3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Poplatky pro kojence

Nové zákony mívají chybičky někdy až groteskní - jako když byl v silničním zákoně zakotvený nesmysl o tom, že když si cyklista nabije kokos, zaplatí za to pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Holdes 13.3.2008 9:13

Co chránit dřív

Kojenci je nic, lišky je třeba chránit.

Vocílka 13.3.2008 9:11

Re: Re: Re: Re: Postupně to tady dnes rozeberu

Prozatím netrpím funkční negramotností a tak jse pochopil co chcete říct. Ale nechápu podle čeho usuzujete,že většina starých lidí v čekárnách tam chodí pouze na besedu,notabene když tam podle svého tvzení nechodíte?

Alfons 13.3.2008 9:11

Dnes modří ptáci

kdákají jen zpovzdálí. Zatím přebírají instrukce od modrého centra jak kdákat. :-)

ocelin 13.3.2008 9:11

Aston se táže :Zmírnilo se marodění, tedy parazitování na zdravotním systému?

Odpovídám, lidi maroděj více méně furt stejně, pokud tedy není nějaká pandemie. O parazitování na zdravotním systému nic nevím, jen z doslechu, že při výpovědi je lepší se hodit marod než se jít hlásit o podporu na pracák. Ale to je snad věc revizních lékařů pojišťoven ?

Takže výsledek, protože malé procento pacientů fixluje a líné a neschopné pojišťovny se tomu nedovedou bránit, tak postihneme všechny , i ty fakt nemocné a v hmotné nouzi. Ukázky bolševického myšlení a likvidace tržních principů.

dr Turnovský 13.3.2008 9:10

Re: Re: Inu, je to ale bída, hájit nesmysl za každou cenu.

no 9 měsíců jistě ne....a s tím trestem je to taky velmi ošidné. Však už svatbou je vlastně potrestán dostatečně. :-))

NP 13.3.2008 9:09

Re: Re: Re: Re: Milostivá paní , dnes poravdu nejsem naložen

Banány nejím. Zdravotní daň platím dost vysokou a budu asi platit i to komerční pojištění. Ale dost dobře si nedovedu představit, jak bude člověk, který má příjem kolem deseti tisíc platit komerční zdravotní  pojištění pro sebe a děti, komerční důchodové a úrazové pojištění a přitom zůstat naživu. Pro tyto lidi to bude krok nazpět. Četl jsem analýzu amerických specialistů. Doporučovali náš zdravotní systém nebourat.

Hawk 13.3.2008 9:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky mají omezit zbytečné návštěvy u lékaře? To mě překvapuje!

Zamyslet se můžete, to je asi tak všechno.

 Rozhodnete snad na základě svých ZNALOSTÍ , že návštěva za dva měsíce je zbytečně brzo a  s dítětem tam nepůjdete?  Pokud se začnete dohadovat s lékařem, utře Vás odbornými argumenty, které nemáte možnost zkontrolovat. Pak to ještě můžete konzultovat u jiného lékaře - platíte další poplatek a stojí Vás to čas. Nebo můžete změnit lékaře, což je na venkově nerealizovatelné.

Jirka 13.3.2008 9:08

Souhlasím

Aston má pravdu! Novorozenci, resp kojenci by za pobyt v porodnici platit jistě neměli, ale to vše se vyřeší v té půlroční t. zv. zkušební lhůtě. Ovšem nemine nás zřejmě silné přitvrzení plateb za zdraví. Proč na př. by mělo být zdarma ošetření opilce, který zavinil dopravní nehodu, nebo léčba horolezce, který spadl ze skály,  zranění z hospodských rvaček (ostatní příklady si dosaďte) Na to se lze pojistit. To by měly pojišťovny důsledně kontrolovat. Jinudy ani cesta nevede. Mám vdanou sestru ve Francii a  mohu každého ujistit, že tyto minimální platby jako tady jsou legrační oproti tomu, co tamní pojišťovna pacientům proplatí. Až se zavedou osobní účty a podobné kontrolovatelné sledování nákladů, pak se zjistí, že polovina peněz dnes vynakládaných a strkaných do černé díry zdravotnictví je vydána zbytečně. Ale t musí být uveden ekonomicky funkční systém. Nic není zadarmo, ani zdravotnictví, pak samozřejmě nejsou peníze na jiné státem financované služby (školství, silnice a pod.)

Pavla B. 13.3.2008 9:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OBÁVÁM SE, ŽE PŮVODNÍ SMYSL UŽ REFORMA ZTRATILA

Má to obě funkce - regulační alespoň u některých pacientů. U pracujících ne - ti nemají čas chodit k doktorovi s každým zaraženým prdem. U dětí taky moc ne - rodiče se o dfěti většinou bojí a 30 Kč vypláznou tak jako tak. U těch ostatních;-)

Jinak souhlasím s tím, že doktoři se vybíráním julínkovného poměrně dost posedlí (vybírají i v případech, kde to zákon neumožňuje).

