6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Plavba do neznáma

Drtivá výhra pro ODS a potupná prohra pro ČSSD, takové byly první reakce na výsledky voleb do třetiny senátu. Málokdy se stane, že nějaká pravda je tak zavádějící. To vítězství na jedné a prohra na druhé straně nemusí tolik znamenat, jak to vypadá na první pohled, a čeká nás ještě trochu nejistoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Fenzel 15.10.2018 21:33

Vznik ODS

Docela by mě zajímalo, jak vysokoškolští inženýři, doktoři a profesoři z Prognosťáku srazili paty před špatně vyučeným elektrikářem z Vrbna a založili podle jeho pokynů stranu. To musela být síla!

K. Janyška 15.10.2018 21:46

Re: Vznik ODS

No, strýcu, jste amatér a bez přehledu. Já, jako předseda OKC OF a profesionální tzv. Supermanažer Občanského fóra jsem po osobním seznámení se s VK a šoku z toho, že mluví jiným jazykem, než ostatní, zhruba nastudoval co říká a odkud to bere a bylo všechno jasné. Byl to typ na založení pravicové politické strany, kterou bych chtěl. Vymyslel jsem plán, nikomu ho neprozadil a ono to vyšlo do putníku. Jen v první fázi mně s tím návrhem poslal VK do háje. Chtěl být guvernérem centrální banky.

Jen ten název, tedy ODS mně mrzí. Měla se jmenovat Občanská pravice... Dzp.

K. Janyška 15.10.2018 21:14

BEZRADNOST LIDSTVA.

Lidé jsou obecně velmi bezradní z nevědění. Technologie kolem nich jsou velmi složité, řeči společenskovědních a tzv. sociálních a politických apologetů zmatečné a výsledky vědy prezentovány jen pro zasvěcené. A to ještě vědecké špičkové poznatky pouze pro velmi inteligentní zasvěcené. U mnohých to vede k frustraci a revoltě, která má mnoho podob.

Lidská mysl je prezentována jako řídící autorita lidského světa a organizující ho odkudsi shůry a ovládající ho. Jenže tak to není.

Lidský svět vznikl nekoordinovanou lidskou aktivitou a tak to pokračuje a bude pokračovat navždy. Lidská mysl je produktem tohoto procesu stejně, jako lidský rozum a oba mají hranice svých možností stanoveny právě vývojem a interakcí spontánních sil, které lidský svět modelují. Je to zejména civilizace obchodem a neustále se od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřující spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který nás svými pravidly ovládá a která jsou obsahem právě našich myslí. Lidská mysl je tedy vnitřním informačním a adaptačním uzlem a nástrojem lidského jedince k adaptaci na prostředí, na situaci a budoucí neznámé.

Za nerozšiřování tohoto fundamentu lidského vědění mohou konstruktivističtí racionalisté všemožného druhu, zejména rudí a černí socialisté, tedy náboženští fanatici všech druhů. Naházelo je totiž do jednoho pytle a má pravdu. Oni se prostě bez řídící autority ve svých představách, které bohužel realizují, neobejdou. To je jádro zla v lidském světě. Lidský svět je totiž člověkem neřididitelný.

No a u lidí toto zmatení vede ke zmateným krokům, u mnohých k velmi tragickým... Dzp.

R. Neveselý 15.10.2018 21:28

Re: BEZRADNOST LIDSTVA.

Ano, jsi zmatený a bezradný z vlastního nevědění. Dej něco o singularitě v bílé díře, která má adaptační uzel v tvé choré mysli!

:-))

I. Kellner 15.10.2018 21:29

Re: BEZRADNOST LIDSTVA.

No co, kupte si tlačítkový telefon, ještě je prodávají.

S. Lazárek 15.10.2018 20:38

Hele ty tam pode mnou

Zase nikdo nešel kolem, zkus to zase zejtra.

