14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

Stávka nestávka

A já ty sonety psát nebudu, pravil básník a odhodil brk, dokud nedostanu pořádně zaplaceno. Neopouštěj nás, Mistře, volali pak zástupové a snášeli mu statky k nohám, bez Tvých slov bychom se v hovada proměnili!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:15

Milá Klausovko,

co Klaus činí, dobře činí.

Chtěla jste to tak říct, tak to příště nebalte do takové zbytečné vaty.:-P

Ivan Nový 27.5.2006 10:20

Pobavený pravicová voliči,

kredit si pokazili sami a dávno, už za komunistů. ČT byla zločinecká organizace, její neblahá role za totality byla srovnatelná s rolí StB.

herdekbabka 27.5.2006 10:26

Re: Milá Klausovko, - mno, nevím, jestli to mám brát jako urážku nebo .......

Ivan Nový 27.5.2006 10:18

herdekbabo,

jistě, třeba umělecké sklo, jehož výroba také nepatří k nejlevnějším.

zíralek 27.5.2006 10:11

Trnky vlnky trhu děláte tu mlhu.

Nač jí podporovat, s já bych tě vykuchal hochu,

skočit ze Skály a nechat zdevastovat.

Nač nám milý Trnka, když kuličky si cvrnká.

Není na tom trhnutí, je jen milé pohnutí.

Šel bych za ním světa kraj, ty kdo toužíš s ním si hraj.:-)

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:16

Ano,

ještě že pan Trnka nežil za Klause. To by natočil LDH. :-P

NoName 27.5.2006 9:52

Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

Česká národní emancipace proběhla v 19. století a vyvrcholila vznikem Československa. Slovensko touto etapou neprošlo a tak není divu, že k tomu nakonec jednou dojít muselo. Někdy  asi musely některé události na slovenské straně Čechům připadat směšné, ale zřejmě tak nějak viděli českou emancipaci v minulém století skalní příznivci monarchie a německého národa.

S odstupem času si myslím, že je dobře, že Mečiar s Klausem udělali to, co udělali. Zabránili dlouhým tahanicím, třenicím a nechutnostem ...

Ivan Nový 27.5.2006 9:58

NoName,

přesně tak a přejme jim to.

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:01

Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

Možná máte pravdu,

ale co takoví Štúrovci, Bernolákovci a Kollárovci v 19. století? Něco jsme se kdysi na gymplu učili (ale mohl to být jen socialistický úkrok stranou aby se Slováci cítili rovnoprávnější ve své národní historii...).

NoName 27.5.2006 10:05

Re: Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

To byla v porovnání s českou jenom krátka epizoda, která skončila rakousko-maďarským vyrovnáním. Slováci si totižto v rakousko-maďarském sporu vybrali tu nesprávnou stranu (Rakousko-nutno ale dodat, že je to letitý slovenský problém-přidat se na nesprávnou stranu ;-)) a po vyrovnání si to Maďaři se Slováky nezapoměli vyřídit ...

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:07

Re: Re: Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

Aha, díky :-).

Ladislav N. 27.5.2006 10:01

Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

Slovenské ultranacionalisty jsem na jaře 1990 sledoval na slovenské TV - a tehdy bylo jasné, že se ČSFR dříve nebo později bude dělit. Klaus postupoval správně.

Svobodomyslny Jacques 27.5.2006 10:06

Re: Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

Je uplne jedno jestli postupovali spravne ci spatne, diskuze byla o tom ze rekli jedno a udelali druhe. Tim spis ze "to bylo jasne v roce 1990."

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:03

"udělali to, co udělali",

a co vlastně "udělali že udělali"? V rozdělení sehrál podle mě hlavní roli Kalvoda tím, že řekl aby se Slováci zřetelně vyjádřili jestli chtějí společný stát či ne.

Kalvoda!

huhu 27.5.2006 10:05

Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

R^ přesně. A je dobře, že Masaryk vytvořil ČSR, a Slováci se emancipovali. Jinak bychom měli kolem sebe a i u nás Němce a za Moravou Maďary a byli bychom v pozici Lužických Srbů. A nebyla by tady taková sranda ! :-D

NoName 27.5.2006 10:08

Re: Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

A myslím, že Slováci (aspoň ti rozumnější ;-))moc dobře ví, že bez Čechů a první ČSR by dnes slovenský národ neexistoval. A nezapomínají na to ...

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:13

Jsem napůl Slovák

a mohu Vám říct, že tentokrát jste vedle. Slováci na Čechy (a Maďary) plivali celou historii Československa a my, co jsme tam žili jsme již v prosinci 1989 s jistotou věděli, že s příchodem demokracie se ČSSR rozpadne.

Naštěstí to, na rozdíl od Jugošky, proběhlo u nás bez války.

NoName 27.5.2006 10:15

Re: Jsem napůl Slovák

Mohu Vám říct, že nejsem. ;-D

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:09

Neříkají Vám

doma a mezi známými vizionář?

Posel světla :-P

Neverici Tomas 27.5.2006 10:59

Re: Ladislave N., s těmi ultranacionalisty bych to nepřeháněl ...

