17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Skandál s pozitivním dopadem

Zveřejněný odposlech telefonátu estonského ministra zahraničí Paety s unijní ministryní Catherine Asthon má jeden pozitivní aspekt: vrací nás do reality. Paeta referuje o indiciích, že ostřelovačské eskapády na kyjevském Majdanu jsou i v režii opozice. Paeta autentičnost rozhovoru nepopřel, lady Ashton se uchýlila do mediální ilegality a není známo, jak dlouho v ní hodlá setrvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Krajíček 6.3.2014 0:45

Re: To malinko zamotává situaci

O čem to plácáte ženská? Cituji snad něco z Rudého práva z r. 1977? Nebo chcete snad napsání jakéhosi pamfletu přirovnat ke snajperům na střeše?

Prdlačku, máte naučenou větu do jakékoliv situace, která vám neštymuje.

J. Václavíková 6.3.2014 0:50

Re: To malinko zamotává situaci

Citujete prakticky přesně. Jen jste aktualizoval. Nenechte se rušit, Kojzare.

M. Varadinková 6.3.2014 2:08

Re: To malinko zamotává situaci

Kojzarem Václavíková mlátí každého, s kým ona nesouhlasí. Mně tvrdila, že mám od Kojzara informaci, že Havel amnestoval vrahy. Já jsme přitom od Kojzara žádný článek na to téma nikdy nečetla, prostě si to pamatuju z té doby. Navíc ta informace je obsažena přímo v textu té amnestie, ale nepomohlo, ani když jsem na ni dala odkaz, protože nebyla schopná text správně přečíst a porozumět jeho obsahu.

S. Vaněček Šauerová 6.3.2014 0:31

Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Když Urmas Paet ve středu komentoval zveřejnění odposlechu, zdůraznil pro agenturu RIA Novosti, že jen předával názory získané z Ukrajiny a ne vlastní hodnocení jejich pravdivosti. "Je velmi nešťastné, že se rozhovor dostal k těm, kteří ho neměli slyšet. Hovořil jsem o tom, JAKÉ SE OBJEVUJÍ VERZE TOHO, CO SE DĚJE NA UKRAJINĚ. Nehodnotil jsem je. Jen jsem vyjadřoval obavy, že když tyto řeči začnou žít vlastním životem, může to zhoršit situaci na Ukrajině", konec přepisu.

Kampak s tím ale na O. Neffa, dál už nečetl. Kdyby četl, nemohl by vyrobit tak pěknou konstrukci. :-)

J. Václavíková 6.3.2014 0:41

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Fakt to poslední dobou píše sám?

M. Varadinková 6.3.2014 1:04

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Není podstatné, jak to dodatečně rozmlžuje a okecává, podstatná je ta autentická nahrávka, ze které jasně plyne, že Ashtonová tuto variantu nehodlala vyšetřit, tedy že ji hodlala zatlouct, protože se  prostě nehodila do eunijní propagandy o hodných majdanistech a zlém Janukovyčovi.

O verzi, že si ostřelovače najali sami vůdci Majdanu, , která se objevovala dle Paeta už 26.2. , naše média nehlesla ni muk až do 5.3., kdy unikla ta nahrávka telefonátu Paeta as Ashtonovou.

Proč propagandistická pravdolásková média nás o této verzi, která se nabízí jako první (protože jediná logická - stačí si položit otázku: Cui bono?),  vůbec neinformovala? Jedním z prvních zabitých byl - dle svědectví Štětiny - berkutovec. Přesto se média usilovně snažila vyvolat jednoznačný dojem, že zabíjela policie na příkaz Janukovyče. A u mnoha  mediální propagandou  zmanipulovaných lidí se jim to úspěšně podařilo,  i zde se někteří do krve hádali, že to byli policejní ostřelovači.

EU potentáti i celý mediální mainstream, jakož i jejich užiteční idioti či agenti zde (jako třeba Vy) nepředvádějí nic jiného, než permanentní lhaní a nenávistnou propagandu.

