Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Vládní blamáž
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Václavíková 4.10.2011 23:45Re: Právo a svoboda Byla tam včera Jochová za iniciativu proti sexuální výchově ve školách. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:49Re: Právo a svoboda Aha, tak proto asi ten Drápalův článek. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:57Re: Právo a svoboda Ještě jsem ho nečetla. Stojí za něco? |
M. Martinovská 5.10.2011 0:00Re: Právo a svoboda Je pod ním úžasná typická trpělivá diskuze pana Anděla s dalšími. |
J. Václavíková 5.10.2011 0:01Re: Právo a svoboda :-))) |
J. Tolman 4.10.2011 23:37Re: Právo a svoboda Já asi spíše mluvím o víře než o náboženství. Jinak smozřejmě třeba počátek novodobého evropského školství spočívá na lidech jako byl John Vicliff, kteří tvrdili, že každý má umět číst, aby mohl prostřednictvím Bible s Bohem hovořit osobně. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:42Re: Právo a svoboda Můžeme to vzít obráceně. Je nějaká vyspělá společnost, která se vyvíjela bez víry či náboženství? |
M. Martinovská 4.10.2011 23:45Re: Právo a svoboda Myslím, že tady se dá říct: Čína. Taoismus není prý náboženství s božskou osobou, Tao je neosobní, zřejmě spíš ... filosofický pojem. Ale bohužel o Taoismu moc málo vím. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:47Re: Právo a svoboda A co císař? Neměl božské atributy? |
J. Tolman 4.10.2011 23:51Re: Právo a svoboda To určitě. Dá se říci, že božské atributy měl každý panovník ve světě, s jedinou výjimkou - evropským císařem. Zde panovalo slavné a pro další evropský vývoj životně důležité "dejte císaři co je císařovo a Bohu co je boží". |
M. Martinovská 4.10.2011 23:55Re: Právo a svoboda Tohle oddělení církevních a světských záležitostí bylo zřejmě vybojováno v boji o investituru. Do té doby císařové například nastolovali papeže, biskupy, atd, cítili se vládci i duchovními (v různé míře). |
M. Martinovská 4.10.2011 23:52Re: Právo a svoboda No jo. To měl. To měl i čínský císař. Kde není Bůh, je císař Bohem? Po pádu klerikální monarchie v e Farncii nastoupila často absolutistická diktatura |
J. Tolman 4.10.2011 23:47Re: Právo a svoboda Čínský konfucianismus není přímo náboženství, ale nicméně je to podrobný soubor pravidel chování, náboženství velmi podobný. Nicméně i v Číně byla a jsou další náboženství. Je možné, že náboženství je pouze pomocný prostředek pro vznik civilizace, která potom může pokračovat ve vývoji bez náboženství. Ale dle mne nikdy bez víry. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:59Re: Právo a svoboda Pane Tolmane, je pozdě, načal jste moc zajímavé téma - víra x náboženství, jejich vztah a vliv na civilizaci či civilizace, ale já už nějak tuhnu. Někdy bych se k tomu ráda vrátila, teď už nemůžu. |
J. Václavíková 5.10.2011 0:00Re: Právo a svoboda Kdy zase můžete? |
M. Martinovská 5.10.2011 0:02Přeju dobrou noc! Já asi ve čtvtek, ale ne dřív než v 10. |
J. Tolman 5.10.2011 0:06Re: Přeju dobrou noc! Dobrou noc. |
J. Václavíková 5.10.2011 0:16Re: Přeju dobrou noc! Dobrou. |
M. Prokop 4.10.2011 23:06Re: Právo a svoboda Ovšem až do jisté velikosti onoho systému. Byla-li překročena, byla zpětná vazba znesnadněna až znemožněna, svoboda mizela a systém se rozpadal. Jedno takové období máme tu radost prožívat. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:07Re: Právo a svoboda A naopak, ve společnostech s nízkou vymahatelností práva (Haiti, Súdán - otroctví, jiné Africké státy) není možné - nebo spíš je těžké - dosáhnout blahobytu, jednak kvůli zločinnosti, jednak kvůli nízké důvěře ve společnosti, která znesnadňuje třeba uzavírání smluv nebo znemožňuje třeba pozdější placení fakturou. Zajímavé je, že Chamurappiho zákoník naopak vraždu neřeší. Sokolk předpokládá, že to možná znamená, že ji řešila společnost "svépomocí" - tedy tradičně krevní mstou. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:10Re: Právo a svoboda Když to shrnu, tak dobré zákonodárství zvětšuje míru naší svobody. Jasná pravidla, vymahatelnost práva. |
M. Prokop 4.10.2011 23:14Re: Právo a svoboda Ano. Musí být jasná pravidla, musí platit pro všechny a musí jich být únosný počet. Vymahači pak co nejméně zkorumpovaní. Korupci napomáhá míra rozhodování o cizích penězích, vzdálenost tohoto rozhodování od voličů a množství zhusta protichůdných zákonů a nařízení. Jinak to nefunguje. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:08Re: Právo a svoboda Ale no tak! Copak se k tomu dá ještě něco dodat? |
M. Prokop 4.10.2011 23:11Re: Právo a svoboda Dá, nebo smí? Až vy povolíte .... |
M. Martinovská 4.10.2011 23:17Re: Právo a svoboda Pravidla hry se nepovolují, ale dohadují mezi rovnocennými hráči. Navrhuju: po desáté zbytečně neprudit. |
M. Prokop 4.10.2011 23:26Re: Právo a svoboda :-P Jak koho. Dobrou noc. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:48Dobrou noc. |
K. Janyška 4.10.2011 22:50Lidi, lidi, v noci jste ještě hloupější, než ve dne... Dzp. |
M. Martinovská 4.10.2011 22:55Re: Lidi, lidi, v noci jste ještě hloupější, než ve dne... Dzp. Nu, a tak je čas jít na kutě. |
M. Trhlík 4.10.2011 23:15Re: Lidi, lidi, v noci jste ještě hloupější, než ve dne... Dzp. Paní Martinovská,to je jeden z nejrozumnějších příspěvků.Přeji hezkou dobrou noc. |