K. Němec 15.10.2018 20:54

Re: Hele ty tam pode mnou

Kolem poledního jsem koukal se kolem občas trousí nějací lidé a vypadají dost chytře. Možná je poledne lepší než večer.

K. Janyška 15.10.2018 20:55

Re: Hele ty tam pode mnou

Jen vypadají... Dzp.

K. Němec 15.10.2018 21:26

Re: Hele ty tam pode mnou

Možná jo Kajane, fakt nevím. Slyšel jsem, jak místo "ale hovno" říkají "ó nikoliv", tak asi budou chytří. Ne jako Vy, to je jasný, ale tím směrem to půjde.

K. Janyška 15.10.2018 20:54

Re: Hele ty tam pode mnou

To pro vás, komunisty a jejich rudé slouhy, není... Dzp.

K. Janyška 15.10.2018 20:34

CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Kulturní evoluce lidí započala objevem obchodu, jehož účinky individualizovaly a subjektivizovaly divochy a oddělily je od ostatních. Tento proces je nekonečný a týká se dále i dnešních necivilizovaných i civilizovaných a bude se týkat i těch budoucích.

Jaký význam má toto sdělení pro posouzení toho, co je to lidský rozum ? Zcela zásadní. Ten je totiž evoluční hodnotou stejně, jako všechno, co se lidí a lidského světa týká. Civilizovaní totiž byli a jsou svojí aktivitou, většinou dokonce nezáměrnou, zdrojem vzniku neustále se od nich k necivilizovaným rozšiřujícího spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, jako jediné možnosti lidské existence.

Je-li to tak, a prokazatelně je, potom celý tento proces musel také dát vzniknout i lidskému rozumu, tedy možnosti, adaptovat se účinně a záměrně, i když bez povědomosti lidí o této závislosti, na spontánní řád lidského světa, který jako jediná myslitelná řídící struktura, poskytuje jednotlivcům nástroje ke sledování nekonečného množství svých cílů a záměrů jednání tak, aby přitom nenaráželi do ostatních.

Jeho pravidla chování jsou od prvopočátku obsahem lidských myslí. Samozřejmě, že zprvu jen na úrovni, na které mohla být, jenže časem v závislosti na civilizačním procesu a upřesňování spontánního řádu na úrovni vyšší a vyšší, až zatím špičkové dnešní.

Je zkušenostní kázní, se kterou nevědomky přistupujeme k abstrakci a jako bychom ji požádaly, aby nám řekla to, co všechno je ve hře a my z ní vybereme to, co nám vyhovuje pro všemožné účely, zejména účely adaptace na spontánní řád. Tedy myslíme, tedy používáme rozum, tedy jsme, jak říká klasik... Dzp.

K. Janyška 15.10.2018 20:34

Re: CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Lidská mysl se tak v čase a v prostoru vyvíjela, coby odezva na vždy momentální současné, a následkem toho se evolučně "přivyvíjel" i mozek, který je doslova jejím technickým sídlem. Lidské smysly, které byly u našich předků přítomny už z genetické evoluce přiváděly do lidské mysli nové a nové informace o novém a novém a daly vzniknout nástroji lidské mysli k uchopení nekonečného množství konkrétního, tedy abstrakci. Takto obří databance informací a nejsložitějšímu spontánnímu řádu vesmíru.

Existence a přítomnost abstrakce nám umožňuje myslet, tedy vybírat z této informační databanky informace, které potřebujeme k adaptaci na spontánní řád, tedy k přežití. Samozřejmě, že i k vnitřním uvažovacím procesům. Ty nám umožňují citit Já. Já tedy není ničím jiným, než našim vnitřníkm dialogem a každý z nás musí uznat, že pokud myslí, pak přemýšlí, tedy klade si otázky a sám si na ně odpovídá. I když v jednoduchých věcech nevědomky, ale ve složitých a zásadních to každý z nás víme. Kriticky posuzujeme a odpovídáme na otázky proč a vybíráme lepší řešení. A teprve pak se rozhodneme.Tedy, kdykoliv myslíme, abstrakce je přítomna.

