21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Politický proces?

Petr Nečas asi není moc dobře informován o pojmu politický proces. Varoval totiž před tím, aby se proces s Bártou stal politickým. Co to je politický proces?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 13.3.2012 8:00

Drábek rozdával milionové prémie

Tento titulek mně skutečně nabudil. Před nedávnem jsem totiž zjistil zajímavou genezi "úspěšného" nového informačního systému, používaného v současnosti v resortu MPSV. Jednak je postavený na produktech společnosti Microsoft, to bylo ale známo i dřív a samo o sobě by snad až takový problém být nemuselo. O dost zajímavější je fakt, že tento projekt údajně MPSV vůbec nesoutěžilo a použilo pro jeho obstarání rámcovou smlouvu mezi Ministerstvem vnitra a Microsoftem z r. 2008, která ovšem řeší pouze  poskytování licencí této společnosti pro veřejnou správu. Pokud je to pravda, a v IT komunitě se to tvrdí, pak si myslím, že by si nějakou pořádnou odměnu zasloužil i sám pan ministr. V létech, natvrdo.

L. Brabencová 13.3.2012 7:58

Re: No to je mi zase cicovina :o( takže doktor odmítne léčit "neposlušného" pacienta a vyřadí ho ze své péče. A má ten pacient možnost jít k jinému lékaři, respektivě má ten jiný lékař za povinost mne vzít :o(

Mám dojem, že tohle asi neprojde,nebo tam budou dány podmínky.

A. Fritscher 13.3.2012 7:56

Re: Jde o politický proces

Na tom něco pravdy možná bude akorát když tak přemýšlím já jako muzikant jsem musel dávat do daňového přiznání i ty almužny co jsem dostal za hraní.............jestlipak se ti obdarovaní taky hrdě přiznali na růžovém lejstru, pozavíral bych je všechny..................ale na druhou stranu to co se léta tušilo se prostě jen předvedlo v plný kráse aby i blbci a důvěřivci věděli, že to nejsou klepy a fámy ale fakt.

Zaplaťpřírodo za tento "POLITICKÝ" proces   :o))

J. Ryba 13.3.2012 7:55

Re: No to je mi zase cicovina :o( takže doktor odmítne léčit "neposlušného" pacienta a vyřadí ho ze své péče. A má ten pacient možnost jít k jinému lékaři, respektivě má ten jiný lékař za povinost mne vzít :o(

bude vyžadován

J. Ryba 13.3.2012 7:54

Re: samozřejmě je to politický proces

politický proces z toho dělají jedině výroky prezidenta a premiéra. Nic jiného

P. Hofman 13.3.2012 7:53

Re: Hygienik

Bylo to tak.

J. Ryba 13.3.2012 7:51

Re: No to je mi zase cicovina :o( takže doktor odmítne léčit "neposlušného" pacienta a vyřadí ho ze své péče. A má ten pacient možnost jít k jinému lékaři, respektivě má ten jiný lékař za povinost mne vzít :o(

horší je jiná změna. Heger zavedl novinku, podle které už k banálnímu zákroku počínaje očkováním bude k ošetření nezletilce souhlas obou rodičů a to i v případě, že jsou rozvedeni a jeden je na druhém kontinentu!

J. Tolman 13.3.2012 7:49

Re: Hygienik

Lépe se to nedá napsat. Naprostý souhlas.

M. Berka 13.3.2012 7:49

Re: Hygienik

Přečtěte si pořádně, co jsem napsal. O EU a Polsku tam nikde nebyla řeč a ty peníze jste taky nezpochybnila. Takže pindáte Vy, s prominutím. To, že ta chřipka není nebezpečná se vědělo všeobecně. Jenom účelová mediální kampaň, aby se farmaceutické firmy zbavily procházejících vakcín.

J. Ryba 13.3.2012 7:49

Re: samozřejmě je to politický proces

ale jako na Slovensku na to doplatí jen VV, ODS a TOP9

L. Brabencová 13.3.2012 7:47

Re: No to je mi zase cicovina :o( takže doktor odmítne léčit "neposlušného" pacienta a vyřadí ho ze své péče. A má ten pacient možnost jít k jinému lékaři, respektivě má ten jiný lékař za povinost mne vzít :o(

Obvodní lékař, který ma zaplněný stav pacientů, další nebere, pojišťovna by mu je neproplácela. Je na každém, jak se bude chovat. Včera si stěžovala dětská lékařka, že dala dítěti léky a rodiče o své vůli mu dávkování změnili. Dídě se nelepšilo a stav se zhoršil.

