2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Pohřeb jako politikum

Současného pražského arcibiskupa kardinála Duku mnozí kritizují za přílišnou politizaci své role. Všechna čest, pan kardinál dělá všechno pro to, aby tyto kritiky opodstatnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 24.4.2018 20:58

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

MM, pro vás nepochopitelných, ne zbytečných... Dzp.

M. Mařák 24.4.2018 21:00

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

Ale jo, jen si dál hrajte, to je v pohodě, každý má nějakou tu slabost...

K. Janyška 24.4.2018 20:27

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

Orle magistře, je o ho "vně, když není o kompozitivní teorii... Dzp.

J. Venc 24.4.2018 20:31

K tomu vlevo dole.

A tak jest to zde se vším.

:-)

J. Matuška 24.4.2018 20:43

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

Pane magistře, vy jste tady asi "novičok", nebo se mýlím? Osobně si moc považuji, že NP toleruje off topic příspěvky... Několik hodin dopoledne celkem všichni dodržují diskusi k tématu. Dneska jsem přišel o VIrtually, kde paní Jana Dědečková tolerovala totéž - jsem jí za to vděčný. Virtually mi po těch letech bude hodně chybět. Ať žije svobodný, necenzurovaný internet...

K. Janyška 24.4.2018 20:46

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

Internet není svobodný. Je jen nástrojem komunikačním a musí na něm vládnout soukromé právo jako jinde, kde jsou lidé. Svobodní mohou být jen jednotlivci... Dzp.

F. Doušek 24.4.2018 21:19

Re: Ke kterému článku ta diskuse valstě je?

Magistře, to je nad vaše úchopové instrumentarium.

J. Vobr 24.4.2018 20:01

JÁ JSEM S EVOU NECHODIL NA GYMPL

... to byl Vandas !!!

:-)))

P. Vandas 24.4.2018 20:04

Re: JÁ JSEM S EVOU NECHODIL NA GYMPL

Ta chodila na Ekonomku. :-):-):-)

M. Vondráček 24.4.2018 19:52

Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

Pěkný Nizozemci. Přesně podle logiky , že myš co žije ve stáji je kůň :-)

P. Vandas 24.4.2018 19:54

Re: Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

Asi tak. :-):-):-)

J. Vobr 24.4.2018 19:58

Re: Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

:-)))

:-)))

R. Brzák 24.4.2018 19:59

Re: Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

jestli Vy nakonec nebudete ten rasista, co jich je prý v Česku plno...

J. Anděl 24.4.2018 20:02

Re: Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

Podle logiky, že Vondráček, co žije v Česku, je rasista?

:-)

P. Vandas 24.4.2018 20:05

Re: Tak Nizozemci zmlátili číšníka :-)

Ještě, že není Maďar. :-):-):-)

P. Vandas 24.4.2018 19:29

Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

naštveš, tak se schválně posere. :-):-):-)

M. Mařák 24.4.2018 19:45

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Jo, to přesně sedí.

M. Berka 24.4.2018 19:47

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

No to jsou zase výrony kompozitního rozumu... Já Nyška, Ty Nyška, On Nyška... :)))

R. Brzák 24.4.2018 19:52

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Zlobivé batole se neposere schválně, ale v souladu se svým zjitřeným stavem - naštvání je způsobeno strachem a strach tělo připravuje na boj nebo útěk - což znamená i rychle se zbavit přebytečného obsahu střev... Jak a zda to souvisí s panem Janyškou, to bych raději nezkoušel vyvozovat...

P. Vandas 24.4.2018 19:58

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Má bohatá zkušenost je taková, že batole se snaží upotat pozornost řvaním a když jej ignorujete, tak přitvrdí a pozornost je vynucená briskně. To přesně odpovídá chování zdejšího svazarmovského filosofa. :-):-):-)

R. Brzák 24.4.2018 20:01

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

To samozřejmě nerozporuji - jen poukazuji na to, že řvoucí děcko řve proto, aby se dovolalo pozornosti z důvodu, že se cítí nedobře - a když se spásná máma nezjeví, tak přirozeně začne být zděšené - a proto fyziologická reakce...

