20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

Policajtská odpověď

Nejsou hloupé otázky, jsou jen hloupé odpovědi, tak zní jedna stará moudrost. To, co odpověděla policie Stanislavu Pencovi na jeho otázku na tiskové konferenci, to už nelze kvalifikovat jako hloupost. Je to policajtská nehoráznost, je to políček naší veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pV. 30.12.2005 10:36

Jo příteli,

asi by bylo nutno také vyměnit národ, jinak si tady zbytečně plácáme játra... Nebo tu historii tvořil někdo jiný?
cekon 30.12.2005 10:29

2 věci

Ta první: komunisté měli mocenský aparát vybudovaný na loajálnosti. Tedy, ať byl soudruh jako náměstek RaJe, nebo náčelník VB, nebo ředitel ZOO, plnil úkoly strany. Zažil jsem tu dobu a vím, že všichni Ti soudruzi dobře vědeěli oč jde. Nepochybuji ani na okamžik, že v případě potřeby by náměstek RaJe šel zatýkat. Ta druhá: Každý stát má svou tajnou službu, o tom žádná pochybnost. Bylo také jasné, že demokratický stát musel převzít mocenský aparát po totalitním. Je však HANBOU, že  i po 16 letech jsou zde zaměstnání lidé, kteří jsou prostě nedůvěryhodní.
Hugo 30.12.2005 10:22

Re: Re: Bouře ve sklenici vody

Já jsem zase slyšel, že "poli" je něco jako veřejný, městský, obecný ( latiníci nechť mne opraví ). Třeba poliklinika - proto se tam píše měkké i
ticha@dohoda 30.12.2005 10:18

u STB

u STB pracovalo za komunistu spousta policistu a vetsina diskutujicich zrejme nevi, ze vetsina z te vetsiny nadale slouzi ceskemu statu v tzv. BIS, STB nebylo nic jineho nez tajna sluzba, kterou ma kazdy stat, FBI nebo KGB, Mosad jsou naprosto stejne agentury. Pokud vim tak v ramci STB byly tzv. spravy a tam tusim "druha sprava" byla poverena bojem s vnitrnim nepritelem, jak tomu rikali komousi, ve skutecnosti pronasledovali obcany pro jejich politicke nazory, tedy pokud nebyly v souladu s oficialni linii strany. Bohuzel v ceske spolecnosti je kazdy kdo sluzil u STB automaticky spojovan jen se zlociny komunistickeho rezimu. Tim nechci ani trochu omlouvat tu komunistickou svoloc a jejich policajtske pohunky, jen upozornuji, ze v BIS slouzi dodnes spousta byvaly estebaku, koneckoncu prave Vladimir Hucin poukazoval na tento fakt, proto ta snaha jej zlikvidovat. Takze pokud ten Pachtl u STB slouzil, jeste nic neznamena, rozhodujici je ve ktere sprave,ta Pencova otazka mela snad znit "pracoval jste u druhe spravy STB" ? . Obavam se, ze pokud dojde k soudu , tak to ten Penc prohraje, pokud nema dukazy, ze Pachtl byl estebak v tom bezne vnimanem slova smyslu.
pV. 30.12.2005 10:06

Re: Naprosto normální reakce socialistické státní moci, pro kterou je stát

No nevím, ale obranu (šikanu) pomocí trestního oznámení a šikany ruku v ruce používala a používá státní správa (tedy policie a úřady ruku v ruce se státním zastupitelstvím) za bolševika, v období modré transformace i růžového blahobytu. Proč měnit to, co se osvědčilo? Nic nového pod sluncem a ne každý má na Sokola...
Rpuť 30.12.2005 10:05

Pitr tvrdí, že už 19. prosince věděl, že bude vydán zatykač.

Hospodářské noviny také napsaly, že opoziční politici považují to, že policie nedokázala Pitra ohlídat, za její další skandál. Stínový ministr vnitra ODS Ivan Langer podle řekl, že uteče-li po podnikateli Radovanu Krejčířovi, který se teď ukrývá na Seychelách, i Pitr, "pak už se musíme zamyslet, jestli jsou to jen náhody".
Ivan Nový 30.12.2005 9:59

Naprosto normální reakce socialistické státní moci, pro kterou je stát

dojná kráva, je to standarní odpověď paši, který si je jistý svým pašalíkem. Braňte se!
Halladin 30.12.2005 9:56

Re: Dotaz

Pokud je mi známo, z kádrových STBáků dostali nějací lidé ( většinou specialisté) výjimku, a zůstali u BIS. U policie by STBáci vůbec neměli být. Takže ta otázka se nutně musela policajtům zdát blbá.
Jirka H. 30.12.2005 9:51