J. Ryba 13.3.2012 7:47

Re: pujcka ci uplatek

ano, i půjčka, ale jen v souvislosti s obstaráním věci veřejného zájmu

M. Berka 13.3.2012 7:46

Re: samozřejmě je to politický proces

Myslím si, že nemáte pravdu. Lidé chápou, že v podstatě ve všech stranách to funguje stejně. Akorát občas někoho chytí za ruku. Nepůsobí to proti VV, ale proti celému tomuto politickému divadlu.

V. Hajková 13.3.2012 7:46

Re: pujcka ci uplatek

ZÁKON  -  snad  není   tříděn    na  ty    ve  vyšších   nebo   nižších   postavení!  

J. Ryba 13.3.2012 7:46

Re: pujcka ci uplatek

no kdybyste zákon opravdu znal, tak byste zjistil, že to tak snadné není. Úplatek je definován jako "poskytnutí peněz v souvislosti s obstaráním věcí veřejného zájmu". To bych vás chtěl vidět dokazovat, speciálně v případě, kdy je dokázáno, že ty půjčky skutečně poslancům poskytoval opakovaně. A kdy je prokázáno, že "korunní svědci" obžaloby trpí chorobnou prolhaností. :-)

Mně z toho vychází, že jim ty peníze dával, částečně aby je uklidnil, když jim začaly chodit nové výplaty a nepochybně i nevyřčeně proto, aby si je zavázal svou "dobrotivostí". Což trestné jistě není. Berlusconi to nedělá jinak. Vábí do strany krásné pipiny, které za oddanost a poslušnost dosazuje na kandidátky a na ministerské posty.

V. Hajková 13.3.2012 7:43

Re: Hygienik

Zase  pindáte-    mimo  Polska   bylo   těchto  vakcín  z  celé  EU   NAKOUPENO  V  NAŠI  ZEMI  -  nejméně!   A  byla  doba  ,  kdy   jste   tady  KVIČELI,   že   si to  nakoupili   jen   pro  sebe    a  na  obyčejné  lidi  se  nedostane!   Tím-  nikterak  neobhajuji   p.  Víta-  pokud  se  dopustil  nyní  nějaké  prasečinky-   píši  jen  holý  fakt! 

L. Orlita 13.3.2012 7:42

samozřejmě je to politický proces

VV čka a Bárta jsou mi ukradení. Klidně ať je odsoudí.

Ale korupčním stranám ODS, ČSSD a TOP9 se náramně hodí tahle fraška. Aby lidé zapomínali, že tyhle strany okrádají stát a lidi o miliardy.

M. Berka 13.3.2012 7:42

Re: pujcka ci uplatek

To nevím, ale nezávislý soud by to měl soudit stejně... Akorát jsou o několik levelů níž, tak možná zase tak bombastické to nebude.

A. Fritscher 13.3.2012 7:42

No to je mi zase cicovina :o( takže doktor odmítne léčit "neposlušného" pacienta a vyřadí ho ze své péče. A má ten pacient možnost jít k jinému lékaři, respektivě má ten jiný lékař za povinost mne vzít :o(

A nebo tu budou pobíhat tlupy "pacientů" s platným zdravotním pojištěním ale bez "obvodního" doktora...................jak to maji vymyšlený a nebo zase jen nějakej blbec řekl A bez B :o(

http://www.lidovky.cz/lekari-se-tesi-na-novinku-neposlusneho-pacienta-se-zbavi-pef-/ln_domov.asp?c=A120312_140043_ln_domov_rka

J. Franke 13.3.2012 7:39

Re: Jde o politický proces

Malý rozdíl tu přeci jen je. Ti staří mastodonti uplácejí z veřejných peněz, Bárta ze svého...

V. Hajková 13.3.2012 7:39

Re: pujcka ci uplatek

Jsem  zědavá-  jak ostře  bude  sledováno   17  členu   a   představitelu    ČSSD-   KTEŘÍ  SE  MEZI  SEBOU  -  upláceli   přibližně  stejnými   částkami   za   získání  větších  korýtek.  Jen   není   známo,   zda  šlo  o  peníze   soukromé,  nebo  státní! 

M. Berka 13.3.2012 7:38

Hygienik

Další kvítko se vybarvuje, jenom si vzpomenu na tu prasečí chřipku a ty vyhozené miliardy za skoro prošlé vakcíny... Ten už měl sedět dávno.

