2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Podvod století

Možná to bude podvod tisíciletí. Pařížská klimatická konference vyvolala první znepokojené komentáře: cíle jsou ambiciózní, ale nevymahatelné. Představitelé států prý podepsali cosi, co nikdo nemůže vynutit, aby bylo plněno. Jenže o to tady nejde! Podstatné je, že byly uvolněny masy peněz, které se teď povalí nekontrolovatelným proudem neznámo kam a spočinou v něčích kapsách. A jde o astronomické částky. O výsledky nejde vůbec, žádné nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 15.12.2015 14:45

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Hm, a jaké zákony na to podle vás měly vliv?

R. Veselý 15.12.2015 12:48

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Mám připomínku: nikoliv "díky činnosti člověka" ale spíše "kvůli činnosti člověka", není totiž za co děkovat ;-)

I. Semrád 15.12.2015 12:50

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Máte pravdu, kvůli.

J. Tolman 15.12.2015 13:08

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Jádrem tohoto postoje českého postoje dle mne není samotné popírání vlivu lidské aktivity na klima nýbrž snaha udělat z těch, kteří se snaží něco dělat, v lepším případě hlupáky a v horším zločince.

I. Semrád 15.12.2015 13:37

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Myslíte zlomyslnost? Možná taky. Mě to připadá jako tradiční české "kontrariánství" (protiprdění), což je poněkud zdegenerovaná forma kriticismu, který je však sám o sobě potřebný. Taky zastydlé "disidentství" - mnoho dnešních "klimaskeptiků" na komunistický režim nadávalo, sice potichu, ale přece.

Nutno při této příležitosti vzpomenout českého "klimaskeptika" č. 1, který v roce 2007 prohlásil: "Žádné ničení planety nevidím, nikdy v životě jsem neviděl a nemyslím, že nějaký vážný a rozumný člověk by to mohl říci". VK, HN 9.2.07". Je pravda, že Klaus zná své pappenheimské dobře, umí jim zahrát "do ouška" a uchopení tohoto tématu se mu opravdu "povedlo".

R. Langer 15.12.2015 14:46

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Já s klimaskeptikem č. 1 plně souhlasím. A vůbec se za to nestydím.

P. Boublíková 15.12.2015 13:40

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

"Snaží se něco dělat" - to je hezké. Nestačilo by třeba zaříkávání, které by vyšlo levněji?

Totiž když nemáte stanoveno, jaká konkrétně smí být maximální dosažena teplota, jaká koncentrace co2 je tedy maximálně povolena - což se vůbec neví, pokud se uzavře právně nevymahatelna dohoda (za nedodržení Kjotského protokolu byly aspoň stanoveny sakce, přestože nakonec nikdo nebyl nijak potrestán), jestliže výsledek minulého téměř dvacetiletého snižování emisí co2 je vzrůst jeho koncentrace v atmosféře o nemalé procento - tak potom člověk nemusí být nijak zvlášť velký skeptik, aby pochopil, že z něj zase někdo dělá vola. I kdyby nakrásně vlivu co2 na klima věřil, tak jak to bylo odhlasováno.

J. Franke 15.12.2015 13:21

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Já rozhodně nepopírám vliv člověka na klima na Zemi. Jen se nemohu zbavit dojmu, že nemusí nutně platit, že možná zvýšená koncentrace CO2, je škodlivá. Už to tu asi jednou bylo a Zemi to neohrozilo. Jen díky Vyšší koncentraci CO2 máme dnes fosilní paliva. Dnes by se naopak mohla vyšší koncentrace onoho sporného plynu promítnout na vyšší produkci zelených rostlin a potažmo i potravin, bez kterých nakrmit v budoucnu třeba 50 mld lidí nebude možné.

Někdo řekne, že to je pohádka. Má však podobnou platnost jako potlesk vyhozeným investicím do snižování produkce CO2. Tento oxid sám vůbec nevadí, ale spíš jiné jedovaté produkty spalování čehokoliv.

