18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RedekH 19.12.2005 13:52

Re: Promarněná šance CD v nákladní dopravě.

Problém není u českých drah, ale je celoevropský.  Dokud nedojde k propojení jízdních řádů a vytvoření jednotného řídícího střediska (již se o tom rok mluví) nebude dráha konkurenceschopná.  Za stávající situace trvá i dny, než se podaří propašovat nákladní vlak z jedné země do druhé.
huhu 19.12.2005 14:22

Re: Re: Promarněná šance CD v nákladní dopravě.

problém je v nekonkurenceschopnosti železnice jako takové. Viz vývoj v USA. Neschopnost státního managementu a duch státní firmy to celkovou nekonkurenceschopnost jen násobí.
R 19.12.2005 14:51

Re: Re: Re: Promarněná šance CD v nákladní dopravě.

To by se muselo probrat podrobně.  Pokud vím, v USA je mimořádně velký tlak silniční dopravy, protože tam je extrémně levný benzín i auta. Taky silné odbory autodopravců. Možná by se dalo naopak vyhodnotit tak,  že i přes tento tlak tam železnice  přežila.
 
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 13:13

CD

Jsem zahranicni firma, ktera chce prevest nejake zbozi na nasem uzemi. Naprosto automaticky si otevru jejich stranky, prepnu se vlajeckou do sveho jazyka - coz je anglictina - a po zjisteni, ze nejsou schopni udelat ani anglickou mutaci svych stranek a predstave, jak s nimi budu v anglictine vyjednavat podminky a pripadne reklamace, kdyz anglicky zjevne nemluvi si to zas rychle rozmyslim. A takovych chyb delaji mraky.
BTW, kdyz uz mluvime o te logistice, umite si predstavit spojeni CD a systemu JIT? Osobni vlaky na trati Kolin - Praha dnes rano mely 45 minut zpozdeni.
Ladislav N. 19.12.2005 14:06

Re: Č(s)D

Voni jsou rádi, že jim zrovna Dušek nestávkuje a nevydírá daňové poplatníky o další peníze. A vy byste chtěl ještě spolehlivost a mezinárodní napojení zásilek? :-D
Foundryman 19.12.2005 12:50

Ad Drew

Jenže to by dráhy musely hejbnout zadkem a nečekat, že jim zákazník přiveze (náklaďákem) zboží až pod nos a příjemce si je (náklaďákem) odveze pod hrozbou penále přesně v moment, kdy dráhy písknou, přičemž termín dodání se řídí principem značné neurčitosti. Jako dodavatel nábytku o použití dráhy ani neuvažuju, prostě to nepřipadá v úvahu.
pip 19.12.2005 13:12

Re: Ad Drew

tak možná po nich chtít dopravu od vás na dráhu a z dráhy k zákazníkovi :))
gerontus.inza@seznam.cz 19.12.2005 13:54

Re: Re: Ad Drew

Jenže to je to, co by ty ignoranty v mana gementu mělo samo napadnout. Na př. sběrná místa v každém větším nádraží (taková kusová pošta) kde by doručování prováděli menší smluvní dopravci. Ještě pamatuji dobu, kdy jsem si mohl poslat zásilku do kterékoli stanice v ČSR (i bez výpravčího)a existoval tam manipulant, který danou věc umístil v dané stanici a na základě tlf. výzvy se vyzvedávala. I lodě dnes převzala kamionová doprava. Totálně vyklidily ČD jediný trh, kde mohly vydělávat - nákladní kusová doprava.
Dana 19.12.2005 14:27

