30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Spokojená policie

Represe uspěly, pochvaluje si policie výsledky svých zásahů proti levicovým extremistům. Úspěšný byl zejména zátah proti shromáždění u hrobu Klementa Gottwalda. Policejní složky zatkly několik jedinců s komunistickými znaky na klopách a zabavily knihy propagující naším zákonem zakázanou ideologii komunismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 8.5.2012 10:34

Re: Je ostudou

No vidíte, já zase všechny tyto tři velmi uznávám, včetně toho vámi jmenovaného Rupnika. Kde je pravda, však nevím a ani vás o ni nebudu přesvědčovat.

Pokud ovšem chcete tvrdit, že největší dopad na chod této země mají voliči, tak jste úplně vedle. Ti, když jdou k volbám, tak už jsou předem dokonale zpracovanou masou. A to oběma stranami.

S. Lazárek 8.5.2012 10:41

Re: Je ostudou

Kde je pravda, tak to tu ví jeden, maximálně dva, tři lidé, my k nim ale nepatříme, pane Hofmane......:-)

Já v sílu voličů věřím, protože pokud jsou zpracovány oběma stranami víceméně symetricky, pak jsou ve svém rozhodovaní vyvážení. Věřím a proto (zatím) volím.

P. Hofman 8.5.2012 10:49

Re: Je ostudou

To je sice krásné, ale bohužel pouhá hypotéza, která má svůj pravdivý základ pouze ve vyspělých, vzdělaných a vyrovnaných společnostech. Tou naše země není, demokracii se teprve učíme, o právním státě toho zatím moc nevíme a tak o nějaké symetrii si můžeme jenom nechat zdát. A to především dnes, kdy řádí krize, lidé jsou na vládu neskutečně naštváni (85% ji nechce) a hlavy začínají zvedat různé zrůdy z extremistických hnutí a straniček. Komunismus a nacismus v Evropě na čas zvítězily právě proto, že ta symetrie byla vážně narušena. A lid s tím nebyl schopen udělat vůbec nic, neb byl systematicky a dlouhodobě zpracováván.

J. Anděl 8.5.2012 11:00

Re: Je ostudou

Troufl bych si dokonce tvrdit, že ty ideologie byly důsledkem morálních či charakterových kvalit lidu. To lidé museli být schopní, ba toužit po sto a jedné malé sviňárně, kterou způsobí svému bližnímu za účelem vlastního obohacení či uspokojení.

Ale nepopírám, že ideologie (jakákoliv) má moc ovládnout lidi a tlačit je k dělání něčeho, co by bez té ideologie neudělali. Ta ideologie, aby se vůbec uchytila, však potřebuje živnou půdu.

P. Hofman 8.5.2012 11:09

Re: Je ostudou

Existuje mnoho studií, proč v Německu zvítězil nacismus. Je tam mnoho důvodů, neb jeden nikdy nestačí, ale důvody morální či dokonce charakterové kvality lidí tam opravdu, ale opravdu nikde nejsou. Naopak, bylo jasně řečeno, že něco podobného mohlo nastat kdekoliv na světě, při shluku podobných podmínek, jaké nastaly v Německu. Stejně tak, jako byla živná půda pro komunismus po válce v Česku (nikoliv ovšem na Slovensku).

J. Anděl 8.5.2012 11:44

Re: Je ostudou

Chápu. A nechci tyto studie popírat ani rozporovat, jsou jistě fundované a správné.

Co napíšu, je vlastně otázkou mé, řekněme, víry, protože to asi nejde vyargumentovat. Má to dvě linie:

Jednak ano, mohlo se to stát za určitých podmínek i jinde, ale jinde se to nestalo, protože nenastaly tyto podmínky, protože to tam lidé nepotřebovali prožít jako zkušenost.

