21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Poslanec a lhář

Už se blíží kýžená chvíle, kdy bude každý žalovat každého. Blíží se chvíle, kdy bude možno v televizi vysílat politické zpravodajství až do desáté hodině večerní, aby mravní výchova mládeže nedoznala úhony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jura-p 5.2.2006 21:26

Re: právo na výplatu sázky z hazardních her

Slovo právo má hodně významů, Martine, a je na uživateli, aby si vybral v jakém ho bude používat. Lidé nepřestanou používat slovo proud pro to, jak se hýbe voda v řece jenom proto, že si ho elektrikáři definovali jinak a přesněji v nějakém ohmově zákoně. No, ono to nakonec platí i pro tu řeku.
jura-p 5.2.2006 21:19

Re: zaplat panbuh,

IBNe, já jsem použil termín právo v tom smyslu, jak o něm mluví deklarace a jak o něm mluvil ten ministr. Tedy ve smyslu politickém, deklaratorním, které ve skutečnosti neznamená vůbec nic, pokud není zajištěno dalšími zákonnými normami. Proto je těch deklarací taky tolik. Já mluvil o tom, proč se jeden neohradil proti nově zformulovanému právu "každého" na 90 m2 bytu či 150 m2 domku.
jonasi 5.2.2006 21:17

Re: Re: a co takhle soukrome a dobrovolne pojisteni?

a = jako obvykle. Obcan je zcela nesvepravny a proto se o nej moudra CSSD musi starat za jeho penize.
Dana 5.2.2006 21:17

Re: Re: Re: Re: Jonáši,

No jo, Andy, asi se obnoví systém "soudružských" návštěv nemocných - toho jsem si v mládí co by mzdová účetní zažila dost. A v případech simulantů se narazí na Zákoník práce...a je vymalováno! Asi se potom přikročí k nějakým vládním opatřením a snižování zisku zaměstnavatelům...
Andy 5.2.2006 21:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

ne, Jonáši, to není pravda. Zaměstnavatel se nesmí zeptat na nic, maximálně to může zkusit a lékař, pokud je přívětivě naladěn, mu může odpovědět.  Že ji vystavil. Nic víc.
Pojišťovna má například přístup do zdravotnické dokumentace. Zkus ty zajít za doktorem a chtít, aby ti ukázal chorobopis tvé sexretářky.
Zaměstnavatel není podle § 67b odst. 10 zákona č. 20/1966 Sb. v platném znění, osobou, která má přístup do  zdravotní dokumentace svých zaměstnanců.
pesimista 5.2.2006 21:16

Re: Re: Re: Ten Mareš je skutečným důkazem, že Česku vládne mafie. Pod vedením KSČM v čele s ČSSD !!!!!!! Dzp.

V kauze uvízl i bývalý poslanec ODS, předseda výboru pro školství a kulturu, František Kozel.
Dana 5.2.2006 21:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

Jonáši, znáš pojem: Revizní lékař. Má nebo měla by ho mít každá pojišťovna..
Dana 5.2.2006 21:11

Re: Re: Re: Re: Jonáši,

A víš, že přikontrole třeba zrovna ty propisovačky zkontrolovat dokážu? O součástech PC ani nemluvě? Jenže ta pojišťovny uzavírá s doktory a nemocnicemi smlouvy - a kdo platí, ten by měl mít možnost i kontrolovat. A pokud nemá - tam by měl Dr. Rath napnout síly a třeba navrhnout úpravu zákona, aby ta možnost kontroly pojišťovnama byla. To bych ho i chválila. Ale to co předvádí, je ...beze slov....
Kajan 5.2.2006 21:09

Re: Re: Ten Mareš je skutečným důkazem, že Česku vládne mafie. Pod vedením KSČM v čele s ČSSD !!!!!!! Dzp.

