3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ruská válka

Zanedlouho budeme vzpomínati slavných májových dní v roce 1945, ve kterýchžto nás osvobodila Rudá armáda. Vzpomínáme na to právě v době, kdy post/pre/sovětské tajné služby usilují o fémovou vraždu tří českých starostů, včetně pražského primátora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.5.2020 14:08

Ale to každý ví.

Jenže dějiny nejsou černobílé. A už se staly.

A teprve potom, co se staly, jsou vykládány tu seriózně, tu méně seriózně, z různých ideových pozic, s různými záměry a cíli, z různým objevných i "objevných" úhlů - a pamětníci, jsou-li ještě jací, koukají, co to vlastně zažili.

V. Müller 2.5.2020 13:58

Naprosto souhlasím - u mě se jim lámání nepovedlo dílem dobou, kdy trochu změklo bolševické vymývání mozků a taky vinou - vlastně díky - rodinných zkušeností s komunisty.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:56

Počítejte s tím, že jste na diskusi. A když začnete prezentovat dost podivuhodné teorie typu, jak zlí Češi pokazili vzájemné soužití, že nenechali odtrhnout tradiční území českého státu, kam se Němci dobrovolně nastěhovali, počítejte s oponenturou. Argumenty zajisté máte, že?

Podle vaší uražené reakce jsme vám zřejmě měli nábožně naslouchat a nekriticky všemu zatleskat.

J. Jurax 2.5.2020 13:55

Jenže SSSR měl to hyenistické přiživení potvrzeno smluvně už v létě 1939, ještě před vypuknutím válečných operací. V tajném dodatku ke smlouvě Molotov - Ribbentrop.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:52

Teď jsem měl na mysli sovětský vpád do Polska 17.9.1939.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:50

A o čem jsem, vážená , asi tak mluvil?

Ale zkuste si přečíst vlastní příspěvek. Zvali je pro jejich vědomosti, ne proto, aby si území českého státu odtrhli.

J. Jurax 2.5.2020 13:48

No jo, no ... můj prastrýc se přestěhoval za od Kroměříže za Svitavy někdy koncem 19. století, ještě jako dítě; jeho rodiče tam šli za prací. No a v osmatřicátém utíkal jako tschechische schweinhund před herrenvolkem i s celou rodinou a pár kuframa, neboť Zwittau se konečně vrátilo do lůna německé říše.

Byl zámečník. Uměl dobře německy, ale od té doby prý německy nepromluvil. Tak se to v rodině traduje.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:48

Hodil jsem si to do googlu, opravdu mi vyšel pan Krystlík a ještě Náš směr. Takže se zdá být všechno jasné :-).

Takže zbývá snad jen, proč to vůči Britům měla být výhružka, čeho se Britové od nás měli obávat, kdyby odmítli přijímat odsunuté?

Odsun byl schválen velmocemi už za války, jednalo se jen o způsob provedení. Je jasné, že v poraženém Německu musela být provedena důkladná příprava, aby odsun probíhal co nejvíce bez problémů. Na základě rozhodnutí z Postupimi byl znovuzahájen od začátku 1946.

Pořád mi není jasné, proč by Američané i Britové měli přijímat odsunuté za každou cenu, čeho se mohli od nás bát.

V. Müller 2.5.2020 13:47

Vynikající ! Díky - poslat všem učitelům dějepisu.

Š. Hašek 2.5.2020 13:43

Je zřejmé, že CCCP (hyenisticky) napadl Německo, zničil prázdninový tábor Birkenau, drze si to přihasil do Prahy.

Vojáci (od Volhy a Sibiře) byli nedbale poučeni o zacházení s benzínem a úctě k budovateli nové Evropy/Podřipska/Hané.

H. Rybnická 2.5.2020 13:41

Vážení člověk se nestačí divit všem těm výmluvám, omluvám, manipulacím s doložitelnými historickými fakty, jen abychom nemuseli upřímně připustit skutečnou situaci českých Němců a( po vzniku Československa 1918 b) to celé svinstvo odsunu - náě podíl na tom všem. Ti zlí jsou samozřejmě jiní, ale my jsme vždycky a za každou cenu pouze oběti.

Ale pan Hrdlička má pravdu, tema je jinde, totiž fakta o krvavé historii a záměrech ruské expanze. Takže přeji zajímavou diskuzi.