P. Hofman 13.3.2012 7:36

Aby se jen pitomě neplkalo

1. Jako politický proces se označují soudní řízení, kde rozhodnutí a výsledek neleží v rukou příslušné jurisdikce, ale je předurčeno či vymáháno ze strany politické moci. V tomto smyslu se často hovoří hanlivě o demonstračních procesech (anglicky show trial, německy Schauprozess atd.). (Wiki)

2. Přijímáním úplatku je podle trestního zákona jednání, kdy osoba v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu přijme nebo si dá slíbit úplatek. (MV ČR)

Nemístné kecy pseudoprofesora z Hradu či sekundéra ze Strakovky jsou sice v právním státě naprosto nepřijatelným zasahováním politické moci do činnosti nezávislé Justice, ale ani ony z procesu nedělají proces politický.

M. Berka 13.3.2012 7:35

Re: pujcka ci uplatek

Ano, souhlas. I půjčka je úplatek. Už např. pro neobvyklou úrokovou sazbu... Dá vám nějaký bankovní dům bezúročnou půjčku? Dost o tom pochybuji.

M. Berka 13.3.2012 7:33

Re: Pochopitelně že to je politický proces!!

Co je na tom hříšného??? Proboha - vždyť je to popření demokracie. Ti podplacení lidé se už neřídí zájmy občanů, kteří je zvolili a ani svým svědomím, ale rozhodují jak loutky podle přání jejich chlebodárce. TO JE NA TOM TO HŘÍŠNÉ a OBLUDNÉ.

P. Jansky 13.3.2012 7:33

pujcka ci uplatek

ten clovek s titulem judr nikoliv z plzne ale od policajtu nema ani minimalni pravni vedomi.. nema potuchy o tom jak se v tomto state manipuluje s penezi.. o pujce nemuze byt rec.. pujcka je zakonem jasne definovana.. dar ma taktez definici a zdaneni.. takze soudci zbude v rukou jen ten uplatek ..

I. Schlägel 13.3.2012 7:25

Re: Pochopitelně že to je politický proces!!

Opět mimo mísu.

Z. Švrček 13.3.2012 7:25

Re: Pochopitelně že to je politický proces!!

K tomu Vodafonu: Aston, ten svobodomilovný člověk, průběžně a neustále volá po regulaci. Já bych jej však rád viděl na místě regulátora, kdyby bez nástroje v ruce (reguluje se u nás dle zákona velkoobchodní úroveň a to ještě ve velmi specificky vymezených oblastech - FUP tam není) a ve správním řízení (kdo něco ví o jeho lhůtách, musí se usmívat), chtěl dosáhnout stejného výsledku, jako to dokázali uživatelé. To je přesně ta pravá odezva trhu a já navíc uvádím, že i dobrý příklad chování uživatelů i v jiných, nejen telekomunikačních oblastech. 

Sakra! Pan Polanský to sfoukl jednou větou - musím se příště polepšit.

P. Hlosta 13.3.2012 7:23

Věci Veřejné jsou PRO veřejnost. Nebo snad ne?

Je snad na tomhle soudním procesu něco neústavního? Ani výsledek soudního rozhodnutí zatím není jistý, ač je předpokládatelný ze zkušeností, které veřejnost má. Že je to veřejnosti přístupný proces? Ale to by měly být v zásadě všechny až na výjimky dané přesnými pravidly. Že ho komentují politické strany ústy svých představitelů i řadových členů? Vždyť se jedná o soud s politickým reprezentantem, takže politiky se to bytostně týká.

Sám V.Bárta se tvářil nadšeně, že bude moci očistit své jméno na veřejnosti. To by mu bylo znemožněno, kdyby se soud odbýval za zavřenými dveřmi. Rozsudek uzavřeného soudního procesu veřejnosti by pak veřejností nebyl přijat za průhledný a tím i správný. Nakonec, vždyť V.Bárta je představitel Věcí VEŘEJNÝCH. Tak jaképak utajování v procesu?

A. Fritscher 13.3.2012 7:07

Re: Jde o politický proces

Akorát nesouhlasím s tím, "v jedné politické straně", já bych to klidně zevšeobecnil ...............jak to chodí v politice .................... to by bylo přesnější, myslím, že paní Franková by mohla napovědět ta má taky "své" zkušenosti :o(