3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ruská válka

Zanedlouho budeme vzpomínati slavných májových dní v roce 1945, ve kterýchžto nás osvobodila Rudá armáda. Vzpomínáme na to právě v době, kdy post/pre/sovětské tajné služby usilují o fémovou vraždu tří českých starostů, včetně pražského primátora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.5.2020 20:18

Ehm ... dobytí, nikoliv domlácení ... :-)

J. Vintr 2.5.2020 20:13

Vy jste se svým nekritickým obdivem k Rusákům celý poněkud zjednodušený ...

J. Vintr 2.5.2020 20:10

Německo byla rozvinutou průmyslovou zemí a fakticky nemělo nejmenší důvod začínat válku a dobývat cizí území. Zato sovětské Rusko se od bolševického puče potácelo trvale na pokraji ekonomického krachu a jeho vůdci doufali, že si podmaněním rozvinutějších zemí ekonomicky polepší.

J. Vintr 2.5.2020 20:01

Ta ruská výhružka nebyla reakci na namířené rakety, ale na radar, který měl odhalit vypálené rakety odkudkoliv tím směrem. Bála to reakce na obranné opatření hrozbou útoku.

Š. Hašek 2.5.2020 19:53

Jo.

Jaké mechanismy dovolí, že uječený, bezdětný, psychodement, ťuťuňu s nějakou ženštinou, pejskař a rajcovač německých panen, .......... udělá Evropu takovou, že není kámen na kameni. Dodnes.

Kolář si myslí, že to udělal Koněv.

Poněkud zjednodušeno.

Š. Hašek 2.5.2020 19:47

Na delší diskusi. Teilweise Einverständnis.

Osobně jsem rád, že benzínem shořel Adolf, nikoliv Josif.

Š. Hašek 2.5.2020 19:39

A protižidovsky.

A protislovansky.

A protilidsky.

A protievropsky.

A ..............

Š. Hašek 2.5.2020 19:37

Samozřejmě.

Ale "ty ambice dovedl, takřka k dokonalosti, nějaký Adolf a NĚMECKÝ LID/VOLK. Špitnu Henlein. Špitnu quislingové,

Někdo chtěl kolchozy u Charkova, někdo vraždil až u Chanie. Rozdílek "nepatrný".

Š. Hašek 2.5.2020 19:31

Slovo -rusáci- svědčí velice dobře/přesně o tom, že neštudujete knihy tlusté, starší, Puškina. Asi Vás zaujala nějaká ukřičená domovnice.

Možno i soudružka Marvanová-Kordová.

Slovo soudruh se nutně nepojí s legitimací jedné partaje.

Zjednodušeno, zkráceno.

J. Hrdlička 2.5.2020 19:13

Nic "Rybnická" ani netuší, že v době Postupimi ještě většina odsunuta nebyla....:-)

J. Hrdlička 2.5.2020 19:12

"Rusáci vždycky toužili dobýt Evropu."

Vy jste tady vskutku chyběl. :-)

Německo samozřejmě tehdy žádné imperiální zájmy nemělo, jen bylo zlými Rusy donuceno zaútočit na Polsko, Dánsko, Norsko, Benelux, Francii, Jugoslávii, Řecko..... Chudák Hitler, ten při tom tak trpěl.

Jenže při vašich už známých názorech a předpojatostech prostě budete opakovat některé věci jako mantru, aniž byste k tomu měl podklady.

J. Vintr 2.5.2020 19:05

Myslím, že se pletete. Hlavní byl imperiální zájem Ruska. Rusáci vždycky toužili dobýt Evropu. Lenin se o to pokoušel organizováním bolševických revolucí, což mu nevyšlo. Stalin to zkusil pomocí Hitlera podle rčení vyhánění čerta s ďáblem. Nevyšlo mu to tak úplně, takže mu jako válečná kořist připadla jen část Evropy. Ale nebýt toho, že Amerika měla po válce rozumné prezidenty, kteří v Evropě ponechali velkou vojenskou sílu, určitě by tento záměr dokončil.