Š. Hašek 2.5.2020 13:38

Klid Fardo, kafe!

Nikterak jsem si nepovšiml, že by pan Šejna něco popíral, ignoroval. To jenom Vy nějak přemisťujete stalinské gulagy k Českému Brodu 1931.

A celého Hitlera a Německo (1938-1945, ČSR) berete jako nicotnou epizodku v režii Molotovova. Jest Kolářem prokázáno, že Koněv si v deseti letech, do komsomolského deníčku, maloval opečeného koně (Praha, Sv. Václav). Mladý Adolfek zas maloval holubice míru.

H. Rybnická 2.5.2020 13:35

Zase jeden, kdo v dějepise chyběl. Německé ovšem spíše osídlence ze západní Evropy, Belgie, Francie, Italie atp. zvali čeští panovníci a to z dobrých důvodů, totiž jejich kompetence v různých oborech.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:32

Německý útok na Polsko už byl plánován dlouhé měsíce. A vzhledem k tomu, jak byly Polsko a SSSR z dobrých důvodů na kordy, se těžko nějaký Stalinův zásah dal čekat.

Budiž, dalo to Hitlerovi větší jistotu. Ale válku rozpoutává agresor, ne ten, kdo uzavře smlouvu o neútočení. SSSR se hyenisticky přiživil, až když bylo jasné, že Polsko prohraje.

A. Nový 2.5.2020 13:31

Vy tak kraviár, Hašku šašku. :-))

J. Farda 2.5.2020 13:30

Pan Hašek Vám jasně říká, že jedni byli tady a druzí daleko. Proto se nebojí v dikci rčení bližší košile než kabát, ruského expanzivního bolševismu, ale německého agresivního revanšismu ... co je na tom k nepochopení? :-)

H. Rybnická 2.5.2020 13:30

Beneš pak pronesl k Nicholsovi ve spojitosti s transferem československých Němců nezastřenou výhrůžku: „O tom budu jednat v Moskvě... eventuálně se dohodnu s Moskvou a provedeme to sami.“ Tak se také stalo, ČSR tedy československé Němce vyháněla hned od 9. 5. 1945 bez vědomí západních spojenců jen do sovětských okupačních zón – Američané československé Němce téměř do konce roku 1945 do své okupační zóny nevpouštěli a bránili Čechům tak učinit ilegálně. Na poslední vzájemné pracovní schůzce, 22. 2. 1945, doporučil Winston Churchill Benešovi, obdobně jako předtím Nichols, aby ČSR nerozhodla o transferu německého obyvatelstva bez souhlasu velmocí, tedy aby ČSR nejdříve získala souhlas Velké Británie, USA a SSSR, než začne transfer realizovat. Stejný názor v této věci zastávali i Američané. Což přeloženo do běžné, nediplomatické řeči se rovnalo zákazu.

Proč se, pane Dejmku, snažíte navodit, že Velká Británie a USA se rozhodly pro transfer již v roce 1942, když se mu ještě v roce 1945 snažily zabránit?

Rozhovor s panem Krystlíkem najdete nA INTERNETU.

A. Nový 2.5.2020 13:29

Přečtěte si to ještě jednou abyste neblábolila nesmysly. :-)

Š. Hašek 2.5.2020 13:27

Nějak se mi tady, od vědátorů moderních, nedostává jednoduchého konstatování, že Hitler měl zcela volné ruce, posvěcené Francií a Británií (!!!!). Stalin (opět) reagoval na tahy předchozí.

Jak tady někdo konstatoval, "jméno Molotov je možno namontovat i na Javoříčko a uškvařené Drážďany (dobře jim tak)".

Zde jsem zvědav, který "historik" se chytne na -uškvařené Drážďany-.

J. Hrdlička 2.5.2020 13:26

Vida, z původní kritiky stalinovy politiky se začíná pomalu stávat obhajoba odtržení Sudet? Které byly součástí českých zemí od začátku, neodtrhli jsme je od Německa. Předkové tamějších Němců se do českého státu dobrovolně nastěhovali.

On problém těch německojazyčných zaměstnanců byl právě v té jazyčnosti, respektive v pouhé německojazyčnosti, i státní správa se potřebuje mezi sebou domlouvat. Ale není pravda, že žádný Němec nepracoval ve státní správě, byli tam zastoupeni, i když vzhledem ke zmíněným skutečnostem nikoliv proporcionálně.