Druhak debatovat o morálce lidí a na základě toho je odsuzovat je vždycky ošidné a nemám dojem, že by Němci byli v té době mravně na horší úrovni, než třeba Češi. Spíše, že obecně lidé byli všude na takové mravní úrovni, že zkrátka mohl vzniknout nacismus. Protože lidé, kteří obecně ctí život a svobodu druhých - a je to v nich bytostně zakořeněno, je to součást jejich nejniternější morálky, prostě nebudou vozit lidi do koncentračních táborů, snažit se podrobit si je atd.

Protože však lidé byli na takové úrovni, že považovali za správné a pohodové řešit násilím domnělé křivdy či nespravedlnosti, trestat druhé, mohl vzniknout nacismus či komunismus. V zemi, kde lidi ani nenapadne sousedku, o které se říká (tedy "ví"), že spala s německými vojáky a měla z toho bohatý život, po válce vytáhnout na ulici, svléknout, ořezat jí vlasy a utlouct jí k smrti, nemůže vzniknout totalitní režim. A to je věc morální úrovně lidí. Neberte to nějak zásadně nábožensky, můžete se na to dívat jako na civilizační vývoj či jako evoluci, jestli chcete.

J. Anděl 8.5.2012 11:58

Re: Je ostudou

Osobně se domnívám, a možná a se na tom alespoň částečně shodneme, že pokud věříme, že lze vytáhnout na cikány, protože "dělají bordel, kradou a znásilňují", nebo kde věříme, že mafiánské zloděje a tuneláře a nejlépe všechny politiky by bylo třeba pověsit na kandelábr, tak pořád jsme na takové mravní úrovni, že tady může vzniknout nějaká forma nacistického režimu.

Já se domnívám (na tom se možná neshodneme), že dokonce dokud budeme schopni považovat alespoň občasné násilí (i psychologické) za nutnou formu výchovy malých dětí (nutné zlo), budeme na mravní úrovni lidí, kteří se mohou za určitých podmínek dostat do totality. A dokonce dokud budeme při havárii kamionu s krávami hovořit o tom, že nebyly žádné ztráty na životech a že škoda na hovězím dobytku byla 300 tisíc, pak POŘÁD budeme na mravní úrovni, kdy se za určitých okolností můžeme dostat pod jho nějakého toho nacismu.

Je možné, že se to změní evolucí třeba za padesát tisíc let.

P. Hofman 8.5.2012 12:00

Re: Je ostudou

Když dnes čtete výpovědi lidí z bývalé Jugoslávie, tak čumíte jako vejr, neb tam v těch vesnicích žily rodiny po generace vedle sebe a neměly pražádný důvod být vůči sobě násilní. Teprve když začala první propaganda jedněch proti druhejm a objevili se první, kteří vypalovali a vraždili, zvedl se odpor těch ostatních (na obou stranách) a přidali se k něčemu, čemu by před válkou nikdy nebyli ochotni věřit. Dnes to pořád nechápou, jak to bylo možné.

S morálkou lidí to proto nemá vůbec nic společného, ta spadne na dno až pak, když jsou do té situace osudem vehnáni. A náboženství tady bohužel hraje tu nejhorší roli, jakou jen může.

J. Anděl 8.5.2012 12:23

Re: Je ostudou

Díváte se na to jinak, z jiné strany, respektuji to.

Já se nedomnívám, že by tam opravdu žili předtím v naprosté pohodě, lásce a harmonii. Tomu nemohu uvěřit.

Lidé museli nejdřív po dlouhé a dlouhé roky nakupovat u židů a tiše je v skrytu duše tak trochu nemít rádi, aby pak mohl být holocaust. A museli být ochotni dopustit se násilí vůči bližnímu svému. Jasně, že k tomu potřebovali podmínky, aby to začali realizovat. Ale bez latentních sklonů k násilným řešením by se to nestalo. Akorát že v časech míru se to projevuje jen občasnou rvačkou v hospodě či fackou manželce či dítěti, případně remcáním v hospodě. A když pak přijde vhodná ideologie a rozjedou se vášně, nikdo se pak nestačí divit.