I. Semrád 15.12.2015 13:57

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Pojem "skleníkový efekt" (jakkoli není úplně přesný), tedy ohřívání povrchu Země, vyvolaný přítomností "skleníkových plynů" (vč. CO2) v atmosféře je starý více než sto let, zkoumání tohoto jevu je skoro o dalších sto let delší.

To, že lidská činnost, zejména v posledních desetiletích koncentraci těchto plynů v atmosféře výrazně zvyšuje, je taky známo.

Nečinit nic, nanejvýš diskutovat o tom, že teplota (kvůli lidské činnosti) zvýšená o několik stupňů nevadí, by bylo hazardem, dle mého názoru. Naštěstí to není zdaleka jen můj názor.

J. Franke 15.12.2015 14:04

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Na svůj názor má každý právo. Já ten Váš pouze nesdílím nechci se účastnit šílených projektů. Určitě znáte zákon zachování hmoty a jistě víte, že bilance uhlíku je stejná jako v prvohorách. Jen je (asi) chladněji. Pokud byl tehdy uhlík vázán v atmosféře, Země to přežila a stejně tak přežije krátkou lapálii jménem člověk. Vůbec se o ni nebojím...

I. Semrád 15.12.2015 14:10

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Snižování emisí není šílený projekt.

Kdyby k tomu tak přistupovali "i v té Ostravě" (a jasně, že jen Ostrava by na to nestačila), slušně žít by se tam nedalo ani teď.

J. Franke 15.12.2015 14:17

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Snižování škodlivých emisí je správné. Důkazy, že škodí právě CO2 neexistují. Ostrava byla zaneřáděna jinými exhaláty a i dnes má problémy s prachem a smogem. Ten Ind a jeho železárny tam dělají pěknou paseku.

I. Semrád 15.12.2015 14:27

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Viz komentář 13:57 (skleníkový efekt, skleníkové plyny).

Závislost teploty na množství CO2 v atmosféře se zabýval už Svante Arrhenius (vyšší koncentrace CO2, vyšší teplota) na konci 19tého století. To jsou staré a známé věci.

Diskuse může být o tom, jestli vyšší teplota je "dobrá", nebo "špatná", zde je dobré se zeptat v zemích "okolo rovníku", těch se to týká nejvíc.

I. Semrád 15.12.2015 14:30

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

...popsal (místo "se zabýval").

R. Langer 15.12.2015 14:47

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

V Ostravě žádné CO2 nesnižovali... :-P

V. Novák 15.12.2015 14:54

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

A už bylo zjištěno, jaká koncentrace CO2 odpovídá jaké teplotě?

A též - předpokládám - nějaký ten model už dokázal předpovědět (zpětně) klimatické optimum kolem toku 1000 a malou dobu ledovou, z níž Země dosud realaxuje. Dokázal?

P. Boublíková 15.12.2015 13:32

Re: Víra, že člověk nemá vliv na klima

Řeč je ovšem o globálním klimatu a vlivu co2, ktery skutecne prokazan nebyl http://vanovcan.blog.sme.sk/c/195013/Vedecky-konsenzus-revisited-III.html

V. Novák 15.12.2015 13:40

Není to víra, že člověk nemá vliv na klima

ale požadavek, aby byl vědecký poznatek patřičným způsobem doložem a potvrzen. Pokud totiž ze stejných údajů jednou odvodí titíž lidé, že je třeba se děsit globálního ochlazení, poté globálního oteplení a ted globální změny klimatu - aniž by to dokázali kvantifikovat, je "teze o lidském vlivu na proměny klimatu" skutečně nedoložená.

Je to akt víry (ve středověké špenělštině "autofadé")...

P. Selinger 15.12.2015 11:53

Na fotbalovém míči sedí dva mravenci

a do krve se hádají, který z nich má zásluhu, že padl gól

R. Langer 15.12.2015 12:10

Re: Na fotbalovém míči sedí dva mravenci

Dobrý příměr. Ale mnozí jej nepochopí...

