29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

Prima kšeft

Nejdřív ovšem musíte být senátorem, jinak se k tomu nedostanete. Senátor, tedy bývalý senátor Alexandr Novák, dostal čtyři roky za korupci a musí zaplatit pětimilionovou pokutu. Nechme stranou jednu (ne pro Nováka) humornou okolnost, že původně dostal podmínku na dva roky, odvolal se a dostal čtyři natvrdo. Však také, kdo ví, jak to ještě dopadne, ale to je jiná otázka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 17.7.2012 13:06

Re: Příběh dvou lesbických matek

To jsou zákony, které stejně nikdy nenapraví život. Život bude podle karmy účastníků vždycky vytvářet bizarní, těžké a smutné příběhy, a sebeujetější zákony nikdy nenastolí absolutní spravedlnost. Absolutní spravedlnost z rukou zákona (a zákonodárců a odborářů atd.) je absolutní utopie. Absolutní spravedlnost je pouze v rukou Božích, karmy, vesmíru, nehodící se škrtněte.

P.S.: dvě lesbické matky nemohou existovat. Může existovat jedna lesbická matka. Zatím není znám jediný případ donošení jednoho dítěte dvěma matkami.

M. Mařák 17.7.2012 13:16

Re: Příběh dvou lesbických matek

Asi ano, ale jak v článku ve francouzštině, tak v tom v angličtině, se píše o matkách. Psali to však samozřejmě novináři a nikoliv právníci. Nevím, jak to mají v Kalifornii uzákoněno, takže se k tomu nedokáži vyjádřit.

J. Anděl 17.7.2012 13:26

Re: Příběh dvou lesbických matek

Je mi to jasný, formálně je to možná i matka. Já jsem do toho jenom tak rýpal.

Stejně jsou to takové perličky, které novináři vypíchnou jako bizarní zajímavosti. Znáte v reálu někde ve svém okolí nějaké dvě "matky", starající se, byť třeba bez oficiálního pověření, o jedno dítě? Já ani ne. Sice určitě existují, ale k čemu to řešit. Děti vyrůstají i v mnohem bizarnějších prostředích. Sřli si to srovná. Ale samozřejmě srovná hlavní proud, výjimky a extrémy budou existovat vždy.

J. Kombercová 17.7.2012 13:26

Re: Příběh dvou lesbických matek

Dvě maminky, z nichž jedna je rodičkou.

J. Anděl 17.7.2012 13:48

Re: Příběh dvou lesbických matek

No, záleží na úhlu pohledu. Podle mě existují jen táta, máma, otčím a macecha.

K. Drobková 17.7.2012 12:36

Paranoia

Paranoia je v české politice velmi nakažlivá a smrtelná nemoc. Premiér už nějaký čas projevuje vážné symptomy a uvidíme, kam až to povede. Každopádně teď promeškal ideální příležitost, aby se zachoval jako státník. V tak rozjitřené době, kdy po odvolání ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila je napnutá justice, a po telefonátech Miroslava Kalouska i policie, se měl zachovat jako zklidňující prvek. Tedy tvrdě zkritizovat Miroslava Kalouska (v lepším případě ho odvolat), vyzvat policejního prezidenta, aby se vystříhal komentářů a policisty uklidnit, že mají jeho plnou podporu.

Místo toho vydal vyjádření, kterým se jasně staví na jednu stranu sporu. Policisté teď budou nepochybně ještě nervóznější, že se na Lessyho něco chystá. Pokud ano, hrozí tu vážný konflikt veřejnosti, policie a justice na jedné straně a politiky na straně druhé. A to je snad nejhorší varianta, kterou si lze představit.

Respekt.

P. Hofman 17.7.2012 12:43

Re: Paranoia

Dnes už Lessyho napadli jak Nečas, tak Kubice. To je systematický útok na Policii ČR a naše přirozená lidská reakce by měla být, že budeme stát za Lessym. Vše ostatní je nebezpečné.

J. Boleslav 17.7.2012 12:44

Re: Paranoia

Lessy údajně (dle RP) prohlásil, že vydrží jen do kadlátek (do září). Měli by jít oba, i s Kalouskem.

M. Prokop 17.7.2012 12:47

Re: Paranoia

Jo, měli.

Lessy si holt naběhl na vidle, moc dobře ví, jak ho Kubice má v oblibě, když brání úsporné reformě policejních papalášů.

Pokud by Kubicemu včas "nameldoval", nemohl by na něj tolik.

P. Hofman 17.7.2012 12:47

Re: Paranoia

Tvrdí Kubice...

J. Kombercová 17.7.2012 12:52

Re: Paranoia

Kubice Lessyho nechce od počátku. Alespoň podle médií.

P. Hofman 17.7.2012 12:58

Re: Paranoia

Policie je nezávislá, stejně tak, jako st. zastupitelství či justice. Do její práce ji nemají politici co mluvit. Jednou jmenují pol. presidenta a tím mu dávají důvěru, že resort bude řídit správně. Měli by stát při něm a ne mu házet klacky pod nohy. A myslí-li si, že zvolili špatně, tak by se měli kát především oni sami, neb oni odvedli špatnou práci.