AndyO 13.3.2008 9:07

Re: Re: Re: dneska vám nefunguje rentgen nebo co?

ne, já jsem ten, kdo to všechno platí, Vocílko a má z toho jen ty plné ordinace.

Jana 13.3.2008 9:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jak je to

Hlavně se říkalo, že kdo nebude řidičák používat, tak že si ho klidně může bez sankcí vyměnit i po termínu - průšvih by akorát byl, kdyby s tím neplatným člověk řídil

Alfons 13.3.2008 9:07

Re: Inu, je to ale bída, hájit nesmysl za každou cenu.

Za zplození dítěte by měl být chlap potrestán, protože ženě způsobil újmu na zdraví a ta musele být hospitalozována následkem porodu. Nehledě k tomu, že ji způsobil na 9 měsíců pracovní neschopnost a ztrátu zaměstnání. :-D

AndyO 13.3.2008 9:07

Re: No vidíš, když ti člověk jednu pořádnou natáhne

jo

Vocílka 13.3.2008 9:05

Re: Re: dneska vám nefunguje rentgen nebo co?

Docela by mne zajímalo jestli soudíte podle vlastních zkušeností. Jste ten geront v depresi způsobené nedostatečným zájmem Vašich dětiček,nebo snad dokonce to nevděčné dítě?

inspektor Trachta 13.3.2008 9:04

Re: vratme diskusi k tematu platby za novorozence a matky po porodu

Porodné je aktuálně 13 000. 60 kaček za den zaplatí matka a 60 kaček novorozenec, tj. 120 kaček za den. Dá se to celkem vydržet, v tom máte pravdu. Co se vydržet nedá, je např. když se vás pokusí stáhnout o 10.000 - že si můžete vybrat kdo vás bude rodit...to je ukázka divokého doktorského podnikání, o kterém se raději moc nemluví (15 000 za žlučník, 10 000 za prostatu, 20 000 za zařazení do pořadníku o půl roku dřív atd. atd.)

Fór je v tom co správně píše Aston - regulační poplatky měly odnaučit lidi zbytečně lézt do nemocnice a k doktorovi s každou pitomostí (což se myslím daří), ale určitě neměl odnaučit matky rodit v porodnicích. Z tohoto pohledu (pokud má stát zájem spíš na rostoucí porodnosti) jsou poplatky za kojence v nemocnici nesmysl a Šojdrová dělá dobrou věc...;-)

Real 13.3.2008 9:04

Re: Re: Re: Re: Re: OBÁVÁM SE, ŽE PŮVODNÍ SMYSL UŽ REFORMA ZTRATILA

Takže přiznáváte ,že nejde o regulaci ,ale zvýšení osobních příjmů lékařů a lékárníků ,aby se nestavěli proti koalici  !!

Alfons 13.3.2008 9:04

Re: Re: IZIP

IZIP má MNOHEM vyšší užitnou hodnotu  8-o

AndyO 13.3.2008 9:04

Re: Vcera jsem par minut sledoval na TV Nova porad o systemu IZIP ktery vypada jako celkem dost slusna prasarna - zvlaste fakt ze byl placen VZP ale ta na nem nic nevlastni

tohle vše při řízené zdravotní péči fungovalo- zeptej se socanských ministrů zdravotnictví, proč podobné projekty zakázali, resp. zakázali třeba právě tu bonifikaci.

Ladislav N. 13.3.2008 9:03

Re: Roďte děti !!

Dluhy už jste nadělali, Alfons!! Máte splněno. ;-P

Lea 13.3.2008 9:03

Re: Re: Re: placeni ve zdravotnictvi

ale zajisté,že existuje vyživovací povinnost dětí. Teď jde ještě o to,že Krása oproti Julínkovi upozorňoval na to,že 20% lidí se dostane v domovech do bezvýchodné situace. Asi měl problém zmapován lépe,než sám ministr. Tato situace nastala a následně se řeší,co s tím. Ti lidé jsou vystaveni tlaku,který je zbavuje důstojnosti. Kolik z nich má děti,kolik je odkázáno samo na sebe ,ze žádných statistik zatím nedostaneme.Tohle se mělo řešit před rozjezdem reformy a ne,že reforma běží třetí měsíc a následně se dohaduje Julínek s Nečasem a lidovci,kdy Julínek šel by cestou záchranné sociální sítě a lidovci rušením poplatků pro lidi nad 70 let.

Psí vrah Čumil 13.3.2008 9:02

Inu, je to ale bída, hájit nesmysl za každou cenu.

Ale jsme na dobré cestě. Tak například narození není již komentátorem považováno za zbytečnou návštěvu porodince, sláva. No, jen tak dál, ono to pomaloučku půjde.

Alfons 13.3.2008 9:02

Jen NE IZIP !! Je to nedůstojné pro nás lékaře !!