Ano, rub náboženství zahrnuje strašné věci, včetně toho tichého ponoukání k nelibosti vůči bližnímu svému, to pod rouškou pokryteckého hlásání lásky k bližnímu svému. I rub a líc náboženství reflektují mravní úroveň lidí, vždyť lidé náboženství definovali a stvořili, lidé jsou kněžími a vykladači svatých a/nebo za svaté považovaných textů.

P. Hofman 8.5.2012 12:30

Re: Je ostudou

Nikde na světě lidé nikdy nežili, nežijí a ještě dlouho nebudou žít v naprosté pohodě, lásce a harmonii. Jsme totiž v podstatě pořád krvelačné bestie. A tak stačí situace, ne jednoduchá, podpořena dlouhým strádáním a vymýváním mozků a kterýkoliv národ světa a v jakémkoliv století je schopen těch největších zvěrstev, jaké si jen je člověk schopen vymyslet.

Náboženství nehodnotím, neb v Boha nevěřím. Hodnotím jen církve a tam jsou stejní lidé jako kdekoliv jinde.

J. Anděl 8.5.2012 12:39

Re: Je ostudou

S tím souhlasím. Náboženství se pro mě rovná církve. Je to lidský nástroj k pochopení Boha a jistých zákonitostí ve světě a ve vlastním životě. Tak jako je matematika lidským nástrojem k pochopení jistých numerických souvislostí a záležitostí. I v matematice, fyzice či biologii se lidé mýlili a mýlit ještě nějaký čas budou, svět však funguje a fungoval i bez toho, jak vyvinuté jsme tyto nástroje měli či máme a jak je zneužíváme, a nezdá se, že by to (světu, vesmíru) skřípalo.

Jsem však dalek snahy použít to jako argument pro to, že byste měl věřit, vážím si Vás jako oponenta, který nevěří v Boha.

J. Anděl 8.5.2012 12:42

Re: Je ostudou

Nebo ještě lépe - vnímám tři roviny, Boha, náboženství jako nástroj k jeho poznání a církve jako nástroj pro práci s náboženstvím :).

Takže vlastně shoda...

S. Lazárek 8.5.2012 11:07

Re: Je ostudou

My dva možná ano, pane Hofmane, ale moje děti už ne, ty přišly na svět až "poté". Takže já v tu symetrii věřím, protože když jí nenajdu v ganeraci mé a starší, třeba nastane v těch, co přijdou po nás.

P. Hofman 8.5.2012 11:13

Re: Je ostudou

To jsme na tom stejně a i já doufám, že budoucnost bude světlá a lidem z naši civilizace v podstatě věřím. Nicméně jsem člověk kritického myšlení a tak dočasný bankrot "morálního státu" nevylučuji.

P. Pavlovský 8.5.2012 15:42

Re: Je ostudou

To bych si za sebe a své blízké vyprosil! Moc dobře vždy víme, koho volíme a proč, popř. koho nevolíme a proč. A nejsme sami. Nám podobní vyhráli v Praze Topce poslední volby a odstavili od válu darebáky z ODS (mimo menšinu hochů primátorových) a ČSSD)!

M. Mařák 8.5.2012 10:36

Re: Je ostudou

Ideologicky ovlivňují ultralevici z tzv. občanské společnosti, která společně s odbory a ČSSD bojuje za svržení současné vlády a proti reformám. I když Pehe, zdá se, poslední dobou fašizující tendence odborů prohlédl a hodil trochu zpátečku.

Jinak souhlas s panem Lazárkem, co si voliči zvolí, to mají.

P. Hofman 8.5.2012 10:43

Re: Je ostudou

Vaše poslední věta je samozřejmě pravdivá. Její vnitřní obsah je však podobný tomu, že co si člověk koupí v obchodě, to má. Zeptejte se lidí z marketingu, proč za propagaci firmy vydávají takové strašné prachy a jaký vliv má reklama na lidi. Možná prozřete.

