17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ruská válka

Zanedlouho budeme vzpomínati slavných májových dní v roce 1945, ve kterýchžto nás osvobodila Rudá armáda. Vzpomínáme na to právě v době, kdy post/pre/sovětské tajné služby usilují o fémovou vraždu tří českých starostů, včetně pražského primátora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 2.5.2020 10:13

Pan Lenc nejspíš, gospodine Hašku, myslí minimálně pravdu těch mnoha tisíců čechoslováků odvlečených SMĚRŠí do gulagů a to, že nezpochybnitelnou hnědou hrůzovládu Němců vystřídala v praktikách jen o chlup mírnější vláda rudého teroru, přičemž tehdejší podarky osvoboditelům typu "davaj časy" byly jen lapálie. Lidé jako Vy hodlají navždy obhajovat ruskou ruku, která Československo - to nezpochybnitelně - zachránila ne pro něj samotné, ale v boji za své vlastní přežití, když jí vzal pod krkem nacionální - jak při podpisu Paktu M&R pravil soudruh Stalin - a německým lidem milovaný tovaryšč Gitler. A která, tedy už ta rudá ruka domácí provenience, má na svědomí stovky Čechoslováků popravených, tisíce umučených v uranových lágrech a statisíce emigrantů od únorového puče 1948 i srpna 1968. A určitě také ty stovky - od mrtvých při autonehodách až po vraždy dezertéry SA - za dvacet tři let sovětské intenacionální pomoci zdravému jádru československého lidu reprezentovaného normalizačními komunistickými lokaji. Takovou pravdu nemohou pohrobci místodržitelské vlády Sojuzu Něrušimého vcelku pochopitelně nikdy akceptovat. :-(

Z. Lapil 2.5.2020 10:12

Ona ta hranice vibruje dost odjakživa.

Jestli vás těší čtení o dějinách, dovolím si doporučit H. Kissingera (ano, je to TEN Kissinger) Umění diplomacie. Je to sice děsivě tlusté, ale přišlo mi to přiměřeně čtivé a dost zajímavé (jeden recenzent píše "vrstevnaté"; souhlasím), možná trochu viditelně zaměřené na USA, ale pište o dějinách bez USA.

https://www.databazeknih.cz/knihy/umeni-diplomacie-od-richelieua-k-padu-berlinske-zdi-106316

J. Hrdlička 2.5.2020 10:08

Jen zapomněl ,že Rusko může za povodně 97 a 02 a samozřejmě i za koronavirus. Když už tedy prý pomohlo rozpadu Československa :-)

J. Hrdlička 2.5.2020 10:04

A kteří historikové tak hovoří?

Odsun byl schválen všemi velmocemi, rovněž tak úpravy polských hranic směrem na západ. Uprchlíci

Úplně stejnou logikou by se takhle dalo zdůvodnit i spojenecké pološné bombardování německých měst, že prý to má zbídačit, vyvolat nepokoje.....

A že by SSSR po válce byl s to dobýt potom nějen Německo, ale i celou západní Evropu proti spojencům disponujím atomovou bombou...

Zkuste nepřehánět.

H. Rybnická 2.5.2020 10:02

Pane Hašek s prominutím, jste demagog a štváč. Nevím jakou literaturu si vybíráte ale o historické souvislosti jste se asi nikdy nezajímal. Auto článku podal vynikající historický rozbor.

Z. Lapil 2.5.2020 10:00

Pozor - článek "napadající" Rusko je reakcí na napadení Ruskem aneb Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Není to historická studie. Píšu to vám, ale přehlídli to tu dnes snad všichni.

F. Houžňák 2.5.2020 9:57

Zajímavé, že jsem od Kovanice ještě nikdy nečetl kritiku našich bratří z Evropské Úni, jmenovitě Španělů a Belgičanů, kteří vydávají mezinárodní zatykače na lidi, kteří ani nejsou jejich občany, ani nespáchali ty údajné zločiny na španělském či belgickém území. To mu zjevně nevadí. Holt je mu asi líto, že Němci nevyvraždili celou rodinu Kovaniců, ale jenom její část, protože jim v tom Rusové, tedy Sověti, v součinnosti se svými spojenci, zabránili. A taky nové krédo všech pokrokových lidí celé Evropy, "co Evropská Únie činí, vždy dobře činí", tu asi hraje roli.

Z. Lapil 2.5.2020 9:56

Někde, snad dokonce na Psu, jsem potkal tabulku "zabitých diktátory"; tuším vlastních občanů, ale ruku do ohně za to nedám. Žádné hodnocení, jen počty.