Re: Re: Re: Ad Drew

Re:"existoval tam manipulant, který danou věc umístil v dané stanici a na základě tlf. výzvy se vyzvedávala" - a představte si, že ono to exituje ještě dnes.Teda - pokud to nezrušili během posledních 3 týdnů - t.j. od chvíle, kdy jsem si jednu takovou zásilku na jednom nejmenovaném nárdaží po tlf výzvě vyzvedla. Leč má to háček. Ba několik. Jednak - ČD zrušily spoustu malých nádraží, ze kterých jsou už jen zastávky bez jakékoli obsluhy, i když budova stojí a s tím souvisí další- aby si jeden takovou zásilku vyzvedl, musí tedy sednout do auta a na nějaké to větší nádraží si dojet. Ovšem - pokud by ČD zajišťovaly i rozvoz až do domu...ale to už vlastně funguje - přímo od odesilatele...Takže vlastně nic!
ibn 19.12.2005 12:46

CD

Hledate-li na strankach CD spoj, vyhodi vam to jeden jediny, nejblizsi pozadovane hodine. Evropsky standart byva 3-3 spoje pred a po pozadovanem spoji + alternativni via.
U portalu CD musite drepet s tuzkou a papirkem, jinde se jizdni rady daji naformatovat pro tisk.
atd ;-)))
ibn 19.12.2005 12:46

misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

Čumil 19.12.2005 12:55

Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

Hergot, IBN, nemůžete přece po ČD chtít, aby poskytovaly stejný komfort jako odporné švýcarské železnice!  Vzpomínám-li dobře, už někdy na koci 90. let se mezi Luzernem a Bernem marnotratně jezdilo poloprázdnými klimatizovanými vlaky tuším ve 20 minutovém traktu. Nebo 40 minutovém? Prostě hnus! :-))
Lucifer 19.12.2005 13:17

Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

V Praze jezdí v metru na trase B smradlavé a narvané vlaky v desetiminutových intervalech a když jsem položil dotaz proč, odpověď zněla, že přece nebudou vozit luft, natož klimatizovaný. Kampak na nás s marnotratným Švejcarem. A kdyby managoři pražské hromadné dopravy viděli public transport v Torontu, jak jsem zažil tohle léto, asi by je dočista kleplo z toho plejtvání. Poloprázdné vlaky metra v minutových intervalech a podobně tramvaje a autobusy. A to vše ve městě, kde se na hromadnou dopravu nemusí nikdo spoléhat, protože tam mají jako všude v Americe široké mnohaproudové ulice a několik obchvatů kolem města.
RedekH 19.12.2005 13:49

Re: Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

Jenže Kanada je s výjimkou Alberty socialistická země.  Zkuste se podívat do New Yorku a bude se Vám po pražském metru stýskat.
Lucifer 19.12.2005 16:11

Re: Re: Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

V New Yorku jsem jezdil poloprazdnym klimatizovanym autousem. Kdybych tam mel zit, tak bych jezdil autem, s vyjimkou Manhattanu je to autem vsude rychlejsi, levnejsi a jednodussi. To ovsem o Praze rict nejde, V Praze se s vyjimkou podzemni dopravy neda civilizovane cestovat vubec nicim. Pak je ovsem nepochopitelne, ze prazske metro funguje jako nocni spoj do Hornich Kotehulek, je smradlave, zavsivene, zasvrabene, nebezpecne, kouri se tam, je to utulek pro bezdomovce a jine pochybne existence. Nikde jsem nemel tak zufale problemy s dopravou jako v Praze. Zajimalo by me, jak dlouho vam jeste vydrzi ta sebestredna pohadka o tom, jak je prazske metro nelepsi, nejrychlejsi a nejcistejsi na celem svete. Mne se tam vetsinou dela spatne od zaludku.
RadekH 19.12.2005 19:11

Re: Re: Re: Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

No, existují modernější metra než to pražské, třeba v Toulonu.  Ale to New Yorské a ostatně i Washingtonské je neskonale zastaralejší a špinavější než to pražské.  V new Yorku jsem pracoval rok jako poradce Parsons a Brinckenhof právě proto, že do dneška nejsou schopni sami moderní metro naprojektovat.  Ostatně ve Washingtonu jsem dělal totéž, jen to byly tunely
na Dullesově letišti.
Lucifer 19.12.2005 20:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: misto 3-3 ma byt 3-4, pardon