H. Rybnická 2.5.2020 18:54

to už zní lépe ale není to ono. Kývnuli k tomu co už bylo povětšinou dokonáno. Co by také mohli dělat vzhledem k daným faktům.

H. Rybnická 2.5.2020 18:50

Ovšem, vážený pane, kdybyste měl skládat vysokoškolské zkoušky z historické tematiky řekněme tereziánského období a hovořil o "státu" tak s Vámi zkoušející odmítnou jednat dále. Abych to vyjádřila slušně. Prostě byste prolítl . A k demokratickému chování prostě patří uznat, že k takovým rozhodnutím jako 1918 patří referendum, torzo netorzo. A také bych neurážela dávno zesnulé osobnosti o kterých nic nevím. Ale toto je už věcí výchovy, prostě někdo to má a někdo na to nemá.

J. Lukavsky 2.5.2020 18:47

"by Stalin svoji vlastní agresi nezahájil" což Vám svatosvatě slíbil kdy? J.L. end

H. Rybnická 2.5.2020 18:41

jejeje ten komunistický dějěpis .....

J. Hrdlička 2.5.2020 18:35

Možná by zahájil, ale Stalin byl opatrněj, proti celé Evropě se mu IMHO jít nechtělo. Čekal by na nějaký rozvrat či válku.

J. Jurax 2.5.2020 18:34

Hitler po nástupu k moci společná cvičení i spolupráci zatrhl. Výcvikový polygon v sojuzu už nepotřeboval a vždy se vymezoval protikomunisticky.

J. Jurax 2.5.2020 18:31

Mnichovem válka de iure nezačala, to byla jenom předehra, stejně jako předtím obsazení Porúří a Rakouska. A v jistém smyslu i španělská válka a italská akce Habeši.

Ovšem tyhle předehry válku bezesporu umožnily.

J. Lukavsky 2.5.2020 18:31

"skutečnou situaci českých Němců a( po vzniku Československa 1918 b) to celé svinstvo odsun "Sudetští Němci měli svoje poslance, tisk, školství, až po univerzitu atd. To že pohraničí bylo, je a bude chudší nežli jádro státu je obecný jev. Sudetské Němce pozval kolonizovat pohraničí český král, na své území a ani jeho a ani je nenapadlo, že by tím měli nárok na nějakou samostatnost. Soužití Čechů a Němců bylo v pohraničí standardní, určitě byly spory a třecí plochy, jako všude kde se mísí národnosti (i dnes je řada příkladů i v Evropě). Zlom ale nastal s příchodem Hitlera. Ten slíbil Němcům, že budou vládnout světu a oni mu uvěřili. Nu a vsadili na špatného koně - a zaplatili. Nakonec jejich touhou byly: jeden národ, jeden vůdce, jedna říše. A to se jim splnilo, i když trochu jinak. Odsun se netýkal automaticky všech Němců (jeden mě učil) a jak to budete řešit individuálně? Otec slušný, matka zuřivá nacistka, jeden syn padl u Stalingradu, jeden zavřen v koncentráku jako antifašista, dcera neví.... rozdělit rodinu? Němce odsunuli skoro ze všech evropských zemí a schválili to Spojenci jako vítězové. No dopadli ještě dobře, co by za to dalo 6 milionů Židů kdyby cílem jejich vlaku nebyla Osvětim ale Jeruzalém. Za chyby se platí! Probatum est. J.L.

J. Hrdlička 2.5.2020 18:30

To by mě docela zajímalo, jak konkrétně.

J. Hrdlička 2.5.2020 18:30

Společná cvičení se konala ještě před nástupem Hitlera. Náckům dodával každý, kdo s nimi neválčil. SSSR se nemůže tvářit jako vždy principiální nepřítel Hitlera, ale nebyl v tom sám.