Pomluvy

1) ona i otazka muze byt pomluva, na otazniku ci tecce na konci vety rozhodne nezalezi.
2) TRESTNY CIN pomluvy je podle meho blbost a mel by byt zrusen. Tuto sferu bych nechal na obcansko-pravni rovine
3) kdyz uz, nemel by byt pro slovni trvrzeni, ale napriklad proti ocernovaci kampani kdy budu proti jinemu cloveku vyrabat falesne dokumenty, fotomontaze etc., coz jde resit i mimo paragraf pomluvy
4) jestli je pravda, co se ke kauze pise, tak se nekdo na policii zblaznil, cele obvineni je nesmysl a statni zastupce jim to hodi na hlavu
5) je nekde zaznam toho incidentu? Jestli to bylo jak se pise v novinach, tedy ze Penc polozil otazku a tot vse?
dvd 30.12.2005 9:40

Dotaz

Proč nějaký policista nedokázel říci, že pan Pachtl u StB nesloužil. (že by na to intelektuálně nestačili?)
onlooker 30.12.2005 9:40

Re: Re: Je otázka, jak se Penc ptal

Bygu, kde žijete? Přece v kotlince "není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu". A slina ulpí ...
Oteplovač 30.12.2005 9:30

Martine

Z toho co píšete mám tedy hodně blbý pocit. Chápu, že st. zástupce a policie mohou konat jak konají ale ten soudce mi vrtá hlavou. Proč ? Něco na něj vědí ? Strašně moc otazníků a málo odpovědí.
pavel 30.12.2005 9:27

Mám dotaz,

Kde je Kotas?
Byg 30.12.2005 9:22

Re: Je otázka, jak se Penc ptal

Ne. Pokud se mě někdo zeptá, jestli souložím se svou dcerou, není to pomluva, ale otázka. Odpověď zní ne. Toť vše.
Rpuť 30.12.2005 9:22

Jo, martine, zájmy se, holt, někdy kříží - spíš často.

A jak říkal Šumavák, jestli bude to globální oteplování pokračovat tímhle tempem, koupíme si sáně a psí spřežení. Jen nechci vidět ten fofr, jestli se příští týden skutečně oteplí...
Halladin 30.12.2005 9:21

Re: Re: Re: Trestní oznámení ještě neznamená vůbec nic, může ho podat kdokoliv na kohokoliv pro cokoliv.

Jenže u nás se nepodání žaloby může brát jako přiznání pravdivosti řečeného. A navíc, u nás se soudí kde kdo, a jde taky o peníze. Proč by si poliš taky nemohl " legálně přivydělat"? :-)) Kde kdo za podobný výrok žádá finanční odškodnění. :-))
cekon 30.12.2005 9:13

Re: Re: Trestní oznámení ještě neznamená vůbec nic, může ho podat kdokoliv na kohokoliv pro cokoliv.

Možná by měl mít onen policista jen zdravý rozum. Ale jeho vlastnictví nelze u našich policistů zřejmě předpokládat.
martin 30.12.2005 9:04

Magistře

především pozorně sldujte, jak se dá vhodně využívat vazebních důvodů, zejména útěk, ovlivňování svědků ale nakonec i možnost pokračování v trestné činnosti. Vždyť ten Pitr podle názoru policie a státního zástupce-žalobce se dopustil trestné činnosti ve věci Čepra, takže pokud právo své společnosti uplatňuje u soudu, tak vlastně v trestné činnosti pokračuje. Kdybych neměl podobné nehoráznosti každý den na stole, tak bych to jako báchorku nelíčil. _____________ A celou noc padá, k tomuto okamžiku to bylo na výšku ohrňadla. A za chvíli půjdu na druhou a pak další tůru kolem domu a chodníků. Jako bych viděl včerejšího Šumaváka.
Hm, zajímavé 30.12.2005 8:52

Re: Trestní oznámení ještě neznamená vůbec nic, může ho podat kdokoliv na kohokoliv pro cokoliv.

Takže policie to má vidět tak "ňák politicky", a jestliže nějaký policista podá trestní oznámení na někoho, má ho zřejmě jeho nadřízený zavolat na koberec, a oznámení mu zatrhnout. Anebo nevyšetřit , a zamést pod koberec. Nějak mi to připomíná padesátá léta. To, že je někdo policajt, neznamená, že je povinen na sebe nechat kydat špínu a držet hubu. U pomluvy se asi předpokládá , že trestní oznámení podá případný postižený. Těžko někdo jiný zhodnotí, co je pravda, ( a lépe se neozývat), a co je opravdu pomluva.
Rpuť 30.12.2005 8:33

Martine, jestli ono to nebude tím, že Rakousko, na rozdíl od Seychell,

nám Pitra "vydá", což možno vykázat jako úspěch. Jeho význam snižuje pouze to, že to pana soudce, co střídavě osvobozuje a odsuzuje, napadlo až po Pitrově odjezdu.
kolda 30.12.2005 8:12

Re: Re: Re: Ať už se policie zachovala tak či onak, Stanislav Penc je velmi pochybné individuum...

Aby ten obuch nedopadl najednou na tvou hlavu.
M.Slon 30.12.2005 8:02

Re: Fandové

Možná by šlo i rozvracení republiky. Nějak mi začíná tuhnout úsměv na rtech, nezdá se vám, že nezdravě přituhuje?
VladaPing 30.12.2005 7:56

Trestní oznámení ještě neznamená vůbec nic, může ho podat kdokoliv na kohokoliv pro cokoliv.

