9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hafusak2 5.2.2010 19:30

Re: Trocha objektivity by neškodila

Drobnější oprava: Ten francouzský generál byl jistý Josef Šnejdárek, který velel čsl. vojskům na Slovensku a hranici určil on, když mu politici přikázali boje ukončit. Předtím velel vojskům při bojích o Těšínsko - rovněž velmi úspěšně, ale francouzi nakonec dali na Poláky a vyšli jim vstříc. Důvodem totiž byla ochota Pilsudského bojovat proti Rusku, což Masaryk jasně odmítl. Šnejdárek ještě jako pensionovaný armádní generál hodně pomohl zřízení naší armádní jednotky ve Franciii ve druhé válce, ale potom odešel do Casablanky, kde na podzim 1945 zemřel.

Pedro 5.2.2010 20:43

Re: Trocha objektivity by neškodila

Viz kniha "Pochoduj, nebo zemři!", autor Josef Šnejdárek.  Popisuje tam, jakým způsobem se dostal do francouzské cizinecké legie i své dlouholeté působení řadách CL v severní Africe. Poté i sedmidenní válku o Těšínsko (bojoval tam proti polskému generálovi Latinikovi, který se později účastnik obrany Varšavy proti Rudé armádě - tzv. "zázraku pod Varšavou") a boje s maďarskou republikou rad - kdo četl, zná episodu se "senegalskými" vojáky :-))) na Slovensku.

hafusak2 8.2.2010 19:40

Re: Trocha objektivity by neškodila

Tuto knihu také mám. Další o JŠ je psáno v knize Generálové legionáři.

Haviř Vodka 5.2.2010 15:06

kádrovák

Bohuš jako staré kádrovák z Uhlozbytu a abslovent z VUMLu už se ve své rétorice nezmění,má to prostě v krvi, ten bolševismus

N.N.Nemo 5.2.2010 14:57

Nadávky ovšem nejsou argumentem

Některé komentátory jsem označoval jako póvl nebo hnůj, přičemž se zde musím omluvit hnoji, který je koneckonců výživnou látkou. Nadávky ovšem nejsou argumentem, a já jsem proto povinen svá stanoviska blíže vysvětlit. Pokusím se proto uvést několik konkrétních případů.

..Naším nejčastěji citovaným "politilogem" je jistý Bohumil Doležal. Tento člověk byl místopředsedou Liberárně demokratické strany, která totálně zkrachovala, tedy zanikla. Místopředseda bezesporu nese za tento zánik spoluodpovědnost, a měl by tedy chodit kanály, případně se věnovat profesi, v níž by mohl být úspěšnější. Ne tak Bohumil Doležal. Ten rozdává rady napravo i nalevo, co máme v politice dělat, aniž něco pozitivního dokázal sám. Kdykoli proto vidím na televizní obrazovce tohoto zapšklého mužíka, vzpomenu si na krásný výrok básníka Oldřicha Mikuláška: "Rád budu chodit bos, když nechám botu v řiti blbce".

Miloš Zeman, Jak jsem se mýlil v politice, 2. vydání 2005, str. 212-213

Gardnes 5.2.2010 17:07

Re: Nadávky ovšem nejsou argumentem

Pan B. Doležal má jednu vlastnost, a to využívat všech prostředků, které jsou k mání k provokaci, kdy často přehání. Také se mu stává, že mění i postoje, jak bylo patrné z rozdílného hodnocení opoziční smlouvy, kdy přes veskrze negativní přístup časem pochopil, že šlo nejen o východisko z povolebního patu, ale hlavně o způsob, jak docílit změny volebního sysytému na většinový s následnou stabilizací vládnutí s akceschopnými vládami. Celkově však, zvláště v poslední době jsou jeho komentáře již méně poplatné úsilí šokovat a většinou vystihují daný problém. Umožňuje mu to i změna v tématech, ty diskutabilní již omezuje(Sudetští Němci ap.) Patří k tomu lepšímu, co na komentátorských postech máme, přestože třídy Fištejna, Steigerwalda či Pečinky zatím nedosahuje. Cenu F.Peroutky asi těžko získá, ta je určena partě kolem Taberyho, Macháčka, Šustrové, Hvížďaly ap.k té partě B.D. zjevně nepatří.