Dejme tomu, Radku - i když si nemyslím, že může být ještě něco špinavější než pražské metro, které obzvláště v pozdních večerních hodinách připomíná zaplivaný a zakouřený pajzl, kde můžete přijít k úrazu a nikdo vám nepomůže, ledaže byste šlapal po tý bílý čáře, to by po vás z ampliónu řvali, ale když vás budou kopat do hlavy, tak ani ťuk - dejme tomu. Ale v New Yorku, jakož i v kterémkoli jiném americkém městě mohu jezdit rychle, levně a efektivně autem. V Praze ne. A opakuju, že já jsem v NYC jezdil poloprázdným klimatizovaným autobusem a kdybych tam žil, tak jezdím autem.
 
Teď  však žiju v Praze a zajímá mě, proč jsem nucen dopravovat se zaplivaným pajzlem - nucen, protože jízda autem v Praze je adrenalinový sport. Proč není město schopné zajistit civilizovanou hromadnou dopravu, když evidentně to jinak nejde. Proč mají v metru vyvěšeny přepravní podmínky, které nikdo nedodržuje. Proč místo, aby metro zajistilo, že do jeho prostor smí vstoupit jen člověk s platnou jízdenkou, jsem každou chvíli obtěžován  jakýmisi revizory, ačkoli já mám celoroční předplatné a na lůzu, která jezdí zadarmo, si netroufnou. To nemají snad nikde v civilizovaném světě. Proč musí být sedačky pochcané, posrané, poblité a plné blech.
Ifča 19.12.2005 12:57

Re: CD

Teď jste mě zmátl do té míry, že jsem si to dokonce vyhledala - nabízí to automaticky taky cca 3 spoje po, větší počet, popř. spoje před lze jedním kliknutím nastavit - a do verze pro tisk formátuje samo.
Zrovna tohle na těch Českých drahách náhodou funguje dost slušně ...
ibn 19.12.2005 13:07

no abych se neblamoval

Na strankach CD vpravo se otevre jen jeden spoj. Spojeni vlevo nejdou otevrit:
Die gewünschte Seite ist zurzeit nicht verfügbar.
Stranka neni momentalne dostupna.
 
Treba je ale chyba v mem prijimaci, tak nechci CD pomlouvat.
Ifča 19.12.2005 13:13

Re: no abych se neblamoval

Jo, máte pravdu "Deutsche version ist nicht verfügbar".
Funguje to zřejmě jen v češtině....
 
Čumil 19.12.2005 12:35

Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

15.11. povinně vybaveny na hnacích a řídících nápravách pneumatikami M+S?
Čumil 19.12.2005 12:40

Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

A ty řetězy navrch!
eTony 19.12.2005 12:41

Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

Čumile, pouze na hnané nápravě, na ostatních ztrácí z hlediska jízdních vlastností opodstatnění. Ale nehovořme o pneumatikách M+S jako o zimních.
Tyto pneu by měli mít autodopravci ve vybavení kamionu.
Čumil 19.12.2005 12:50

Re: Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

No, jak to tak vypadá, zjevně je NEMAJÍ. Zatracená vláda!
eTony 19.12.2005 12:59

Re: Re: Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

Čumile, třeba je mají, ale jsou jim v tomhle počasí prd platné jako i řetězy.
Čumil 19.12.2005 13:09

Re: Re: Re: Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

A to mi, eTony, zase neříkejte. Netrvrdím, že je to všelék, ale mám dost zkušeností z horských oblastí, abych věděl, jak se do takové sloty obouvají náklaďáky... To je jedna věc.
A druhá je fakt, že když padá sníh, lze vždy očekávat maléry, zejména na přetížených tazích.
Třetí je pak okolnost, že jsem letos v červnu strávil pěkné chvíle na D1 díky faktu, že se nějaký kamionový doveda s UHLÍM rozhodl vykoulet na populárním 52. kilometru... Vozí-li se uhlí náklaďáky po dálnici, je něco zásadně špatně.
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 13:14