M. Mařák 8.5.2012 10:55

Re: Je ostudou

Vnuk Freuda, Edward Bernays napsal v roce 1928 velmi zajímavou knihu: Propaganda. Patří mezi naprosté klasiky žánru a je v ní o podprahovém působení na "masy" řečeno vše podstatné. 

Nejsem proti tomu imunní, ale snažím se, abych byl co nejvíce imunní. Řekl bych, že na vině je systém, ale nevidím v současnosti jiný, který by byl lepší. No a souhlasím s Machiavellim, jenž tvrdí, že lid je ve svých postojích stálejší a moudřejší, než vladaři.

J. Anděl 8.5.2012 10:52

Re: Je ostudou

Myslím, že voliči nemají úplně to, co volí (ve volbách), ale spíš co volí ve svém každodenním životě. Politické volby jsou jen špičkou ledovce či marginální záležitostí či vedlejším důsledkem.

Pravda by to do jisté míry byla tehdy, kdyby strany důsledně realizovaly své programy. To však v systému koalic ani není možné. Nehledě na to, že mnohé sliby z programů jsou předem považovány za nerealizovatelné a jsou maximálně k obětování určenou jednotkou v koaličním vyjednávání pozic.

J. Balcar 8.5.2012 10:19

Re: Je ostudou

Většina vš pedagogů jsou levičáci. Všude, i v Americe.

M. Ilsner 8.5.2012 10:20

Re: Je ostudou

Asi vědí, proč.

P. Hofman 8.5.2012 10:24

Re: Je ostudou

Žijete chlapče v bludu. Je ale pravdou, že s pokračujícím vzděláním člověk víc přemýšlí.

J. Novotný 8.5.2012 10:23

Re: Je ostudou

Snad nechcete aby tady vládli socialisti a komunisti. Vy jim otevíráte cestu.

P. Hofman 8.5.2012 10:30

Re: Je ostudou

Omyl, cestu jim otvírají takoví pitomci, jako jste možná i vy, kteří místo, aby uměli vládnout a řešit problémy, jen kradou, pindaj o nebezpečí levice a svou neschopnost už nejsou schopni ani zastírat. Nevšiml jsem si, že by v této zemi chodily po ulicích davy podporovatelů komunismu, přitom KSČ už je dnes druhou nejsilnější stranou v zemi. Pokud tomu trochu rozumíte, o čemž pochybuji, musí vám být jasné, že ti příznivci jsou příznivci z trucu proti naprosté neschopnosti pravicových vlád. Nikoliv skuteční zastánci komunismu, ale stoupenci rázných řešení, která nabízí vždy jen strany extremistické, ať už stojí vlevo či vpravo.

J. Novotný 8.5.2012 10:54

Re: Je ostudou

Až budete v gulagu budete pozdě litovat.

P. Hofman 8.5.2012 11:02

Re: Je ostudou

Tímto směrem mě právě cpete vy a vám podobní "rádobypravičáci", takže jestli se tam jednou octnu, tak vím přesně, komu za to budu vděčit. Pravda, potom mi to už bude málo platný, proto taky se ozývám už dnes.

J. Anděl 8.5.2012 9:52

Z webu:

iDnes je bulvár pro lidi, kteří se stydí číst na veřejnosti Blesk.

(z diskuze pod článkem o idnes na http://www.fffilm.name/2012/05/idnes-ipred13lety.html#comment-form)

L. Brabencová 8.5.2012 9:58

Re: Z webu:

Je to starý článek a modifikovaný na dnešní dobu. Jen je otázka, jestli to není pořád stejné a jestli se poměry změnily, až na tu zbraň. :-)

V. Hajková 8.5.2012 10:03

Re: Z webu:

Jemine-  jemine-  "" modifikovaný"??  

V. Hajková 8.5.2012 10:11

Re: Z webu:

Velký   dík  za   tento  odkaz.   Velice  mne  uklidnil-   už  jsem  si  myslela,  že  jsem jediná,  kdo  je  o  neuvěřitelné bulvárnosti   toho  to  deníku   přesvědčen!