11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Referendum zase na přetřesu

Ústavně-právní výbor se bude nadále zabývat sociálnědemokratickým návrhem zákona o obecném referendu. Existuje ještě návrh komunistický a okamurovský, ty otevřeně cílí na vyvolání hysterie a následného referenda o vystoupení z Evropské unie a NATO. Obecné referendum je populistická úlitba pošetileému názoru, že referendum je jakási vyšší forma demokracie, protože „rozhodují přímo lidi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 10.1.2019 10:02

Re: Co se týká prezidenta a referenda

Kdo dnes chodí na radnici při zasedáních? Mizivá část občanů, která není ani promile. Kolik občanů jde za informací k svému demokratickému zástupci? To ještě méně, než na radnici při veřejném zasedání.

Při vyhlášení referenda by informovanost veřejnosti byla větší? Silně pochybuji a pokud ano, tak o mizivé procento. Diskuze o otázce v referendu by byly z počátku zábavné a po čase by je nikdo nesledoval. Snad vyšší procento by šlo k urně(ač pochybuji) než u voleb, ale ještě méně informované, než byli občané o programu politických stran a hnutí.

Nejde věřit tomu, že změna systému jak s přímou volbou, tak u referend, by přinesla nějaký kladný efekt. Spíš záporný. Přímá volba u malých obcí smysl dává. Tam politická uskupení jsou nesmysl, když každý zná každého. U měst ale už začne problém s přímou volbou, že kandidát je stejně odvislý od práce strany a hnutí.

M. Mikulec 10.1.2019 9:42

Lide si v referendu zvoli

Ano-Ne. Vyhraje vetsina, tak se lide s tim rozhodnutim sziji a prijmou ho. Kdyby lidem neco hloupeho naddiktovalla vrchnost, neprijmou to a neztotozni se s tim. Priklady vidime denne. I poslusnym Nemcum dosla trpelivost s nadirigovanymi nesmysly.

S. Lazárek 10.1.2019 9:43

Re: Lide si v referendu zvoli

Lidé už si zvolili.

M. Prokop 10.1.2019 9:44

Re: Lide si v referendu zvoli

Ano. Všichni s volebním právem, nejen mlaďasi.

S. Lazárek 10.1.2019 9:49

Re: Lide si v referendu zvoli

Historie se neptá, podívejte se na hradní strašidlo, jak mu přízeň lidu svědčí.

M. Prokop 10.1.2019 10:03

Re: Lide si v referendu zvoli

Neptá, čučkař se mi silně nelíbí, ale nejsem si jist, zda by výsledek nepřímé volby byl lepší.

V. Pohlová 10.1.2019 9:44

Re: Lide si v referendu zvoli

Jste si jist, pane Lazárku, že nemohou pod vlivem demagoga Prchala změnit názor?

R. Langer 10.1.2019 9:47

Re: Lide si v referendu zvoli

Každý může změnit názor, zatím to není trestné.

V. Pohlová 10.1.2019 9:52

Re: Lide si v referendu zvoli

Jen blbec nemění názory (c) Miloš Zeman.

R. Langer 10.1.2019 9:56

Re: Lide si v referendu zvoli

Ano, také jsem změnil názor na EU... :-(

V. Pohlová 10.1.2019 10:02

Re: Lide si v referendu zvoli

Vaše věc. Já jen, že pokud tam bude lůza volit různé Železné, Bobošice, či Ráthy, tak se Vám nedivím.

M. Prokop 10.1.2019 9:44

Re: Lide si v referendu zvoli

V GB to zrovna nevypadá na přijmutí výsledku stranou, která prohrála. Možná v delším časovém horizontu.

S. Lazárek 10.1.2019 9:55

Re: Lide si v referendu zvoli

Ona už bohužel v menšině, už ví, že minimálně stran NHS byla ochcána. I to je riziko referenda.

M. Mikulec 10.1.2019 9:58

Re: Lide si v referendu zvoli

NHS znamena VZP. :-)))))))

S. Lazárek 10.1.2019 10:01

Re: Lide si v referendu zvoli

Ne, to opravdu neznamená.

H. Omar 10.1.2019 9:47

Re: Lide si v referendu zvoli

To byto vítězství muselo být více než jasné, tedy rozhodně ne 49:51... s 20% účastí...