J. Jurax 2.5.2020 13:24

Ovšem Němci vedení tatíčkem Adolfem svou dějinnou úlohu obrany Evropy před bolševismem jaksi nezvládli. A to i díky Británii a USA.

Kuriózní je, že je třeba konstatovat, že pro nás to naštěstí nezvládli, byť to štěstí rychle zhořklo.

Š. Hašek 2.5.2020 13:20

Mám dojem, že moc moderní ....... ve smyslu studentů pražské DAMU, štrasbrusele, Mináře, Koláře ........ to tedy nejsem.

Pravda bývá dost relativní, pokud to není tedy teploměr. Zde jsem navázal s relativitou na Vás!!!

H. Rybnická 2.5.2020 13:19

Vážený pane Nový, tak trochu by mne zajímalo, kde Vaše rodina žila před rokem 1922 a jakým způsobem se do severních Čech dostala? Nebylo to náhodou tak, že tam byla z vnitrozemí jednoduše přeložena? Asi tak jako stovky českých učitelů, úředníků,příslušníků policie a vůbec státních služeb? Přeložení z vnitrozemí se totiž tito lidé nemohli bránit a "nové" Československo přece nemohlo strpět v převážně německojazyčných oblastech německojazyčné státní zaměstnance, už vůbec ne proto že se tamnějších obyvatelů nikdo neptal, zda chtějí nebo nechtějí patřít k Československu? Co myslíte?

J. Farda 2.5.2020 13:17

Mí rodiče utíkali od Duchcova a Ústí nad Labem. Němečtí civilisté často ještě před příjezdem vojenské jednotky lynčovali sestřelené americké letce. Kdo seje vítr, sklízí bouři, a na to rčení dnes v Němcích rádi zapomínají ... https://www.idnes.cz/cestovani/tipy-na-vylet/muzeum-v-kovarske-unikatni-exponaty-z-nejvetsi-letecke-bitvy-u-nas.A091013_184920_igcechy_tom

J. Jurax 2.5.2020 13:17

Ta posloupnost dat je výmluvná.

Nicméně je taky fakt, že Německo mělo smlouvou se SSSR zajištěnu bezpečnost před reakcí východní velmocí na dobytí Polska. Bez tohoto zajištění by útok na Polsko byl pro Hitlera neúnosným rizikem.

A proč tato smlouva vznikla je další dobrá otázka.

Dějiny nejsou černobílé.

Š. Hašek 2.5.2020 13:16

Jeden plukovník (tedy plukovník, co řešil armádu a plány roku 1938) řekl, že neměli. Že v tu chvíli by nás rozšlápli jako žábu (citace).

A "politici" Francie s Anglií by se chechtali jak blbci.

Jediní, kteří by se nechechtali ........ ti sovětští maršálové, co zbyli po čistkách v CCCP. Ani Stalin by se nesmál.

Zkráceno.

J. Fridrich 2.5.2020 13:16

Patříte k těm RELATIVIZÁTORŮM, kteří dle dnes tak moderní mantry " různých úhlů pohledů" jsou schopní relativizovat i základní pojmy PRAVDA-LEŽ, DOBRO-ZLO... Jsou země, diktatury, kteřé lžou NEUSTÁLE...

J. Farda 2.5.2020 13:11

Máte pravdu, k tomu souhlasu došlo už za války, Beneš o něm informoval v Británii Wenzela Jaksche trvajícího na odtržení Sudetenlandu a odsouhlasili ho i spojenci ...

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/odsun-nemcu-angela-merkelova-jindrich-dejmek_1806211301_pj

Š. Hašek 2.5.2020 13:09

Přečetl jsem si to.

NEJEN TO!

Š. Hašek 2.5.2020 13:08

Fakt Vám to není blbý?

Nějak se mi zdá, že i můj otec, který nastoupil v roce 1938 proti Hitlerovi (vlastně i proti Francii a Británii), byl echtovní stalinský kolaborant, sabotující tisíciletý rozkvět!!!

Myslíte, že pokud sním jeden paket ruského kaviáru, řeknu, že Kolář je mlaďoš hloupý ........ stačí to na vlastizradu???