Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Vládní blamáž
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Václavíková 5.10.2011 0:16Re: Přeju dobrou noc! Dobrou. |
J. Tolman 5.10.2011 0:06Re: Přeju dobrou noc! Dobrou noc. |
M. Martinovská 5.10.2011 0:02Přeju dobrou noc! Já asi ve čtvtek, ale ne dřív než v 10. |
J. Václavíková 5.10.2011 0:01Re: Právo a svoboda :-))) |
M. Martinovská 5.10.2011 0:00Re: Právo a svoboda Je pod ním úžasná typická trpělivá diskuze pana Anděla s dalšími. |
J. Václavíková 5.10.2011 0:00Re: Právo a svoboda Kdy zase můžete? |
M. Martinovská 4.10.2011 23:59Re: Právo a svoboda Pane Tolmane, je pozdě, načal jste moc zajímavé téma - víra x náboženství, jejich vztah a vliv na civilizaci či civilizace, ale já už nějak tuhnu. Někdy bych se k tomu ráda vrátila, teď už nemůžu. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:57Re: Právo a svoboda Ještě jsem ho nečetla. Stojí za něco? |
M. Martinovská 4.10.2011 23:55Re: Právo a svoboda Tohle oddělení církevních a světských záležitostí bylo zřejmě vybojováno v boji o investituru. Do té doby císařové například nastolovali papeže, biskupy, atd, cítili se vládci i duchovními (v různé míře). |
M. Martinovská 4.10.2011 23:52Re: Právo a svoboda No jo. To měl. To měl i čínský císař. Kde není Bůh, je císař Bohem? Po pádu klerikální monarchie v e Farncii nastoupila často absolutistická diktatura |
J. Tolman 4.10.2011 23:51Re: Právo a svoboda To určitě. Dá se říci, že božské atributy měl každý panovník ve světě, s jedinou výjimkou - evropským císařem. Zde panovalo slavné a pro další evropský vývoj životně důležité "dejte císaři co je císařovo a Bohu co je boží". |
M. Martinovská 4.10.2011 23:49Re: Právo a svoboda Aha, tak proto asi ten Drápalův článek. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:48Dobrou noc. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:47Re: Právo a svoboda A co císař? Neměl božské atributy? |
J. Tolman 4.10.2011 23:47Re: Právo a svoboda Čínský konfucianismus není přímo náboženství, ale nicméně je to podrobný soubor pravidel chování, náboženství velmi podobný. Nicméně i v Číně byla a jsou další náboženství. Je možné, že náboženství je pouze pomocný prostředek pro vznik civilizace, která potom může pokračovat ve vývoji bez náboženství. Ale dle mne nikdy bez víry. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:45Re: Právo a svoboda Myslím, že tady se dá říct: Čína. Taoismus není prý náboženství s božskou osobou, Tao je neosobní, zřejmě spíš ... filosofický pojem. Ale bohužel o Taoismu moc málo vím. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:45Re: Právo a svoboda Byla tam včera Jochová za iniciativu proti sexuální výchově ve školách. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:43Re: Právo a svoboda Já se dívám na tv tak jednou za měsíc, neslyším, někdo tu cosi zmiňoval, nevím, co? (Myslím, že přebytek lidí nebude tím hlavním problémem chudých zemí. V nejchudších je lidí i docela řídko - rodí se, umírají na AIDS i jinak...) |
J. Václavíková 4.10.2011 23:42Re: Právo a svoboda Můžeme to vzít obráceně. Je nějaká vyspělá společnost, která se vyvíjela bez víry či náboženství? |
M. Martinovská 4.10.2011 23:40Re: Právo a svoboda Ano, první město, jak se děti učily, bylo v Turecku, ale to se učily asi ještě před tímhle objevem. |
J. Tolman 4.10.2011 23:40Re: Právo a svoboda To je propracováno velmi dobře. mapa postupného šíření zemědělství a tím i civilizace je dnes poměrně přesně vyhotovená a další velké změny se v ní neočekávají. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:40Re: Právo a svoboda A jak si poradí s tím přebytkem lidí ve světě? Jo, viděla jste včera Hydepark? |
J. Tolman 4.10.2011 23:37Re: Právo a svoboda Já asi spíše mluvím o víře než o náboženství. Jinak smozřejmě třeba počátek novodobého evropského školství spočívá na lidech jako byl John Vicliff, kteří tvrdili, že každý má umět číst, aby mohl prostřednictvím Bible s Bohem hovořit osobně. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:36Re: Právo a svoboda Takže podle této teorie má civilizace počátek v Turecku? Nebylo by pak znát, jak se postupně šířila? Měly by být odstupňované úrovně podle vzdálenosti. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:36Re: Právo a svoboda Nevím, pustila jsem se asi do moc obecných úvah o budoucnosti, někde je náboženství zřejmě na vzestupu. Každopádně, tam, kde je náboženství, se rodí víc dětí, a naopak. Příroda si poradí... |
M. Varadinková 4.10.2011 23:35Re: Tak jsme si popovídali a můžeme se věnovat nějakému tématu. Což? Ovšem roli posměvače zde hrajete Vy. Kajan hlásá to, čemu upřímně věří. Vy se jen posmíváte a hlásáte to, čemu ani sám nevěříte, jak jste před chvílí přiznal. Zatímco někteří zejména mladí lidé se nechají svést ze správné cesty partou, Vy se necháte strhnout svým negativismem k té partě. Je to v podstatě totéž - místo, abyste své přesvědčení (svoji pravdu) hájil, jak kázal už Hus, tak se čistě kvůli nějaké partě (nebo dokonce jen jednotlivci), kterou nesnášíte, od té pravdy distancujete či dokonce proti ní přímo brojíte. |
M. Martinovská 4.10.2011 23:34Re: Právo a svoboda Myslím, že mnoho starověkých společností byly teokracie, kde rozhodně nebylo příliš oddělené náboženství od "státu" - starověký Sumer, ale i Izrael, Egypt... Zajímavé je, že v Jižní Americe jsou vykopávky měsat Teotihuacán, obývaného Toltéky, což jsou "stavitelé". Teo znamenalo v té řeči Bůh, Teotihuacán bylo Boží město. Náhoda? |
J. Tolman 4.10.2011 23:33Re: Právo a svoboda Nejde o donucení, ale o počáteční impulz. |
J. Václavíková 4.10.2011 23:33Re: Právo a svoboda Takže uvažujete, jestli náš vývoj ,,po spirále" nejde momentálně dolů? No, nabízí se to. |
J. Tolman 4.10.2011 23:32Re: Právo a svoboda Výzkum je v počátku. Možná stačily memy. V jiných částech světa byl vývoj o několik tisíc let opožděn. |