Kdyby zápisy doIZIPu byly  p o v i n n é byla by možnost kontroly a nedalo by se nic dodatečně upravovat. Přístup do IZIPu by měly pojišťovny. Zabezpečení přístupu k záznamům je v dnešní době řešitelné. Tady by se daly ušetřit finance ve zdravotnictví ;-(

AndyO 13.3.2008 9:02

Re: Re: Re: Postupně to tady dnes rozeberu

ne, Vocílko, nechápete. Asi neumíte číst, o nemocných potřebujících zdravotní péči se výslovně zmiňuji. Takže klídek.

Mne stařečci v čekárnách neirritují, nemám čas chodit k lékaři (a mimochodem sedět celý den v té čekárně, než si všichni poklábosí), mne irrituje snaha přehodit osobní problémy na stát a ještě nutit daňové poplatníky to financovat.

Malý Aston 13.3.2008 9:02

Re: IZIP

Ono by úplně pro začátek bylo dostačující aby zdravotní pojišťovny vydali každému svému pojištěnci kartičku jako má každá normální banka.Přijdu k lékaři,do nemocnice nebo do lékárny,projedu čtečkou odsouhlasím výši platby,vrazím tam PIN a u mé pojišťovny zabliká světélko,zase tam leze a šup mám poplatky,doplatky a úplatky na svém účtu.Měsíčně nebo čtvrtletně mi příjde vyúčtování,sednu k počítači dám příkaz do banky a je zaplaceno. Vybírání poplatků při možnostech dnešních technologií navrhli politici,kteří mají rádi když prachy šustí nebo cingají.:-D

ocelin 13.3.2008 9:01

No vidíš, když ti člověk jednu pořádnou natáhne

najednou se ti rozsvítí v makovici a píšeš rozumně.Tvrdím snad něco jiného ?

PROKOP BUBEN 13.3.2008 9:01

Re: Já se Vám divím,nic nechápete!

 je třeba tentokráte vcelku souhlasit a doplnit, že nechápu, proč mám podporovat lékárníky, kteří se množí, jak houby po dešti - poplatkem za každou položku....jINAK OPRAVDU ONU BEZEDNOU DÍRU na prachy je těžké zaplnit.....Nic proti dobrým lékařům a personálu, který si slušné ohodnocení zaslouží, oproti různým šizunˇkům, kteří tyjí ze státních peněz a nevytvářejí nižádné hodnoty.....

Real 13.3.2008 9:01

Re: Re: Re: OBÁVÁM SE, ŽE PŮVODNÍ SMYSL UŽ REFORMA ZTRATILA

Také odpověd. Je vidět ,že nemáte argumenty a jen tak se tu pletete.

Pavla B. 13.3.2008 9:01

Re: Re: Re: Re: Re: Astonovi, jako obvykle uniká podstata věci.

Je 9.00, takže už brzy se zde objeví čumilova hláška o tom, že zrušení julínkovného bude každopádně parádní předvolební hit. O co se vsadíme?;-)

Alfons 13.3.2008 9:00

Roďte děti !!

My je budeme ždímat, až z nich krev poteče !!!  ;-D;-D

Clay Deschamps 13.3.2008 8:59

Vcera jsem par minut sledoval na TV Nova porad o systemu IZIP ktery vypada jako celkem dost slusna prasarna - zvlaste fakt ze byl placen VZP ale ta na nem nic nevlastni

Co se tyce tkzv. regulacnich (velmi vtipne nazvane lidmi kteri prohlasuji ze regulace je nejvetsi zlo sveta) poplatku u doktora, jde hlavne jen o to aby se introdukoval a byl ackeptovan element prime platby ktera se bude dale zvysovat a rozsirovar.

Co se tyce navstevnosti, myslim ze regulacni poplatky maji mizivy vliv a ze v tomto smyslu je predevsim nutno omezit vyhody ktere z navstevy k doktorovi plynou. To jest predepisovani leku a vegetaci na nemocenske. Co se tyce prvniho, je sice dobre ze levne leky snad uz nejsou proplaceny erarem, ale 30 Kc v lekarne je naprosta hovadina. Dispensacni poplatek v lekarne (mnohem vyssi nez 30 Kc) by mel smysl kdyby lekarnici nedostaval za prodej leku marzi. System by mel fungovat tak ze volne prodejne leky by mely byt prodavany samoobsluzne a leky na predpis lekarnikem za dispensacni poplatek. Navic, na leky by melo byt zvlastni pojisteni. Co se tyce nemocenske, necht neni prvni tyden ci 10 dni proplaceno vubec nic.

Zdravotni pojistovna by mela byt pouze jedna, kde konkurence je zhovadilost protoze vzhledem k ustavni povinnosti poskytovat zdravotni peci; nakonec pokud vim tak se stejne vse prerozdeluje. Pojisteni by melo pokryvat standarni lege artis lecbu. CR ma prilis maly trh na to aby zde mohlo fungovat mnozstvi komercnich pojistoven na trzni bazi - nakonec soucasna situace toto potvrzuje.

Navic, pokud je introdukovana penalizace (regulacni poplatky) mela by rovnez byt introdukovana bonifikace pro ty kdo se o sve zdravi staraji sami a venuji se prevenci.