S. Vaněček Šauerová 6.3.2014 1:27

Klasika. :-)

...

T. Šmilauer 6.3.2014 1:28

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Vy jste tam byla, že můžete tvrdit, že to nebyli policejní odstřelovači? Kde čerpáte své informace? Nesedla jste ve své nenávisti k pravdoláskařům na lep ruské propagandě a dezinformaci?

M. Varadinková 6.3.2014 1:30

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Tvrdí to přece estonský velvyslanec v telefonátu Ashtonové.

M. Varadinková 6.3.2014 1:33

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Autentická jím potvrzená nahrávka je na webu.

http://rt.com/news/estonia-confirm-leaked-tape-970/

M. Varadinková 6.3.2014 1:35

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Oprava: není to  velvyslanec, ale ministr zahraničí.

V. Kováčová 6.3.2014 7:56

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Urmas Paet zdůraznil, že jen předával názory získané z Ukrajiny, ne vlastní hodnocení jejich pravdivosti. Urmas Paet samozřejmě nevyjmul kulky z mrtvých, to dělali odborníci a ti zjistili, že jsou totožné u mrtvých z obou stran barikád. Podstata je ale ta, že tato informace neměla být vyšetřena, měla být zametena pod koberec.

J. Švaříček 6.3.2014 9:07

Re: Ondřej Neff - Rádio Jeravan ... :-)

Třeba nic nečetl, třeba si tu nahrávku poslechl - a udělal se obrázek.

J. Václavíková 6.3.2014 0:25

A tady je velmi pravděpodobná verze těch událostí:

http://qirimtatar.org/news/politic/item/1914-liudey-na-maydane-ubivali-po-prikazu-putina.html

M. Varadinková 6.3.2014 1:29

Re: A tady je velmi pravděpodobná verze těch událostí:

Vskutku "důvěryhodný" zdroj:-)))))))))))

Pro média i politiky celého západního světa je Putin něco jako Satan nebo Antikrist, a takovouto informaci že by si nechali ujít? Nechali by ji ležet jen na nějakém zapadlém serveru krymských Tatarů a vůbec by ji ve své antiputinovské propagandě nepoužili? CIA nic netuší, zato  krymští Tataři vědí?:-))))))))))))))))

A co by z toho Putin měl? Jemu přece vyhovoval status quo s Janukovyčem. Nepotřeboval provokovat násilný prozápadní převrat.

 Ten byl naopak cílem majdanistů, A díky neuvěřitelné policejní pasivitě, s jakou se nechali upalovat,  to stále nešlo a nešlo. Sponzorům se Majdan stále víc prodražoval a  kýžený výsledek furt nikde.  Chtělo to zkrátka vyrobit pár "Zifčáků" (bohužel ale reálně mrtvých), aby se lidi naštvali a střet vygradoval. Proto ostřelovači stříleli do demonstrantů. A na  policii stříleli ostřelovači proto, že ji chtěli donutit, aby se dál nenechala trpně vraždit a na střelbu odpověděla také střelbou. Toto je jediná logická verze.

J. Václavíková 6.3.2014 0:23

Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

nejdřív zjistit, než něco vyplodíte?

,,Panuje stále silnější a silnější přesvědčení, že za snipery nebyl Janukovyč, ale někdo z nové koalice.“

Když Paet ve středu komentoval zveřejnění odposlechu, zdůraznil pro agenturu RIA Novosti, že jen předával názory získané z Ukrajiny a ne vlastní hodnocení jejich pravdivosti:

S. Vaněček Šauerová 6.3.2014 0:32

Pardon, neviděla jsem Vás, paní Václavíková.

Pan Neff by mohl rovnou do Haló novin, opravuji, do Parlamentních listů. No, ono je to vlastně totéž.

J. Václavíková 6.3.2014 0:40

Re: Pardon, neviděla jsem Vás, paní Václavíková.