P. Hlosta 10.1.2019 9:47

Re: Lide si v referendu zvoli

Nevyhraje nikdo. ANO-NE je zcela jednoznačné hlasování o velmi širokém problému. Takže občan svou volbou ani netuší, jaké problémy s jeho rozhodnutím jsou spojeny a to i dopady na něj.

R. Langer 10.1.2019 9:49

Re: Lide si v referendu zvoli

Možná to netušíte vy, ale já ano, tak za mě prosím laskavě nemluvte. Mluvte za sebe.

V. Hájková 10.1.2019 9:55

Re: Lide si v referendu zvoli

UŽASNÉ - já Vám musím dát za pravdu víc jak na 100%!

R. Langer 10.1.2019 9:59

Re: Lide si v referendu zvoli

Ano, to mě nepřekvapuje, madam. Všichni ostatní jsou přece podle vás blbci, že? :-D

I. Mertl 10.1.2019 9:48

Re: Lide si v referendu zvoli

Myslíte, že i hromadně? Tak to tedy nevypadá! Po deseti procentech zleva a zprava, což je normální (i u nás!) a pak už jen běžné přelivy kolem středu. Merkel po všech těch letech a "nesmyslech" má pořád skoro padesátiprocentní podporu. Co by za to váš Andrej dal! Ale klidně si představujte co chcete, je to vaše právo, pane Mikulče.

V. Kolman 10.1.2019 9:16

100% SOUHLAS S "ASTONEM"

Vraždění davem označených jedinců v napjaté době (francouzská revoluce, odsun Němců v ČSR na konci 2. světové války....) je také svým způsobem referendem.

"Někdo" (jedinec, nebo politická strana, vlivná skupina...) označí jiného "někoho" za "nepřítele" a "dav" už se postará o další průběh. Často i o likvidaci. Někdy (jenom) politickou, jindy ale i fyzickou. Viz - věšením na kandelábry (za nohy-hlavou dolů), poléváním benzinem a upalováním.

U referenda je to podobné. Stačí "vhodná" návodná otázka, na př.: "Jste pro zrušení daní?" a většina davu sborově odpoví (dle kalkulace pořadatele referenda) ANO!!!. Proto se i já domnívám, že referendum nemusí být vždy tou nejlepší volbou.

M. Mikulec 10.1.2019 9:19

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

To ani poltici nejsou tak pitomi, aby se ptali na zruseni dani. Krome Macrona:-). Ten jako prvni zrusil dan z majetku, a ted mu danovi poplatnici, co pracuji, nedovoli vzit ty penize jim misto bohatym.

M. Prokop 10.1.2019 9:37

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

To je trochu složitější, ve Francii jsou celkově vysoké daně a Macron je chtěl ještě "zezelenat".

M. Mikulec 10.1.2019 9:49

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

No ale dan z majetku? V Britanii je dan z majetku podstatna pro statni rozpocet. Macron udelal skolackou chybu ve snaze zavdecit se bohatym.

F. Navrátil 10.1.2019 9:22

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

Doporučuji projevovat méně emocí. Ve státech, kde je referendu uzákoněno, se nesmí týkat daní a lidských práv. To je zásada, která by byla i v českém zákoně o referendu. Takže se nemusíte obávat, že by vás někdo na základě referenda pověsil na kandelábr, poli benzínem a zapálil.

P. Hlosta 10.1.2019 9:26

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

U nás má referendum poradní charakter, vyhlásí ho vláda a může, ale nemusí se výsledkem referenda řídit. Myslím to nad hlavu stačí a netřeba, opozice měla tak účinný klacek, že by každou vládu sundala s pomocí referenda. Ono by se to totiž po změně moci na její stranu jí vymstilo také.

P. Hlosta 10.1.2019 9:23

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

Davová zákonitost je v tom, že největší blb v něm rozhoduje. Nejnižší inteligence má v davu navrch, rozumný bývá umlčen. To je dokazatelné a dávno známé. Taky dávno zneužívané.

V. Pohlová 10.1.2019 9:43

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

To se stává. Viděl jsem v několika westernech, jak ten rozumný vystřelí párkrát do vzduchu a je je po referendu, tou dobou zvaném lynč.

R. Langer 10.1.2019 9:52

Re: 100% SOUHLAS S "ASTONEM"

To nemusíte ani sledovat staré westerny, stačí zavítat do současného Španělska, kdo z těch "rozumných" tam střílel. Takhle totiž vypadá ta "rozumná demokracie" z druhé strany v praxi. :-(