22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

Vážné nebezpečí

Mýlí se ti, kdo pokládají současnou politickou situaci za "krizi systému". Mýlí se, anebo se nemýlí a chtějí šikovně prosadit jiný koncept, který by jim otevřel cestu do koridorů moci, lidově řečeno, cestu k lizu. To, co se děje, není "krize systému".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kanuk 31.7.2006 5:51

Demise p. Paroubka

P. Topolánek p. Paroubkovi nemá vůbec co navrhovat. Jediný, kdo by p. Paroubka mohl vyzvat k odstoupení je president, protože ten se dal slyšet, že demisi p. Paroubka (a jím vedené vlády) nepřijme, dokud nebude zvolen předseda PS. A domnívám se, že p. Klaus není takový politik, aby svůj názor měnil během několika dnů. (V "delším časovém horizontu" se to zdá být přípustné, mám dojem že změnil svoje stanovisko ohledně 101 hlasu)

Halladin 31.7.2006 6:01

Re: Demise p. Paroubka

Já si myslím to samé. Právě proto jsem se divil, že Topolánek opět vybízí k demisi.

Ivan Nový 31.7.2006 6:01

kanuku,

vůbec nechápete proč to řekl.

Halladin 31.7.2006 6:05

Re: kanuku,

Vy nám to určitě vysvětlíte :-D. A jako obvykle špatně :-D

kanuk 31.7.2006 6:11

Re: Re: kanuku,

Halladine, mýlíte se. On to jenom vysvětluje s modrého hlediska, které je "by definition"nadřazeno všem hlediskům rozdílným.

Halladin 31.7.2006 6:18

Re: Re: Re: kanuku,

Kanuku, Vy se mýlíte. I.N to vysvětlí blbě i z "modrého" hlediska:-D:-D:-D

kanuk 31.7.2006 6:28

Re: Re: Re: Re: kanuku,

Jo, Halladine, to je nad moje chápání. Možná, že máte pravdu.

Ivan Nový 31.7.2006 7:01

Halladine, jen napovím,

v té chvíli nad Paroubkem vyskočila komiksová bublina - Co proboha ví????!!!!!

bělásek 31.7.2006 6:21

Re: kanuku,

no - schválně - Ivane? Tipnu si ... měl horečku? ;-D

Halladin 31.7.2006 6:23

Re: Re: kanuku,

Jo, Vy jste na to káp -začíná u něj ptačí chřipka

Ivan Nový 31.7.2006 5:21

Komu vadí krize?

Každá krize je příležitost k řešení toho co řešit dosud nešlo.

bělásek 31.7.2006 6:38

Re: Komu vadí krize?

i v socialismu tomu tak bylo? ;-) ... nebo je to jen přednost kapitalismu?

Ivan Nový 31.7.2006 6:58

bělásku,

no právě, že nebylo a proto nefungoval. Krize se tajily a neřešily, problémy se zametaly pod koberec, na veřejnosti se všichni tvářili, že je vše OK :-))) pan Paroubek toto mimikry ovládá skvěle, jen v neděli trochu vypadl z role.

bělásek 31.7.2006 7:13

Re: bělásku,

jak neřešily? Sám píšete, že se zametaly ... udělejte si v tom pořádek :-)

kocour 31.7.2006 3:17

Ne, tohle fakt není krize systému - je to mnohem horší:

systém prostě "spadnul" a je třeba ho nejen restartovat, ale i opavit program, tak, aby neobsahoval situace bez řešení.

Halladin 31.7.2006 3:25

Re: Ne, tohle fakt není krize systému - je to mnohem horší:

Jak je to s Paroubkovou demisí ? Už by ji Klaus podepsal, i když není ustaven parlament ? Anebo se chystá udržovat ve funkci případnou topolánkovu vládu u moci, i když nedostane důvěru tím, že nejmenuje dalšího premiéra ?

Halladin 31.7.2006 3:26

Re: Re: Ne, tohle fakt není krize systému - je to mnohem horší:

Ale žádná krize se nekoná - prostě se cestou tří neúspěšných premiérů dojde k předčasným volbám. Na to ústava pamatuje.

bělásek 31.7.2006 6:42

Re: Ne, tohle fakt není krize systému - je to mnohem horší:

řešení je snadné - semaforová koalice :-)

Cesilko 31.7.2006 2:24

Teplotni rekord v LA

Pokud to tady trochu znate: Woodland Hills, (trochu severne od LA proper) deset dni, 118 stupu F npretrzite, to tady nikdo nep[amatuje..

Jinak valka na Strednim Vychode, co se tam deje je nepopsatelno...

A v zemi Ceske nic noveho, domovlady zrejmme netreba. Panum poslancum plat jde stale-jeste-dosud, i kdyz nic nedelaji?

