6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Plavba do neznáma

Drtivá výhra pro ODS a potupná prohra pro ČSSD, takové byly první reakce na výsledky voleb do třetiny senátu. Málokdy se stane, že nějaká pravda je tak zavádějící. To vítězství na jedné a prohra na druhé straně nemusí tolik znamenat, jak to vypadá na první pohled, a čeká nás ještě trochu nejistoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 15.10.2018 20:05

Re: Ke "kritice" Zemana

Nespaktovala. Ale měla na to, aby tu pitomost, proti které byla od počátku, zarazila. Akorát že by P+L řvala jak protržená, neb "lid to chtěl", tj. dlouholetá mediální masáž vykonala své dílo. Přímá volba bez úpravy pravomocí jednotlivých složek státní správy je holý nesmysl, ale na to sere pes. Takže tehdejší zastupitelé ODS se podělali a teď to máme. Ovšem je otázka, kdo by byl v čele státu, kdyby přímé volby nebylo. Zeman by neprošel, jeho rodná ČSSD by ho podtrhla znova, protože by jim bylo jasné, že by se jim jako prezident stejně mstil, že ho podtrhli poprvé. Že by teflonový Švejnar?

J. Anděl 15.10.2018 19:15

Re: Ke "kritice" Zemana

Vážně vám připadá "podstatné", koho bude Miloš Zeman vyznamenávat? Jistě, jeho opakované provokace jsou taky bezvýznamné a vyvádět kvůli nim je zbytečná ztráta času.

K. Janyška 15.10.2018 19:17

Re: Ke "kritice" Zemana

Je... Dzp.

P. Hlosta 15.10.2018 19:28

Re: Ke "kritice" Zemana

Z toho rozhovoru s ním bylo podstatné, že bude vyznamenávat a koho a za co. Jinak zbytek je pro mně bezvýznamný a snad pro obveselení.

Zbytečných ztrát času je fůra. Ovšem jak tvrdím já - čas neexistuje, ten se musí udělat. ;-) Takže kolik času si kdo udělá na zbytečnost, je jen na něm. Já mám za sebou dost práce za dnešek, takže jsem se pustil do zbytečného tlachání. Nečekám, že mně bude vůbec kdo brát vážně. Pro to tady chodí jen málokdo.

J. Anděl 15.10.2018 19:39

Re: Ke "kritice" Zemana

Ale tak jistě, že si lze jakkoliv a zcela svobodně plnit volný čas. Ale vážně - vy jste si se zájmem a se zvědavostí přečetl, kdo dostane letos vyznamenání? No, tak dobrá.

K. Janyška 15.10.2018 18:50

Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Divné.

A ODS s její láskou ke kostelu a k EU prostřednictvím Fialy není nadějí pro budoucnot. Bude muset přijít jiná politická formace. Postavená na kompozitivní teorii a respektu k podstatě všeho lidského, tedy spontánnímu řádu lidského světa, který je dokonce jedinou možností existence lidstva a jeho přežití.

Ale kde ji však vzít, když lidé vůbec netuší co je to spontánní řád lidského světa, který právě vědecká kompozitivní teorie popisuje... Dzp.

J. Havelka 15.10.2018 18:55

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

ODS, kostel, Fiala, to je divná směsice, zanotovali by žáci z 3B.

K. Janyška 15.10.2018 18:58

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Ano, velmi divná. Taková je však dnešní ODS... Dzp.

P. Hlosta 15.10.2018 18:57

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Asi ani lidé netuší, že oni jsou spontánní řád. Že celý vesmír jeden filozof ohodnotil jako spontánní řád a jeden .... je nespokojený, že s tím termínem spontánní řád je mezi všemi tak sám. ;-))

K. Janyška 15.10.2018 19:01

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Ano, všechno a všichni podléháme této vesmírné tendenci. Proč, to jsem už několikrát v krátkých esejích tady vysvětloval. My, lidé, máme dokonce z jeho pravidel chování složenou mysl.

To nevadí, že tomu nerozumíte, to samo... Dzp.

P. Hlosta 15.10.2018 19:08

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Protože jsem založením stoik, mám náhled na běh života v podstatě s Hayekovou filozofií shodný. Stoicismus byl dávno, pradávno před Hayekem, takže lze říct o něm a potažmo i o vás, že objevil Ameriku. Pojmenovat dávno poznané poněkud jinými slovy není až tak záslužné, si myslím já. ;-)

K. Janyška 15.10.2018 19:16

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Co to pořád melete o Hayekově filosofii ? Nenáviděl ji ve vědě... Dzp.

