5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Poplatky pro kojence

Nové zákony mívají chybičky někdy až groteskní - jako když byl v silničním zákoně zakotvený nesmysl o tom, že když si cyklista nabije kokos, zaplatí za to pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
libero 13.3.2008 9:52

Re: pepovi

Pořád máte možnost změnit lékaře.

MUDr Jiří Kilian 13.3.2008 9:52

Re: Je to zakopaný v tom, že lidi nevěděj, za co platěj.

Podstatné z Vašeho příspěvku je, že není žádná úhrada za připravenost poslkytnout péči, ale jen za výkon. Tím systém vyčerpává sám sebe.

Clay Deschamps 13.3.2008 9:52

Re: Re: Bera v potaz velikost ceske populace, jeji socanske zalozeni, a ustavni povinnost poskytovat zdravotni peci

Investovat muze kdo chce. Samozrejme ze verejny system se interakci s privatnim neubrani. Nicmene ta interakce musi probihat na zaklade vyberovych rizeni.

V poskytovani pece samotne podnikani / trh proste nefunguje z podstaty veci - (i) nemocny clovek nemuze vyhledavat nejlevnejsi / nejefektivnejsi peci (mnohdy mu jde o zivot) a (ii) vzato do dusledku podnikajici lekar by mel v zajmu vydelani co nejvic penez mit zajem lecit nemocneho co mozna nejdele a nejnakladneji coz je pravy opak toho co je pozadovano.

Musim bohuzel konstatovat ze jsi disponent atrophovaneho nanamozku.

kapitán 13.3.2008 9:51

Re: Je to zakopaný v tom, že lidi nevěděj, za co platěj.

Nechápete slovo regulační poplatek ???

Kajan 13.3.2008 9:51

Re: Re: Zdravotní reforma ještě nezačala !

Ano, to je otázka. Ale bez nich žádná reforma ve skutečnosti nezačne !!! Dzp.

Karel 13.3.2008 9:51

Re: Re: Faktum, samozřejmě, je, že návštěva v porodnici nebývá zbytečná, ale.....

Je mi líto, že i vzdělaní neví, že zdravotní pojištění se týká zdravotních úkonů - porod a pomoc při něm, příp. císařský řez a p. Náklady se hradí ze zdravotního pojištění. Strava a ubytování, povlečení postele a p. mi do tohoto zdravotního pojištění nějak nepasuje. A těch 60,-Kč je jen malý příspěvek právě na ony služby. I za kojence. Třeba leží i v inkubátoru a víme kolik tento pobyt vlastně stojí?

Josef Schweik 13.3.2008 9:51

V civilizaci se lemplové nevraždí, nýbrž propouštěj na hodinu, to náš dochtor eště nepoznal.

Pavla B. 13.3.2008 9:50

Re: profesional

Ještě že vás máme, mamlase. Jinak bychom to nevěděli.

pepa 13.3.2008 9:50

Re: Re: Re: Re: jsem modrej fasizujici ptak

prvni az pata trida jsem skolne platil ( cca 1000 mesicne za kazde) protoze ta skola za to stala.

na gympl soukromej bych je nedal, ne kvuli penezum ale kvuli urovni.;-P

na vostatni se .u ;-D 

stehovat jedine az tu zase vyhraje komous  to budu klidne v triskirchenu a nebudu rvat ze mam malo

MUDr Jiří Kilian 13.3.2008 9:50

Re: Re: Re: Faktum, samozřejmě, je, že návštěva v porodnici nebývá zbytečná, ale.....

víte, to je vždycky tak, když se objeví nějaká dílčí informace odkudsi " ze světa " jak se s oblibou říká.  Není nutné mít novorozence tři dny v lůžkové péči - stačí i den, říká se. Za důkaz příklad z GB dává se, zde jsou novorozenci den v nemcnici. Problém je v tom, že 16 % z nich je rehospitalisováno s projevy poruchy zdraví, která bývá i nzvratná jen proto, že se holt na ni nepřišlo. 

Jde tedy o společenskou zakázku - chcete nést poměrně značné  risiko trvalého postižení a ušetřit tak  dvojí vyspání v nemocnici, nebo se pro zájem toho dítěte rozhodnete se tam raději vyspat třikrát než jednou ?

dr Turnovský 13.3.2008 9:49

Re: myslím, že je vhodné zdůraznit myšlenku čtenáře, neboť jasně vyjadřuje zbytečnost celé diskuse

naopak...ta diskuze je super produktivní, když "přinutí" někoho jít do smysluplné práce. kdyby jich bylo denně 10, tak jsou  za chvilku v kotlině všichni modré straky, protože, kde jinde si uvědomí cenu peněz, než když je v potu tváře vydobijí. Taky se jich pak tak jednoduše nebudou chtít zbavit.   :-)))

kapitán 13.3.2008 9:49

Re: Zdravotní reforma ještě nezačala !

