30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Takový obyčejný populismus

Ministr Kalousek ještě pořádně nezačal klestit houštinu daňových výjimek a už se na obzoru rýsuje jiná spleť, tentokrát v rezortu ministra Julínka. Týká se pochopitelně regulačních poplatků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 5.5.2008 6:41

Re: Emile Kopčile,

Frekvence 1 !!!!

Alfons 5.5.2008 6:37

Mordé tupé a bezohledné mozky a jejich způsob uvažování.

....Platí. Když se jim chce.  A jenom z toho co jim zbyde ze sociálních dávek a nestačí to prochlastat, prokouřit nebo naházet do automatů.....Podle tupé modré logiky to platí i na seniory a z toho vycházejí při svých úvahách Julínek a Cikrt a jejich obdivovatelé.8-o

Ivan Nový 5.5.2008 6:37

Ale loulo,

chtít mohou, ale odkud budou brát lidi, co by se u nich pojistili?

Ivan Nový 5.5.2008 6:34

Emile Kopčile,

vy snad pracujete zadarmo? Kdo vám hradí účty?

loula 5.5.2008 6:34

Re: Re: co je smyslem jakéhokoli pojištění?

Ano,  máte pravdu. A sluší se připomenout,že pojištovny v segmentu povinného ručení ročně vyberou kolem 25 mld, a na pojistně událocti vraci okolo 13 mld. Tedy skoro 50% si pojištovny ponechávají na režii, provozní náklady, ale hlavně zisk.

U zdravodnich pojištoven se ročně vybere okolo 220 mld, a pojištovny si ze zákona mohou ponechat na režii a provozní náklady okolo 3 - 4%. Představte si, že privátní pojištovny si budou chtít, po vzoru povinného ručení - ponechat těch 50%. Rázem ve zdravotnictví chybí 100 mld.

Ivan Nový 5.5.2008 6:32

Systém "bezplatně"

není dobrý, kazí lidi.

Ivan Nový 5.5.2008 6:32

loulo,

ale povinné ručení nehradí vaše škody, ale pouze škody třetí osoby a to je trochu rozdíl.

Emil Kopčil 5.5.2008 6:30

Re: co je smyslem jakéhokoli pojištění?

Mýlíte se. Hlavním smyslem existence jakékoliv pojišťovny je zisk (postrašit a oškubat)

loula 5.5.2008 6:24

Re: Re: Prosím

Ano, ale:

1. pokud se tam takováto zrůdnost objevila nějakým omylem nebo nedopatřením, tak přeci není problém okamžitě podat novelu a opravit to. Jůlínek, pokud se nepletu, nechce připustit žádnou změnu.

2. Hlavním důvodem nebyl ani Hovorka, ale způsob přijímání toho reformního batohu, kdy se jednalo po nocích a člověk nevěděl, co ještě platí, co už neplatí, co zase platí. Prostě vláda dala zákon k prvnímu čtení a teprve poté jej začala projednávat v koalici. Což u tak závažného zákona je lapsus jako hrom.

Netřeba 5.5.2008 6:23

Re: A co Cikáni, také platí !

Platí. Když se jim chce.  A jenom z toho co jim zbyde ze sociálních dávek a nestačí to prochlastat, prokouřit nebo naházet do automatů.

Mistr Jan Hus 5.5.2008 6:21

A co Cikáni, také platí !

Nebo i zde mají vyjímku? ;-D

loula 5.5.2008 6:13

Re: co je smyslem jakéhokoli pojištění?

Mýlíte se. Ano součástí naprosté většiny komerčního pojištění je spoluúčast, která motivuje pojištěnce k určité prevenci. Ale komerční pojištění má jeden základní atribut, totiž že pojištovna a pojištěnec vystupují v rovnocené roli, pojištovna nabízí produkty a pojištěněc si produkt dobrovolně vybere, případně bere riziko na sebe a nevybere produkt žádný. U segmentu povinného ručení motorista platit musí ze zákona ( a také zde žádná spoluúčast neexistuje), a rovněž u zdravotního pojištění nejde o pojištění komerční, protože platba je dána opět ze zákona, nejen povinnost platit, ale i výše platby.

Emil Kopčil 5.5.2008 6:13

Re: Nebuďte pitomí, a poplatek zaplaťte. Jinak budete zase dávat úplatky

a kombinace :  ještě vyšší platby a ještě mizernější zdravotnictví ?

Alfons 5.5.2008 6:13

Re: K nevybírání nebo zpětnému proplácení

Řízené tunelování ;-D

Alfons 5.5.2008 6:12

Re: co je smyslem jakéhokoli pojištění?

...které by neměly žádnou rodinu ekonomicky položit (o výjimkách dále): ať už je to 30 Kč za návštěvu ...MODRÁ TUPOST, VYCHCANOST a bezohlednost. Nejvíce poplatků je vybráno od seniorů.  Pro modrou žumpu je to příznačné. Okrást chudáky a bezbranné. ;-€

loula 5.5.2008 6:08

K nevybírání nebo zpětnému proplácení

poplatků bych dodal ještě jeden případ, který byl také publikován. Na severovýchodě pan Chrenek vytváří model řízeré péče - přesně ve smyslu Julinkových návrhů - a v rámci toho buduje vlastní zdravotní pojištovnu. A jedním ze způsobů, jak pro tuto pojištovnu sehnat klienty, je slib, že jim bude odpuštěn právě onen poplatek.

