7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

Žaloba a zbraně

Česká republika vstoupila do soudní pře s unií kvůli směrnici o zbraních. Když šlo o žalobu týkající se kvót, Česko zůstalo stranou, ale tentokrát iniciativu převzalo. Věcně nemá celá ta záležitost žádný praktický efekt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 10.8.2017 11:32

Re: Je zajímavé

Nikdo nic neví? Mluvte jen za sebe.

Lukeš je fanatický levičák (pravdoláskař) z americké university, který je nám Českou televizí opakovaně vnucován jako "expert" na dění v USA. To Vandasovo: "žvásty zhrzeného obamisty" vystihuje ty jeho kecy dokonale.

V. Hájková 10.8.2017 11:54

Re: Je zajímavé

Pane Balzam- nejvíce vám přiblíží - kdo je p. prof. Lukeš tento článek - rozhovor s ním.

http://www.lidovky.cz/bojim-se-o-stredni-evropu-koketovani-s-ruskem-je-rozsudkem-smrti-rika-historik-lukes-gof-/zpravy-svet.aspx?c=A170609_144150_ln_zahranici_fas

Chce to však číst pozorně- a při prvém možném nesouhlasu - dočíst celé!

J. Matuška 10.8.2017 11:33

Re: Je zajímavé

Paní Hájková, jste "radikál" a proto se přirozeně shodujete s názory"radikála" prof Lukeše, dokonce profesora Bostonské university! Váše diskusní příspěvky vítám, jsou svým způsobem "kořením"... /Osobně ale "profesora" nemohu ani cítit - jsem asi také "radikálem".../

V. Hájková 10.8.2017 12:00

Re: Je zajímavé

Stejně jako p. prof. LUKEŠ nejsem radikál! To se hluboce mýlíte! Jen by mě zajímalo, proč p. LUKEŠE nemužete ani cítit? Mužete uvest 1-2 duvody - tím ale myslím konkrétní duvody - ne nějaké floskule:-))))))))))))))))))

I. Semrád 10.8.2017 12:19

Re: Je zajímavé

Je to prý pravdo-láskař.

A to už jsou hnedle dva důvody.

J. Matuška 10.8.2017 12:30

Re: Je zajímavé

Pustil jsem si ještě ze záznamu onen rozhovor, abych mohl odpovědět. Jeho despekt vůči americkému prezidentu Donaldu Trumpovi je nepřijatelný. Johna McCaina považuji za válečného štváče /kde je ta doba, kdy jsem mu fandil proti Obamovi/ a nikoliv za pilíř republikánského systému. Fakt je, že zrovna v tomhle rozhovoru lze i s některými názory souhlasit. Jsem proti jazyku korektní politiky, ale nic se nemá přehánět. Uvidíme, jak si Donald Trump povede proti KLDR.

Prof. Igora Lukeše znám z řady jeho článků a už jako pro "klausovce" mně nemůže být sympatický. Zkuste si přečíst článek Bojím se o střední Evropu. Koketování s Ruskem je rozsudkem smrti, říká historik Lukeš.: http://www.lidovky.cz/bojim-se-o-stredni-evropu-koketovani-s-ruskem-je-rozsudkem-smrti-rika-historik-lukes-gof-/zpravy-svet.aspx?c=A170609_144150_ln_zahranici_fas

J. Matuška 10.8.2017 12:48

Re: Je zajímavé

"Člověk nikdy nemůže lámat hůl nad deseti miliony lidí. Naděje umírá poslední, ale je nejvyšší čas, aby se lidé žijící v prostoru mezi mlýnskými kameny Východu a Západu poučili. Nejkrásněji ze všech to řekl Palacký v dopise do Frankfurtu v roce 1848, že jakékoliv koketování s Ruskem je rozsudkem smrti pro malé národy ve středu Evropy."

Realisté ve svém programu velmi dobře popisují, co jsou naše národní zájmy. Za 169 let se toho dost událo, ŽE.

