23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Referendum zase na přetřesu

Ústavně-právní výbor se bude nadále zabývat sociálnědemokratickým návrhem zákona o obecném referendu. Existuje ještě návrh komunistický a okamurovský, ty otevřeně cílí na vyvolání hysterie a následného referenda o vystoupení z Evropské unie a NATO. Obecné referendum je populistická úlitba pošetileému názoru, že referendum je jakási vyšší forma demokracie, protože „rozhodují přímo lidi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 10.1.2019 11:30

Re: Už nastoupili těžkooděnci na Klinice,

Kdo vyhraje tuhle starou frašku o právu a bezpráví? Myslím to bude zase plichta, aby totiž fraška zůstala. ;-)

P. Boublíková 10.1.2019 11:39

Re: Už nastoupili těžkooděnci na Klinice,

Tož to jsem zvědavá, zda dostanou po čuni aktivisté nebo právní stát, třetí možnost nevidím :-)

V. Kotas 10.1.2019 11:44

Re: Už nastoupili těžkooděnci na Klinice,

No, uvidíme večer v ČT, jak si v tomto případě máme vysvětlovat demokracii.

P. Forejt 10.1.2019 11:48

Re: Už nastoupili těžkooděnci na Klinice,

ještě chce někdo mluvit o právním státě u nás ??? Když vezmu kamaráda, vykopneme dveře u nejbližší chaty a do jara tam bude spokojeně vegetovat ....tak určitě pak kolem nás nebudou chodit po špičkách, jak kolem této party zhulených teeneagerů ?? ...kucky.

J. Anděl 10.1.2019 11:22

Furt totéž

Ohledně referenda je ta diskuze už pár let stejná. Stejná pro i proti. Stejné argumenty. Stejní lidé mají stejné názory.

Takže co k tomu dodat? Strana přímé demokracie zatím není majoritní silou ve státě. Co na to Babiš?

Jaká je pravděpodobnost, že to tahle vláda zavede?

J. Kombercová 10.1.2019 11:23

Re: Furt totéž

Nezavede.

J. Venc 10.1.2019 11:26

Re: Furt totéž

Jedině by přišli na způsob, kterak na to napíchnout EET.

Zdanit referendum a bude líp!

:-)

S. Lazárek 10.1.2019 11:26

Re: Furt totéž

Jasně, že ne.

R. Neveselý 10.1.2019 11:27

Re: Furt totéž

Obecné referendum nebude. O to se TCSVSNŽU postará.

P. Hlosta 10.1.2019 11:28

Re: Furt totéž

Na změnu ústavy musí být většina v parlamentu a senátu. Pouhá majorita politické strany nestačí.

J. Anděl 10.1.2019 11:42

Re: Furt totéž

Díky (všem).

Takže nový volby. Franta Šimek to tu melduje už dva roky.

P. Hofman 10.1.2019 11:41

Re: Furt totéž

99,9%!

J. Anděl 10.1.2019 11:45

Re: Furt totéž

Aha. Ok, díky.

Z. Mikulášek 10.1.2019 11:21

Ano,

Jsem pro referendum, ale musí se opakovat tak dlouho, dokud se nedojde ke kýženému výsledku. Příklady by byly, viďte demokraté? :-P

H. Omar 10.1.2019 11:25

Re: Ano,

CO máte proti demokratům?

Z. Mikulášek 10.1.2019 11:27

Re: Ano,

Proti demokratům nic :-P

J. Václavíková 10.1.2019 11:34

Re: Ano,

Třeba ta vaše snaha opakovat referendum o EU? Proč? 70% občanů bylo pro!

Z. Mikulášek 10.1.2019 11:39

Re: Ano,

Nic nepochopila?! :-P

J. Václavíková 10.1.2019 11:54

Re: Ano,

A vy? Na jedno oko pořád slepý?

P. Boublíková 10.1.2019 11:42

Re: Ano,

70 % zúčastněných voličů.

Samozřejmě by bylo mnohem lepší, kdyby to bylo aspoň 51 % občanů ;^)

J. Kombercová 10.1.2019 11:42

Re: Ano,

No, bylo to procento z voličů, došlých k urnám. 70 % všech občanů to rozhodně nebylo. Hlasovala jsem pro, aby nebylo poznámek.

J. Ptáček 10.1.2019 11:20

Když referendum, tak 2 až 3-kolové

Když referendum, tak by mělo být minimálně dvoukolové, s časovým odstupem a pokud by to byla plichta, tak ještě třetí, rozhodující. Bylo by to sice dražší ale nenadělalo by to tolik škod.

J. Kanioková 10.1.2019 11:27

Blbost.

P. Forejt 10.1.2019 11:27

Re: Když referendum, tak 2 až 3-kolové

nemáte vy nějakého příbuzného v Bruseli ?? ....tam to tak chtějí, opakovat tak dlouho, až se to povede ...viz Irsko, Holandsko, Francie atd.

J. Ptáček 10.1.2019 16:13

Re: Když referendum, tak 2 až 3-kolové

Nikoho v Bruselu nemám ale hrávám tenis. A tam také nestačí vyhrát jen jeden set ...

J. Kombercová 10.1.2019 11:28

Re: Když referendum, tak 2 až 3-kolové

V celostátní referendu, majícím jako cíl velkou změnu v chodu státu, by měla hlasovat silná nadpoloviční většina občanů a platit by měl výsledek, který získá taktéž zřetelnou nadpoloviční většinu hlasů, tedy žádných 49 : 51 %. Můj názor. Tenhle těsný výsledek v hlasování o Brexitu nese svoje trpké plody v přímém přenosu.

P. Forejt 10.1.2019 11:31

Re: Když referendum, tak 2 až 3-kolové

přesně tak ...povinné kvórum. Není přece normální, aby byly takové volby platné, při účasti 15% ??? ...už se mi chce zase zvracet.

M. Mikulec 10.1.2019 11:14

Tak co, demokrati

v cele s Astonem. Už jste vyrobili jeden jediný správ ný názor, proč si lidé nezaslouží referendum? :-))

J. Václavíková 10.1.2019 11:17

Re: Tak co, demokrati

To tvrdí kdo?

O. Uživatel 10.1.2019 11:17

Uživatel požádal o vymazání