19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Parlament coby skákadlo

Mýlí se naivka, který si myslí, že Zeman nebude moci parlamentem mávat po řádných volbách a že jen využívá mimořádné situace. Ona totiž NENÍ žádná mimořádná situace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ryba 25.7.2013 22:42

ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu.....

E. Heusinger 25.7.2013 22:47

Re: ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu.....

A co tím sledoval? Fírové mají rychlost ve voku. I bez rychloměru.

J. Ryba 25.7.2013 22:57

Re: ten mašinfíra se údajně chlubil záběry na rychloměr na internetu.....

asi to samé, co občas např. motorkáři...chlubí se

P. Vandas 25.7.2013 21:38

Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Díval jsem se na mapu a nestačím se divit, co je ve Španělsku možné. Tam jsou na "vysokorychlostní trati" poloměry 500m, které jsou u nás přípustné jen u tratí lokálních .

M. Prokop 25.7.2013 21:40

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Asi museli stavět kvaltem, aby nepřišli o "evropské peníze" ....... :-P

P. Vandas 25.7.2013 21:42

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Spíše vůbec původní trať nenapřimovali. Vyměnili koleje a shrábli dotaci, jak za novou trať.

M. Prokop 25.7.2013 21:47

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Musel bych hledat, skutečně to není má odbornost, ale IMHO by klopený oblouk s poloměrem 500 m měl být průjezdný větší rychlostí než 80 km/h.

E. Heusinger 25.7.2013 22:06

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Nemohu odhadnout jaký poloměr má inkriminovaný oblouk, ale takové jsou např. mezi Mostem a Bílinou. V max 80km/hod.

M. Prokop 25.7.2013 22:10

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Klopené?

V max80km/h s rezervou? Pokud je povoleno 80, nepředpokládám, že je to rychlost, kdy už vlak jede "po dvou" ......... Bývá koeficient, ne?

E. Heusinger 25.7.2013 22:14

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Ve Španělích byla V max 80km/hod. Každý oblouk je klopený. I na lokálkách.

V max je V max. Za překročení je strojvedoucí penalizován. Záznamy jsou namátkově kontrolovány.

M. Prokop 25.7.2013 22:16

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Penalizován, kontrolovány, ano. Ale netvrďte mi, že je to bez koeficientu.

E. Heusinger 25.7.2013 22:25

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Lze projet i vyšší rychlostí. Nic není na doraz. Ani jízdní doby.

M. Prokop 25.7.2013 22:28

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

No ano. A z toho koeficientu by mělo jít zjistit jakou. Zda byl problém jen v rychlosti.

P. Vandas 25.7.2013 22:15

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Odměřil jsem to z mapy. Má poloměr 500m.

P. Han 25.7.2013 22:20

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Oblouk o R=500m je průjezdný rychlostí 100 km/h. Převýšení bude 136 mm při nedostatku převýšení I=100 mm. To jsou zcela běžné parametry.

M. Prokop 25.7.2013 22:21

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Převýšení - klopení?

P. Han 25.7.2013 22:30

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Jo. Rozchod koleje je 1435 mm, převýšení je to, o kolik je vnější pás (tj. kolejnice) výš než vnitřní. Maximální převýšení je 150 mm. Od toho se odvíjí výpočet maximální rychlosti. U těch 500 m je to podle našeho předpisu 100 km/h. Ale ty předpisy jsou ve většině států velmi podobné.

M. Prokop 25.7.2013 22:33

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Díky.

Já jsem zaměřením spíše "silničář":

S. Maršálek 25.7.2013 22:20

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

To se mi ani nechce věřit, že to není vaše odbornost. Vždyť vy rozumíte všemu.

J. Ryba 25.7.2013 22:28

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

napřimuj starou trať v zástavbě....leda v Číně

P. Spáčil 25.7.2013 22:02

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Vy taky asi kouknete pod postel a vidíte tam EU.

M. Prokop 25.7.2013 22:11

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Jo, ta vleze i tam.

S. Lazárek 25.7.2013 22:12

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Vám jo.....:-)

M. Prokop 25.7.2013 22:15

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Vám také, lišíme se v tom, nakolik si to připustíme.

S. Lazárek 25.7.2013 22:16

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Ano, máte pravdu. Vy hodně, já minimálně.

M. Prokop 25.7.2013 22:21

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

S tím lze souhlasit.

E. Heusinger 25.7.2013 21:44

Minimální poloměr na tratích lokálních je 150 metrů

Ta trať ve Španělích rozhodně není VRT.

P. Vandas 25.7.2013 21:47

Re: Minimální poloměr na tratích lokálních je 150 metrů

No jo, ale tak někde v Malé Hraštici, či na vlečce.

M. Prokop 25.7.2013 21:45

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

A jen taková vedlejší poznámka, pokud vlak peláší okolo či nad 100 km/h, je všechno v podstatě "v rukou božích". Letadlo má nějaký čas a prostor, kdy může hledat místo k přistání v případě poruchy, auto nebo autobus veze méně lidí a také může hledat volný prostor, vlak veze hodně lidí a kolem tratí moc volného prostoru, kde by bylo lze absorbovat náhle přebytečnou energii, nebývá, vše je hodně těžké, tedy vysoká setrvačnost, prostě na průsery je zaděláno tak nějak automaticky.

P. Vandas 25.7.2013 21:50

Re: Ten oblouk, ve kterém vlak vykolejil má poloměr 500m.

Asi tak. Není nic nebezpečnějšího, než rozjetý rychlík. Je to nejméně ekologická doprava, neb stromy se musí vykácet v celém okolí, trať musí být oplocena a na úrovňový přejezd nesmí, ani pomyslet.