10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

Policajtská odpověď

Nejsou hloupé otázky, jsou jen hloupé odpovědi, tak zní jedna stará moudrost. To, co odpověděla policie Stanislavu Pencovi na jeho otázku na tiskové konferenci, to už nelze kvalifikovat jako hloupost. Je to policajtská nehoráznost, je to políček naší veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 30.12.2005 10:55

Pane Neff, těch "políčků naší veřejnosti" je víc a české veřejnosti je to jedno.

Ona by ta Česká policie možná odpovídala na otázky jinak, kdyby takový dnešní pravicový antiestébácký novinář, který sám neodpovídá na otázky o vlastním aktivním boji za lepší zítřky v socialistických médiích, býval nehorlil ohledně CzechTeku na straně policie statečně chránící osobní vlastnictví. Není Vám to nějaké povědomé?
Rýpal 30.12.2005 13:14

Milý Zimo

Představ si, že by se např. představitel Greenpeace zeptal na tiskové konferenci následující po policejním zásahu proti účastníkům protestů proti přepravě jaderného odpadu do Gorlebenu, zda velitel nebyl členem Gestapa či STASI, a to zcela bez důkazů. Jak by zareagovala německá Polizei?
jezevec 30.12.2005 13:35

Re: Pane Neff, těch "políčků naší veřejnosti" je víc a české veřejnosti je to jedno.

zim, zima, zima - nejsou voni ten europrovinzler, co byl všude dvakrát, a kterýho pro tupost už netisknou ani na poblistech?
Olina 30.12.2005 10:40

Astone,Astone

Zjisti si alespoň základní zásady trestního řízení.Máš pravdu v tom,že kdokoliv může podat trestní oznámení.Policie toto oznámení zkoumá.Pokud nedojde k závěru,že je zde podezření,že byl spáchán trestný čin,věc odloží.Proto tedy vůbec nedojde k zahájení trestního řízení V opačném případě,jestli si myslí,že trestný čin spáchán byl.,sdělí podezřelému obvinění.To se dělá formou písemného usnesení.Po doručení usnesení obviněnému je zahájeno trestní řízení.A teď se dostávám k té pitomině,kterou jsi napsal.Obžalobu zpracovává pouze a jenom státní zástupce,který má nad projednávanou věcí dozor. 
Bubik 30.12.2005 10:53

Re: Astone,Astone

Olino Aston o voze Vy o koze. Tady není důležitý mechanismus, kdo a jak zpracovává obžalobu. Důležité je, že policie došla k závěru že byl položenou otázkou spáchán trestný čin a věc neodložila. Na rozdíl třeba od situace, kdy pan Berdár střílel po lidech a autě a policie po prošetření to sama odložila. Z toho mi ovšem vychází, že podle policie je u nás společensky nebezpečnější klást otázky (možná sugestivní, já nevím) než střílet po lidech.
Olina 30.12.2005 11:35

Re: Re: Astone,Astone

Vy jste mi asi nerozuměl.Možná,že jsem to psala moc obšírně,když jsem popisovala průběh trestního řízení.Mě ale vadila ta část  Astonova článku,kde konstatuje,že by měl zástupce žalobu odmítnout.To je samozřejmě nesmysl.Buď ji vypracuje,anebo ne.Z dikce článku vyznělo,jako by měl zaujmout stanovisko k již vypracované žalobě.Jsem advokátka a jsem ráda,když se věci a děje označují pravými jmény.A k vlastnimu obvinění Pence,podle mne je to lumpárna.
AAA 30.12.2005 11:03

Re: Astone,Astone

Ano, trestni oznameni muze podat kdokoli a tak si ho pro jistotu v tomto pripade podala Policie sama sobe (podle informaci z medii trestni oznameni podaval nadrizeny toho tazaneho). Tezko asi predpokladat ze Policie po prozkoumani sveho vlastniho oznameni dojde k zaveru ze trestny cin nebyl spachat a tak ho sama zase odlozi, ze... :)
Ivan Nový 30.12.2005 11:18

to AAA,

z vámi uvedeného vyplývá, že nadřízený může přikázat vyšetřovateli, jaký bude výsledek jeho vyšetřování. Vyšetřovatel tedy není nezávislý? To by bylo na pováženou, kdyby tomu tak doopravdy bylo.
Šumavák 30.12.2005 11:52

a ono to tak není? Kde žijete čéče? O čem se tady už dlouho bavíme?

Ivan Nový 30.12.2005 13:09

Myslíte?