No covece vy jste taky nejak zmasirovenej nemeckou propagandou:-)On ten nemecky narod taky vznikl az v 19. stoleti a v narodoveckem tresteni jsme za nimi zaostavali jen o par let.Tak bacha na to:-)

drak 27.5.2006 9:49

Kultura peníze potřebuje

Nechceme-li se dívat jenom a pouze na tutově prodejnou, tudíž zdaleka ne vždy zrovna inteligentní podívanou, tak se budeme muset smířit s faktem, že určité filmy bez finanční podpory prostě nevzniknou. Možná si někteří z vás vzpomenou na celkem hezký francouzský film o stěhovavých ptácích, který by bez podpory řady evropských institucí ani neměl šanci vzniknout, protože náklady na jeho vznik musely být značné. Domnívám se ale, že znalosti o ptačím životě, které mohou touto velice záživnou formou vstřebat děti a upřímně řečeno nejen ony, sám jsem se rád podíval, jsou prostě úžasné a domnívám se, že jejich hodnota převyšuje ty vynaložené prostředky. Rozhodně se teď na spoustu ptáků dívám úplně jinak a z úplně jiného úhlu. Spíše jde o to aby se nalezla vhodná výše a forma takového financování a hlavně vhodná forma rozdělování těchto prostředků, rozhodně bude-li to z veřejných peněz, tak by mělo být automaticky zveřejňováno kdo kolik a proč dostal a kdo naopak neuspěl, protože tam, kde zveřejňuji, tam si přeci jen dávám vetší pozor, protože musím počítat s případnými komentáři.

NoName 27.5.2006 9:53

Re: Kultura peníze potřebuje

Ano. Máte pravdu. Ale potřeboval státní podporu totálně komerční projekt Rafťáci ?

drak 27.5.2006 9:54

Re: Re: Kultura peníze potřebuje

Asi ne ale také kromě úsměvu člověku vůbec nic nedá.

Pobavený pravicový volič® 27.5.2006 10:06

Rafťáci

jsou mi zcizení, ale úsměv je nesmírně důležitý, když už se nepodaří přímo smích.

drak 27.5.2006 15:42

Re: Rafťáci

Já se také směji rád, dokonce se část mého okolí domnívá, že až moc nahlas a až moc často ale stejně tak rád se zajdu podívat např. do planetária na nové pořady o vesmíru, nebo na petřínskou hvězdárnu a to jsou třeba zase podniky, které kdyby byly odkázány na ryze komerční bázi, tak by se asi jen těžko uživily. Přest ale podle mne plní důležitou společenskou roli tím, že srozumitelnou formou a díky podpoře za rozumný peníz rozšiřují laikům obzory, nebo pomohou některým najít to, co by v životě rádi dělali. Myslím, že já osobně patřím k velmi málo lidem, kteří by byli ochotni platit si své oblíbené rádio či televizi natolik štědře, aby se uživili ale museli by mne na oplátku přestat „krmit“ reklamou, kterou bytostně nesnáším. Kdyby to bylo v mé moci, tak jedna z věcí, které bych dal výrobcům rozhlasových a televizních přijímačů na jedné straně a televizním a rozhlasovým stanicím na druhé legislativně za povinnost, že vysílání by muselo být signálově rozlišitelné na kulturu, sport, zpravodajství, zábavu, film a hlavně reklamu a jakmile by se ve vysílání objevila reklama, tak automaticky přednastavený přijímač, by podle mých preferencí přepnul na jiný program a zpět by se vrátil až poté, co by reklama na původním kanále zmizela.

Ivan Nový 27.5.2006 9:54

draku,

před TV stávkou bych možná s vámi souhlasil, po ní mě česká kultura přestala zajímat. Ztratila u mě kredit.

zíralek 27.5.2006 9:56

Re: draku,

No je to znát;-D

Ivan Nový 27.5.2006 10:02

zírálku,

no to já si raději koupím Felliniho nebo Tarkovského, Bergmana. Za komunistů jsem to dělal také tak, českému jsem se vyhýbal. Ale proč to tak musím dělat v době relativní svobody to nevím. Moje vina to ale není. Já za to nemohu, že filmaři trpí ostalgií.

Jindrich 27.5.2006 10:01

Re: draku,

Vim o tom sve, pracuji ve filmovem casopise. Je to problem absolutniho nedosttku invence vetsinz ceskych "tvurcu". Cim mene toho umi, tim delaji vetsi povyk. Opravdu dobry film neni poze cesky, je mezinarodni stejne jako produkce. Kdyby cesti filmari neco umeli, svet by to rychle zaregistroval, a to neni otazka dotaci. Pokud se mne tyce, nedal bych na "ceskou kulturu" ani korunu.

Svobodomyslny Jacques 27.5.2006 10:10

Re: Re: draku,

To ze tkzv. 'umelci' v CR trpi temer naprostym nedostatkem invence je velka pravda, nicmene to neznamena ze se nema kultura podporovat. Je to z velke miry dusledek toho ze spolecnost je momentalne zamerena na majetkove hodnoty coz je mimochodem zrejme i z teto diskuze kde v 99% lide diskutuji pouze o penezich a o tom aby nahodou nemuseli zaplatit 1 Kc navic za veci ktere jsou dlouhodobe i k jejich prospechu. To se jiste zmeni ale pokud se ted zlikviduje kultura tak jiz nebude co menit.