K. Berka 10.8.2017 10:18

Nechme to na profesionálech

Viz fotka :

http://6b.cz/a2bS

J. Matuška 10.8.2017 10:11

JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

... Kdo byl podle Kušnierze například čistý, je teplický primátor Jaroslav Kubera /ODS/. "Teplice, i kdyby to měly ve zlatých deskách, tak nesměly projít, což se pak stalo. Dopadly na posledním místě ze šesti žadatelů," uvedl pak Kušnierz, že Kubera byl na černé listině. ParlamentníListy.cz.

K. Berka 10.8.2017 10:19

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

Kubera se na prezidentování připravoval jako člen KSČ.

I. Semrád 10.8.2017 10:34

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

A to je dobrá kvalifikace.

J. Matuška 10.8.2017 11:02

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

Chca nechca, budu trochu osobní. V roce 1953, 1954 jsem se s kamarádem Jirkou pokoušel ilegálně opustit republiku. Neúspěšně. Přesto jsem v roce 1965 dostal povolení vycestovat do Rakouska /tedy díky manželce, která to vyběhávala/. V lednu 1968 jsem odjel na neplacenou dovolenou do USA. V září téhož roku jsem se vrátil domů /za těch pár měsíců jsem si vydělal na auto v Tuzexu - touha po "autu" byla tak silná, že o emigraci jsem ani vteřinu neuvažoval./

Zmińuji se o tom proto, abych ukázal, jak se změnila politická situace po nástupu Novotného. Literární noviny jsem hltal, reformním komunistům jsem fandil. Vstoupit v této době do KSČ nebyla žádná hanba. V roce 1967 bylo Jaroslavu Kuberovi 20 let. Nebýt toho "výletu" do Spojených států, s největší pravděpodobností bych do KSČ vstoupil také. Nebyl Vaculík s jeho "2000 slovy" komunista? A co Emil Zátopek? A řada dalších?

Nevyčítám mladším generacím, že si nemohou pamatovat Böhmen und Mähren. Proto nehovoří o Němčourech, ale o Rusácích, díky bratrské pomoci v roce 1968. Pane Berko, mohl byste prozradit, který jste ročník?

J. Matuška 10.8.2017 11:20

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

V ODS patří k výrazným kritikům Lisabonské smlouvy a k euroskeptikům. Evropskou unii přirovnal k SSSR a kritizuje socialistické sklony EU /"Jako by vykradli archivy z ÚV KSČ, to není jinak možné, kde by se ty myšlenky braly?"/ WIKI

J. Lepka 10.8.2017 11:15

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

Já jsem v souvislosti s panem Kuberou slyšel, že aplikoval přístup popsaný St. Lemem v povídce Profesor A.Dounda : Korupce prakticky vymizela, protože úplatky sice přijímal každý, služby za to však neposkytoval žádné.

P. Vandas 10.8.2017 11:30

Re: JAROSLAV KUBERA FOR PREZIDENT?

Ha.Ha.Ha. To je něco, jako ten princip úplatků sudím ve fotbale, kdy jim ti chudší a blbější platí, aby alespoň pískali "rovinu." :-):-):-)

I. Semrád 10.8.2017 9:47

Kulomet do každé rodiny!

...!!!

A ke každému domku protiletadlové dělo!

Ať vzkvétají české zbrojovky i ministr Chovanec!

(A včíl mudrúj Jindřichu ;-)),

J. Anděl 10.8.2017 10:17

Re: Kulomet do každé rodiny!

Hm :-)

Takže omezení možností pro držení zbraní je správné, protože kulomet do každé rodiny a ke každému domku protiletadlové dělo je absurdní.

No dobrá ;-)

I. Semrád 10.8.2017 10:30

Re: Kulomet do každé rodiny!

Co je na tom absurdního? Kulomet je pro rodinu cenově dostupný, pokud jde o protiletadlové dělo, tam je to náročnější, ale vhodná státní politika v součinnosti se zbrojovkami by to mohla řešit. Navíc nemusí jít nutně o protiletadlové dělo, může to být třeba minomet.