:-)))
AAA 30.12.2005 12:43

Re: to AAA,

No ja nevim jestli je treba prikazat nebo staci naznacit nebo jestli vysetroval dospel ke svemu nazoru zcela nezavisle. Ruka ruku myje pravdepodobne i u policie :) Na povazenou je myslim ono oznameni samotne.
cekon 30.12.2005 10:29

2 věci

Ta první: komunisté měli mocenský aparát vybudovaný na loajálnosti. Tedy, ať byl soudruh jako náměstek RaJe, nebo náčelník VB, nebo ředitel ZOO, plnil úkoly strany. Zažil jsem tu dobu a vím, že všichni Ti soudruzi dobře vědeěli oč jde. Nepochybuji ani na okamžik, že v případě potřeby by náměstek RaJe šel zatýkat. Ta druhá: Každý stát má svou tajnou službu, o tom žádná pochybnost. Bylo také jasné, že demokratický stát musel převzít mocenský aparát po totalitním. Je však HANBOU, že  i po 16 letech jsou zde zaměstnání lidé, kteří jsou prostě nedůvěryhodní.
pV. 30.12.2005 10:36

Jo příteli,

asi by bylo nutno také vyměnit národ, jinak si tady zbytečně plácáme játra... Nebo tu historii tvořil někdo jiný?
cekon 30.12.2005 10:39

Re: Jo příteli,

V komunistické nomenklatuře bylo snad 10000 lidí. Stačí, aby si do konce života zaslouženě odpočinuli. A národ? Bohužel musím se za něj stydět. Nedávno jsem viděl historický dokument o demonstraci na Václavském náměstí, která odsuzovala atentát na říšského protektora. Bylo tam možná 100 000 lidí.
pV. 30.12.2005 10:44

Re: Re: Jo příteli,

Puturčenec horší Turka... Samotní nomenklaturníci by to nezvládli. A mimo to, stejně jako jsem celá léta čekal, že takhle v 8.00 na Hvězdě (tehdejší celoplošné rádio) někdo pískne a oznámí nám, že jsme právě vstoupili do komunismu, teď se prostě písklo a stejným elánem a metodami, jakými jsme budovali rozvinutou socialistickou společnost nyní budujeme tržní demokracii. V principu se příliš nezměnilo...
cekon 30.12.2005 10:47

Re: Re: Re: Jo příteli,

Přesto mám pocit, že je trochu jiná doba. Už NEMUSÍME budovat socialismus, už si můžeme budovat co chceme. Pravdou ale je, že si toho mnozí nevšimli.
pV. 30.12.2005 10:49

Re: Re: Re: Re: Jo příteli,

Možná... Ale tehdy také nikdo až tak moc nemusel. Stačilo jenom držet hubu a krok. A dneska? Dnes se ta huba a krok drží daleko radostněji, nepopírám. A stejně jako dříve je to velmi ceněný postoj :-)
Národ nám to budování sere, ten chce jenom normálně žít, přežít a užívat si. Těžko mu to míti za zlé :-)
cekon 30.12.2005 10:52

Re: Re: Re: Re: Re: Jo příteli,

Hmm, asi máte pravdu. Není náhodou že Dobrý voják Švejk byl Čechem.
pV. 30.12.2005 11:12

Tyto lidské vlastnosti

nejsou žádné unikum, mají je všichni lidé na celém světě. Ale na druhou stranu, málokdo to dokáže povýšit na národní strategii přežití. Celkem úspěšnou :-)
Ivan Nový 30.12.2005 10:52

to pV,

problém je v tom, že držet hubu a krok nestačí, proto to funguje lépe.
J. Novak 30.12.2005 20:30

Re: Re: Jo příteli,

Dnes je velmi modni vydavat tech 100000 lidi na Vaclavaku po atentatu na Heydricha jako obzvlastni priklad kolaborace malem celeho ceskeho naroda s nacisty. Ve skutecnosti byla vetsina demonstrujicich Nemci, kterych bylo v Praze a okoli tehdy pozehnane. Pritomni Cesi tam byli v drtive vetsine nahnani v podstate stejnymi metodami jako se nahanelo do manifestaci za bolsevika, jen ty pohruzky byly mnohem tvrdsi. Za odmitnuti ucasti mohl byt i koncentrak a to si kazdy dvakrat rozmyslel.
Ze to s tou kolaboraci nebylo tak zle je mozno videt napr. na malo znamem faktu, ze Cesi spolu s Polaky a Srby byly z mala okupovanych evropskych narodu, ktere nemely vlastni jednotku SS nebo podobny utvar. Taktez nikdy neorganizovali transporty vlastnich zidovskych spoluobcanu na rozdil napr. od Francouzu.
ticha@dohoda 30.12.2005 10:18