Ano, je to zhruba stejné. Co říkáte na ten článek, co jsem na něj dala odkaz? Že by skutečně povel ke střelbě vyšel z Kremlu, když hrozilo, že to Janukovyč odpíská?

J. Václavíková 6.3.2014 0:43

Re: Pardon, neviděla jsem Vás, paní Václavíková.

A tohle nevím, jestli už jste viděla:

http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-61786700-uz-to-tady-bylo

S. Vaněček Šauerová 6.3.2014 1:01

Už to tady bylo jsem četla,

Váš odkaz až teď. Není to nepravděpodobné. Jenže, paní Václavíková, už bylo vyrobeno tolik podvrhů, že se v tom člověk nemůže orientovat. Nejlépe řídit se selským rozumem a ovšem, také (historickou) zkušeností. Ve světle tohoto uvažování se popis jeví jako logický.

To, co sledujeme, se přece odehrálo před pár lety - v bleděmodrém - v Gruzii a také, nemýlím-li se,  v Podněstří. Je to pořád jako přes kopírák. Západ v r. 2008 nereagoval, komise EU "vyrobila" následně zprávu, že jeden provokoval a druhý se vyprovokovat nechal (zestručněno) a věc nechala být.  Důležitý je přece byznys, anebo ne ? :-)

Co sledujeme dnes, jsou důsledky. A pravdu má ten, kdo říká, že Putina-mírotvorce s takto bezzubou reakcí EU, U.S., NATO a OSN, nic nemůže zastavit. Z někoho tu Euroasijskou unii sestavit musí.

J. Václavíková 6.3.2014 1:06

Re: Už to tady bylo jsem četla,

Já hodnověrnost toho odkazu beru také s rezervou, neznám jej, ale zapadá to do sebe dokonale. Uvidíme, jak se medvěd rozhoupe.

R. Brzák 6.3.2014 0:44

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

Paní Václavíková, je to pár dnů, co jsem se Vám svěřoval se svou paranoidní vizí, že by vše dávalo větší smysl, pokud by za odstřelovači stál Putin se svou nějakou vysokou (byť pro mně nečitelnou) hrou. Musím ale připustit, že i náhled, jehož se obává ministr Paet, může mít poměrně vysokou pravděpodobnost. Proto se nedivím dnešnímu úvodníku. Jen k tomu dodám, že už je lhostejné, jak to bylo - teď je důležité, co bude dál. Jde o vyvážení tlaku tak, aby sice nedošlo ke skutečné válce, ale aby se Rusko spokojilo s tak malým málem, jaké jen naši diplomati dokáží vyjednat (při pohledu na Asthonovou se v této souvislosti děsím). Velice moc záleží na tom, aby se na Krimu nezačalo střílet - jako záminka k tomu, aby se Rusko "z donucení" ujalo role protektora pořádku v oblasti s velkou ruskou menšinou , by to bylo pro Putina výhodné, neboť jemu nejde o pocity nás, Evropanů, ale jeho vlastních lidí. Z tohoto hlediska je Vámi předkládaný krimskotatarský zdroj jedním z těch zdrojů, které raději aby se moc neobjevovali - přilévají totiž olej do ohnivého kotle Ukrajinské společnosti.

J. Václavíková 6.3.2014 0:49

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

Co se zdroje týká, jde mi o to, jak to do sebe zapadá. A bojím se, že pokud se záminka nenaskytne sama, nemají ruské tajné služby žádný problém si ji vyrobit, už jsou v tom zběhlé. Pozoruhodné ovšem je, jak jsou teď ruská nejvyšší místa bezradná a přestala komunikovat, asi se rozmýšlejí, co dál. Svědčí o tom i to, jak se neshodují v interpretaci ,,přátelské pomoci".