Já to říkám proto, že se nakonec ukazuje, že tomu všemi šéfuje potencionální estébák Paroubek. Jeho tam přece dostrkal, lépe řečeno uvolnil mu cestu Gross, se svými mlýny a neuvěřitelnými metodami práce. Dzp.
jura-p 5.2.2006 21:09

Tak si IBNe manipulujte.

Je-li to způsob vaší existence.
Andy 5.2.2006 21:08

Re: Re: Re: Re: Jonáši,

řekla bych, že pokud je má povinnost to kontrolovat, tak to kontrolovat musím a jak to udělám, do toho je například finančnímu úřadu, který bude kontrolovat mne a plnění zákonných povinností, úplné kulové.
Nebo že bych například Daně při kontrole řekla, že mi nemůže napařit daně, protože ten barák je tak velkej, že ho nejde změřit krejčovským metrem ?
 
Myslím, že už zacházíš do sfér, o kterých nevíš vůbec nic, já také mnoho ne a nechce se mi teď se hrabat v zákonech, kde to bezpochyby někde je.
 
H. 5.2.2006 21:07

Re: Jonáši,

Foundry, nemáš pravdu, to není reakce na Ratha. Oni to omezení chtějí odjakživa, a taky zákaz provozovat lékárny právnickým osobám. Kdysi za to dokonce dostali pokutu od protimonopolního úřadu.
jonáš 5.2.2006 21:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

Pokud dostane do ruky neschopenku, může se toho doktora zeptat stejně dobře jako pojišťovna, nebo ne? A dozví se to samý --
Andy 5.2.2006 21:03

Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

pojišťovna nevím, ta snad nemá ani právo regulovat marži lékárníků, ale  
ministerstvo zdravotnictví má na to celý odbor farmacie a regulace léčiv.
 
Pojišťovna dokonce vloni slibovala prémie za úspornou preskripci- až 30% z úspory. Zřejmě je to méně než kolik nabízí podomní obchodníci s pilulkami.
 
Jistě by pomohly zdravotní knížky, ať už papírové od Moudré sovy nebo ty podezřelé z dílny modrých satanášů- což mi připomíná, že nám nějak utichl pokřik okolo vytunelované VZP, kdepak jsou ty důkazy ?
 
jonáš 5.2.2006 21:02

Re: a co takhle soukrome a dobrovolne pojisteni?

Jo, mohli by to pak jen hrnout zpod mostů rovnou do Vltavy -- jestli by ale v Drážďanech neprotestovali?
Ifča 5.2.2006 21:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

No, ona neproplácí i v jiných případech.... třeba když se překročí x procent loňského výkonu, popř. nasmlouvaný limit. Mám obavu, že nic z toho ovšem pro zaměstnavatele použitelné nebude...
jonasi 5.2.2006 21:01

a co takhle soukrome a dobrovolne pojisteni?

to  by se regulovat nemuselo nic.....
jonáš 5.2.2006 21:00

Re: Re: Re: Re: Re: Zavedu-li

Jistě, dyť jim nejde o nic menšího než uzavření cechu na věčné časy a nikdy jinak ;-)
jonáš 5.2.2006 20:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

Ale v papírech je to samozřejmě v pořádku, milá Ifčo -- když neni, tak se to neproplácí už teď.
jonáš 5.2.2006 20:57

Re: Re: Re: Jonáši,

No ty seš vlastně taky trochu z oboru. Dokážeš zkontrolovat, kolik propisovaček zahrnutých do nákladů odnesli zaměstnanci firmy dětem, a jestli má pan majitel všechny součásti svého domácího počítače řádně zdaněny včetně DPH? Tipnul bych si, že tak v jednom případě z milionu. A pojišťovna může úplně stejně, pokud medikace odpovídá dokumentaci, na výslech pacientů nemá útrpný právo.
Ifča 5.2.2006 20:54

Re: Re: Re: Re: Re: Jonáši,

No, nevím, pojišťovna do těch lékařských papírů vidí ... zatímco zaměstnavateli s ohledem na lékařské tajemství nejspíš neřekne nikdo nic...
jonáš 5.2.2006 20:52