WorldWidePimpaku 5.2.2010 13:52

Pan Kovanic už má za sebou lepší články

Tohle je spíš osobní (ne-li ideologický) spor, i když se tváří jako polemika. Panu Doležalovi tady nezřídka vyčítá a vyargumentovává něco, co si měl nejdřív ověřit.

Docela mě u p. Kovanice mrzí, že klesnul na úroveň Bobošíkové - což je jak známo lejdy, mající v úmyslu zaútočit na Sněmovní od severočeských Sudet. Tam se dá lehce nabrat enegrie. Ale co dál?

mol 5.2.2010 14:36

Re: Pan Kovanic už má za sebou lepší články

Mám z článku podobný pocit.

Harpyje 5.2.2010 12:53

Pan Palata

ve svém článku pouze konstatuje, že "v českém národě velmi respektovaná" osoba Edvarda Beneše, je v očích sousedních národů velmi sporná. V tom spočívá jediná paralela se Stepanem Banderou. Nejedná se tudíž o žádnou, prezidenta Beneše znevažující, nebo urážející  "srovnávací řadu" podle sudetoněmckého vzoru, protože je neoddiskutovatelný fakt, že je považován za velmi kontroverzní historickou postavu nejen sudetskými Němci. Proto se můžeme, navzdory názoru prezidenta republiky, "s jeho řazením vedle Edvarda Beneše" klidně smířit.

Články pana Doležala tlumočí jeho názory. Vy, Šamane, máte názory protichůdné, ale nemáte patent na výklad českých dějin a už vůbec nic Vás neopravňuje k tomu, abyste panu Doležalovi upíral jeho češství.

Pete Brich 5.2.2010 13:10

Naopak, jak p. Doležal nad Čechy ohrnuje nos, ukazuje se být typickým Čechem

PB

Jakub S. 5.2.2010 22:34

Re: Pan Palata

Tak.

Marat 5.2.2010 12:49

To si zase zanadáváte, cooo?

Klaus má pravdu. Ti které jmenujete na rozdíl od Beneše nebyli Češi. Tak ti samozřejmě byly a musí být  fůůůůj ! Co je české, to je hezké.

To si myslíte, že když Masaryk s Benešem usilovali o odtržení od R-U, tak to se musí brát úplně jinak, jak když Bandera usiloval o odstržení Ukrajiny od SSSR? Tak byl fůůůj. Ti slavní Čsl legináři nebyli ničím jiným jak Vlasovci I. Svět. války. Ten Bandera jen využil jiného nepřítele jak ti čeští lvi.

Pete Brich 5.2.2010 13:08

Dnes je to nějaké slabé, Marate. Myslíte, že Posselt si za to u Vašeho jména udělá plus?

PB

V.Novak 5.2.2010 14:22

Vlatenectvi banderovcum nebo Lotysum nikdo nevytyka.

Vrazdeni civilistu ano.

A nikdo krome nedobitych Ubermenschu nemuze za to, ze nedobiti Ubermenschi to nedokazou odlisit. Jeste 65 let po valce...

Paměrník starejch dob 5.2.2010 17:19

No, to srovnání legionářů s Vlasovci by v prvním přiblížení dokonce šlo ALE je tady ten

gigantický rozdíl mezi relativně férovou WW1 a téměř bez pravidel na východní frontě vedenou WW2. Některým Vlasovcům (mám dojem, že ten pojem je dost široký) lze připsat zločiny na civilním obyvatelstvu, Banderovcům rovněž.