J. Boleslav 17.7.2012 13:10

Re: Paranoia

Tak jako John dostal od Nečase šanci, aby si vybral policejního prezidenta, měl by ji dostat i Kubice. Pokud Lessy Kubicemu řekl, že v září odejde, a teď to popírá, je to od něj dost tristní. Pokud stojí slovo Kubiceho proti slovu Lessyho, nemám žádný velký problém posoudit, kdo z nich dvou lže. Kubice to rozhodně není. Lessy doufám pofrčí.

K. Drobková 17.7.2012 13:23

Re: Paranoia

On někdo tu spekulaci o Lessyho odchodu potvrdil ? Kubice ? Kdy a kde ?

K. Drobková 17.7.2012 13:31

Re: Paranoia

 Ano. Kubice. Už to mám.

P. Hofman 17.7.2012 13:33

Re: Paranoia

Kubice ji vynesl na světlo, Kubice ji "potvrdil". Počkáme si na vyjádření Lessyho, pak to bude kompletní.

V. Hajková 17.7.2012 13:23

Re: Paranoia

Naprostý   souhlas   p. Boleslav. 

P. Hofman 17.7.2012 13:24

Re: Paranoia

Na tom, co si myslíte vy nebo já vůbec nezáleží. Policejního presidenta nevybral John (ten ho jenom navrhl), ale odborná komise, kde seděli i zástupci ODS. Čili měli volit lépe. Teď jim nezbývá nic jiného, než ho podporovat a ne mu házet klacky pod nohy.

Vidíte, a já zase spíš věřím Lessymu, i když problém s oním "slibem" je mi ukradený.

P. Hofman 17.7.2012 13:25

Re: Paranoia

Na tom, co si myslíte vy nebo já vůbec nezáleží. Policejního presidenta nevybral John (ten ho jenom navrhl), ale odborná komise, kde seděli i zástupci ODS. Čili měli volit lépe. Teď jim nezbývá nic jiného, než ho podporovat a ne mu házet klacky pod nohy.

Vidíte, a já zase spíš věřím Lessymu, i když problém s oním "slibem" je mi ukradený. Ten mě bude zajímat teprve tehdy, když ho Lessy potvrdí.

P. Hofman 17.7.2012 13:25

Re: Paranoia

Sorry, chybička se vloudila.

J. Boleslav 17.7.2012 13:13

Re: Paranoia

Co tvrdí Kubice? Sám Lessy potvrdil, že Kubicemu o údajných telefonátech Kalouska 2 týdny nic neřekl. To je snad podle Vás v pořádku?

K. Drobková 17.7.2012 13:26

Re: Paranoia

Údajných ? Vždyť je potvrdil i Kalousek, dokonce na ně má svědky. Jakých údajných !

P. Hofman 17.7.2012 13:27

Re: Paranoia

Ano, to je naprosto v pořádku. Není ze zákona vůbec povinen o podobných telefonátech ministra informovat. Navíc, když mu vůbec nevěří, tak by tím jenom vyvolával politický problém.

J. Boleslav 17.7.2012 13:36

Re: Paranoia

Politický problém vyvolal, když nejdřív svému nadřízenému nic neoznámil a pak s tím přišel po 2 týdnech. Úvahy, že by tento člověk měl aktivně vstoupit do politiky, mě dost děsí. Doufejme, že jsou to jen dezinformace.

P. Hofman 17.7.2012 14:08

Re: Paranoia

Opak je pravdou. První přišel s tvrzením, že Lessy mu slíbil, že ho bude o politických tlacích informovat, ministr Kubice. Lessy tuto jeho lež na bezpečnostním výboru Sněmovny vyvrátil. Doufám, že ještě dlouho vydrží na místě policejního presidenta a nepůjde trapnou cestou Kubiceho.

J. Urban 17.7.2012 11:54

Úplatky jsou nezdanitelný příjem?

Soud rozhodl, že Novák úplatek vzal. Tedy měl příjem. Podle českých zákonů se příjmy daní (i s úroky a penále)! Nechť kouká FÚ Chomutov konat!!!! Jinak by měly být podána žaloba i na něj - potažmo na stát.

F. Doušek 17.7.2012 12:40

Re: Úplatky jsou nezdanitelný příjem?

Premier Nečas očekává, že se A. Novák zachová jako chlap (s gulama). Jen ten Přemek Sobotka se vedle něj při jeho slovech kroutil, jakoby chtěl prchnout jinam.

P. Hofman 17.7.2012 12:46

Re: Úplatky jsou nezdanitelný příjem?

Zloději se obvykle jako chlapi nechovaj.

J. Mikula 17.7.2012 11:17

Pochybil jsem.

Chyba, ne 8, ale 12,5 %. Omlouvám se.

J. Mikula 17.7.2012 11:15

Pane Neffe,

bohužel, asi máte pravdu, ale přece jenom, jestli se nemýlím, tak příjem z trestné činnosti je neoprávněný celý, takže by podle mě měl exsenátor přijít o celých 40 milionů. Pokud tuto skutečnost někdo "opomněl", finanční úřad by z tohoto příjmu měl získat daň z příjmů, a v době, kdy to nastalo, rozhodně neplatila lineární daň. Pokud to tak není, tak gratuluji soudu, jelikož 5 milionů ze 40, není ani 15 %-ní daň z příjmů (pouze 8 %), vhodná pouze pro exsenátory rozhodnutím soudu. No a v tom případě můžeme legalizovat všechno metodou a žádat rovné zacházení před soudy: "Já jsem si to poctivě ukradl, poctivě uplatil, žádám trest jako Alexander Novák ...." :-D)))