A co tedy lidský rozum po tomto výkladu je ?

I. Semrád 15.10.2018 20:41

Re: CO JE TO LIDSKÝ ROZUM ?

Ano, to je ono!

K. Janyška 15.10.2018 20:31

Astone, a o totální prohře zločincova ANO ani slovo ?

Divné.

A ODS s její láskou ke kostelu a k EU prostřednictvím Fialy není nadějí pro budoucnot. Bude muset přijít jiná politická formace. Postavená na kompozitivní teorii a respektu k podstatě všeho lidského, tedy spontánnímu řádu lidského světa, který je dokonce jedinou možností existence lidstva a jeho přežití.

Ale kde ji vzít, když lidé vůbec netuší co je to spontánní řád lidského světa, který právě vědecká kompozitivní teorie výhradně na vědecké bázi popisuje... Dzp.

K. Janyška 15.10.2018 20:27

Jednoduší lidé, vy tam dole pode mnou, vy jste vážně

nevzdělatelní ? Nic si z toho nedělejte, dutých makovic, jako vy, jsou na světě miliardy, miliardi... Dzp.

R. Neveselý 15.10.2018 20:30

Re: Jednoduší lidé, vy tam dole pode mnou, vy jste vážně

Kadle, než půjdeš chrnět, dej sem ještě nějaké to rizoto - krupeto - bramborato - nudleto - knedloto.

:-))

K. Janyška 15.10.2018 20:32

Re: Jednoduší lidé, vy tam dole pode mnou, vy jste vážně

Ilsner, co myslíte, jste normální nebo normální py "ča ? Dzp.

R. Neveselý 15.10.2018 20:15

Další ostuda....

"Vyznamenám tři bojovníky proti ‚ekonomickým zmr*ům‘."

Už se mi chce zase zvracet.

P. Boublíková 15.10.2018 20:20

Re: Další ostuda....

Asi se dal k pirátům.

S. Lazárek 15.10.2018 20:04

Já jsem tomu nevěřil

ale ten vypitej kretén to fakt řekl. Ty voe.....

I. Semrád 15.10.2018 20:33

Re: Já jsem tomu nevěřil

Sami si za to můžeme...

Vždyť to znáš.

S. Lazárek 15.10.2018 21:00

Re: Já jsem tomu nevěřil

Jo jo.....

J. Vobr 15.10.2018 20:01

JEN DÍKY JANYŠKOVI SE STÁLE DOZVÍDÁME NĚCO NOVÉHO

:-)))

:-)))

J. Kombercová 15.10.2018 20:02

Re: JEN DÍKY JANYŠKOVI SE STÁLE DOZVÍDÁME NĚCO NOVÉHO

Jj. a pokaždé stokrát.

J. Vobr 15.10.2018 20:06

Re: JEN DÍKY JANYŠKOVI SE STÁLE DOZVÍDÁME NĚCO NOVÉHO

Za chvíli bude večerní kázání .

R. Neveselý 15.10.2018 20:18

Re: JEN DÍKY JANYŠKOVI SE STÁLE DOZVÍDÁME NĚCO NOVÉHO

Taková lepenice to zase bude, pak už ho uloží personál do klecového lůžka.

J. Kanioková 15.10.2018 22:31

:)))))))

I. Semrád 15.10.2018 19:42

Chtělo by to nějakou krátkou esej

...kdo se toho ujme?

P. Han 15.10.2018 19:51

Re: Chtělo by to nějakou krátkou esej

Zkuste to sám. Vidím, že jste mistrem miniatury. :-)

J. Kombercová 15.10.2018 19:57

Re: Chtělo by to nějakou krátkou esej

Haiku by mohl pan Semrád dát. Mistrovské trojverší. Miniaturní. :)