R. Brzák 6.3.2014 1:05

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

Pro mně jsou zdroje z obou stran nyní stejně hodnověrné - tedy nijak. Podstatná je pro mně naše současná pozice - už jsme v ní a těžko na tom změní nějaké hloupé vyjádření Asthonové do telefonu k lepšímu. Rusko je paranoidní, protože jeho lid je paranoidní. Je lhostejno, že je to výsledkem nějakých historických zkušeností, nebo toho, že ony historické zkušenosti jeho vládci cíleně dezinterpretují podle své potřeby - stav je prostě takový. A co rozhodně nepotřebujeme, je válčit se semknutým paranoidním Ruským člověkem - až na výjimky představované pár intelektuály, které je v očích obyčejného Rusa snadné dehonestovat jeho prozápadní orientací, Rusko se semkne jako jeden muž(ik). Naše rétorika musí být na to připravená - nepodporovat paranoiu jejím vyvracením, nýbrž otevřeným přiznáním, že i my máme strach. Ale že to také znamená, že musíme být v některých věcech neústupní - ne proto, abychom ublížili Rusku - ale abychom nesnižovali náš pocit bezpečí. K událostem na Majdanu by bylo lépe se vůbec nevracet - protože když budeme obviňovat, paranoia protivníka bude narůstat. Dá se přeci přiznat, že se v chaosu na Majdanu mohlo odehrát leccos - ale zároveň poukázat, že to na naší pozici nemůže nic změnit.

J. Václavíková 6.3.2014 1:12

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

Ano, já nehodnotím věrohodnost odkazu, ale hodnověrnost takové verze. Také se mi nelíbí, že Evropa nezní jedním hlasem. Majdan je zase důležitý proto, že od něj odvozuje Kreml nelegitimitu současné vlády a tudíž oprávněnost svého zásahu. Ale omlouvám se, už jdu spát.

S. Vaněček Šauerová 6.3.2014 1:07

Dívala jste se, paní Václavíková, na Putinovu TK ?

Jeho verbální i nonverbální projev vzápětí okomentovali různí odborníci, tady i u nás doma. Ten člověk je nervózní, těkal očima, neustále se kousal do rtů, nechoval se normálně. Já bych řekla, že agent KGB, jehož nejlepší charakteristikou je slovo "thug", se bojí.

J. Václavíková 6.3.2014 1:14

Re: Dívala jste se, paní Václavíková, na Putinovu TK ?

To by bylo až moc pěkné, kdyby se bál vlastních oligarchů, které teď musel pěkně naštvat :-)

F. Vokurka 6.3.2014 4:14

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

velka ruska mensina? to je nejaky novy eufemismus pro cca 70-80% populace?

T. Šmilauer 6.3.2014 1:20

Re: Ono je to opravdu jinak, Astone, neměl byste si to

Nehledě na to, že takové přesvědčení mohou šířit sami Rusové, mistři v dezinformaci.A nejen pan Neff jim to baští..

R. Brzák 6.3.2014 0:16

další důvod, proč se za naše reprezentanty stydět

Když už jsou tak pitomí, že se pustili do tanečků s odborníkem na využití každé chybičky protivníka (to je Ruska a jeho rozvědčíka), tak adekvátní reakce na takovýto rozhovor je fláknout estonskému ministrovi s telefonem s tím, že kde takové nesmysly bere a že to sice nechám osobně prošetřit, ale nechat se takhle tahat za fusekli je ministra nehodné.

Bez ohledu na to, zda je na onom podezření něco pravdivého, v dané situaci i jen připustit pochybnosti prostě nelze - myslí si snad ta káča naše Asthonová, že Rusko neumí sledovat telefonní hovory?

Pokud se někomu zdá, že je můj názor nečestný a nesportovní, uvědomme si, že tady nejde o žádné sportovní utkání - a to od prvního okamžiku, kdy jsme my, to je EU, s fanfárami vstoupili na "blízká teritoria" podrážděného medvěda s nabídkou Ukrajině, která se ostatně jen jako nabídka tváří. Tohle je jen další faux-pas nahrávající Putinově pozici.