Ano, kdokoliv na cokoliv.
Třeba paní Vondráčková na paní Skákalovou kvůlivá zaběhlým slepicím.
 
Ovšem policie?
To snad není "kdokoliv"?
 
To policie ČR nemá právníka který by jim vysvětlil, že ono "cokoliv" bude asi veřejností vnímáno jako "obtížně stravitelné"? Neno, policie ČR nemá co na práci a zahájí (několikaměsíční) šetření o tom, zda se Penc při kladení dotazu tvářil "poťouchle" a "nevyváženě"? A nakonec případ odloží s tím, že v přítomnosti pana Pence na tiskové konferenci neshledala pochybení v dodržování léčebného režimu případně nemocného pane Pence, neb tento se tiskovky zúčastnil v době povolené vycházky (lhostejno, zda byl či nebyl nemocen).
Že je to blbost na kvadrát, že se nikdo nezajímal o to, zda Penc dodržuje či nedodržuje léčebný režim...
A co Stanislav Gross? Tam to přece bylo odloženo s tím, že koupí bytu nebyl spáchán trestný čin. Že by za koupí bytu bylo něco špatného (falešné bankovky? falešný hypoteční úvěr? nezaplacení?) to nikoho (krom policie ČR!) ani ve snu nenapadlo (a také nezajímalo).
Stejně dobré je vystavit zatykač na Pitra s tím, že "hrozí nebezpečí" jeho útěku a skrývání se v cizině. Dokonce se i požádá Interpol o pomoc. Na konec se jen tak cudně dodá, že Pitr je na lyžovačce v Alpách i s celou rodinou.....
Jaara 30.12.2005 7:38

Re: A taky je otázka, jak to novináři zpracovali.

Žalobu pro jakýkoliv trestný čin podává jen státní zástupce. Policie může pouze vznést obvinění z trestného činu. To obvinění vznáší na základě podezření z trestné činnosti, které by ovšem mělo býti podepřeno důkazy. Je vcelku jedno, zda policie koná na udání či na základě vlastních poznatků. Koneckonců je policie povinna řešit každý trestný čin, o němž se dozví
Veselý 30.12.2005 7:27

Re: Bouře ve sklenici vody

Dovolím si nesouhlasit. Ať je pan Penc jakýkoliv, u policie by měli pracovat profesionálové /poli znamená zdvořilý, pokud to nevíte/ a pokud tam nejsou, měli by od policie být odejiti.
martin 30.12.2005 7:25

Fandové

někteří komentátoři zaujali očekávané stanovisko. Penc je provokatér a otázka na tiskovce je pomluva. Proto byl také uvítán nový správní řád, který brání úředníky proti neurvalým občanům. Pokud se dopustíte ústně či písemné nežadoucího chování, dostanete rovnou pokutu. Takže pozor. Pence ještě do vazby, protože hrozí nebezpečí, že by mohl v trestné činnosti pokračovat a protože má pas, tak by mohl i opustit republiku. Já bych se nebál rovnou zavést od 1.7.2006 i výjezdní doložky, aby si nám zločinci necestovali jen tak.
Rýpal 30.12.2005 6:41

Bouře ve sklenici vody

Je vidět, že Aston v těchto dnech nemá téma na úvodník. Trestní oznámení ještě neznamená vůbec nic, může ho podat kdokoliv na kohokoliv pro cokoliv. A pokud pan Penc, podle hesla není kouře bez ohně, zkouší posílit svoji pozici proti policii v kauze Czechtek, je zcela na místě našít na ten pytel hrubou záplatu...
scurra 30.12.2005 6:34

Re: Je otázka, jak se Penc ptal

Můžete sem prosím někdo dát nějaký odkaz na přesné znění Pencovy otázky? I když osobně si myslím, že pokud to nebylo z Pencovy strany jednoznačné tvrzení, tak na formě otázky až tak moc nezáleží, dá li se na ni odpovědět ano - ne.
H. 30.12.2005 6:23

A taky je otázka, jak to novináři zpracovali.

Žalobu pro pomluvu je, myslím oprávněna jen postižená osoba- dotyčný policajt, a nikoli policie jako celek. No a pokud někdo podá žalobu, policie by to měla vyšetřit, dát státnímu zástupci, pokud se jí zdá, že je to relevantní, a ten rozhodne. I policajt má nárok na obranu své cti před pomluvou.
H. 30.12.2005 6:14

Je otázka, jak se Penc ptal

Jestliže se kohokoli ve společnosti více lidí někoho zeptám na něco závažného , mohu vzbudit v lidech dojem, že moje otázka je vlastně tvrzení. čili- pokud se kohokoli z přítomných veřejně zeptám, zda je to pravda, že provozuje sex se svou nezletilou dcerou, spousta lidí to bude brát jako tvrzení, a budou se na dotyčného dívat s podezřením. Řekl bych, že pomluva to fakticky bude. S tou STB to bude ,myslím dost podobně.