R. Veselý 15.12.2015 12:39

Re: Na fotbalovém míči sedí dva mravenci

Jenom dva? Není to málo?

J. Kulheim 15.12.2015 11:52

J. Tolman Datum: 15.12.2015 8:02 "U nás solární zlodějnu

schválili tito poslanci"

Pan Tolman je notorický popleta nebo ještě něco horšího.Solární energie, sebere lidem z kapes v průběhu 15 let, víc jak 1000 miliard Kč.

Tato strana nedělá nic pro řešení zásadních problémů, jako je řešení financování a organizace zdravotní služby, důchodového a sociálního systému a systému vzdělávání.Okrádá lidi z nízkými příjmy a dává peníze bohatým. Je to strana asociální a její politika stojí za hranou demokratického politického spektra. Omezuje práva jednotlivců. Vlády, pod vedením ČSSD,Zeman Špidla, Gross, Paroubek, nastartovaly prudký nárust rozpočtových dluhů.Za 8 let cca 600 miliard Kč. V období nebývalé ekonomické prosperity celosvětové i naší, si kupovala voliče tím, že jim rozdávala peníze, které si musela vypůjčit.

S komunisty prohlasovala prudký nárust mandatorních výdajů. Jestliže v roce 1995 činil jejich podíl na příjmech státního rozpočtu 44 %, rozpočet na rok 2003 počítal už se 62,1 %. V současnosti je to kolem 80%. Nedělá adresnou sociální politiku. Rozdává peníze, které vybere od chudobnějších spoluobčanů a dává bohatým kamarádům ve formě dotací, pobídek, grantů a p. Lidem dá s velkou publicitou několik stovek dětem na pastelky.

M. Prokop 15.12.2015 12:20

Re: J. Tolman Datum: 15.12.2015 8:02 "U nás solární zlodějnu

Nezapomínal bych ani na lidovce a zelenáče. KDU-ČSL se účastnila aktivně, lidovci Ambrozkovi tu lumpárnu sepsal zelený Bursík, tehdy ještě mimoparlamentní.

J. Novotny 15.12.2015 12:40

Re: J. Tolman Datum: 15.12.2015

U solárů byl největší žářez maximální meziroční pokles dotace. Fisher to mohl zvrátit, věděl o tom, on je plně zodpovědný za eskalaci průseru, který připravili ti před ním.

P. Vandas 15.12.2015 13:04

Re: J. Tolman Datum: 15.12.2015

Pokud se nepletu, tak Fischer slepil vládu s Bursíkovou podporou a tudíž by mu padla vláda. Proto primární odpovědnost je na Bursíkovi.

J. Novotny 15.12.2015 13:23

Re: J. Tolman Datum: 15.12.2015

Fisher byl premiér, z logiky věci měl a má primární zodpovědnost. Šlo o úřednickou vládu, určitě šla sestavit jinak.

M. Prokop 15.12.2015 11:23

Jak u blbých na dvorku!

http://1url.cz/HmNG :-P

J. Slanina 15.12.2015 11:32

Re: Jak u blbých na dvorku!

Chudák Cibulka, ten jich měl medvědů šest. Jestli je dal všechny vycpat, tak se nedoplatí.

V. Mlich 15.12.2015 11:23

Al Gorových 7 let

Je to právě 7 let, co Al Gore předpověděl, že do 7 let roztaje všechen led kolem severního pólu. Jenže zalednění se za tu dobu nejen nezmenšilo, toho ledu je tam teď na potvoru ještě víc. Neměl by tu Nobelovku vrátit a začít chodit kanálama?

M. Prokop 15.12.2015 11:25

Re: Al Gorových 7 let

Náhodou, na chudáky medvědy už se byl podívat snad i Abú Bakr al-Bagdádí, nejen AlMaGore a Andělína.