Alfons 5.5.2008 6:05

Modrá zrůdnost a zřetelná likvidace socek.

Promodralá zrůdná a jedovatá Julínkova a Cikrtova genocida, holokaust a apokalypsa postihuje ty nejchudši, kteří se nemůžou bránit. Seniory a sociálně slabší občany. Něco tak odporného ještě dějiny našeho státu nepamatují. Natvrdo řečeno-senioři a chudáci chcípněte.;-€ Od nich se vybere polovina poplatků. Tupým a bezohledným modrým obranářům to nic neříká.;-€ 

Kryštof 5.5.2008 6:02

co je smyslem jakéhokoli pojištění?

Zmírnit nežádoucí dopady, či se jim zcela vyhnout, dostanu-li se do nežádoucí situace. Dáváme dům pojistit proti ohni, abychom se v případě požáru nedostali do situace bezdomovce a mohli si relativně rychle obstarat jiné bydlení. Dáváme se pojisti proti odpovědnosti za provoz motorového vozidla, abychom v případě, že někomu svým autem uděláme škodu, nemuseli nečekaně vysolit částku, která by nás a možná celou naši rodinu ekonomicky na dlouhou dobu poškodila. Obvykle všechna taková komerční pojištění mají tzv. spoluúčast nebo nějakou jinou formu takové spoluúčasti tj. malou škodu platím sám (u toho povinného ručení ztrátou bonusu). Vychází se tak z předpokladu, že malá platba nás nepřivede do velkých ekonomických těžkostí (a tím je plněn cíl pojištění), ale současně nás motivuje, chovat se "bezeškodně". Kdyby takové spoluúčasti nebylo, museli bychom platit mnohem větší pojistné, což lze snadno zjistit pohledem na ceníky např. havarijního pojištění.

S tím zdravotním pojištěním je to totéž. Buď budeme platit malé částky, které by neměly žádnou rodinu ekonomicky položit (o výjimkách dále): ať už je to 30 Kč za návštěvu lékaře, nebo první 3 dny bez nemocenské, 60 Kč za den v nemocnici, nebo budeme platit na pojištění mnohem víc. U těch opravdu několika výjimek, kde by taková "spoluúčast" opravdu způsobila vážné ekonomické problémy, lze nepříznivý dopad řešit např. různými sociálními programy, nebo stropy (např. doplatky za léky). Stejně jako spoluúčast v komerčním pojištění, tak i Julínkovy kroky v pojištění zdravotním, mají za cíl: 1. motivovat lidi k bezeškodnímu chování (chránit své zdraví) a 2. omezit výplatu náhrad za škody a tím vším snížit náklady pojišťoven tzn. výši pojistného (nechtít po pojišťovně náhradu malých výdajů). A to vše při výrazném zmírnění nežádoucích ekonomických dopadů v případě nežádoucí události (nemoc, havarie vozidla, požár v bytě...). Zmírnění - ne úplné odstranění!

Kvíčala 5.5.2008 5:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

Vážený, házíte hrách na zeď a ten nemá šanci se tam uchytit, stejně jako vaše argumentace. Banda socek, kterým je určena je jako ta zeď, vaše argumentace se u nich neuchytí. Ti vyhodí měsíčně s klidným srdcem tisíce za chlast a kouření, ale zaplatit pár korun za sebe nebo svoje dítě u lékaře je pro ně nepřijatelné, zvláště, když se najdou levicoví lháři, kteří je v tom podporují a kteří již dvacet let měli hnít v komunistické žumpě!;-€;-O(Y)(Y)(Y)

J.B.Marconi 5.5.2008 5:54

Jak vytunelovat 220 miliard

Je někde k nalezení k tomuto dílku seriozní komentář osoby znalé problémů???

Děkuji za informaci. J.

Kvíčala 5.5.2008 5:46

Re: Jak vytunelovat 220 miliard

Alfons a Kačka debilních bolševiků značka!:-D

Kvíčala 5.5.2008 5:44

Podle mne

je to docela obyčejné bolševické oblbování hlupáků, kterým ani padesát let komunistické licoměrnosti, pokrytectví a zločinnosti nestačilo, aby tuto pakáž prokoukli! Komunisté odjakživa, když ptáčka lapali pěkně mu zpívali, ale ty konce! Hlupák je holt nepoučitelný.:-(

Alfons 5.5.2008 5:36

A už míme co jsme chtěli.

Promodralá zrůdná a jedovatá Julínkova a Cikrtova genocida, holokaust a apokalypsa postihuje ty nejchudši, kteří se nemůžou bránit. Seniory a sociálně slabší občany. Něco tak odporného ještě dějiny našeho státu nepamatují. Natvrdo řečeno-senioři a chudáci chcípněte.;-€ Od nich se vybere polovina poplatků.