Je otázka zda zdravotní akciovky v koalici vůbec projdou.

Josef Schweik 13.3.2008 9:49

Je to zakopaný v tom, že lidi nevěděj, za co platěj.

Zdravotní pojištění platí existenci špitálu - von muší fachčit i když jeden nejni nemocnej, prostě furt.

Dál platí zákroky, kerý naše kapsa neunese, to jest ta solidarita.

Solidarita nejni somrování placeba, nemocenský, vomluvenek, žrádlo a televize, noviny do postele, špitál nejni hotel, když ti smrdí, tak si připlať.

Jenže ta solidarita nefunguje. Solidárně stojíme nebo ležíme frontu na zákrok, pak přijde kamarád nebo se vobjevěj zajímavý prachy a solidarita jde k čertu. Lapiduch si rád nechá zaplatit "místenku" ve frontě - jako za komoušů ve frontě na auto, žejo.

Někdo by měl vopravdu vysvětlit lidem, že špitál je léčí - neubytuje, neživí. Vod toho je sociálka. Teď sme ve fázi vtipu, kdy všichni víme, že den ubytování s plnou penzí rozhodně nestojí 60 Kč. Zrovna tak porod nestojí 60 Kč. Takže je to zase jenom kočičárna vo tom, jak to rozdělit mezi lidi po pětkách. Somrování plošný, kerý zjednodušší práci špitálu, poněvádž se nebude mušet počítat každej pacoš zvlášť. To by se pak vidělo, co všecko platíme, i když sme to nikdá neviděli.

Pavla B. 13.3.2008 9:48

Re: Zdravotní reforma ještě nezačala !

Kajane, aspoň si ale všichni tak někjak uvědomili, vo co go.... že zdravotní péče není zadarmo.

No vlastně všichni zdaleka ne, jen relativně zdraví:-(

Clay Deschamps 13.3.2008 9:48

Re: Re: Tak odkud by ta reforma ve zdravotnictví měla začít ?

Ohrozovatna existenci? Jses si magore vedom toho ze existuje ustavni pravo na lecbu? Kdyz pojistovna zkrachuje bude to nakonec stejne muset zatahnout stat. Nech si nainstalovat mozek bolsevicky politruku.

Pavla B. 13.3.2008 9:47

Re: Faktum, samozřejmě, je, že návštěva v porodnici nebývá zbytečná, ale.....

No, jak tak čtu zběžně v dnešní MFD, lidovci vymysleli geniální tah - zrušit různé poplatky za děti a snížit daňové odpočty na děti. Takže za se na míru sockám neplatícím žádné daně.

Z další lidovecký nápad by se nemusel stadět ani Rath - roční limit úhrad z kapsy pacienta se má řídit jeho finanční situací. Chudí by měli limit 10.000 Kč, bohatí pouhé 2.000 Kč. No ani se moc nedivím, že takový debil jako Šojdrová si myslí,že zdravotní reforma není pro nemocné, ale pro socky.(Y)

Šerlok Homeless 13.3.2008 9:47

pepovi

Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky mají omezit zbytečné návštěvy u lékaře? To mě překvapuje!:

Autor: pepa IP: 81.19.1.xxx Datum: 13.03.2008 08:37

ano serloku omezuje, protoze se diky nim alespon zamyslite jestli vas ten doktor nezve treba zbytecne casto

/// Jak vidíte Pepo, tak jsem se zamyslel nejen nad tím, zda nás doktor nezve přiliš často, ale i nad tím, čí chování regulační poplatky regulují a kterým směrem. Naše chování neregulují, poněvadž nemáme možnost volby: Lékař nám řekl, že máme přijít a kdybychom nepřišli, přišla by na nás třeba sociálka (OSPOD). Lékařovo chování ten poplatek reguluje k vyšším výkonům (tj častějším návštěvám).

kapitán 13.3.2008 9:47

Re: Modří ptáci nepolevovat!

Koalice se původně DOHODLA, že poplatky vyhodnotí po půl roce. Tak se toho měli malé strany držet a né teď populisticky nadbíhat voličům.

Kajan 13.3.2008 9:47

Re: Hodně ptákovin

Jo, zejména úplně pitomá Jílková ! Dzp.

Kajan 13.3.2008 9:46

Re: Modří ptáci nepolevovat!

Konečně z Vás vypadlo něco kloudného ! Dzp.