J. Jurax 2.5.2020 18:26

No, on pakt M-R byl výsledkem tehdejší politické situace. Největším zloduchem Evropy byl v té době (ne neprávem!) Stalin a jeho Kominterna, takže na nějaké protihitlerovské ujednání se SSSR nebyla na Západě - tedy ve tehdejších evropských velmocech Francii a Británii velká vůle. I tam četli Mein Kampf a případný Drang nach Osten jim proti mysli zas tak úplně nebyl. Možná by se i přiživili - už od mnichovské krize byly nachystány plány na bombardování ropných polí u Baku letadly z Iráku, kdyby SSSR se snad pokusil pomoci Československu porušivšímu mnichovskou dohodu obranou proti Německu - pod záminkou porušení míru v Evropě, jenž měla Mnichovská dohoda zajistit nejlépe nafurt.

A Polsko koneckonců mělo s Německem smlouvu a s Moskaly nemělo dobré zkušenosti.

Navíc tehdy byl Hitler jen volený politik, jenž chtěl toliko pozvednout svůj národ, měl plnou hubu míru a byl proti komunizmu a Francie ani Británie nebyly na válku připraveny a do války se jim celkem pochopitelně nechtělo, ta minulá byla ještě v dobré paměti, což vše se nakonec projevilo v Mnichově a pak sitzkriegem.

Akorát že Hitler měl trochu zvláštní náhled na Židy, ale to nebylo zas v Evropě tehdy nic neobvyklého; jen ho trošku razantně realizoval, ale kdo není bez chyby, že ...

No a Stalin nakonec na paktu územně vydělal a když už Británie a Francie vyhlásily kvůli Polsku Německu válku, jistě neměl nic proti tomu, aby s nimi Německo bojovalo. Pro Stalina to bylo značka ideál, úhlavní kapitalističtí nepřátelé komunismu se bijou mezi sebou ... nejspíš ale nečekal, že se Francie tak rychle zhroutí.

P. Staronový 2.5.2020 18:15

I ta dohoda, spojenectví, společná cvičení, dodávky surovin ...

A. Sekanina 2.5.2020 17:51

Rusko zneužívalo pomocí své páté kolony pomník Koněva k protičeským provokacím a incidentům. Praha rozhodla správně. Proto rusáci tak zuří!

J. Jurax 2.5.2020 17:50

Ano.

V té době jistě ne. Jestli později, těžko říct, při vymýšlení alternativních dějin se meze nekladou.

P. Staronový 2.5.2020 17:42

Psal jsem o celé záležitosti, ne o jednotlivých událostech.

J. Hrdlička 2.5.2020 17:41

Rozdělení sféry vlivu bylo právě v tajném dodatku a Sověti ho skutečně popírali (oficiálně vtrhli do polska, aby chrániíli ukrajinský a běloruský lid). Rozdělení sfér vlivu, ale nikoliv nějaká dohoda o společné válce.

P. Staronový 2.5.2020 17:40

1. Dohodu o neútočení mělo Polsko se SSSR i Německem, porušilo ji Německo i SSSR. Těžko to popřít nějakým "vyražením sovětů na Berlín. Byli spojenci.

2. Zdroj?

3. Jistě, byli i místní pomatenci, voliči komunistů. Píšu jen, že to nebyla nadpoloviční část občanů.

Odklad invaze? Vzhledem k tomu, že americkou armádu bylo nutno vytvořit, vycvičit, že bojovala i v Tichomoří, že Britů nebylo zase až tak moc a bojovali od začátku války (na rozdíl od SSSR na správné straně), že počty ostatních Spojenců nebyly velké, byla by invaze v roce 1943 pravděpodobně neúspěšná. Ale i tak bylo možno, aby armáda USA osvobodila Prahu, kdyby kromě Churchilla ještě i další politikové a vojáci mysleli trochu dopředu.

5. Nevím, natolik mne nezajímají. Pojem gender znám, nevím, jaká je jeho souvislost s tématem.

P. Staronový 2.5.2020 17:32

Jo, to sověti tvrdili, pravda to ovšem není.

"Existence tajného dodatku byla sovětskou vládou vehementně popírána až do roku 1989. Vladimír Putin, který sice připustil, že pakt byl „nemorální“, jej zároveň obhajuje jako „nutné zlo“[1]."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pakt_Ribbentrop-Molotov