11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Šílené je normální

Poslední tři a půl kilometru dálnice D5 je v provozu, sto padesátikilometrový tah z hlavního města na německé hranice je hotov. To je dobře. Že to trvalo devětadvacet let je šílené, nepřípustné, neúnosné, bohužel u nás normální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Občan 8.10.2006 20:22

Když neschopnost se se zlou vůlí snoubí, dopadne to tak,

jako u nás s tím zavedením mýta. Jsem zvědav, zda to bude mít ještě další peripetie...

Jura 8.10.2006 15:49

ĆD

Psal jsem o tom, že problém řeší liberalizace na českých drahách a také nutnost vybudovat pořádné zázemí na ČD. Technologie existuje a teď je potřeba chuť to zrealizovat. Spousta příspěvků se opírá o technologii, která tu byla před 50 ti a více lety a s tou to určitě by nešlo. Pozvedněte hlavy a uvažujte možnostmi, které jsou v roce 2006. Pokud jde o Kapsche, tak to zrovna není to nejmodernější, ale jde o systém, který funguje. Možná, že je zbytečně předražený. V zemi, kde neustále prohráváme arbitráže je to ještě dobrá investice. pro budoucnost velmi rozporuplné. Navíc nejde se zámyslem EU. Evropa by určitě měla zvolit takový systém, který nebude komplikovat registraci v různých zemích. Aby si řidič nemusel pořizovat desítky systémů.

Ladislav N. 8.10.2006 15:59

Re: ĆD

V českém Kocourkově nemůže fungovat rozumně nic, co bylo jinde vyzkoušeno a fungovalo. Máme "svá specifika"... ;-P A kdyby to náhodou fungovalo, vždycky se najde dostatek motivovaných "zástupců lidu", kteří svým rozhodováním (nikoli z pozice riskujícího  vlastníka) dokáží zbabrat cokoli...:-/

Jura 8.10.2006 16:14

Re: Re: ĆD

S tím lze opravdu souhlasit. Stačí se podívat na sestavenou vládu Mirkem Tupolánkem.Ta opravdu pracuje dle mých představ. Jen škoda, že nedostala důvěru.?!

Šerlok Humylsa. 8.10.2006 16:43

Re: Re: Re: ĆD

jasně on to tu matlá celou dobu Topolánek. jak on to tak dokázal,

Ladislav N. 8.10.2006 17:10

Re: Re: Re: Re: ĆD

Jo. Celých posledních 8 (OSUM) let!! ;-P

R 8.10.2006 15:16

Opravy asfaltu.

Mně připadá systém stavby dálnic a hlavně oprav stávajících komunikacé jako rafinovaný pokus o co nejrychlejší obměnu, případně snížení velikosti současného vozového parku.  Každý rok přes zimu se množstvím aut a dnešním systémem údržby silnic rozbije asfalt. Že ty díry zůstavají do dubna, května, beru. Opravy asi potřebují určitou venkovní teplotu. Pak v létě následuje období díky těm děrám intenzívní redukce technického stavu vozového parku a potom v září a říjnu  následuje období intenzívních oprav, díry přes léto splnily svůj účel a jsou zality a opraveny, abychom v zimě, kdy to je pod sněhem mnohem více jedno než v létě byl zase asfalt v pořádku. Teda aspoň na začátku zimy.

Kotas 8.10.2006 15:08

Měl bych dotaz

Proč že je na druhý stránce diskuse pouhých 5 (slovy pět) komentářů -- vypadá to jak když starýmu psu už vypadávaj zuby.

Jinak koukám že tady dochází k povýšení obecně tradovaných omylů na městské legendy -- satelit vás "nevidíL, vidí vás až kontrolní brána s mikrovlnnou komunikací. A to i v německu, kde to jinak prej uměj bez drátů. A jestli tam budou chyby, tak je to proto, že to datluju naslepo, neboť ten debi*ní formelář neskroluje.

divana 8.10.2006 15:41

Re: Měl bych dotaz

to je tím titulkem článku: šílené je normální!

Ladislav N. :-))) 8.10.2006 16:02

Re: Měl bych dotaz

"...Proč že je na druhý stránce diskuse pouhých 5 (slovy pět) komentářů ..."

To je proto, že na NP se usídlil "ekologický aktivista", který maže všechno, co se mu nelíbí... ;-P A je mu blbé se pod svá jednotlivá rozhodnutí podepsat...

Jojin 8.10.2006 14:59

Někde jsem četl...