Naprosto suverénně první byl Mao Ce Tung, pak fakt dlouho nic, Hitler a Stalin natolik srovnatelní, že si nepamatuju, kdo byl lepší (ať v tom či onom smyslu) a v překvapivě těsném závěsu - podržte se, Belgické Kongo.

Čímž Velcí Vrazi došli, ostatní, to už byly jenom drobné, samozřejmě je-li člověk ochoten považovat nějakou tu desetitisícovku mrtvol za drobné.

Vlastně je to překvapivě podobné jakékoliv amatérské literární soutěži: vítěz je obvykle jasný, pak jeden, možná dva až tři texty jakž takž schopné uvěřejnění a ostatní nestojí za to číst.

A teď koukám, že i anketa Fotbalista roku 2019 dopadla podobně: 760 - 461 - 4x(186 - 133) - 64... hlasů.

Š. Hašek 2.5.2020 9:55

Nevystihl.

Podobní nemohou nic vystihnout. Politiky mají plnou hlavu.

Stejně jako Václav Havel "vystihoval jednotnou svobodu a práva, pro všechny, ..... ehm, ...... na celé Zemi". Pamatujete?

Š. Hašek 2.5.2020 9:53

Omluvte se Německu.

Styďte se, že i my jsme zavinili ty smuteční fotografie synů německých matek v kuchyních. Smutek u Heydrichů.

Styďte se, omlouvejte se za Němce, kteří v potu tváře někde před Moskvou okopávali brambory pro sovětské hladovějící ........ a najednou je sovětský pěšák hnal. Kdo by řek ́, že budou Němci prchat, že???

V jedné knize bylo naznačeno: Kdyby Němci byli bývali seděli na prdeli ..... , u toho svého piva. Neseděli, vypalovali vsi v Sovětském svazu (i u nás). A pak jedli vrabce, pokud měli štěstí.

J. Ptáček 2.5.2020 9:51

Problém Ruska nespočívá ani tak moc v jeho skutcích, které jsou dobré, špatné i odporné. Jako je tomu u všech ostatních, nás nevyjímaje. Rusko má zcela odlišné priority a pohled. Na chudobu i bohatství, na práva a povinnosti občanů, na sílu a slabost atd. Masaryk se těšil na pozvání humanisty L. N. Tolstého, ale vrátil se rozladěn. Když měl třeba Tolstoj mizernou náladu, vzal bič a spráskal prvního sluhu. Nálada se spravila. Myslím, že to přesně vystihl Henry Kissinger:

"Rusko je hybrid, který do Evropy vnáší zákony stepi. Táhne se přes 2 kontinenty, ale úplně doma není ani v Evropě, ani v Asii."

D. Polanský 2.5.2020 9:50

Veliký rozdíl nevidím, možná není principiálně dokonce žádný, ovšem autor napsal článek o 2. světové válce, a já pouze tvrdím, že autor si vybral o tomto úseku dějin pouze to, co se mu hodilo do krámu. Pokud jde o počty, historikové v poslední době uvádí, že v důsledku 2. světové války zahynulo 30 milionů sovětských občanů. Když jsem byl kluk, učili jsme se 20 milionů.

Š. Hašek 2.5.2020 9:45

Copak dech, to jde i mě.

Jen jste slabší v počtech. Číslovka 1945 je dle Vás před číslovkou 1933.

Článek není nutno šířit, literatury dost. A šiřte, udělejte sešlost v Řeporyjích, osvětovou.

Já se podívám na výstřižky z novin po otcovi. Léta 1938 - 1946. Tam je víc informací.

D. Polanský 2.5.2020 9:43

Pokud jde o porcování ČSR, k tomu přispěly nejen Fr. a VB, ale i Maďarsko a Polsko, které si brousily zuby na území 1. republiky. Takže představa, že kdybychom v roce 1938 bojovali proti Německu, že by to možná dopadlo lépe, moc historické logiky nemá. Beneš to vcelku správně pochopil a vyhodnotil.

Š. Hašek 2.5.2020 9:39

Rozdíl jest ten, že národní socialismus z Německa se nás dotknul šestimístným číslem zavražděných. Bolševismus se nás dotknul až poté, vyvolán přímo tím nacionálným socialismem. Číslo přímo zavražděných zcela jiné.

"Hřibové a Kolářové" v tom mají zmatek.

Ty kulaky na Ukrajině jsme sledovali zdálky. Až na pozvání Hitlera kolchozníci dorazili sem. Samočinně to nebylo.

Stačí Vám to takhle???