RosPerot jr 5.2.2010 12:33

souhlas

Mene ten Dolezal taky hodne sere, kdyz pise o Klausovi, o sudetech a o nasem historickem srabismu. A uz jsem mu to napsal. Ale jsem pro nej hovno. On je velkej baron. Zajimalo by mne, jestli je zenaty a jestli ma treba deti. Zenske vetsinou dokazou takoveto povahy rychle nakopat do zadku.

Zdravim p. Kovanice

RH

N.N.Nemo 5.2.2010 14:54

Re: souhlas

Jestlipak si váš příspěvek vyvěsil na svém webu v rubrice "Moji čtenáři mi píší" - když už tam nemá diskusi...

egoist 5.2.2010 11:56

To je skandální,

ještě že tady  po 15.2.  zavládne pořádek.

Pete Brich 5.2.2010 11:37

Pane Kovanici, souhlas.

PB

Jaroslav 5.2.2010 10:27

Ne pane Doležale

plácáte nesmysly!

Fouc 5.2.2010 10:16

Bombardování Košic

Košice bombardovaly po vypuknutí německo-sovětské války sovětské bombardéry, stejně jako například finská nebo rumunská města. Prostě sověti někde spustili svoje předválečné plány. Obviňovat z toho Němce je pouhé podléhání sovětské propagandě, která byla ještě prolhanější, než nacistická.

strejda 5.2.2010 18:54

Re: Bombardování Košic

No tak! Dávno ověřená fakta nebudeme překrucovat.

Ota First 5.2.2010 9:25

Doležal je fašista jako Brno

dokazuje to neustále svým protičeským štvaním a manipulací historických skutečností.

Nejlepší rekací na jeho zlovolné kanění je prostě jej nečíst.

Bohužel NP již existuje pouze díky podobným grafomanům jako je on. Zajímavé a poučné články prakticky vymizely, výjimkou je snad pan Ulč, a byly nahrazeny slinty Doleschalů, Poraděnků a dalších.

WorldWidePimpaku 5.2.2010 13:56

... je fašista

Vůbec netušíte, co ten pojem znamená.

Stanislav Ševeček 5.2.2010 9:17

V brzké budoucnosti to všechno vyřeší Endlösung prostřednictvím euroregionů

za nadšeného šláchoru zmateného obecenstva.

Pane Kovanici, ano.

sky 5.2.2010 9:08

Andrej Hlinka (27.9.1864 - 16.8.1938)

Andrej Hlinka (* 27. september 1864, Černová, dnes časť Ružomberka  – † 16. august 1938, Ružomberok) bol slovenský  rímskokatolícky kňaz, politik, vedúca osobnosť slovenského národného hnutia. Andrej Hlinka bol jedným zo signatárov Martinskej deklarácie z 30. októbra 1918. Bol tiež spoluautorom Memoranda slovenského národa na Parížskej mierovej konferencii z 20. septembra 1919.

http://sk.wikipedia.org/wiki/Andrej_Hlinka

F..A.Kekule 5.2.2010 10:24

Re: Andrej Hlinka (27.9.1864 - 16.8.1938)

No a co?

sky 5.2.2010 15:16

Re: Andrej Hlinka (27.9.1864 - 16.8.1938)

Co co?Čti.

V.Novak 5.2.2010 15:37

Re: Andrej Hlinka (27.9.1864 - 16.8.1938)

To, za Andrej Hlinka tam nepatri jeste vic nez Benes. Valky se ani nedozil - a gardy, ktere mu ukradly jmeno by nejspis proklel.

Paměrník starejch dob 5.2.2010 17:10

Re: Andrej Hlinka (27.9.1864 - 16.8.1938)

Máte pravdu, už to datum úmrtí je klíčové.

Hlinka je nezaslouženě spojován s Hlinkovou gardou, kterou k jeho smůle po něm pojmenovali. Musím se přiznat, že když jsem se někdy ve 14 letech dozvěděl, že Hlinka zemřel už roku 1938, byl jsem tímto překvapen.