11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Šílené je normální

Poslední tři a půl kilometru dálnice D5 je v provozu, sto padesátikilometrový tah z hlavního města na německé hranice je hotov. To je dobře. Že to trvalo devětadvacet let je šílené, nepřípustné, neúnosné, bohužel u nás normální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jojin 8.10.2006 14:47

Re: Re: Dálnice stojí

A proč by v tom byl problém?Pokud zaplatí lidi tak ti jim ty vagony budou vykládat po celých 24 hodin,jenže platit lidem za práci se jaksi nenosí,že.Potom je lepší mlátit hubou(za to se dobře platí)že to nejde atd. a výsledkem je vpravdě neekologiská doprava po silnicích oproti ekologičtější dopravě po železnici či vodě.

Ladislav N. 8.10.2006 16:07

Re: Re: Re: Dálnice stojí

Proč by měl někdo platit zbytečnou překládku, zajížďku a časové zdržení, když může náklad dopravit přímo a levněji? 8-o

luk 8.10.2006 16:21

Re: Re: Re: Dálnice stojí

bud jste naivni a nebo nepremyslite.Zdrazit kamionovou dopravu? Zadny problem.Dobre zaplatit lidem co budou  prekladat?Zadny problem.Ale uz vas tak nekdy napadlo kdo to zaplati?Snad se nedomnivate,ze ti co budou vic za tu dopravu plati,ze ti co budou vic platit tem co to prekladaji,ze to budou platit ze sveho. Vsechny tyhle penize navic budou prevalcovany na to zbozi a vy to pak v obchode zaplatite.To se vam to bude potom zase dobre zvanit proti drahote.

Veteran 8.10.2006 14:17

Re: Dálnice stojí

Dokud budou do výstavby mluvit takoví zemští škůdci jako pan Patrik z Brna, tak budeme stavět dálnice 29 let jako tu kolem Plzně! Zelení chtějí kamiony na železnice, ale jsou to blbečkové protože je průvodčí do kupé nepustí! Na kamiony nemáme místa nakládky a vykládky, nemáme proto vůbec vagóny, bez kterých to rozhodně nepůjde. Jestli si Zelení myslí, že po okreskách budou jezdit kamióny ekologičtěji než po dálnicích tak uvažují svými zadky!

Kohout 8.10.2006 14:19

Re: Dálnice stojí

Juro, dálnice přece tímto "zkušebním okruhem" dávno je. 160 km/hod je rychlost na dálnici celkem běžná a mnoho aut jezdí i podstatně rychleji. Když někdo donutí tato auta jet pomaleji, tak to nejsou nějaká nařízení, ale hustota provozu, předjíždějící se kamiony nebo nějaký problém. A čím je rychlost vyšší, tím je dálnice propustnější.  Kdyby se všichni řidiči rozhodli, že budou dodržovat maximální rychlost 100 km, tak by se provoz na dálnici nevešel a zácpy by byly mnohem častější.

Jojin 8.10.2006 14:52

Re: Re: Dálnice stojí

Dovolím si oponovat.Je to jako se stolicí,co je lepší,odchod pravidelně a přiměřenou rychlostí a nebo nekontrolovatelná s...ačka?Čili není problém v rychlosti ale v propustnosti(pominu li ignorování předpisů).

Ladislav N. 8.10.2006 16:12

Re: Re: Re: Dálnice stojí

Problémem je mnoho "úzkých míst" na dálnici, kde auta, která by jinak mohla jet, musí zpomalit nebo čekat. Neschopnost správce dálnice zajistit opravy v nejkratším možném čase bez nesmyslných průtahů a uzavření jízdních pruhů v době nejvyšší zátěže.

drak 8.10.2006 14:39

Re: Dálnice stojí

Nevím jaká je průměrná váha nákladu přepravovaného po ČR, z ČR a do ČR ale odhaduji, že to číslo nepřevyšuje hodnotu 10 tun a pakliže ano, tak ne o mnoho. Pokusíte-li se objednat přepravu takového jednoho nákladu z bodu A do bodu B po ČR u Českých drah takovým způsobem, že si pro náklad v domluvenou dobu přijedou k vám do firmy (bodu A), naloží ho a v domluvený čas ho dovezou zákazníkovi (do bodu B) a vyloží ho, tak na to zapomeňte, to je scifi. Nevyhnutelně dojdete k závěru, že u Českých Drah zapomněli jaký se píše letopočet. Každý, kdo se o něco takového pokusil, skončil nakonec u automobilových dopravců, protože ti to provedou ochotně, promptně, za rozumné peníze a hlavně bez zbytečných komplikací.

