo v žaludku mnohým z nich.

jirka.s. 31.10.2007 10:22

Re: "Každý poctivý člověk je přeci schopen a ochoten sdělit své příjmy."

Nádherné, soudruhu milicionáři! Tož se pochlub, poctivče, ať se pobaví lidé z té dědiny a okolí, co se po ní projíždíš v  jaguáru!

třetí 31.10.2007 12:31

Re: Re: "Každý poctivý člověk je přeci schopen a ochoten sdělit své příjmy."

Kdykoli, pane, jaguár, vily, koně, všechno poctivě vyděláno, zdaněno, mnohokrát zkontrolováno.

jirka.s. 31.10.2007 16:52

Re: Re: Re: "Každý poctivý člověk je přeci schopen a ochoten sdělit své příjmy."

A mnohokrát promlaskáno, což?

Jenda 31.10.2007 18:52

Re: nadzdvihnout koberec.

Kazdy? Teda nevim, ale kdybyste se me zeptal na me prijmy nekdy pred peti lety tak budu dost obtizne premitat jake vlastne byly a pripadne proc ten ktery mesic byly nejak podezrele vyssi nez jindy.

A zneuzivani regulovaneho najmu mi neprijde o nic neslusnejsi nez (vice ci mene) neopravnene pobirani prispevku na bydleni. Ono je to totiz to same ... jenom v tom prvnim pripade na tom neni skodny stat ale majitel nemovitosti.