Mirne ochlazeni, zadnou valku a zodpovednejsi zvolene poslance preje vsem Cechum v tuze i zaZemsku Cesilko>-VV>-

P.P. 31.7.2006 1:33

nezijeme v demokracii

Problem je v zakladni premise pana Neffa, totiz ze se podkopava duvera v demokraticky system. Jenomze my NEZIJEME V DEMOKRACII o tom to je.

Analyza na http://cz.altermedia.info/uvahy-a-komentare/matrix-ve-kterem-zijeme_2137.html

kanuk 31.7.2006 1:59

Re: nezijeme v demokracii

Ta pravá demokracie nastane, až strana, která ani nezískala ve volbách největší počet hlasů, dostane 90 a víc procent hlasů v PS. Tak to je běžné ve státech s většinovým systemem.

Halladin 31.7.2006 2:27

Re: Re: nezijeme v demokracii

Fakt jo ? Tak je to v GB ? Labouristi mají 90 % hlasů v parlamentu ?

kanuk 31.7.2006 5:36

Re: Re: Re: nezijeme v demokracii

Halladine, nevím, kolik členů má parlament v B.C. (i když bych to jako občan měl vědět), ale jsou tam pouze 2 poslanci za NDP, ostatní samí liberálové. Při tom NDP bývala vládnoucí strana, takže určitě dostala víc hlasů, než by odpovídalo dvěma poslaneckým křeslům. Kromě toho, já říkám, že se to může stát, nikoliv, že to tak nutně je. Jděte už spat, začíná vám to myslet pomalu.

Tomáš Haas 31.7.2006 5:50

Re: Re: Re: Re: nezijeme v demokracii

Kanuku, vy píšete, že je to běžné :-/

kanuk 31.7.2006 6:02

Re: Re: Re: Re: Re: nezijeme v demokracii

Pane Haasi, vám také asi nedochází, co je nadsázka a co je skutečnost. Těch 90 procent je nadsázka, ale to, že podstatnou většinu parlamentních křesel dostala strana, která nedostala ani největší počet hlasů, a tím míň nadpoloviční většinu, je u většinových systémů běžné (t.j. není to výjimka, aby bylo jasno). A doufám, že nebudete popírat, že Kanaďané mají většinového systemu už plné zuby.

Halladin 31.7.2006 6:02

Re: Re: Re: Re: Re: nezijeme v demokracii

Kanuku, já se ptal na Británii. A tam to běžné není určitě.

kanuk 31.7.2006 6:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezijeme v demokracii

Halladine, jednak nejsem politolog, jednak nejsem Angličan, jednak jako Kanaďan nespadám pod pravomoc britského parlamentu (díky p. Trudeauovi) a jednak jsem Čech, kterého tak trochu zajímá, co se děje v jeho rodné zemi a případně se snaží ovlivnit názory těch, kteří si je vytvořili během 40 let komunistického glajchšaltování a během následujících 16 let účelového novinářství v českém tisku. Proto, bohužel, vám informace o Anglii (Velké Britanii?) dát nemůžu.

?? 31.7.2006 2:06

Re: nezijeme v demokracii

Vynikající článek; opravdu stojí za přečtení !!R^

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 31.7.2006 1:29

Je to chyba systemu

Kazdy system, technici to znaji, ma byt navrzen tak, aby se v pripade poruchy dostal sam do rovnovazneho stavu. Napriklad zeleznicni zavory: vypnou proud a zavory samy spadnou do polohy "neprujezdno". Jenze nas system, vice mene Ustava, je navrzen spatne. Nepocita s tim, ze ve volbach muze vyhrat nejaky novy Hitler, Gottwald nebo treba Caligula. A stejne tak nepocita s tim, ze podobne typy mohou zastavat vladni funkce v odstupujici vlade. Podle me by melo byt v ustave jasne a s presnymi terminy receno co se bude dit, kdyz se do X dnu nepodari zvolit  organy snemovny, kdyz se do X dnu nepodari nove vlade ziskat duveru atd. Napriklad bych si umel predstavit, ze pri "neustaveni" Snemovny do 30 dnu po volbach bude mit prezident povinnost ji rozpustit a vyhlasit nove volby. Povinne. A ze pokud nevznikne nova vlada do 60 dnu po volbach, stara vlada povinne odstoupi a veskere funkce prevezmou do novych voleb namestci ministru. A opet povinnost prezidenta vyhlasit nove volby.

kanuk 31.7.2006 1:54

Re: Je to chyba systemu

Pane Vileta, myslím, že se mýlíte. Podle mého názoru chyba není v systému, ale v lidech. To máte stejné, jako s dynamitem. Pan Nobel jej vynalezl, aby lidem ulehčil práci. Že pak byl použit pro zabíjení ve velkém, za to pan Nobel nemohl. Sice uznávám, že nejen máte právo kritizovat ústavu, ale dokonce že i jsou reálné důvody ke kritice. Ale zřejmě je škoda, že vy jste nebyl u toho, když ústava byla skládána dohromady. Po bitvě každý generálem.