10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Rozhořčení lidovci

Polívku na vyhaslém ohýnku si chtějí ohřát lidovci. Navrhují, aby se sněmovna příští týden zabývala vměšováním cizích států do věcí ČR. Chtějí na sebe upoutat pozornost po skandálu zaviněném ministryní průmyslu a obchodu Novákovou, která se podvolila příkazu čínského ambasadora a nechala vyvést z jednací síně tchajwanského zástupce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 10.4.2019 14:44

Re: Otázka také je, co je nevyužitý soukromý

A zklamali jste společně s Pospíšilem i paní Václavíkovou, takže radši vyrazila na koníčka.

J. Novotny 10.4.2019 15:07

Re: Otázka také je, co je nevyužitý soukromý

Tak si tam musí dát ze tři rostlinky marihuany a odběr bude.

P. Jirkovský 10.4.2019 13:28

Pro Boublíkovou

(chtěl jsem napsat paní, ale vona se taky nezdržuje oslovením, navíc podle vhledu do většiny problematik, ke kterejm se zasvěceně vyjadřuje a zájmu o pupínky mám podezření, že nejde o paní, ale uhrovatýho pubescenta). Věcná práva v NOZ, jejichž autorství jste tady samozřejmě úplně špatně přisoudila Pospíšilovi (kterej mně pije krev od prvního okamžiku, kdy jsem ho slyšel kdysi v TV) psala právě doc. Zuklínová. Tak nevím, co bych já komu upíral.

J. Václavíková 10.4.2019 13:33

Re: Pro Boublíkovou

Taky jsem kdysi psala, že mi způsob, jak reaguje na oponenty, připomíná dítě na písečku. Teď tedy cituje samu sebe (On teda Pospíšil coby autor Občanského zákoníku), aby se následně zhádala o to, že nikdy nenapsala, že Pospíšil je autorem. No, užijte si to :-)

P. Jirkovský 10.4.2019 13:40

Re: Pro Boublíkovou

Já už fakt nemůžu, asi vyhrál(a).

Dobejvám na dvoře šutrák, než jsem to tu koupil, byla to taky dílna st. statku, takže sem vozili, co se jinde nehodilo. A protože je to kolem samej šutr (čedič, nazývanej "čerňák"), už jsem dobyl dva menší (pod metrák), který ho držely v zemi. Jdu do finále. Kvůli malýmu výkopu na angrešt, kterej se mně zrovna na to místo zachtělo zasadit, teď abych povolal buldozer, aby mně to tu srovnal ...:-).

J. Václavíková 10.4.2019 13:42

Re: Pro Boublíkovou

Rozhodně je to činnost rozumnější než tenhle boj s větrnými mlýny. Já si taky radši zajdu pro koně. Než začnou deště. Hodně zdaru!

P. Boublíková 10.4.2019 13:34

Re: Pro Boublíkovou

Pospíšilovi jsem nepřisoudila žádné autorství, to vám sděluji už potřetí.

Přijetí NOZ ovšem prosadil a byl na něj velmi pyšen a hrd.

https://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=7581

https://www.pravniprostor.cz/clanky/rekodifikace/jiri-pospisil-komentar-k-obcanskemu-zakoniku

https://www.novinky.cz/domaci/223367-po-50-letech-se-meni-soukrome-pravo-novy-obcansky-zakonik-je-hotov.html atd.atd.

P. Jirkovský 10.4.2019 13:35

Re: Pro Boublíkovou

A čeho je teda autorem? Hudební doprovod NOZ nemá a ilustrovanej taky není.

P. Boublíková 10.4.2019 13:37

Re: Pro Boublíkovou

Omlouvám se - myslela jsem to tak, že není autorem textu. Přisoudila jsem mu autorství prosazení NOZ.

M. Varadinková 10.4.2019 14:23

Re: Pro Boublíkovou

Hlavně tomu Pospíšil tehdy politicky šéfoval jako ministr spravedlnosti. Samozřejmě že ministři vlastnoručně nesepisují texty zákonů, na to mají lidi, úředníky, poradce, různé odborné komise atd. Nicméně politickým garantem, navrhovatelem, prosazovatelem, obhajovatelem (ve sněmovně i před veřejností), zkrátka politicky odpovědnou osobou je u každého zákona právě příslušný ministr, do jehož agendy ten zákon patří.

E. Derat 10.4.2019 13:36

Re: Pro Boublíkovou

Přesně tak, a hrdě se k tomu hlásí i dnes.

F. Doušek 10.4.2019 13:38

Re: Pro Boublíkovou

Na Wikipedii jsem se dočetl, že nový OZ začal vznikat již v roce 2001, pracovalo na něm několik odborníků, ale ministr Pospíšil byl tím, kdo jej obhajoval, dokázal protlačit Sněmovnou a vyhlásil za svůj nejlepší počin v ministerském křesle. Podepsán pod ním není.

P. Boublíková 10.4.2019 13:40

Re: Pro Boublíkovou

Asi tak.

Jirkovský je celej říčnej, že jsem tohle označila jako "autorství".

Beru tedy to slovo zpět, ať má Jirkovský radost :-)

J. Kombercová 10.4.2019 13:42

Re: Pro Boublíkovou

Ano. A o tom šla celou dobu řeč.