Kulomet a flak jsou příklady, nejsem vojenský odborník, tady jde o to, abychom se mohli kvalifikovaně, s použitím odpovídajících prostředků bránit proti nepříteli. A ten nikdy nespí.

To je podstata věci.

J. Anděl 10.8.2017 10:34

Re: Kulomet do každé rodiny!

Pro mě je podstata věci, že bych chtěl slyšet racionální zdůvodnění omezení pro držení zbraní. Když ho uslyším, budu spokojený.

I. Semrád 10.8.2017 10:39

Re: Kulomet do každé rodiny!

Tady ho neuslyšíš, tady jsme samí bojovníci.

Navíc mám takový neurčitý pocit, že držení zbraní u nás nějak omezené je, i když možná z iracionálních důvodů. Nebo je to jinak?

J. Anděl 10.8.2017 10:48

Ano, je. A nejsou s tím myslím problémy. Ptám se na důvody pro nové normy, o těch je myslím řeč.

Nejsou to jen bojovníci. A já bych dobrý, přesvědčivý důvod pro ty nové normy ocenil, protože bych pochopil, o co jde. Třeba jsou dobré. Vždyť stačí jen vysvětlit, v čem jsou dobré.

I. Semrád 10.8.2017 11:17

Re:

Normy jsou pro byrokraty.

My musíme jasně vědět, oč nám jde! ;-)

P. Vandas 10.8.2017 10:33

Re: Kulomet do každé rodiny!

Proti kulometu v každé rodině vcelku nic nemám. Pokud by to bylo podle švýcarského příkladu. Kulometné pásy bych však raději ponechal na radnici, pod dohledenm starosty obce.:-):-):-).

I. Semrád 10.8.2017 10:41

Re: Kulomet do každé rodiny!

Když se něco šustne, starosta rozdá pásy (teda ne všem, podle náklonnosti) a už to pojede! ;-)

P. Vandas 10.8.2017 10:47

Re: Kulomet do každé rodiny!

Ano. Je to tak. Od toho je starosta volen a požívá důvěry většiny občanů. Stačí se podívat na vznik IS , kdy komando na pěti Toyotách s pár samopaly vniklo do města , postřílelo radnici , vedení školy, pokosilo náměstí a obsadilo vodárnu a město kapitulovalo. To budeme čekat, až se to stane? :-):-):-)

I. Semrád 10.8.2017 11:15

Re: Kulomet do každé rodiny!

Přesně! A o tom je první komentář.

A pak, že je to absurdní ;-) :-)

Doporučuji (všem) zhlédnout film Návštěva z oblak.

https://www.csfd.cz/film/147504-navsteva-z-oblak/prehled/

Divákovi je vtipným způsobem vštípeno, že nestačí jen budovat, ale je nutno umět i vybudované bránit před vetřelci. Navíc tam hraje Irena Kačírková :-)

V. Hájková 10.8.2017 9:39

Ne každý

národ má mentalitu a charakterové vlastnosti ŠVÝCARU! :-) Proto asi není nic děsivého, že každý švýcar má svuj kvér doma ve skříni!

Že bych ze stejné situace byla nadšena u nás, to nemohu říci ani NÁHODOU! :-))))

J. Anděl 10.8.2017 9:44

Re: Ne každý

Všechno, i charakter národa, je věc vývoje.

U nás jen tak nebude mít každý svůj kvér doma ve skříni. Leda by to bylo povinné. A ani pak ne :-)

J. Fialová 10.8.2017 9:36

Bez dotací / nelze žít!

MF Dnes: Rop Severozápad - bývalý ředitel dotačního úřadu v Ústí nad Labem Kušnierz se při výslechu vyjadřoval k desítkám projektů ... oznámil že 90 procent projektů z evropských peněz na severu Čech bylo v letech 2008 až 2011 zmanipulovaných.

Škoda činí asi 14 miliard korun.

P. Vaňura 10.8.2017 9:44

Proboha, co jiného jste čekali????

Skoro všechna výběrová řízení, grantová řízení atd. atd. je u nás zmanipulováno! Jedinou cestou je to celé ZRUŠIT!