P. Vandas 24.4.2018 20:09

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Je zajímavé, že tyto problémy s řvoucími dětmi jsou nepřímo úměrné pořadí narození. Krátce. Prvorozené vyžadují pozornost matky absolutně a se stoupajícím číslem jsou děcka ve svých nárocích skromnější, neb si uvědomují, že nejsou na světě sama. :-):):-)

K. Janyška 24.4.2018 20:30

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

A vy pochcaný dědek, který už neudrží nic. Vůběc nic, vole... Dzp.

P. Vandas 24.4.2018 20:34

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Hlavně se tu zase z rozčilení nepodělej. :-):-):-)

K. Janyška 24.4.2018 21:00

Re: Karle ty jseš, jako zlobivé batole, které když jej

Dám pozor, nechci dopadnout jako vy, podělaný vole... Dzp.

K. Janyška 24.4.2018 19:25

Pro moc intetligentní náhodné kolemjdoucí, ne pro miliardy.

K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA, TEDY KOMPOZITIVNÍ TEORIE ?

Vědecká kompozitivní teorie, tedy suma informací získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd, navzájem provázaných a neodporujících si, viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F.Hayeka, je vždy nejvyšším, stále vědou aktualizovaným, věděním lidstva a přináší právě taková vysvětlení. Vždyť zkoumá a předkládá informace o samotné podstatě lidského světa a jediné možnosti lidstva existovat a jde do takové hloubky, že vysvětluje až samotnou lidskou mysl. Je to tedy vysvětlení lidské mysli jejím prostřednictvím.

Samozřejmě, výhradně bez pověr a mýtů a žádné náboženské nebo okultní předsudky nejsou povoleny. Jinak by přístup k tomuto zkoumání nebyl čistě vědecký a nebyl by prost jakýchkoliv zavádějících pseudovědeckých praktik, tedy by nebyl seriózní.

Co tedy relevatní společenští vědci zkoumají, když mají tak vysokou ambici lidstvu předložit hluboké a důkazy podložené vědecké informace, které, jak se ukázalo, zcela mění dosavadní představy lidí o svém původu a principech, které nám, lidstvu, umožňují být. Samozřejmě, imkdyž to nebylo původním záměrem, bylo to vědeckým postupem odhaleno a prokázáno. Okřídlené rčení, lidé si myslí o světě něco jiného, než by si měli myslet, tady dostává skutečně reálný a realistický průkaz.

K. Janyška 24.4.2018 19:26

Re: Pro moc intetligentní náhodné kolemjdoucí, ne pro miliardy.

V první řadě berou vědci do úvahy, samozřejmě za využití všech poznatků věd přírodních to, odkud se člověk biologicky vzal a jaké jsou jeho první jakési předlidské, pololidské a časem už lidské kroky na Zemi a jeho chování, které si už dovedeme představit a které umíme uchopit inteligenčním instrumentáriem našich myslí. Lidé svoji pouť vesmírem a po zemském povrchu začali ve smečkách a kmenech o velikosti zhruba 50 jedinců a žili v kmenové společnosti se vším všudy, drženi pohromadě altruismem a pudem sebezáchovy, tedy neosobními, genetickými a doslova přírodními principy, shodnými s ostatními druhy.

Kompozitivní teorie se však nezabývá genetickými a biologickými základy lidstva, ty si kdykoliv vypůjčí od věd přírodních, lépe řečeno, zahrne je v případě potřeby a jejich trvalé platnosti do výkladu, nýbrž kulturní evolucí a spontánnímí, tedy neosobními silami, které ji vyprovokovaly a vyprodukovaly. Zabývá se vznikem inteligence, rozumu, mentální výbavou člověka a zejména mezemi a mantinely, které nám souběžná souhra spontánních sil, které nás stvořily a dále nekonečně dotvářejí stran obsahu a výbavy našich myslí, doslova diktuje a klade.

Zabývá se tedy zejména objevem obchodu, coby základním hybatelem kulturního vývoje, neboť to on a důsledky z něho přinesl civilizaci, tedy přeměnu divocha v civilizovaného člověka a tento proces vyšší a vyšší subjektivizace a individializace jednotlivců probíhá stálem a je nekonečný.

ijeme..