u STB

u STB pracovalo za komunistu spousta policistu a vetsina diskutujicich zrejme nevi, ze vetsina z te vetsiny nadale slouzi ceskemu statu v tzv. BIS, STB nebylo nic jineho nez tajna sluzba, kterou ma kazdy stat, FBI nebo KGB, Mosad jsou naprosto stejne agentury. Pokud vim tak v ramci STB byly tzv. spravy a tam tusim "druha sprava" byla poverena bojem s vnitrnim nepritelem, jak tomu rikali komousi, ve skutecnosti pronasledovali obcany pro jejich politicke nazory, tedy pokud nebyly v souladu s oficialni linii strany. Bohuzel v ceske spolecnosti je kazdy kdo sluzil u STB automaticky spojovan jen se zlociny komunistickeho rezimu. Tim nechci ani trochu omlouvat tu komunistickou svoloc a jejich policajtske pohunky, jen upozornuji, ze v BIS slouzi dodnes spousta byvaly estebaku, koneckoncu prave Vladimir Hucin poukazoval na tento fakt, proto ta snaha jej zlikvidovat. Takze pokud ten Pachtl u STB slouzil, jeste nic neznamena, rozhodujici je ve ktere sprave,ta Pencova otazka mela snad znit "pracoval jste u druhe spravy STB" ? . Obavam se, ze pokud dojde k soudu , tak to ten Penc prohraje, pokud nema dukazy, ze Pachtl byl estebak v tom bezne vnimanem slova smyslu.
Rpuť 30.12.2005 10:05

Pitr tvrdí, že už 19. prosince věděl, že bude vydán zatykač.

Hospodářské noviny také napsaly, že opoziční politici považují to, že policie nedokázala Pitra ohlídat, za její další skandál. Stínový ministr vnitra ODS Ivan Langer podle řekl, že uteče-li po podnikateli Radovanu Krejčířovi, který se teď ukrývá na Seychelách, i Pitr, "pak už se musíme zamyslet, jestli jsou to jen náhody".
Ivan Nový 30.12.2005 9:59

Naprosto normální reakce socialistické státní moci, pro kterou je stát

dojná kráva, je to standarní odpověď paši, který si je jistý svým pašalíkem. Braňte se!
pV. 30.12.2005 10:06

Re: Naprosto normální reakce socialistické státní moci, pro kterou je stát

No nevím, ale obranu (šikanu) pomocí trestního oznámení a šikany ruku v ruce používala a používá státní správa (tedy policie a úřady ruku v ruce se státním zastupitelstvím) za bolševika, v období modré transformace i růžového blahobytu. Proč měnit to, co se osvědčilo? Nic nového pod sluncem a ne každý má na Sokola...
Ivan Nový 30.12.2005 10:48

to ano, je zřejmé,

že policie, školství a zdravotnictví neprošly zatím dostatečnou transformací. Tato transformace bude trvat desítky let. Naštěstí proběhla transformace ekonomická, která si tu doplňkovou transformaci vynutí samoočišťovacími mechanismy.
Ivan Nový 30.12.2005 10:51

ještě, dodatek,

ještě jsme se nenaučili jsme se žít jako svobodní lidé. Tento proces bude bolestivý, viz například nutnost zvyknout si na jinde normální poměry ve zdravotnictví a všude jinde normální zodpovědnost za vlastní zdraví.
pV. 30.12.2005 10:51

Za tu dobu, co Vás čtu,

dospěl jsem k názoru, že tomu fakt věříte. Bez ironie, závidím Vám :-)
Ivan Nový 30.12.2005 11:14

Milý pV, až budete starší, tak zjistíte, že i trocha toho zla

ke světu patří, i když někdy a na čas získá převahu. Jde jen o to, kam až musíte zajít, abyste přežil. Máte snad dojem, že kolem vás jsou všude samí zloději a podvodníci, a nebo že se necháte snadno napálit? Ne, že. Takže se stáváte kondenzačním jádrem dobra, už jenom tím, že jen tak někomu nesednete na lep :-)))
Jirka H. 30.12.2005 9:51

Pomluvy

1) ona i otazka muze byt pomluva, na otazniku ci tecce na konci vety rozhodne nezalezi.
2) TRESTNY CIN pomluvy je podle meho blbost a mel by byt zrusen. Tuto sferu bych nechal na obcansko-pravni rovine
3) kdyz uz, nemel by byt pro slovni trvrzeni, ale napriklad proti ocernovaci kampani kdy budu proti jinemu cloveku vyrabat falesne dokumenty, fotomontaze etc., coz jde resit i mimo paragraf pomluvy
4) jestli je pravda, co se ke kauze pise, tak se nekdo na policii zblaznil, cele obvineni je nesmysl a statni zastupce jim to hodi na hlavu
5) je nekde zaznam toho incidentu? Jestli to bylo jak se pise v novinach, tedy ze Penc polozil otazku a tot vse?