Aby bylo možné odlehčit dálnicím, musely by se nejdříve „zcivilizovat“ České Dráhy, to se dosud nikomu nepodařilo.

Ladislav N. 8.10.2006 16:17

Re: ...musely by se nejdříve „zcivilizovat“ České Dráhy, to se dosud nikomu nepodařilo.

 >- R^ ... Přesně! ČD jako "dopravní monopol" ovládaný odboráři ochotnými kdykoli nastoupit do stávky za "globální politické cíle" je zlým snem každého, kdo potřebuje převpravit náklad z A do B v rozumné ceně a kvalitě.

herdekbabka 8.10.2006 19:12

Re: Re: sorry, ale musím Vás zklamat - právě že se jednou druhu tzv. vedení ČD - podařilo zcivilizovat mákl. dopravu

a to tím, že tuhletu službu vč. dopravy u a na místo - zprivatizoval - je to takových 10-12 let tomu nazad. Privatizátoy byla značná část  bývalých zaměstnanců a duší spřízněných  - co vše znali .....ČD  toho měli super mini drobné v nájemném a "odborníci" to vedli od 10 k 5 - posleze zkrachovali a nevyužívané prostory zchátraly. vč skladišť - no a protože to bylo převážně ve středu města/myslím tím Brno/ to co bylo poblíž magistrátu se nechalo zplanýrovat, Amerika se komplet pronajala - a sběrná služba vč. spěšnin - tím byla zcela zlikvidována. Ju a nákladní vagony byly  úspěšně tzv, ZA BABKU prodány tuším do Polska. Takhle to vedli ODBORNÍCI VE VEDENÍ TAK DO R. 1995 A PROČ - NO ASI proto, aby se na novodobé odborníky neprovalilo, jací to odborníci vlastně jsou. Pokud vím, tak v Praze to bylo stejné.... a co se ušetřilo na mzdách. To byste se divili. Co na tom, že tenhleten způsob dopravy zboží z a na místo nám záviděli i za kopečkama. Je to jako s PNS - taky se s velkou slávou rozpustila - privatizací - aby se ušetřili peníze za mzdy na Čes. poště - a taky novodobí odborníci neměli tolik  práce ......    Jo ti novodobí odborníci - to je pane něco........

herdekbabka 8.10.2006 19:17

Re: Re: Re: sorry, ale musím Vás zklamat - právě že se jednou druhu tzv. vedení ČD - podařilo zcivilizovat mákl. dopravu

JU A ještě - víte, kolik pracovních míst  ve vedení ČD vč ministerských ušetřeno - zrušením těchto prac. míst - která .... ále co...

Občan 8.10.2006 10:17

Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

obchvatu úspěšně zablokovat, čehož důsledkem byl "kompromisní" drahý a patrně potenciálně nebezpečný tunel pod kopcem Valik, prohlásili, že zatížení středu Plzně tranzitní dopravou je "bezvýznamné."

A nesvádějte to na "hamižné firmy." Těm je jedno, postaví li 50 km dálnice normálně či 30 km dálnice s nesmyslnými tunely. A objem peněz je více méně dán, takže na to doplatí zase jen občan.

www racek 8.10.2006 10:21

Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

asi tak. problém jsou jen peníze a pozemky. vše ostatní trvá stejně jako jinde ve srovnatelných podmínkách ... záreží na terénu.

Jura 8.10.2006 10:28

Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

Tunely nejsou špatná věc, jsou ale drahý a je problém v bezpečnosti, ale pro krajinu nejlepší řešení.

ibn 8.10.2006 11:12

Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

Tunely jsou tim nejlepsim, co muze byt. Kdyby to bylo bezpecne, vsechny dalnice by mely vest pod zemi.

www racek 8.10.2006 11:46

Re: Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

hmm, občas tam pár lidí uhoří ...

Papouch 8.10.2006 20:39

Re: Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

az se v takovem dalnicnim tunelu odpali rucnikar s avii plne nalozenou TNT, budete mluvit jinak

Kohout 8.10.2006 14:03

Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

Nepodléhejte propagandě. Zelení se proti obchvatu Plzně nestavěli. Postavili se pouze proti jedné trase. A v tom nebyli jediní a nebyli první.

