Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Parlament coby skákadlo
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Ryba 25.7.2013 22:42ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu..... |
E. Heusinger 25.7.2013 22:47Re: ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu..... A co tím sledoval? Fírové mají rychlost ve voku. I bez rychloměru. |
J. Ryba 25.7.2013 22:57Re: ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu..... asi to samé, co občas např. motorkáři...chlubí se |
P. Vandas 25.7.2013 21:38Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Díval jsem se na mapu a nestačím se divit, co je ve Španělsku možné. Tam jsou na "vysokorychlostní trati" poloměry 500m, které jsou u nás přípustné jen u tratí lokálních . |
M. Prokop 25.7.2013 21:40Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Asi museli stavět kvaltem, aby nepřišli o "evropské peníze" ....... :-P |
P. Vandas 25.7.2013 21:42Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Spíše vůbec původní trať nenapřimovali. Vyměnili koleje a shrábli dotaci, jak za novou trať. |
M. Prokop 25.7.2013 21:47Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Musel bych hledat, skutečně to není má odbornost, ale IMHO by klopený oblouk s poloměrem 500 m měl být průjezdný větší rychlostí než 80 km/h. |
E. Heusinger 25.7.2013 22:06Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Nemohu odhadnout jaký poloměr má inkriminovaný oblouk, ale takové jsou např. mezi Mostem a Bílinou. V max 80km/hod. |
M. Prokop 25.7.2013 22:10Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Klopené? V max80km/h s rezervou? Pokud je povoleno 80, nepředpokládám, že je to rychlost, kdy už vlak jede "po dvou" ......... Bývá koeficient, ne? |
E. Heusinger 25.7.2013 22:14Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Ve Španělích byla V max 80km/hod. Každý oblouk je klopený. I na lokálkách. V max je V max. Za překročení je strojvedoucí penalizován. Záznamy jsou namátkově kontrolovány. |
M. Prokop 25.7.2013 22:16Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Penalizován, kontrolovány, ano. Ale netvrďte mi, že je to bez koeficientu. |
E. Heusinger 25.7.2013 22:25Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Lze projet i vyšší rychlostí. Nic není na doraz. Ani jízdní doby. |
M. Prokop 25.7.2013 22:28Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. No ano. A z toho koeficientu by mělo jít zjistit jakou. Zda byl problém jen v rychlosti. |
P. Vandas 25.7.2013 22:15Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Odměřil jsem to z mapy. Má poloměr 500m. |
P. Han 25.7.2013 22:20Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Oblouk o R=500m je průjezdný rychlostí 100 km/h. Převýšení bude 136 mm při nedostatku převýšení I=100 mm. To jsou zcela běžné parametry. |
M. Prokop 25.7.2013 22:21Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Převýšení - klopení? |
P. Han 25.7.2013 22:30Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Jo. Rozchod koleje je 1435 mm, převýšení je to, o kolik je vnější pás (tj. kolejnice) výš než vnitřní. Maximální převýšení je 150 mm. Od toho se odvíjí výpočet maximální rychlosti. U těch 500 m je to podle našeho předpisu 100 km/h. Ale ty předpisy jsou ve většině států velmi podobné. |
M. Prokop 25.7.2013 22:33Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Díky. Já jsem zaměřením spíše "silničář": |
S. Maršálek 25.7.2013 22:20Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. To se mi ani nechce věřit, že to není vaše odbornost. Vždyť vy rozumíte všemu. |
J. Ryba 25.7.2013 22:28Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. napřimuj starou trať v zástavbě....leda v Číně |
P. Spáčil 25.7.2013 22:02Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Vy taky asi kouknete pod postel a vidíte tam EU. |
M. Prokop 25.7.2013 22:11Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Jo, ta vleze i tam. |
S. Lazárek 25.7.2013 22:12Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Vám jo.....:-) |
M. Prokop 25.7.2013 22:15Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Vám také, lišíme se v tom, nakolik si to připustíme. |
S. Lazárek 25.7.2013 22:16Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Ano, máte pravdu. Vy hodně, já minimálně. |
M. Prokop 25.7.2013 22:21Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. S tím lze souhlasit. |
E. Heusinger 25.7.2013 21:44Minimální poloměr na tratích lokálních je 150 metrů Ta trať ve Španělích rozhodně není VRT. |
P. Vandas 25.7.2013 21:47Re: Minimální poloměr na tratích lokálních je 150 metrů No jo, ale tak někde v Malé Hraštici, či na vlečce. |
M. Prokop 25.7.2013 21:45Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. A jen taková vedlejší poznámka, pokud vlak peláší okolo či nad 100 km/h, je všechno v podstatě "v rukou božích". Letadlo má nějaký čas a prostor, kdy může hledat místo k přistání v případě poruchy, auto nebo autobus veze méně lidí a také může hledat volný prostor, vlak veze hodně lidí a kolem tratí moc volného prostoru, kde by bylo lze absorbovat náhle přebytečnou energii, nebývá, vše je hodně těžké, tedy vysoká setrvačnost, prostě na průsery je zaděláno tak nějak automaticky. |
P. Vandas 25.7.2013 21:50Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m. Asi tak. Není nic nebezpečnějšího, než rozjetý rychlík. Je to nejméně ekologická doprava, neb stromy se musí vykácet v celém okolí, trať musí být oplocena a na úrovňový přejezd nesmí, ani pomyslet. |