J. Anděl 15.10.2018 19:18

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Pojmenovávat dávno poznané poněkud jinými slovy je neustále se opakující proces. Ani ten stoicismus asi nebyl první.

K. Janyška 15.10.2018 19:20

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Kecy jsou kecy a věda je věda... Dzp.

J. Anděl 15.10.2018 19:22

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Za dva tisíce let bude věda zase jinde a dřívější věda budou kecy.

I. Semrád 15.10.2018 19:40

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Hm, tak Aristotelova logika, Archimedův zákon, Euklidova geometrie, Pythagorova věta a další jsou kecy.

Trochu bych přibrzdil, Jindřichu! ;)

J. Anděl 15.10.2018 19:46

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Hm, tak jsem to jistě nemyslel, ale vyplývá to z mého textu, máš pravdu.

Text byl nicméně o stoicismu versus hayekismu. A slovo kecy jsem přepoužil. Neboť vědou o lidském světě byla ve starověku filosofie.

I. Semrád 15.10.2018 19:57

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Ale jo, s kecy začal pan Janyška.

Ovšem i "kecy" řeckých, nebo třeba čínských filosofů mají dodnes docela těžkou váhu.

J. Anděl 15.10.2018 20:08

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Já si těchto těžkých vah vážím.

V zásadě jsem chtěl napsat, že v každé době byli, jsou a budou dobře vidící lidé, dobře popisující, s vědeckým přístupem, odpovídajícím chápání vědeckého přístupu ve své době. Je možný, že byli třeba i před 30ti tisíci lety, před sto tisíci... Ale asi bychom jim nerozuměli. Možná pan Mařák jo :)

I. Semrád 15.10.2018 20:18

Re: Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Ono i malby třeba v Altamiře nebo Lascaux svědčí o dobrém vidění. Pravda, tenkrát ještě myšlenky nezapisovali, i když kdo ví...

I. Širůček 15.10.2018 18:24

Je mi záhadou

proč by měl být "šéfem" senátů někdo z nejpočetnějšího "stranického" klubu - neměl by to být spíše ten, kdo dostal absolutně nejvíc hlasů? Senátní "kluby" mi odporně smrdí - uznat bych je mohl jen tehdy, kdyby se kandidáti před volbami jasně vyjádřili: Chci do toho a toho "klubu", do jiného ani za nic! Ale, když už to tedy muší bejt, byl bych pro Čunka...Už jen pro ten nespočet čuňáren a svinstev, co proti němu byly zosnovány...

P. Spáčil 15.10.2018 18:31

Re: Je mi záhadou

Senátoři ctí princip seniority, který klub má nejvíce senátorů, má předsedu. Jak prosté.

I. Širůček 15.10.2018 18:36

Re: Je mi záhadou

Chtěl jste snad napsat "sprosté", ne snad? Co to je "klub", nežli svinstvo, o němž nebylo při volbách řeči? Když už princip seniority, tak snad ten nejvíce senilní, ne?

M. Moravcová 15.10.2018 18:44

Re: Je mi záhadou

Senát se obměňuje z jedné třetiny jednou za dva roky. Jak byste zahrnul ty senátory, kteří už v senátu jsou?

A. Trick 15.10.2018 19:14

Re: Je mi záhadou

Jaksi jste zapomněl, že volební obvody nejsou stejně početné.

M. Kolář 15.10.2018 17:50

rozbíječ státu

Renegátský prezident Zeman se začal ze státnického hlediska krajně ubohým způsobem vyjadřovat k situaci v Senátu. Jakési preventivní urážení možných kandidátů na předsedu Senátu , snaha o destabilizaci ústavního pořádku a výpady proti Senátu jako instituci.

Kdo je vůbec dnešní Zeman? Prezident republiky ? Zrádce ? Pučista ? Muž s progresivním rozvojem demence krátce před odchodem na odpočinek ?

https://zpravy.idnes.cz/zeman-radiozurnal-03u-/domaci.aspx?c=A181015_165728_domaci_kop

V. Čermák 15.10.2018 18:05

Re: rozbíječ státu

Prezident Zeman má samozřejmě zase pravdu. A kdo je pak pan Kolář? No jeden z těch mnoho Závistivých trpaslíků. ....

S. Lazárek 15.10.2018 18:10

Re: rozbíječ státu

A co by mu měl člověk zapvidět? Hůl, neuropatii nebo prochlastaný játra? To mi tedy povězte.....

J. Anděl 15.10.2018 18:20

Re: rozbíječ státu

Respekt pana Čermáka a dalších :).

V. Čermák 15.10.2018 18:22

Re: rozbíječ státu

Napište rovnou Většiny...