Někde jsem četl slogan který(prý)měli dobyvatelé Divokého západu:"Mrtvý idián,dobrý indián."Dovolim si parafrázovat:"Mrtvý ekologista(ka),dobrý ekologista(ka)."Zprvu mě napadlo toto zmírnit a napsat němý ale vzápští jsem si uvědomil že umí psát a amputaci končetin bychom se dopouštěli týrání a tak jsem raději jejich trápení ukončil...;-)

www racek 8.10.2006 11:50

hhm když sleduji, jak se staví ty brány od toho kapsche ...

lidi, opravdu nebyly satelitní služby perspektivní? je to přece trochu na hlavu, v dnešní době...

Alfons 8.10.2006 13:34

Re: hhm když sleduji, jak se staví ty brány od toho kapsche ...

Jenže ze satelitu pak může každý kdo má satelitní přijimač provoz na dálnici sledovat.

drak 8.10.2006 14:11

Re: Re: hhm když sleduji, jak se staví ty brány od toho kapsche ...

Ono se to nekryptuje na nějaké slušné úrovni? Tomu nevěřím.

Halladin 8.10.2006 14:22

Re: Re: Re: hhm když sleduji, jak se staví ty brány od toho kapsche ...

Ty boxy v autech by byly násobně drahší.

drak 8.10.2006 14:51

Re: Re: Re: Re: hhm když sleduji, jak se staví ty brány od toho kapsche ...

Předesílám, že tahle oblast není mou doménou ale hlavní důvod proč není realizován satelitní systém nevidím v ceně ale v tom, že ze satelitu lze sledovat pohyb vozidel jak po dálnicích, tak i kdekoliv jinde a to je to, co je mnohým trnem v oku. Nedej bože, by bylo možné např. chytit zloděje s ukradeným autem. Nebo nedej bože, by např. bylo možné napadnout „neprůstřelné alibi“ či naopak vyvrátit jinak takřka nezpochybnitelnou svědeckou výpověď, zkrátka je tu příliš mnoho věcí, které se dají strčit do škatulky tzv. ochrany soukromí a které jsou mnohým, kteří o tom rozhodují a jejichž prostřednictvím je lobbováno proti srsti. Jsem přesvědčen, že kryptovací broučky na slušné úrovni by Číňané v sérii nad 10.000 kusů vychrlili za velmi přijatelnou cenu a nejen oni.

Ivan Nový 8.10.2006 15:28

no draku,

ale i gangy zlodějů by mohly pohodlněji monitorovat pohyb kamiónů, které chtějí ukradnout.

Jura 8.10.2006 15:52

Re: no draku,

Ale to přeci dnes lze provádět i jinak ne.

Petr 8.10.2006 10:52

Poznámka

Radost pochopitelně mají stavební firmy, ale statečně jim jdou na ruku nejrůznější ekologické spolky a v malichernostech se vyžívající jednotlivci jednající ve stylu "nic proti tomu nemám, ale ať je to někde jinde".

www racek 8.10.2006 11:47

Re: Poznámka

jo, ti jedinci. vono se jim nelíbí, lumpům, že to má vést třeba přes jejich zahradu nebo 20 metrů od baráku. pokrytci. jako by neviděli zájem celku, a kamionů.

luk 8.10.2006 16:00

Re: Re: Poznámka

pokud by byli proti ti co jim jde ta dalnice pres zahradu a nebo 20 m od baraku jo ,to by bylo hej.Bohuzel ta drtiva vetsina tech saboteru bydli od te dalnice vetsinou mnoho kilometru ci dokonce v jinem kraji.

Jura 8.10.2006 10:19

Dálnice stojí

a stala se dalším nebezpečím pro obyvatele české kotliny. Ještě více nás bude obtěžovat přeprava zboží po naší krásné zemi. Firmy si tu vybudují své další sklady a přeprava se ještě více zhutní. Je potřeba vytlačit nesmyslnou přepravu všeho z našich silnic a převést ji na mnohem lépe vyhovující přepravu po železnici.

Je nenormální, že se všechno snaží všichni narvat na silnice. Tato nadvláda musí skončit. Jízda po naších dálnicích není žádná idylka, ale boj o přežití. Toto musí skončit. A to ještě někteří navrhli, aby se mohlo jezdit  160 km rychlostí. Tyto lidi bych pozavíral do ústavu, yřídil jim tam zkušební okruh a nechal je tam jezdit touto rychlostí.nebo dokonce i vyšší.