H. Rybnická 2.5.2020 9:34

Možná stojí za zmínku, že se poválečné rozbombardované a zničeně Německo muselo postarat o 12 milionů uprchlíků a (spisovně)"odsunutých" druhé světové války kteří přišli jen v hadrech z východních zemí Evropy. Prý spravedlivá pomsta na Němcích. Historikové ovšem hovoří jinak. Stalinův promyšlený plán, hodit do zničené země miliony bídáků vyvolá sociální nepokoje, následovat bude muset - samozřejmě pouze k zachování klidu v Evropě - další, nový zákrok Rudé Armády a ovládnutí Evropy až po Atlantik. Zdá se Vám ta hypothesa přehnanou? Nejsem komunista ale: "Lidé bděte" má svoji pravdu. Vynikající článek, děkuji.

Š. Hašek 2.5.2020 9:33

Myslíte pravdu Vaší,

mou, německou (1938/1945), sovětskou (1945), pravdu mého otce, pravdu Hřibovu, pravdu gen. Svobody, pravdu Štětiny, pravdu studentů pražské filosofie věku dvaceti let, pravdu gestapáka rodilém v Chomutově, pravdu mrtvých Židů, střílených německou avantgardou SS, ....... ???

Tak která pravda je sviňa?

Pravda mírové ratolesti na tisíc let, nebo pravda benzínu sovětského vojáka v Berlíně?

J. Hrdlička 2.5.2020 9:31

Postřehla jste, že je řeč o nacistických plánech, co s Rusy, nikoliv o způsobu vedení války?

J. Hrdlička 2.5.2020 9:27

Ze začátku jsem tu chválu v komentářích moc nechápal, autor byl dle mě na Rusy moc měkký (sám přiznává, že je má docela rád).

Třeba vina za WW2, je přece jasné a logické, že když 1.9. zaútočí Německo společně s Tisovým státem na Polsko, od 3.9. do války vstoupí Francie, Británie a v dalších dnech jejich dominia a SSSR se přidá k agresi 17.9., tak vinu za rozpoutání WW2 mají pouze Rusové (protože pakt o neútočení je jednostranná agrese) , nevím, proč do toho zaplétá chudáky z Německa, i když jenom jako spolupracovníky. Asi ho spletlo, že rusofilní kolaboranti z Fr.+GB vyhlásili z nepochopitelných důvodů 3.9.39 válku Německu, nikoliv SSSR a že se za začátek druhé sv. pokládá 1.9.39.

OK, ale zase správně připomíná, že SSSR byl ovládaný Rusy navzdory tvrzení agentů, že diktátor Stalin prý ruského původu nebyl a že v SSSR vládli komunisté bez ohledu na národnost, takže i čistokrevný Rus měl smůlu, když byl proti. Dobrou pastí na ruské agenty je i tvrzení, že sovětské tajné služby pomohly rozpadu Československa. Tady se i zkušený agent snadno prozradí už jen tím, že se bude trapně ptát, jaké důkazy (platí i pro tu plánovanou fémovou vraždu) pro toto tvrzení jsou. Rovněž tak v případě uranu netřeba pochybovat, že odběratel platil max. tak průzkumné vrty a nebude se politicky brát zřetel na třeba: https://aop.vse.cz/pdfs/aop/2007/07/12.pdf.

Zajímavá je také otázka, jak to bylo s válkou s Ruskem v roce 1918, když v samotném rusku probíhala válka občanská a Rusové (ale i Čechoslováci) bojovali na obou stranách konfliktu. co kdyby nějaký pochybovač z toho vyvodil, že jsme tehdy s Ruskem byli zároveň nepřátelé i spojenci :-).

A závěr už je drtivý. Je jasné, že „Pokud na nás zamíříte své rakety, zamíříme my ty své na vás.“ je ničím nevyprovokovaná agrese, bohužel nikoliv neobvyklá, mnohokrát v historii se vyhrožovalo, že se přijmou stejná odvetná opatření. Že se k tomu náš tradiční tisíciletý nepřítel uchýlil, se stává pro mě důkazem konečným a rozhodujícím.

Š. Hašek 2.5.2020 9:27

Tak tam nelezte.

Váš pohled na Rusko (po několika vlezeních na internet) ....... je dosti .... no, omezený. Až dětsky blboučký.

Lepší je tam pobýt, číst, pamatovat si vyprávění generací.

Já tam byl několikrát, a nikoliv dní. Nebo jako Vy několik minut na tom netu.

A buďte ráda, že Váš rod nepochází z Lidic. Nezkráceno.

Š. Hašek 2.5.2020 9:23

To se Vám to kecá ......

Ti, kteří byli zavražděni mírumilovným Německem (od Norska až po Krétu, od Francie až po Stalingrad) již mluvit nemohou. Mluvit může kdejaký hejhula v ČT09.