K. Janyška 24.4.2018 19:26

Re: Pro moc intetligentní náhodné kolemjdoucí, ne pro miliardy.

Zejména se však zabývá řídící strukturou, a jiná není možná a nikdy nebyla, spontánním řádem civilizovaných a celého lidského světa. To je podstata a jediná možnost přežití lidstva a nelze ji zorganizovat. Je také jedinou možností, jak mohou jednotlivci a jejich organizace, sledovat nekonečný počet cílů a účelů svých jednání tak, aby nenaráželi do ostatních. Souběžně tato struktura vyvinula skrze interakci jednotlivců pravidla chování, která se stala obsahem souběžně se vyvíjející lidské mysli. Tedy spontánní řád lidského světa, tedy lidský svět, řídí nás, ne my jeho. Kdykoliv se pokusíme to zvrátit, a nepůjde to nikdy, přivoláme si na sebe katastrofu.

Tedy důvod existence kompozitivní teorie je, aby lidstvo vyvedla z toho strašného omylu, Myslí si, že je už tak chytré, že si může dělat co chce a že může řídit lidský svět. Nejde to a nikdy to nepůjde.

K. Janyška 24.4.2018 19:26

Re: Pro moc intetligentní náhodné kolemjdoucí, ne pro miliardy.

Lidská mysl je totiž vnitřní součástí tohoto supermechanismu, je složena z jeho pravidel chování a nemá žádnou možnost se dostat mimo něho a organizovat ho. Strašných příkladů takovéto nemožnosti je dost a dost, zejména v novodobých dějinách - SSSR a jeho světová socialistická soustava. Lidé však nevědí proč to dělají a nevědí ani proč jich u toho vždy tolik zahyne. Věčným pokusům zorganizovat nezorganizovatelné, tedy spontánní řád světa, tedy lidský svět sám, říkáme socialismus. Má nespočet podob. V poslední době například zejména rudočernými socialisty řízenou Evropskou unii.

Kompozitivní teorie, tato nejsložiitější vědecká materie ze všech, nám odpověď dává, a stále přesněji. Jeji výuka však není možná, neboť náboženské a politické předsudky tomu zatím brání a nejsou tedy ani učitelé, kteří by tuto složitou koncepci zvládali. Kandidát na post prezidenta České republiky, bývalý předseda Akademie věd Drahoš, je toho důkazem. Ani slovem se o tomto neodstranitelném fenoménu vesmíru a tedy i lidského světa nezmínil.

Doufejmě všichni, že jednou učitelé budou. Situace dnes nepoučeného lidstva kompozitivní teorií se tak rapidně zlepší. O tom není pochyb. Až rozdíl mezi tím, jak lidský svět funguje ve skutečnosti a mezi tím co si lidé o tom myslí naroste do kritických rozměrů. Snad tu hroznou srážku přež

J. Holíček 24.4.2018 20:11

Re: Pro moc intetligentní náhodné kolemjdoucí, ne pro miliardy.

Společenské a přírodní zákony nelze vymyslet, lze je objevit a využívat. O tresty za jejich nerespektování se "postarají" samy od sebe. Tím se liší od zákonů, kterými člověk formuluje právo. Přírodní i společenské

zákony jsou odrazem objektivních procesů, které probíhají nezávisle na vůli lidí. V žádné oblasti nelze projít určitým vývojem a nepopřít při tom svůj dřívější způsob existence.

Pokud uvažujeme věci jako jsoucí v klidu a neživé, každou pro sebe, vedle sebe a po sobě, nenarazíme u nich ovšem na žádné rozpory, ale úplně jinak to dopadá, jakmile uvažujeme věci v jejich pohybu, v jejich

změně, v jejich životě, v jejich působení na sebe navzájem. Zákonitost vždy zahrnuje určitý souhrn zákonů, které se v ní ještě explicitně neprojevují, ale propůjčují jí charakter určité tendence.

Negace není negací vůbec, nýbrž negací určité věci ... jest novým pojmem, ale vyšším, nežli byl pojem předcházející, neboť se obohatila o jeho negaci čili o protiklad.