Veteran 8.10.2006 14:19

Re: Re: Když se ekologistům podařilo před pár lety stavbu

Je  naprostá lež tvrdit, že zelení nezdržovali obchvat Plzně!

alda 8.10.2006 9:37

dálnice

před mnoha lety jsem při postgraduálním studiu slyšel zajímavou myšlenku - všude ve světě se nová dálnice staví deset let, u nás se během týdne ukradnou pozemky, pak se měsíc projektuje a dest let staví. Na západ od nás se devět let vykupují pozemky a pak se rok projektuje a staví. No a myjsme dnes holt někde uprostřed, tak to sečtěte.

a 8.10.2006 4:07

Jedna dálnice se s velkou pompou otvírá, aby se třeba D1

časem zavřela. Na té se už nedá pomalu jezdit normálně. Tedy myslím v pravém jízdním pruhu. Není dne, kdy by na D1 nebyl nějaký karambol a kolony tvořily běžný kolorit.

Občan 8.10.2006 10:23

Dálnice D 1 je přetížená a navíc parametry nikdy

nevyhovovala tomu, co se na západ od nás rozumí pod pojmem "dálnice." Nebýt zelených hovad, existovaly by už dávno naplánované paralelní tahy.

Teď se slaví a jaksi se ani nemluví o obstrukcích kolem objezdu Plzně ani o nedávných obstrukcích kolem D 11 a trvajících obstrukcích kolem D 8. Když teď máme zelené (byť jejich umírněnou frakci) v parlamentu, bude to jen horší.

AeroKarel 7.10.2006 22:14

Představa

že bez EU by se dálnice nedostaly na billboardy a Němce dokopala k dokončení té jejich A 6 zase jen EU je poněkud šílená. Svědčí o sakra značném přecenění onoho byrokratického spolku. Že se bordel firmám hodí a že se značně obohacují na úkor státu, tedy nás, to ovšem věřím stoprocentně.

frd. 7.10.2006 23:11

Re: Představa

Pořádně se obohatěj až jim hotové dálnice stát za babku prodá.Možná,až zacvaknem postupně oba dva systémy mýtného,stát opět zjistí co umí soukromý sektor lépe a přenechá "provozování" dálnic zadarmo.Chci věřit že si neponechá výsadní právo dálnice dále opravovat a udržovat !

AeroKarel 7.10.2006 23:40

Re: Re: Představa

No a co vás na tom udivuje? Státní (obecní) úředník rozhoduje o něčem co jeho není a chce si přijít na své. A "severskou" morálku zde pohledat.

Pete 7.10.2006 21:33

V Americe jsem často viděl pracovat na silnicích v noci.

Je to celkem logické - neotravuje to řidiče ve špičce během dne, nezvyšuje to napětí a adrenalin na silnicích. Jenže na nás naše úřady zřízené a řízené socany zvysoka kašlou, raději si vyberou úplatky od firem co pak pohodlně staví jak dlouho se jim hodí. A za kolik se jim hodí. Nejsou naše dálnice několikrát dražší než ve světě? A u oprav to asi nebude jinak.

jab 7.10.2006 16:15

Aljaska

Když se v roce 1942 vylodili Japonci na Aleutách, usoudili Amíci, že potřebují spojení na Aljašku a 1400 + mil dálnice vystavěli za 6 měsíců (2330 km). Pražský okruh se stavěl rychlostí 950 metrů za rok (podle deníku Práce a to prý přesně podle harmonogramu) Což byl mimochodem důvod proč tehdy, 1979, americká Bank of America odmítla překlenovací úvěr na dodávku elektrikých Bessemerových pecí do ČR.

huhu 7.10.2006 16:17

Re: Aljaska

v Dakotě se stavělo kdysi tempem míle denně. Jen je podstatný rozdíl v jakých podmínkách se staví..

Ladislav N. 7.10.2006 17:21

Re: Re: Aljaska

A v nasazení lidí a techniky. Kolikrát nevycházím z údivu, když je na dálnici omezený provoz kvůli "opravám"... a nikde nikdo. Tohle stojí i lidské životy a "odpovědné" funkcionáře by za takové promarněné dny, měsíce a ztráty na životech měl občas soud odsoudit k pozbytí osobního majetku i svobody...:-/

huhu 7.10.2006 16:21

Re: Aljaska

ještě k úvěru BoA...to vaše zdůvodnění je taková lidová pohádka. Každý bankéř se dívá především na podmínky a záruky, asi nebyly přijatelné, jinak ČSSR byla vždy dobrý dlužník. Tedy pokud nebyly pro BoA nějaké politické zábrany.