Rok 1933, Německo. Tušíte vzdáleně něco??? Tušíte, že nejdřív byl Hitler v Praze ..... a až potom Koněv? Vaši rodiče na vojáky s hvězdami plivali??? Tak to rovnou přiznejte. A jděte protestovat proti "drzému obsazení ČSR" před ruskou ambasádu. S Hřibem za ruku.

P. Lenc 2.5.2020 9:17

Pane Polanský, můžete mně vysvětlit rozdíl mezi národním socialismem který vyvraždil kolem dvaceti milionů většinou neněmeckých občanů a internacionálním komunismem, který vyvraždil kolem dvouset milionů občanů, většinou vlastních? Jenom v samotném Rusku historikové uvádějí nejnižší odhad 25 milionů až 40 milionů.Přesné množství se již nedá dohledat.Potom přidejte Čínu, Koreu, Větnam, Pol Pota atd. Udaje jsou volně dostupné, dají se bez problémů dohledat.A potom něco napište o "hodných Němcích" a ještě hodnějších Rusech a jejich ideologii, vyváženou do celého světa.A to carské kde se napil kozácká kůň je Rusko přetransformované kam dojel ruský tank tak tam je Rusko je stále platné.Bohužel.

Š. Hašek 2.5.2020 9:15

Jste hlupačka.

Na dobytí a obsazení Pruska Sovětským Svazem začal pracovat Adolf Hitler! Začal pracovat "diplomatickým způsobem", a to tak, že Slovany/Rusy zotročí!!! Dopadlo to jinak. Nakonec benzínem, dobře mu tak.

Neměli bychom se Němcům, vyhnaným (oprávněně) z toho Východního Pruska omluvit??? Nositelům "kultury Cyklonu B" po skoro celé Evropě? Omlouvejte se, pouze svým jménem.

Německo nikdy po ničem nežíznilo. Do Polska a CCCP vozilo pivo a čepovalo ho na návsím a náměstích!

V. Heidlerová 2.5.2020 9:09

Souhlas, žádné osvobození, ale "dobýča",dobití nových území. Otec citoval jednoho rus. důstojníka, který mu řekl v r. 1945, že oni nám nepřivezli jen svobodu, ale i jiný systém, z kterého nebudeme šťastní. V roce 1945 přijelo s RA plno ruských poradců, kteří připravili komunistický puč. Za to by měli komunisty soudit. Žádné osvobození, ale dobytí.

D. Polanský 2.5.2020 9:04

Budiž, ale proč jsem pak nepřiznali, když jsem takoví gerojové, že ten radar tam budě hlavně kvůli Královci?

V. Heidlerová 2.5.2020 9:04

Ale to se přece ví, vždyť v ČSR zůstala podstatná část průmyslu bývalého R-U. Je jen přirozené, že územním rozdělením zůstala tato výroba na našem území a republiku ctí, že dokázala průmysl udržet v chodu, expandovat na Slovensko a Podkarpatskou Rus - zkrátka prosperovat. O všech problémech se nedá psát naráz.

Š. Hašek 2.5.2020 9:03

Tendenční, řekl bych "značně moderní" pojetí druhé války.

Určitě bouřlivý potlesk od mnoha Němců, které znám a jejichž dědové "znali zahradu Horákova statku". Pokud by ovšem ten článek dostali přeložen. Českého jazyka se štítí.

P. Lenc 2.5.2020 9:02

Dík za tento článek, který se mnohým opravdu nebude líbit.Holt pravda je sviňa.

D. Polanský 2.5.2020 9:01

O tom, že Rusové v počátku války pokazili co mohli, nikdo nepochybuje, dokonce ani oni. Včetně řady zle naplánovaných operací ve válce. I Churchill snil po válce o ataku na Rusko, dokonce již za války byly plány připraveny, ovšem pro jejich absolutní nereálnost byly odloženy ad akta. Dějiny si nemohu vytvářet demagogicky v hlavě, ale musím je respektovat, tak jaké byly. Čti Josef Pekař. Také to za kritiku husitství hezky od Masaryka schytal. Dnes je jasné, že tatíček byl vedle jako jedle.

V. Heidlerová 2.5.2020 9:00

Královec čili Koenigsburg je vřed na tváři Evropy, tam Rusáci nemají co dělat. Je to ruské nástupiště k mnoha aktivitám proti demokracii. Velká škoda, že jsme se vzdali radaru. Snad tíhu obrany převzalo Polsko, to mne uklidňuje. Žádná velmoc nežízní tak po expanzi jako Rusko - chce obnovit hranice říše jako SSSR a dokonce jako carismus. Rus nebude nikdy dobrý, ten se živí jen vojnami a bojem. Uráááááááá