MUDr Jiří Kilian 13.3.2008 9:46

Re: no von se do toho vašeho nesystému nikdo nehrne. Tomu rozumim

:-))))  dobrý nápad, ještě doplňte, že kkdyž nemaká, tak odstřelit za vlastizradu :-))

inspektor Trachta 13.3.2008 9:46

Re: Re: Re: Re: Re: Radio Jerevan - Novorozenecké mýty

Uznávám že na tom něco je :-)

Kajan 13.3.2008 9:45

Zdravotní reforma ještě nezačala !

Celou dobu jsem považoval za neštěstí, že poplatky u lékaře zavedla vláda ještě před vpuštěním soukromých, a jen soukromých, zdravotních pojišťoven, při zrušení VZP, do systému !  Poplatky měly být až věcí pojistných plánů ZP ! Dzp.

ghorx 13.3.2008 9:45

Re: Re: Faktum, samozřejmě, je, že návštěva v porodnici nebývá zbytečná, ale.....

no a copak platis vykon lekare?

Alfons 13.3.2008 9:45

Modří ptáci nepolevovat!

Za všechno špatné můžou komunisti a kdo je proti reformě je životu nebezpečný komunista! Opakování matka moudrosti. :-D

pepa 13.3.2008 9:44

Re: Re: Faktum, samozřejmě, je, že návštěva v porodnici nebývá zbytečná, ale.....

pece o novorozence muze byt z principu nadbytecna.

nejsem lekar ale nat ty tri dny to prej neni nutnost.

nadruhou stranu jsou porodnice preplnene tak je tam snad doktori nenechavaji zbytecne

Boris 13.3.2008 9:44

Re: Nosnou věcí zdravotní reformy je však převedení zdravotních pojišťoven na soukromé subjekty se zvláštní licencí ! Bez toho nikdo na největší zloděje zdravotnictví, tedy lékaře a dodavatele lélů a zdravotních pomůcek, bič nenajde !!! Dzp.

Pak by ovšem musely vzniknout tzv. zajišťovny, které by dohlížely na pojišťovny se zvláštní licencí, aby se nestaly ještě většími zloději, než jsou ti zloději největší.

Kolombo 13.3.2008 9:44

Hodně ptákovin

padá va vrub novinářů, kteří se s pitomostí sobě vlastní ujímají různých "problémů" naprosto nezatíženi znalostí věci. Hlavně to podat emocionálně a vyvolat vlny. Poplatky jsou jednotné kvůli omezení administrativy.  Stačí stovky výjimek v daňovém systému. Matky mají poplatek v porodnici víc než  bohatě vyrovnán porodným , slevou na dani a různými dávkami. Dobře, ať tedy kojenci neplatí, ale ať se vzdají i podpor. Mluvit o pár korunách poplatku jako  o málem likvidačním problému a zamlčet desetitisíce podpor je minimálně nesolidní. Dnes jsem zapnul rádio a slyším stěžujícího si důchodce s devítitisícovým důchodem - když prý je průměrný plat 28 tisíc, tak ten jeho důchod dělá jen 30% a to je málo. Novináři rádi uveřejňuýjí statistická data bez vysvětlení, skoro jako by měli v popisu práce co nejvíc naštvat právě ty lidi, co moc nepřemýšlejí a to, co uvidí v televizi mají za slovo Boží. Sám jsem nikdy ve sdělovacím prostředku neslyšel ani nečetl, že uváděné "průměry" platí pro hrubou /dnes superhrubou/ mzdu, ze kteé třeba zaplatit pojistná, daně - zhruba 25%. Tedy z dvacetitisícového platu vám zbude patnáct. Důchodce neplatí nic, důchod je jeho.  Časté jsou taky dotazy, proč se důchody valorizují procentuálně a ne pevnou částkou, všem stejně. Byl bych pro, pokud budou na důchod všichni odvádět taky stejnou částku.

AndyO 13.3.2008 9:44

myslím, že je vhodné zdůraznit myšlenku čtenáře, neboť jasně vyjadřuje zbytečnost celé diskuse

Autor: Čtenář IP: 80.95.100.xxx Datum: 13.03.2008 08:58

Přesně tak! Jen aby se ta modrá, fašistoidní hovada mohla ještě víc nažrat! Dnešní vláda až na pár výjimek je neuvěřitelná sebranka lumpů, darebáků, podvodníků a defraudantů!"

S takovýmhle materiálem diskutovat?

Takže pa, jdu pracovat ( a našim drahým zaměstnancům ve zdravotnictví-jé ahoj oceline) doporučuji totéž.

mějte se a žerte se.