Občan 8.10.2006 10:31

Re: Dálnice stojí

Doprava po železnici je DRAHÁ a hlavně neoperativní. Když se za komunistů vozilo gró po železnici, musel zákazník vyložit vagón okamžitě (pod dosti vysokou sankcí) a dráhy dopravily vagón do místa určení jak jim to právě vyšlo. Jedněm známým tak dopravili montovanou chatu na místo v pátek odpoledne, a protože ČSAD jim to bylo schopno odvést až následující pracovní den (tj. v pondělí ráno), stálo je penále přes 10% ceny  chaty. Velké podniky musely držet pohotovostní party manipulačních dělníků, aby mohly začít s vykládkou třeba v sobotu ve tři v noci.

Jinak, 160 km na dálnici je opravdu nesmysl nejen vzhledem ke stavu dálnic, ale i existujícího vozového parku aut.

Jura 8.10.2006 11:01

Re: Re: Dálnice stojí

Ona ta doprav a není tak drahá, ale chybí vytvoření zázemí na železnici.Nejsou dobře vybudována místa nakládky a vykládky a bez nich to nelze provést . Jinak ve Švýcarsku touto cestou njdou a vůbec si nestěžují. Navíc je to ekologické a erdy i levné. To enormní zatížrní silnic a dálnic nás přijde mnohem dráž.

Občan 8.10.2006 11:22

Švýcarsko NENÍ v EU, ale přes jeho území jde mnoho

tranzitní dopravy a není snadné je objet. Proto mohli vydat nařízení, že se kamiony musí přes jejich území dopravovat vlakem. My naopak máme potíže se zavedením mýtného pro tranzit. Dokonce už když se jednalo o pouhém přidružení ČR k EU, podmínilo Řecko svůj souhlas (nezapomeňte, platí zásada jednomyslnosti) volným tranzitem kamionů.

Podotýkám, že ani mě není úplně jasné, proč je železniční doprava tak nevýhodná, ale asi tomu tak bude, když v USA jezdí kamiony od jednoho konce k druhému. Železnice, pokud vím, tam vozí zboží jako uhlí apod. v těžkotonážních vlakových soupravách.

Jura 8.10.2006 11:48

Re: Švýcarsko NENÍ v EU, ale přes jeho území jde mnoho

Ano bylo zde období, kdy tato doprava byla rychlejší a flxibilnější, ale technologie, které dnes přichází do železniční přepravy , dokáže tuto funkci plnit lépe. Přichází renesance  železniční přepravy. Tato přeprava bude mnohem rychlejší a levnější.  Zde je ale nutná liberalizace železniční přepravy. O tom se zatím jenom mluví. EU na toto tlačí a pokud se to podaří, tak začne postupná likvidace kamionové přepravy a tím pádem přijde větší množství peněz do železniční přepravy a tuto modernizací  jenom znásobí. Takže vzhůru k železniční přepravě.

www racek 8.10.2006 11:52

Re: Re: Švýcarsko NENÍ v EU, ale přes jeho území jde mnoho

jo jo, liberalizace železnice. někde to občas zkusili ... a hoooodně rychle se vrátili ke státnímu modelu. ona ta železnice je dražší už z podstaty ...

Jura 8.10.2006 12:13

Re: Re: Re: Švýcarsko NENÍ v EU, ale přes jeho území jde mnoho

Ono je to ve způsobu financování.

Ladislav N. 8.10.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: Švýcarsko NENÍ v EU, ale přes jeho území jde mnoho

Ano, železnici "je nutno" v ČR dotovat z daní občanů... aby nezkrachovala. :-/ A přepravní vzdálenosti jsou malé na to, aby mělo smysl překládat náklad zbytečně 2x navíc. Nehledě na další rizika.

R 8.10.2006 14:59

Re: Re: Re: Dálnice stojí

Hlavní zázemí na železnici je nebo bylo. To jsou ty různé ošumělé nebo dokonce polorozpadlé cihlové a dřevěné baráčky s rampami neboli víceméně použitelné mezisklady. Jen by se to muselo trošku upravit na dnešní poměry, leckde k nim asi velký  kamión nepřijede. A zajistit nějakou manipulační techniku. A leckde tyto pozemky už dráhy prodaly různým firmám na supermarkety a podobné.  Ale stejně zůstává pořád jeden problém.  Z firmy se musí nějakým kamiónem to zboží na nádraží odvézt a složit a na cílovém místě zase nějakým kamiónem to zboží naložit a přivést. A to je proti kamiónové dopravě znatelný handikap.  Jedině až se bude pořádně platit mýtné na dálnicích a případné certifikáty pro kamióny na dálkovou dopravu proti dopravě místní, tak snad ta doprava mezi firmou a nádražím nebude tak nevýhodná