Re: Re: Re: Re: Jonáši,

Asi tak stejnou, jako má pojišťovna možnost kontrolovat preskripci.
Andy 5.2.2006 20:51

Re: Ten Mareš je skutečným důkazem, že Česku vládne mafie. Pod vedením KSČM v čele s ČSSD !!!!!!! Dzp.

to jste, Kajane, objevil ruchadlo.
O Marešovi a jeho spojení se Šíšou, Berkou a dalšími si cvrlikají vrabci už od loňska.
I na netu se o tom dalo leccos najít, ale osobní známí dotyčných o panice, která vznikla v souvislosti s vyšetřováním, vyprávěli pěkně dlouho.
Andy 5.2.2006 20:48

Re: Re: Re: Jonáši,

Dano, ahoj.
S takovou sem nechoď. Tohle jsem zmínila hned zkraje Rathových orgií, že lékárníci léky nepředepisují, a odpovědí bylo absolutní, hrobové a temné ticho. Na některé věci  Všeználci zásadně nereagují ( Šejna také dosud nepodal svůj výklad dvou sazeb DPH - do 90 m jedna a od 90 m nahoru druhá- v tom samým kvartýru).
 
Jo, mimochodem, minulý týden jsme řešily s jednou paní doktorkou problém zfalšované neschopenky našeho zaměstnance. A paní doktorka povídá- "to je trouba, vždyť se mnou se dá domluvit, proč to neřekl, že chce ještě zůstat doma?" 
A že by paní doktor napadlo říci- pošlete mi tu zfalšovanou neschopenku, já to předám reviznímu lékaři či někomu, kdo má na starosti orndung , to ji samozřejmě ani nenapadlo.
To je jen takový vzorek, jak to bude vypadat, až bude neschopenky platit přímo zaměstnavatel- jakou  bude mít možnost kontrolovat simulanty :)))
H. 5.2.2006 20:42

Re: Zavedu-li

Velmi správně Foundry, trh sice počet zreguluje, ale taky by mohl zlikvidovat všechny lékarny najednou. Ale buď zásadový. Pokud je regulováno množství financí ve zdravotnictví, je naprosto nutné regulovat i počet zdravotnických zařízení . Je to obdobné s těmi lékárnámi. Protože i zde ( u zdravotních výkonů je regulována "marže"
Kajan 5.2.2006 20:42

Ten Mareš je skutečným důkazem, že Česku vládne mafie. Pod vedením KSČM v čele s ČSSD !!!!!!! Dzp.

Dana 5.2.2006 20:41

Re: Re: Jonáši,

Jonáši, a co kdyby pojišťovny začaly víc a důsledněji kontrolovat doktory, jestli léky, které předepisují, předepsali zodpovědně a účelně? A také co a jaká motivace je k předepisování léků vedla...A nejen doktorů v ambulancích, ale i v nemocnicích...Tomu by se asi regulace říkat nedalo, ale úspory by byly asi větší, nemyslíš?
Nika 5.2.2006 20:35

Re: Re: Mlýny zřejmě stále melou

Jojo, už to vypadá u pana Mareše na pěknou hroudu másla na hlavě...:-))
jonáš 5.2.2006 20:35

Re: Jonáši,

Neshodneme, sorry. Leda ke zbytečnym regulovčíkům, protože regulovat odtok peněz z veřejných fondů je nutnost, jinak je ta jáma bezedná. Když se lékárnám čerpajícím z kasy VZP sníží marže, nebo když stoupne cena nafty tak, že si ji lidi nebudou moct dovolit kupovat, bude reakce lékáren i benzínových pump přece stejná -- některý to zabalej a pudou třeba šít boty nebo co. Jak to doporučujou špičkový ekonomové doktorům a učitelům, nebo to platí jen pro některý?
Pobavený PV 5.2.2006 20:35

Re: Re: Právo - nárok - neprávo

Škrtám slovo "určitě"