Kačka 5.5.2008 5:20

Jak vytunelovat 220 miliard

Jak vytunelovat 220 miliard ve zdravotnictví: http://www.czechfreepress.cz/?p=106

slv 5.5.2008 5:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

O pindání radši pomlčte.

Ano každý má povinnost se starat o sebe sám a specializované instituce mu mohou pomoci problém řešit s účinností jež je očekávatelná. Pokud nechám otevřený dům a na stole volně povalovat padesát tisíc, tak v případě krádeže, kterou zjistím za týden, se od policajtů mnoho nedočkám. Pokud si majetek, který je cenný zabezpečím, tak jednak zloděje odrazuji, jednak zjednodušuji dopadení. Když si zabezpečím chajdu moderní elektronikou i když tam nic nemám, tak oceňuji, že tam nemám návštěvníky dvakrát do roka se škodou 200 kč na odcizených věcech a 20000 na stavebních částech. Navíc nemusím nikam v sobotu letět a trávit čas s policajty a pak jim znova podepisovat protokol. Policie k tomu předvádí excelentní spolupráci. Když mi to v deset večer pískne poplach a je to falešné, tak tam zajedou a zkontrolují a ani nepípnou, když je to falešné. Protože je to štve taky, ale uhlídat desítky kilometrů čtverečních ve dvou moc nejde. To je pro mě otázka inteligence a patřičné spolupráce. Je mi jasné, že to u vás moc nezabere.

slv 5.5.2008 5:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

Ten inkubátor je to, co symbolizuje, co o cenách víte. Výstižný výraz by zcela jistě nebyl slušný. A je to o tom, že se každý dovolává solidarity, ale není ochoten přispět pár stokorunami za péči o jeho dítě, která stojí statisíce. Já bych byl vděčný. A byl bych rád, že mám oporu, když bude potřeba zajistit opravdu nákladnou péči.

O demagogii radši pomlčte. A s tím 19. stoletím běžte k šípku. Imunitu je třeba posilovat a přeantibiotiková léčba tomu určitě neprospívá. To, co píšete o polejvání vodou už ani nemá smysl komentovat, z toho kouká debilita na první pohled. Vy který o věci mnoho nevíte (eufemismus) tady argumentujete nemocemi, které začínají jako mírné nachlazení nebo nevolnost. Tak napište, která to jsou, kdy prodlení tří dnů má fatální důsledky. Ten doktor to děcko nepošle hned do nemocnice, ale předepíše mu paralen nebo něco s podobným účinkem a pozve si ho za pár dnů na kontrolu. A řekne, aby, v případě zhoršení, přišli hned. Laskavě si uvědomte, že vaše nemoc je především vaše záležitost a ti ostatní vám mohou jen pomoci. Vy si potom zpytujte svědomí co jste dělal nebo jedl. U dětí to platí vrchovatě.

Martin 5.5.2008 4:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

fascinuji mne nekteri lidi, kteri furt pinadji o regulaci a pritom cely zivot plati na ni. pockejte si jak budete muset policajtovi zaplatit pri nahlaseni kradeze ci vrazdy pade regulacniho poplatku. co z toho ze to platite z dani, to je jen blby pindani, naklady na stihani kriminality rostou a navic spousta lidi chodi za policajtama zbytecne, proto byste to mel cvakat

slv 5.5.2008 4:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

No a co.

Jsou země a ne ty nové, kde pokud jste nechlazený nebo máte chřipku, tak vás objednají za tři-čtyři dny. Každý reguluje jak umí.

Je pro nás typické, že při regulačních výdajích na úrovni 4% kde kdo pindá, jak je to děsné. To, že tyto výdaje tvoří ročně více než 200 miliard a neustále rostou tihle mislitelé radši pomíjejí. Ještě je dobrá odrhovačka o tom, kterak si každý platí pojištění. Nebo platil celý život. To, že za ty nejdražší pacienty platí stát pár šupů se radši nezajímáme, že? A jsme opět u daní. Všichni souhlasí s tím, aby se platili. Pokud to nebudu já.

Martin 5.5.2008 4:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím

Co mate furt s vasi neustalou demagogii o cenach dne v inkubatoru ? Kazdy odvadi zdravotni pojisteni.

Jiste jiste, rodice vystudovali medicinu a proto hned poznaji ze se jedna o blbou chripku. A navic maj smrada polejvat studenou vodou a honit nahyho ven aby se otuzoval. Opravdu zijete v 19. stoleti s touhle demagogii. Rodice maji starost o sve deti, kdyz je to banalita tak vetsinou ho k doktorovi nezenou, jdou v momente kdy si s tim nevedi rady. Vy byste je hned za peci reguloval at si reknou a ona to bude banalita jeste pockame. Jenze je spousta nemoci, kde cekani zhorsuje stav. Jak to maji poznat ? Spousta nemoci zacina jako mirne nachlazeni nebo bezvyznamna nevolnost a v tom stadiu je i NEJLEVNEJSI je vylecit, kdyz tak furt apelujete na setreni.

Zdenek 5.5.2008 4:37

ctete B r i t s k e l i s t y .cz a Z V E D A V E C . c z