Re: Re: Re: Re: Re: Milý eTony, myslíte, že by byl vskutku nemístný požadavek, aby ty kamiony byly řekněme od

Podle mne (a obavam se, ze nejen mne) je ale neco spatne na strane CD. Firmy nevoli kaminovou dopravu z lasky k tureckym kamionakum, ale proto, ze je to pro ne vyhodnejsi. Proc to je pro ne vyhodnejsi je otazka spis pro CD...
eTony 19.12.2005 12:26

pro drew,

jakou daň je třeba ještě zvýšit nebo zavést ? Řekněte kterou ? Má to být zvýšení :
- silniční daně ?
- spotřební daně na PHM ?
- DPH z PHM ?
- dálniční poplatky ?
- daně z podnikání ?
Vy chytráku socialistický ! Veškeré regulace a znevýhodňování pro zvýhodňování vždycky stálo za prd. Pokud nebude zájem o jednotlivé druhy dopravy, žádná regulace, která není zároveň likvidní, tento zájem nezmění. Pokud silniční dopravu takhle podojíte, dopravci  své daňové aktivity "zoptimalizují" a zas bude prd. To snad 100 mld. ročně nestačí ? Kolik ještě ještě 100 mld, 200 nebo snad 300 mld. ?
Znovu opakuji, že výsledek z hlediska dopravy dle evropských odborníků zní :
- i když se železniční doprava zvýší o 50 % ( prakticky zhola nemožné ) silniční dopravy se to výrazně nedotkne, snížila by se o téměř 3%. Tolik pro blouznivce o dominující žel. dopravě nebo o převzetí důležité role.
Železnice u nás má budoucnost v tranzitu a při dopravě na větší vzdálenosti. Tam by měla napřít svůj dominující záměr. Tím ovšem nepopírám význam a důležitost vnitřní sítě.
Jen kretén si zničí výnosné ekonomické aktivity, které jsou pro stát  " beránku, otřes se", a to silniční doprava bude.
drew 19.12.2005 12:36

Vy chytráku,neekologický a sobecký

pro mne za mne by se nemuselo zvyšovat nic, kdyby to šlo, ale člověk sám od sebe měl používat ten computer, co nosí na krku. Protože pokud logicky uvažuje, tak je asi pravděpodobnější, že na dráze nedojde k hromadné dopravní nehodě, zácpě, průjmu etc. etc.:)) jako na silnicích. To jen na okraj. Ale přepravovat např. z Frýdku-Místku technické tkaniny přes celou Evropu např. do Španělska 4 kamióny místo 1 vagónem, je zdánlivě rychlejší, ale mnohem nákladnější. Nebo naopak přepravovat oblečení z přístavu v Hamburgu do Brna je také levnější vlakem než 10 kamióny. Ono chce jen používat to chrastítko na krku. A že je silniční doprava "beránek Otřes se" to souhlasím, ale my ho dobrovolně z ní děláme, to je bohužel jen důkaz o naší hlouposti ne o rozumném řešení.
Petr Kunetka, zlocinec 19.12.2005 12:44

Re: Vy chytráku,neekologický a sobecký

"Ale přepravovat např. z Frýdku-Místku technické tkaniny přes celou Evropu např. do Španělska 4 kamióny místo 1 vagónem, je zdánlivě rychlejší, ale mnohem nákladnější"
Kdyz to je nakladnejsi, proc to ty firmy - ktere se snazi snizit naklady sec to jde - prakticky vsechny delaji? A to nemluvim o tom, ze automobilova preprava je zatizena mnohem tezsi dani,  nez vlakova....
Myslite, ze firmy naschval zvysuji sve naklady zrovna v tomto bode, protoze jim to prijde jako dobry napad?