P. Jirkovský 10.4.2019 13:43

Re: Pro Boublíkovou

Pane Doušku, autor je autor. To "autorství" paní(?) Boublíkový je asi takový, jako kdyby tady tvdila, že autorem dopisů, který dostává, je pošťák, kterej je nosí.

J. Kombercová 10.4.2019 13:45

Re: Pro Boublíkovou

OZ jsem nečetla, ale v době, kdy se schvaloval, se o něm dost mluvilo... tak vím třeba, že se v něm zachovaly archaické výrazy snad prvorepublikového zákoníku, některé dnes už podstatné části obyvatelstva nic neříkající, laicky bych v něm Pospíšila jako AUTORA nehledala.

J. Schořík 10.4.2019 13:49

Re: Pro Boublíkovou

Nezachovaly, v té době je nikdo nikde nepoužíval ani používat nechtěl :). Eliáš je tam záměrně vrátil, aby se navázalo na skutečně českou terminologii..

To by se mohlo národovcům líbit. Taková "výprosa". To zní vskutku báječně..

J. Kombercová 10.4.2019 13:56

Re: Pro Boublíkovou

Jo, hodně slov už dneska mladším nic neříká, přitom jsou některá pěkná. Níže jsem chtěla použít název knoflíku, ale automat ho pokládá za sprostý a nepustil mi celý text. Začíná na čam.. pak je ...r... končí ..da. Kam ten svět spěje?!

R. Neveselý 10.4.2019 14:33

Re: Pro Boublíkovou

do prdele :-))

F. Doušek 10.4.2019 13:53

Re: Pro Boublíkovou

Ano, třeba "právo pastvy".

P. Boublíková 10.4.2019 13:46

Re: Pro Boublíkovou

Ano, připouštím, že jsem to slovo zvolila špatně. Omlouvám se a opravuji původní větu, kvůli které celá debata o Pospíšilovi začala:

P. Boublíková 10.4.2019 13:49

Re: Pro Boublíkovou

On teda Pospíšil svým angažmá ve věci Občanského zákoníku se ohledně vlastnického práva moc nevycajchnoval.

I to množné číslo jsem si opravila, snad budete konečně spokojen :-)

V. Novák 10.4.2019 13:55

Re: Pro Boublíkovou

Navrhuji slovo prosaditel - ii by snad i (pana?) Jirkovského mohlo uspokojit...

F. Doušek 10.4.2019 13:55

Re: Pro Boublíkovou

Pane Jirkovský, pokud to berete takto přísně, pak autorem je ten, kdo je pod dílem podepsaný.

A tím není ani Eliáš, ani Pospíšil.

J. Schořík 10.4.2019 14:03

Re: Pro Boublíkovou

To je Eliáš.. Napsal o tom dokonce knihu. To že to neví veřejnost na této skutečnosti nic nemění..

F. Doušek 10.4.2019 14:33

Re: Pro Boublíkovou

Já mu to neupírám, ale ve sbírce zákonů jako autor uveden není, podepsána je tam nějaká Němcová, Nečas a Klaus.

E. Derat 10.4.2019 13:43

Re: Pro Boublíkovou

Tenkrát v TV říkal, že je to největší právní počin od dob Rakouska-Uherska.

J. Kombercová 10.4.2019 13:46

Re: Pro Boublíkovou

...ano, ta moje narážka výše k tomu sedí. :)

M. Varadinková 10.4.2019 14:05

Re: Pro Boublíkovou

Pane Jirkovský (oslovuji Vás pane, i když mám vážné podezření, že ve Vašem případě se jedná o starého senilního dědka), máte už opravdu velmi špatnou paměť, když nevíte, že Pospíšil byl hlavní propagátorem i prosazovatelem toho nového občanského zákoníku. Byl totiž v té době ministrem spravedlnosti, obhajoval a vysvětloval ho v TV a chvástal se s jeho prosazením jako svou nezměrnou zásluhou.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/pospisil-zmeni-cele-obcanske-pravo/r~i:article:360268/

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1426291-ministr-pospisil-predstavil-novy-obcansky-zakonik

https://www.euportal.cz/Articles/10285-novy-obcansky-zakonik-je-zbytecny-pravni-revolucionar-jiri-pospisil.aspx

https://archiv.ihned.cz/c1-49898790-lepsi-zakonik-tezko-nekdo-napise-a-lide-nam-pisi-ze-se-jim-navrh-libi

P. Jirkovský 10.4.2019 14:30

Re: Pro Boublíkovou

Paní Varadinková, (oslovuju vás paní, protože si myslím, že jste paní). Pospíšil byl ministrem spravedlnosti, to je pravda, chvástal se, to je taky pravda. Ale NOZ se začal psát za Zemanovy vlády, pak byl Špidla, Gross atd.až k Topolánkovi 2006, kde byl Pospíšil mimistrem spravedlnosti, pak taky za Nečase, kterej ho po nějakým čase vymet. V době, kdy se dostal k lizu, se na NOZ pracovalo dost intenzivně; jeho zásluhy o propagaci NOZ mu nikdo nebere, ale taky by bylo vhodný připomenout Nečasovu zásluhu o to, aby se NOZ dostal do sněmovny a byl přijatej. Moje výhrada byla k AUTORSTVÍ NOZ, dokážete-li to rozlišit. V každým případě vám přeju hezkou a úspěšnou středu.